1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
II сесія VI скликання
РІШЕННЯ
28.08.2008 № 109/109
Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 19.07.2005 № 810/3385 "Про затвердження Тимчасового порядку набуття права на землю на конкурентних засадах в місті Києві"
Враховуючи зміни, внесені до Земельного кодексу України та Закону України "Про оренду землі" у зв'язку з прийняттям Закону України від 03.06.2008 № 309-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України", з метою приведення у відповідність до норм законодавства України Тимчасового порядку набуття прав на землю на конкурентних засадах в місті Києві Київська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до рішення Київської міської ради від 19.07.2005 № 810/3385 "Про затвердження Тимчасового порядку набуття права на землю на конкурентних засадах в місті Києві" (із змінами і доповненнями, внесеними рішеннями Київської міської ради від 28.09.2006 № 38/95 , від 24.05.2007 № 528/1189 , від 01.11.2007 № 1137/3970), виклавши його в такій редакції:
"Про затвердження Тимчасового порядку набуття права на землю на конкурентних засадах в місті Києві
Відповідно до статей 373, 374 та 792 Цивільного кодексу України, статей 81 - 85, 93, 124, 127, 134 - 139 Земельного кодексу України, Закону України "Про оренду землі", з урахуванням Концепції запровадження у місті Києві конкурентних засад надання земельних ділянок, затвердженої рішенням Київської міської ради від 18.11.2004 № 676/2086 , з метою впровадження відкритих економічних методів регулювання земельних відносин, розвитку інфраструктури первинного ринку землі, залучення додаткових коштів для виконання програм соціально-економічного розвитку міста, вдосконалення процедури набуття прав на землю для містобудівної діяльності Київська міська рада вирішила:
1. Затвердити Тимчасовий порядок набуття права на землю на конкурентних засадах в м. Києві згідно з додатком до цього рішення.
2. Встановити, що:
2.1. Набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі, та земельних ділянок під об'єкти соціального призначення, будівництво соціального і доступного житла, використання земельних ділянок для розробки корисних копалин та спеціального водокористування відповідно до отриманих спеціальних дозволів (ліцензій), використання релігійними організаціями (під культовими будівлями), які легалізовані в Україні).
2.2. Не допускається проведення аукціонів щодо ділянок, які (або будівлі на яких) орендують бюджетні установи, музеї, підприємства і громадські організації у сферах культури і мистецтв (у тому числі національні творчі спілки та їх члени - під творчі майстерні).
2.3. Продаж земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам і юридичним особам здійснюється на конкурентних засадах (аукціон), крім викупу земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що є власністю покупців цих ділянок, в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі.
2.4. До раніше затверджених переліків земельних ділянок, призначених для продажу на земельних торгах (або продажу права їх оренди), вносяться зміни рішеннями Київської міської ради.
2.5. Організаційно-правовою формою продажу права на земельні ділянки на конкурентних засадах є аукціон.
2.6. Земельні торги з продажу права оренди земельних ділянок призначаються рішенням Київської міської ради лише у випадках, коли передача земель у власність заборонена законодавством або цільове призначення об'єкта передбачає строковість використання земельних ділянок.
3. Головному управлінню містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щорічно до 1 грудня вносити на розгляд Київради звіти за результатами проведення моніторингу Генерального плану міста Києва.
4. Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) щорічно до 1 грудня вносити на розгляд Київради звіти за результатами інвентаризації земель у м. Києві.
5. Функції щодо організації та проведення земельних аукціонів покласти на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Організатор).
6. Встановити, що ініціаторами (далі - Ініціатори) проведення земельних торгів, уповноваженими на надання Організаторові пропозицій щодо проведення земельних аукціонів, є:
6.1. Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) - щодо вільних від капітальної забудови земельних ділянок.
6.2. Головне управління житлового господарства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - щодо надання на конкурентних засадах земельних ділянок, зайнятих житловими будинками комунальної власності, що підлягають реновації (капітальному ремонту, реконструкції чи заміщенню за функціональним призначенням, визначеним затвердженою містобудівною документацією).
6.3. Головне управління економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - щодо надання земельних ділянок на конкурентних засадах згідно з інвестиційними проектами.
7. Юридичні та фізичні особи, зацікавлені в отриманні у власність або в оренду для містобудівних потреб вільної від забудови земельної ділянки чи земельної ділянки, на якій розташовані житлові будинки, що підлягають реновації, або земельної ділянки, на якій планується реалізувати інвестиційний проект, мають право звертатися з відповідними клопотаннями (заявами) в порядку, визначеному рішенням Київради від 15.07.2004 № 457/1867 "Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві", до приймальні Київської міської ради з земельних питань.
8. Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) фінансування робіт з виготовлення відповідних проектів землеустрою та необхідної містобудівної документації, організації проведення процедур продажу прав на землю на конкурентних засадах та підготовки пов'язаних з цим матеріалів здійснювати в межах видатків, які щорічно передбачаються в бюджеті міста Києва на проведення земельної реформи. При формуванні бюджетних запитів під час підготовки проектів бюджету міста Києва у встановленому порядку враховувати потребу в цих видатках.
9. Протягом місяця з дня набуття чинності цим рішенням Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) розробити пропозиції щодо встановлення розміру частки отриманих від продажу на земельних торгах коштів, яка передається Організатору для проведення подальших аукціонів, та передати ці пропозиції на розгляд Київської міської ради.
10. Визнати такими, що втратили чинність, розділи 3 та 4 Тимчасового порядку продажу земельних ділянок в м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 14.03.2002 № 304/1738 .
11. Рішення Київради від 15.07.2004 № 457/1867 "Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві" застосовується в частині, що не суперечить цьому рішенню.
12. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Київського міського голову.
Додаток
ТИМЧАСОВИЙ ПОРЯДОК
набуття права на землю на конкурентних засадах в місті Києві
Розділ I. Загальні положення
Глава 1. Підстави для набуття права на землю для містобудівної діяльності в місті Києві на конкурентних засадах
1.1. Тимчасовий порядок набуття права на землю на конкурентних засадах в місті Києві (далі - Порядок) розроблено відповідно до Цивільного та Земельного кодексів України та Закону України "Про оренду землі".
1.2. Цей Порядок визначає процедуру організації та проведення земельних торгів з продажу земельних ділянок та набуття права оренди земельних ділянок в м. Києві.
1.3. Земельні торги проводяться у формі аукціону.
1.4. Відбір земельних ділянок для проведення аукціонів здійснюється Ініціаторами земельних торгів (далі - Ініціатори) відповідно до наявних результатів планування щодо використання земель міста Києва, організації землеустрою, моніторингу Генерального плану міста Києва, схем планування територій, детальних планів територій, проектів забудови, проектів розподілу територій, іншої містобудівної та землевпорядної документації, державних будівельних норм, з урахуванням державних та громадських інтересів, а також зацікавленості потенційних інвесторів щодо конкретних земельних ділянок.
1.5. Організаційне забезпечення підготовки та проведення земельних торгів покладається на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Організатор).
1.6. Організатор відповідно до наданих повноважень забезпечує:
- підготовку висновків щодо земельних ділянок, продаж прав на які пропонується винести на земельні торги;
- подання клопотань щодо отримання згоди на розроблення документації із землеустрою;
- розробку землевпорядної, землеоціночної та іншої документації, необхідної при проведенні торгів;
- публікацію в засобах масової інформації повідомлень про проведення земельних торгів та про результати торгів;
- укладання угод про участь у земельних торгах;
- прийняття та реєстрацію заяв на участь у земельних торгах;
- надання та облаштування приміщення для прийняття заяв та проведення земельних торгів;
- виготовлення технічних паспортів земельних ділянок;
- виконання інших, передбачених цим Порядком, обов'язків.
1.7. Організатор забезпечує рівні умови для участі в земельних торгах всіх заявників та дотримання конфіденційності інформації, що міститься в заяві та в документах, що до неї додаються. Відомості щодо заявників та їх кількості не підлягають розголошенню до закінчення торгів.
1.8. На кожну земельну ділянку, що підлягає продажу на аукціоні, в установленому порядку Організатором у повному обсязі погоджується землевпорядна документація у вигляді земельно-кадастрової справи.
1.9. Розробка проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, інших проектів землеустрою, в тому числі технічної документації по перенесенню меж земельних ділянок в натуру (на місцевість), та розрахунок нормативної грошової оцінки земельних ділянок здійснюються проектними організаціями, які мають дозволи (ліцензії) на виконання відповідних робіт.
Підготовка землевпорядної, містобудівної та проектної документації, пов'язаної із набуттям прав на землю на конкурентних засадах, здійснюється на замовлення Організатора. Відбір таких підприємств та організацій проводиться відповідно до вимог законодавства про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти.
Глава 2. Особливості розробки проектів землеустрою для проведення аукціонів
2.1. Згода на складання проекту землеустрою надається Організатору в порядку, визначеному рішенням Київради від 15.07.2004 № 457/1867 "Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві".
2.2. Замовником розробки проектів землеустрою виступає Організатор.
2.3. Розробка проекту землеустрою здійснюється проектними організаціями, які мають дозволи (ліцензії) на виконання відповідних робіт, та визначається на підставі торгів (тендера) згідно з процедурами закупівлі робіт та послуг за державні кошти.
2.4. Розробка проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок передбачається у випадках, визначених законодавством.
Набуття права на земельні ділянки на конкурентних засадах в інших випадках здійснюється за умови визначення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) шляхом підготовки відповідної документації.
2.5. У разі необхідності щодо ділянок, зайнятих житловими будинками комунальної власності, що підлягають реновації (капітальному ремонту, реконструкції чи заміщенню), здійснюється розробка схем планування територій, детальних планів території, ескізних проектів забудови (реконструкції), проектів розподілу територій або іншої, необхідної для розробки проектів землеустрою, містобудівної документації.
2.6. Замовником розробки містобудівної документації виступає Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
Глава 3. Організаційні заходи для проведення земельних аукціонів
3.1. Виконавцем земельних торгів (далі - Виконавець) може бути юридична особа, яка має дозвіл (ліцензію) на проведення земельних торгів та визначається на підставі торгів (тендера) згідно з процедурами закупівлі робіт та послуг за державні кошти.
Проведення земельних торгів здійснюється Виконавцем на підставі договору, який укладається між ним та Організатором, в договорі не може бути обумовлено передачу Виконавцю покладених на Організатора повноважень.
3.2. За наявності поважних причин Організатор має право відмовитися від проведення земельних торгів шляхом їх скасування, про що має бути повідомлено у засобах масової інформації у триденний термін від дня скасування земельних торгів.
3.3. Переможці земельних аукціонів окремо вносять до бюджету міста Києва пайові внески на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, а також сплачують платежі та проводять всі інші розрахунки з містом, передбачені рішеннями Київської міської ради; передачі майна до комунальної власності за отримані на конкурентних засадах земельні ділянки не здійснюють, якщо це прямо не передбачено основними умовами торгів, затвердженими Київською міською радою.
3.4. Стартова ціна об'єктів аукціону встановлюється в розмірі, що дорівнює нормативній грошовій оцінці земельних ділянок, а платежі та інші розрахунки з бюджетом міста, передбачені рішеннями Київради, сплачуються окремо.
3.5. Розміри платежів та порядок їх внесення до бюджету міста Києва визначаються в умовах аукціонів Організатором на підставі довідок виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
3.6. У разі визнання земельних торгів такими, що не відбулися, скасування земельних торгів або анулювання їх результатів Київською міською радою Організатор зобов'язаний повторно провести земельні торги на умовах, визначених цим Порядком.
3.7. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення робіт із проведення аукціонів здійснюється Організатором за рахунок коштів, передбачених йому в міському бюджеті на вказані заходи.
Розділ II. Порядок проведення земельних аукціонів з продажу земельних ділянок
Глава 4. Підготовка до аукціону
4.1. Організація проведення аукціонів щодо продажу права власності на землю складається з таких етапів:
- відбір Організатором земельних ділянок, які пропонується винести на аукціон, з урахуванням пропозицій інших Ініціаторів;
- надання органом із земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) висновків щодо правового статусу земельних ділянок, продаж яких пропонується винести на аукціон;
- отримання Організатором згоди Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради на розроблення документації із землеустрою в порядку, визначеному рішенням Київради від 15.07.2004 № 457/1867 "Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві";
- розробка на замовлення Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) містобудівної документації, містобудівного обгрунтування, визначення параметрів об'єкта містобудування, розробка ескізних проектів або передпроектних пропозицій з основними техніко-економічними показниками (у разі потреби);
- розробка та погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок або інших видів документації із землеустрою;
- розробка технічної документації щодо перенесення меж земельних ділянок в натуру (на місцевість);
- здійснення нормативної грошової оцінки земельних ділянок та проведення розрахунку стартових цін об'єктів аукціону;
- затвердження Київською міською радою проектів відведення або іншої документації із землеустрою та стартових цін об'єктів аукціону;
- розробка на замовлення Організатора технічних паспортів земельних ділянок;
- публікація повідомлення про проведення аукціону;
- укладення угод про участь в аукціоні, внесення гарантійних та реєстраційних внесків;
- подання та реєстрація заяв на участь в аукціоні;
- проведення аукціонних торгів та визначення їх переможців;
- укладення договорів купівлі-продажу земельних ділянок;
- проведення остаточних розрахунків;
- підготовка та видача державних актів на право власності на землю.
4.2. У разі отримання клопотання від юридичних або фізичних осіб щодо набуття права власності на земельну ділянку, яка відповідно до законодавства має бути реалізована на земельному аукціоні, Організатор готує висновок щодо такої земельної ділянки та ініціює питання щодо отримання Організатором згоди на розроблення відповідної документації із землеустрою для наступного проведення земельного аукціону.
4.3. У разі якщо запланована до продажу земельна ділянка перебуває у користуванні, проведення аукціону щодо неї можливе в порядку, визначеному законодавством.
4.4. Після отримання згоди Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради на розроблення документації із землеустрою за замовленням Організатора розробляються відповідні проекти землеустрою, якими визначається цільове призначення відповідних земельних ділянок. Цільове призначення земельних ділянок, усі параметри та обмеження їх забудови мають відповідати затвердженій містобудівній та проектно-кошторисній документації, державним правилам і нормам.
4.5. Після погодження в установленому порядку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та одержання позитивного висновку державної землевпорядної експертизи розробляється технічна документація щодо перенесення меж земельних ділянок в натуру (на місцевість), проводиться нормативна грошова оцінка земельних ділянок та визначаються умови аукціону.
4.6. У випадках якщо органи, які погоджують документацію із землеустрою, у своїх висновках зазначають, що використання земельної ділянки за наміченим цільовим призначенням є неможливим, вони зобов'язані запропонувати інший варіант цільового призначення відповідно до містобудівної документації, державних норм і правил, із збереженням інвестиційної привабливості об'єкта.
4.7. Всі органи, які погоджують документацію із землеустрою, надають свої висновки у семиденний термін з моменту звернення Організатора.
4.8. При підготовці висновку забороняється вимагати надання висновків, актів обстеження, інших погоджень від будь-яких комерційних (госпрозрахункових) підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та їх підпорядкування, мети або предмету обстеження, якщо це безпосередньо не передбачено законодавством.
4.9. Організатор готує проект рішення Київської міської ради про продаж земельної ділянки та подає його на розгляд до Київської міської ради.
4.10. Рішенням Київради про продаж земельної ділянки вносяться відповідні зміни до раніше затверджених переліків земельних ділянок, які пропонується продати на конкурентних засадах, затверджується проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та стартова ціна об'єкта аукціону.
4.11. Після прийняття рішення Київради про продаж земельної ділянки Організатор забезпечує виготовлення технічного паспорта земельної ділянки.
4.12. Технічний паспорт земельної ділянки включає:
- дані про місце розташування земельної ділянки;
- кадастровий номер земельної ділянки;
- кадастровий план земельної ділянки з описом суміжних землеволодінь і землекористувань;
- правовий режим земельної ділянки;
- дані про розмір земельної ділянки, склад земельних угідь, якісну характеристику ґрунтів, інженерну інфраструктуру, шляхи сполучення;
- дані про цільове призначення земельної ділянки і можливі зміни цільового призначення;
- відомості про обмеження щодо використання земельної ділянки (встановлені на підставі міських служб відповідно до містобудівних та санітарних норм і правил, включаючи архітектурно-планувальні, технічні, екологічні умови та враховуючи затверджену містобудівну документацію);
- відповідний проект землеустрою;
- грошову оцінку земельної ділянки та передбачуваний розмір земельного податку;
- технічну документацію щодо перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість);
- інші відомості та документи, передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2002 № 648.
4.13. Технічні паспорти затверджуються в установленому порядку.
4.14. На підставі рішення Київської міської ради про продаж земельної ділянки Організатор не пізніше ніж за 30 днів до проведення аукціону публікує в засобах масової інформації повідомлення про проведення земельних торгів та організовує розміщення рекламних інформаційних щитів на земельних ділянках, право власності на які передбачається реалізувати на аукціоні.
4.15. Повідомлення має містити такі дані:
- місця знаходження та розміри земельних ділянок;
- цільові призначення земельних ділянок;
- стартові ціни об'єктів аукціону;
- види всіх платежів і розрахунків з містом, передбачені рішеннями Київської міської ради;
- розміри гарантійних та реєстраційних внесків;
- реквізити банківського рахунку, відкритого для обслуговування аукціону;
- вид земельних торгів;
- час та місце проведення аукціонних торгів;
- адресу, номер довідкового телефону та час роботи Організатора.
4.16. З моменту опублікування повідомлення про проведення земельних торгів особам, які бажають взяти участь в аукціоні, Організатором надається можливість ознайомитися з технічними паспортами земельних ділянок та оглянути відповідні земельні ділянки, а також надаються консультації з питань проведення земельного аукціону.
4.17. Для участі в аукціоні особи, які можуть бути покупцями права власності на земельні ділянки, відповідно до законодавства України:

................
Перейти до повного тексту