1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ
Р І Ш Е Н Н Я
N 125 від 04.02.80
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Київміськради N 1051/1051 від 25.12.2008 )
Про порядок виконання робіт по підземних спорудах та надземному інженерному обладнанню міста
З метою вдосконалення проведення робіт по прокладанню інженерних комунікацій та надземному інженерному обладнанню, а також підвищення відповідальності інженерно-технічних працівників та виробничого персоналу будівельних, експлуатуючих та проектних установ за дотриманням нормативів при виконанні робіт по прокладанню та перебудові існуючих підземних споруд і зростання дієвості контролю за проведенням вказаних робіт виконавчий комітет Київської міської Ради народних депутатів
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити подані ГоловАПУ та спеціальним відділом по благоустрою міськвиконкому відповідно до рішення виконкому Київської міської Ради народних депутатів від 2 липня 1979 р. N 846 перероблені та погоджені з зацікавленими організаціями нові Правила виконання робіт по підземних спорудах та надземному інженерному обладнанню в м. Києві та ввести їх в дію з 1 березня 1980 р.
2. Заборонити всім підприємствам, організаціям, установам та громадянам виконувати будь-які роботи, зв'язані з підземними та надземними спорудами, інженерним обладнанням на території м. Києва, без дозволу спеціального відділу по благоустрою міськвиконкому.
3. Зобов'язати головні управління, управління та відділи виконкому міськради, установи міністерств та відомств, які ведуть проектування та будівництво в м. Києві, а також здійснюють на його території експлуатацію підземних споруд.
3.1. Довести до відома підвідомчих організацій відповідними наказами або розпорядженнями про введення в дію Правил виконання робіт по підземних спорудах та надземному інженерному обладнанню в м. Києві.
Правила
виконання робіт по підземних спорудах та надземному інженерному обладнанню в м. Києві
I. Загальна частина
1. Дані Правила обов'язкові для всіх організацій, які ведуть для м. Києва проектування, будівництво і здійснюють на його території експлуатацію підземних споруд, шляхів, трамвайних та залізничних колій, мостів, транспортних перетинань, пішохідних тунелів, колій метрополітену, зелених насаджень, будинків і споруд.
2. Координація і погодження розміщення підземних споруд на території м. Києва здійснюються управлінням інженерного обладнання і підготовки території ГоловАПУ (далі - інженерне управління ГоловАПУ).
3. Прокладання комунікацій і будівництво підземних споруд можуть здійснюватися відкритим і закритим способами.
Доцільність застосування того чи іншого способу повинна визначатися в кожному випадку проектом з урахуванням місцевих умов.
Прокладання підземних комунікацій і будівництво підземних споруд в центральній частині міста, на вулицях і площах з удосконаленим шляховим покриттям і інтенсивним рухом транспорту і пішоходів повинні здійснюватися, як правило, закритим способом.
4. Дозволяється виробництво будівельно-монтажних робіт після попередньої підготовки, яка забезпечує максимальне збереження існуючого інженерного обладнання, споруджень, покриття доріг і тротуарів, зелених насаджень, також життєдіяльність прилеглих до місця виробництва робіт територій, для чого повинні бути складені ПОР, ПОБ і узгоджені з зацікавленими організаціями.
5. Реконструкція існуючих і прокладання нових підземних комунікацій повинні впроваджуватись одночасно з реконструкцією шляхово-транспортних і гідротехнічних споруд, а також з іншими роботами по благоустрою міських територій.
Комплексний благоустрій територій, що освоюються, виконується тільки після завершення прокладок і переробки підземних споруд.
6. Організації, які проводять будівництво або експлуатацію підземних споруд, розміщених на проїздах і тротуарах, зобов'язані встановлювати й утримувати люки оглядових колодязів і коверів на одному рівні зі шляховим покриттям.
В разі перекосу, усадки люків, оглядових колодязів і коверів, а також перепаду відміток більш як на 1 см указані організації зобов'язані негайно переставити люки або ковери до необхідних відміток.
Експлуатаційні організації зобов'язані щорічно міняти не менше 10% цегляних оглядових колодязів на залізобетонні з установкою залізобетонних плит під люки.
7. Ліквідовані підземні споруди повинні, як правило, вилучатися з грунту. При значній трудомісткості, високій вартості робіт по вилученню або з інших причин вони можуть бути залишені в грунті при умові звільнення споруд від продуктів, що транспортуються, демонтажу запірної арматури, розбірки камер і колодязів на глибину не менше 1 м, ретельного заповнення всіх пустот споруд грунтом.
Кінці кабельних ліній при ліквідуванні повинні бути закапорені, газопроводи - продуті, нафто-, мазутопроводи - пропарені і кінці заварені.
Всі виконані роботи повинні бути відображені на кресленнях, які передають в інженерне управління ГоловАПУ.
8. Експлуатаційні організації зобов'язані через міську планову комісію включити в план управління "Київміськшляхбуд" виконання робіт по відновленню шляхових покриттів після ліквідування аварій на мережах, що експлуатуються, з передачею необхідних будівельних матеріалів і на умовах договору між підрядчиком і замовником.
9. Роботи по реконструкції діючих теплових мереж і підключення до діючих теплових мереж, пов'язані з припиненням теплопостачання, проводити, як правило, в період з 1 травня до 1 жовтня.
В опалювальний сезон ці роботи виконувати тільки з дозволу виконкомів районних і міської Ради народних депутатів з організацією роботи в три зміни.
10. Ордери на всі роботи видаються спеціальним відділом по благоустрою м. Києва по проектах, узгоджених інженерним управлінням ГоловАПУ.
11. Загальна кількість виданих спеціальним відділом ордерів на виконання робіт повинна відповідати планам будівельно-монтажних робіт відомств і підприємств.
12. В разі порушення будівельною організацією порядку і строків проведення робіт по раніше виданому ордеру спеціальний відділ по благоустрою має право не видавати цій організації ордерів на нові роботи до завершення нею початих робіт або до виправлення допущених порушень.
II. Планування нового будівництва і реконструкція існуючих підземних споруд
1. Роботи по прокладанню підземних комунікацій і будівництву інженерних споруд повинні плануватися згідно з річними і перспективними планами забудови і реконструкції території районів міста і здійснюватися до спорудження будівель, будівництва і ремонту доріг, проведення благоустрою території.
2. З метою скорочення розриття проїжджої частин вулиць при проектуванні будівництва нових вулиць, шляхів, площ, реконструкції існуючих необхідно передбачати згідно зі схемами розвитку підземних інженерних комунікацій і за погодженням з відповідними експлуатаційними організаціями закладку на перехресті вулиць (проїздів) необхідної кількості каналів і футлярів з камерами для прокладання вказаних підземних комунікацій.
3. Головні управління, управління, відділи виконкому, міністерства і відомства, що здійснюють будівництво в м. Києві, представляють щорічно до 1 червня попереднього року, що планується, в ГоловАПУ:
відомості про намічені об'єкти будівництва і передбачені строки проведення робіт по прокладці і переустрою підземних споруд на вулицях.
Управління "Київупршлях" щорічно до 1 червня подає ГоловАПУ на погодження перелік об'єктів капітального ремонту шляхового покриття на вулицях міста.
4. З метою скорочення розриття в місті і впорядкування робіт по будівництву та ремонту підземних споруд ГоловАПУ спільно з плановою комісією виконкому, ГоловУКБ, експлуатаційними і будівельними організаціями, на підставі матеріалів, вказаних в п. 3, розробляє річні зведені плани будівництва об'єктів зі вказівкою строків прокладання, переустрою і ремонту всіх видів підземних споруд.
III. Технічні умови на проектування і прокладання підземних комунікацій у м. Києві
1. Проектування і будівництво підземних і надземних споруд у м. Києві повинні проводитися згідно з технічними умовами експлуатаційних організацій, БНІП та іншими нормативними документами.
2. Дані Правила розповсюджуються на будівництво всіх підземних і надземних споруд у межах м. Києва.
3. Виконання умов даних Правил обов'язкові для проектних, будівельних і експлуатаційних організацій, представників нагляду органів технічного контролю.
4. Правила регулюють умови прокладання, розміщення комунікацій по вертикалі і горизонталі залежно від вертикального планування споруд і БНІП.
5. З метою запобігання усадці і деформації шляхового покриття після відновлення в проектно-кошторисній документації на прокладання підземних комунікацій в місцях з шляховим покриттям передбачають, як правило, засипання траншей місцевим грунтом при оптимальній вологості з урахуванням гідрологічних умов з механічним ущільненням шарами 20-30 см.
На магістралях загальноміського значення при техніко-економічному обгрунтуванні відновлення траншей належить проводити з використанням пісного бетону згідно з технічними вказівками проектних організацій.
6. Комплексне проектування будівництва підземних мереж для будинків, які будуються, шляхів і вулиць, інженерних споруд повинно здійснюватися на основі архітектурно-планувального завдання і технічних умов експлуатаційних служб.
7. Перед розробкою проектів трас необхідне погодження напряму трас. Для цього потрібні:
7.1. Технічні умови або дозвіл на підключення від експлуатаційної організації.
7.2. План М = 1:2000 з червоними лініями і топографічного основою по направленню трас, які погоджуються тільки інженерним управлінням ГоловАПУ, при проходженні вулиць, а якщо траса виходить за межі червоних ліній, - з управлінням планування і забудов ГоловАПУ. В окремих випадках, за вимогою інженерного управління ГоловАПУ, для погодження проекту залучаються організації, інтереси яких порушуються.
7.3. Погодження направлення трас дає право тільки на виконання досліджень по трасі і не дає права на виконання робіт.
7.4. Для погодження проектів підключення будинків до комунікацій інженерного обладнання повинен бути поданий комплексний план інженерних мереж. Некомплексний звідний план інженерних мереж на погодження не приймається. Направлення окремих позаплощадкових трас, які пов'язані з розвитком мереж або реконструкцій, можуть бути погоджені кожна окремо.
8. Погодження трас підземних комунікацій.
8.1. Для виконання проектів трас необхідні погодження направлення трас, план М = 1:500 з нанесенням існуючих комунікацій та зелених насаджень, топографічною основою, яка відображає сучасне положення, червоними лініями та вертикально-планувальними відмітками по трасі. Топографічна основа з існуючими підземними комунікаціями повинна відображати становище на момент проектування.
У місцях великої насиченості підземними комунікаціями на топопланах повинні бути обов'язково представлені поперечні розрізи з цифровими прив'язками існуючих мереж.
Відповідальність за точність представленого матеріалу і відповідність його дійсному положенню несуть проектні організації.
8.2. Теплові мережі повинні проектуватися по території кварталу.
В окремих випадках допускається при можливості проходження проектування магістральних мереж по вулицях, при цьому при техніко-економічному обгрунтуванні прокладку тепломережі належить виконувати в колекторах.
8.3. Для вулиць, які мають підземне господарство, нові комунікації розміщуються залежно від існуючих, по можливості в межах зон, встановлених для нових вулиць.
8.4. Проекти трас, розроблені проектними організаціями, приймаються до погодження безпосередньо від цих організацій.
8.5. Проектні матеріали розглядаються при наявності підписів технічних відділів (управлінь) і адміністрації проектних організацій.
9. Всі проекти трас, а також розміщення зелених насаджень повинні бути узгоджені інженерним управлінням ГоловАПУ.
Проекти трас на будівництво мереж водопровідних, каналізаційних, газових, теплових, а також водостоків, дренажів, силових кабелів та кабелів зв'язку до представлення в інженерне управління ГоловАПУ повинні бути обов'язково погоджені з організацією, яка експлуатує цю мережу, кабельною службою Київенерго і організаціями, інтереси яких порушуються.
10. інженерному управлінню ГоловАПУ надається право в разі необхідності вимагати додаткового погодження проекту з окремими організаціями.
11. Відповідальність за виконання будівельних норм і Правил при складанні проектно-кошторисної документації несуть проектні організації.
12. В разі розбіжності між відомчими організаціями, що стосуються проектування і прив'язок мереж, інженерному управлінню ГоловАПУ надається право приймати остаточне рішення.
13. Явка відповідальних представників зацікавлених організацій, які викликає інженерне управління ГоловАПУ, обов'язкова.
14. Забороняється проектним організаціям видавати замовникам технічну документацію в зв'язку з розриттям до погодження проекту інженерним управлінням ГоловАПУ, в тому числі і технічну документацію на розміщення зелених насаджень.
15. Строк дії погодження інженерного управління ГоловАПУ для інженерних комунікацій і для проектів вертикального планування - 3 роки з дня погодження, в тому числі і житлові масиви. Проекти, по яких почате будівництво, перепогодженню не підлягають.
16. Зміни планового й висотного положення раніше запроектованих проектів трас і прив'язок підлягають обов'язковому погодженню з інженерним управлінням ГоловАПУ.
17. Категорично забороняється будівництво частин будинків, ілюмінаторів, приямків, колон та ін., які виходять за межі червоних ліній вулиць.
18. Всі матеріали проекту для погодження представляються в двох екземплярах - калька і світлокопія з оригіналами погоджень відповідних служб і організацій. Проекти вертикального планування затверджуються на оригіналах, погоджених з управлінням планування і забудови. Після погодження калька повертається проектній організації, світлокопії залишаються в інженерному управлінні ГоловАПУ.
IV. Правила проведення робіт
1. Виконання робіт, зв'язаних з прокладанням, ремонтом і переустроєм підземних споруд, будівництвом і ремонтом будинків і шляхів, проведенням благоустрою і озелененням територій, бурінням свердловин, дозволяється тільки по ордерах спеціального відділу по благоустрою м. Києва, які видаються на основі проектів, погоджених з інженерним управлінням ГоловАПУ.
Порядок виконання робіт встановлюється спеціальним відділом по благоустрою м. Києва.
Ордери видаються тільки особам керівного і інженерно-технічного складу (начальник дільниці, старший виконроб, виконроб, майстер), допущеним до виробництва будівельних робіт.
2. За самовільне розриття, яке проводиться без ордера спеціального відділу по благоустрою, керівник організації несе відповідальність нарівні з безпосереднім виконавцем робіт.
Впровадження робіт по прострочених ордерах вважається як самовільне розриття.
В усіх випадках самовільних робіт спеціальний відділ по благоустрою зобов'язаний прийняти найсуворіші адміністративні заходи.
Якщо буде встановлено, що організація проводить самовільні розриття систематично, питання про керівників таких організацій спеціальний відділ по благоустрою виносить на розгляд виконкому міської Ради.
3. Ордери на виконання робіт, пов'язаних з будівництвом будинків, видаються генеральному підрядчику на весь комплекс робіт в межах будівельного майданчика або кварталу на нових масивах.
За межами будівельного майданчика або кварталу на нових масивах підключення і прокладання всіх підземних комунікацій проводяться по окремих ордерах спеціального відділу по благоустрою.
4. Для одержання ордера на проведення земляних робіт необхідно представити в спеціальний відділ по благоустрою таку документацію:
4.1. Техно-робочий проект або робочі креслення, погоджені з інженерним управлінням ГоловАПУ, графіки робіт на об'єкті зі строками виконання більше 10 днів і на основних транспортних магістралях.
4.2. Заявку за підписом керівника підрядної організації з вказівкою відповідальної особи за роботи (форма N 1).
4.3. Копію наказу замовника за підписом керівника організації про призначення відповідальної особи за технічний нагляд за об'єктом.
4.4. Гарантію за підписом керівника і головного бухгалтера організації про наявність матеріалів, робочої сили, механізмів, автотранспорту, необхідної кількості щитів для огородження, перехідних містків, попереджаючих засобів безпеки (червоні ліхтарі, шляхові знаки (ГОСТ 10807-78)).
4.5. Погодження на ордері управління експлуатації автомобільних шляхів м. Києва "Київупршлях" по всіх розриттях, які проводяться на площах і вулицях міста, в межах червоних ліній, незалежно від наявності на них шляхового покриття.
В разі незгодження управління експлуатації автошляхів "Київупршлях" зобов'язане написати на ордері причини, по яких не погоджується ордер.
4.6. Акт районного шляхового лінійного управління, якщо роботи проводяться в межах червоних ліній вулиць, або акт іншої організації про передачу їй території під розриття (форма N 2).
4.7. Гарантію на поновлення шляхового покриття (форма N 5).
4.8. Погодження управління Державтоінспекції УВС м. Києва.
5. При розритті будівельною організацією траншей для прокладання або переустрою підземних комунікацій із залученням субпідрядної спеціалізованої монтажної організації ордер оформляється при наявності спільного графіка на виконання як земляних, так і монтажних робіт.
6. Для одержання дозволу на проведення підготовчих і основних робіт по будівництву споруд (жилі будинки, школи, дитячі садки, лікувальні, культурно-побутові та ін.) необхідно представити дозвіл управління Державного архітектурно-будівельного контролю ГоловАПУ (ДАБКа).
7. З метою прискорення робіт, зв'язаних з розширенням проїздів, ордер видається з розрахунком роботи в дві-три зміни.
Строки закінчення робіт, встановлені ордером, обов'язкові для виконання.
В разі порушення строку виконання робіт ордер продовжується спеціальним відділом по благоустрою і управлінням експлуатації автошляхів "Київупршлях" з візою Державтоінспекції УВС м. Києва, після перевірки стану робіт на об'єкті і причин їх затримки винні притягаються до адміністративної відповідальності.
8. Відбудова покриття повинна початися не пізніше 3 днів після завершення робіт (для організацій, які відбудовують покриття своїми силами) і закінчитися в строки, передбачені ордером спеціального відділу.
9. Організація, яка виконувала роботи і не має в своєму складі дорожньо-будівельної дільниці, повинна не пізніше 2 днів після закінчення робіт передати по акту (форма N 3) місце розриття тій організації, яка гарантувала відбудову покриття.
В акті (форма N 3) вказуються розмір робіт, строки відновлення покриття, а також кількість вивезеного асфальтобетону в місця складування згідно з рішенням міськвиконкому від 2 квітня 1979 р. N 422.
Акт передається організацією, яка проводила розриття, спеціальному відділу по благоустрою і управлінню експлуатації автошляхів "Київупршлях".
До поновлення шляхового покриття місця розриття повинні бути на одному рівні з полотном шляху.
10. В зимовий період передача місць розриття по акту (форма N 3) проводиться при умові забезпечення будівельною організацією:
10.1. Повного очищення місця розриття від снігу і льоду та створення умов для виконання розміру робіт по поновленню шляхового покриття.
10.2. Гарантії на оплату тимчасового поновлення шляхового покриття в зимових умовах і повторного його поновлення, якщо в цьому виникне необхідність.
10.3. Повного вивезення старого асфальтобетону в місця складування згідно з рішенням міськвиконкому від 2 квітня 1979 р. N 422.
11. Поновлені ділянки покриття здаються районному шляховому експлуатаційно-лінійному управлінню по акту (форма N 4) з послідовною його передачею спеціальному відділу по благоустрою і управлінню експлуатації автошляхів "Київупршлях".
12. Поновлення шляхових покриттів повинно викопуватися цілорічно (незалежно від пори року) в строки, обумовлені ордером спеціального відділу по благоустрою, з врахуванням вимог п.5 ч.III.
Поперечні розриття на проїжджих частинах вулиць повинні поновлюватися негайно з виконанням Правил по ущільненню грунту і застосуванню пісного бетону 30-40 см.
13. Поновленню підлягає розриття смуги прокладання підземних комунікацій. У разі порушення асфальтобетонного покриття проїжджої частини вулиці і тротуарів при роботі механізмами або складуванні будівельних матеріалів поза межею смуги інженерних комунікацій організація, яка проводить роботи, зобов'язана відбудувати асфальтобетонне покриття проїжджої частини і тротуарів в межах всієї монтажної зони і здати районному шляховому експлуатаційно-лінійному управлінню по акту (форма N 4).
14. Спеціальний відділ по благоустрою повинен стежити за своєчасним виконанням робіт і відновленням покриття і не видавати забудовнику нових ордерів, якщо він не представив спеціальному відділу по благоустрою і управлінню експлуатації автошляхів "Київупршлях" акти по формі N 4 або формі N 3 про здачу попередніх об'єктів і довідки інженерного управління ГоловАПУ з прийняттям контрольно-геодезичної зйомки.
Ці заходи не виключають прийняття спеціальним відділом по благоустрою адміністративних заходів до відповідальних осіб за виконання робіт і керівників організацій.
15. Для одержання ордера на прокладання підземних комунікацій під магістральними вулицями закритим способом необхідно представити в спеціальний відділ по благоустрою проект організації робіт і поперечний профіль магістралі з вказівкою положення існуючих і проектних підземних комунікацій.
16. При аваріях, ліквідація яких пов'язана з розриттям, попередній дозвіл дається районними спеціальними відділами по телефону з подальшим оформленням аварійного ордера протягом 1 дня.
Строки закінчення робіт по аварійному ордеру - 3 доби з розрахунком, що роботи проводяться обов'язково в три зміни (цілодобово).
При видачі аварійного ордера спеціальний відділ по благоустрою терміново сповіщає по телефону відповідне районне шляхове експлуатаційно-лінійне управління з вказівкою строку закінчення робіт згідно з ордером.
Якщо роботи по аварійному ордеру неможливо закінчити протягом 3 днів, спеціальний відділ по благоустрою зобов'язаний затребувати від організації, яка усуває аварію, одержання на загальній підставі звичайного ордера замість аварійного.
17. Прибирання і очищення місць роботи проводити одночасно з основними роботами по ліквідації аварій і закінчувати не пізніше 12 годин після завершення робіт.
Забороняється в зимовий час проводити відкачування води на проїжджу частину вулиці. Організація, яка ліквідує аварію, повинна проводити сколювання льоду, що утворився в результаті аварії, і його вивезення.
18. Після ліквідації аварії місце розриття здається організацією, яка проводила розриття, районному шляховому експлуатаційно-лінійному управлінню і акти про прийняття місць розриття під відновлення покриття (корінець ордера) передаються в спеціальний відділ по благоустрою.
Строк закриття аварійного ордера - 3 дні з моменту закінчення робіт.
Відповідальність за своєчасну здачу контрольних корінців несе в установленому порядку керівник служби, яка ліквідувала аварію.
V. Порядок проведення робіт
1. До початку робіт виконавець повинен мати акти виробничо-технічного бюро ГоловАПУ:
1.1. Про винесення червоних ліній вулиць.
1.2. Про винесення в натуру будівельної мережі, до якої додається прив'язка трас, що будуються. Геодезичні роботи по замовленню забудовника.
1.3. Про винесення в натуру траси в тому випадку, якщо в проекті є координати трас.
Примітка. Акт про виконання геодезичних робіт по винесенню в натуру не потрібний, якщо в погодженому з інженерним управлінням ГоловАПУ проекті є прив'язки від існуючих будинків і споруд.
2. З метою уникнення пошкоджень підземного господарства будівельні організації перед початком робіт зобов'язані уточнити наявність в місцях розрить підземних комунікацій і погодити свою роботу з відповідними службами, які ведуть експлуатацію цих мереж.
3. Виконавець робіт зобов'язаний:
3.1. Встановити на траншеї з обох боків щитове огородження, перехідні містки, дорожні знаки, нічне освітлення (якщо роботи проводяться на проїжджих частинах).
3.2. Завозити матеріали на місце проведення робіт не раніш як за добу до початку виконання робіт. Складування матеріалів проводити в межах огородження.

................
Перейти до повного тексту