- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
III сесія VII скликання
РІШЕННЯ
Про затвердження Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві
1. Затвердити Концепцію розвитку паркувального простору в місті Києві згідно з додатком.
2. Визначити комунальне підприємство "Київтранспарксервіс" відповідальним за виконання Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві.
3. Доручити КП "Київтранспарксервіс":
3.1. У термін до 20.12.2014 визначити місця та етапи розміщення та кількість платіжних терміналів, необхідних для обслуговування існуючих паркувальних місць.
3.2. Розробити та запровадити з 01.01.2015 Порядок контролю оплати послуг паркування уповноваженими посадовими особами, передбачивши в ньому фіксацію порушень чинного законодавства при наданні послуг з паркування за допомогою технічних засобів та згідно з Концепцією розвитку паркувального простору в місті Києві.
3.3. З метою реалізації положень Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві подати до 31.12.2014 пропозиції до проекту бюджету міста Києва на 2015 рік.
3.4. З метою економії коштів місцевого бюджету на конкурсній основі залучити інвесторів для реалізації заходів, передбачених Концепцією розвитку паркувального простору в місті Києві.
4. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Київської міської ради від 22 травня 2013 року
N 326/9383 "Про затвердження Програми розвитку єдиного паркувального простору в м. Києві до 2015 року".
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань транспорту та зв'язку.
Київський міський голова |
В. Кличко |
Додаток
до рішення Київради
22.01.2015 N 22/887
КОНЦЕПЦІЯ
РОЗВИТКУ ПАРКУВАЛЬНОГО ПРОСТОРУ В МІСТІ КИЄВІ
Паспорт Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві
1. |
Ініціатор розроблення Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві |
Постійна комісія Київської міської ради з питань транспорту та зв'язку, постійна комісія Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві |
Рішення Київської міської ради від 26.06.2007 N 930/1591 "Про вдосконалення паркування автотранспорту в м. Києві" |
3. |
Розробник Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві |
Постійна комісія Київської міської ради з питань транспорту та зв'язку, постійна комісія Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку |
4. |
Співрозробники Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві |
Відсутні |
5. |
Замовник (відповідальний виконавець) Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві |
Комунальне підприємство "Київтранспарксервіс" |
6. |
Учасники (співвиконавці) Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві |
Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та інвестори |
7. |
Термін реалізації Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві |
2015 - 2020 роки |
8. |
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві (для комплексних програм) |
Не передбачено |
9. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві, всього, у тому числі |
За рахунок інвесторів |
9.1 |
Кошти бюджету м. Києва |
Не передбачено |
9.2 |
Кошти інших джерел |
За рахунок інвесторів |
Терміни вживаються у такому значенні:
Паркувальні майданчики на проїзній частині - майданчики для паркування, розміщені в межах проїзної частини вулиці, дороги або тротуару та обладнані знаками, платіжними терміналами та розміткою.
Паркувальні майданчики на тротуарній частині - майданчики для паркування, розміщені в межах тротуару та обладнані знаками, платіжними терміналами, розміткою, обмежувальними стовпчиками для відокремлення пішоходної зони та пандусами.
Спеціально обладнані паркувальні майданчики - майданчики для паркування, розміщені поза межами проїзної частини вулиці, дороги або тротуару та обладнані знаками, приміщенням для персоналу, дорожнім покриттям, розміткою, в'їзним-виїзним терміналом, засобами освітлення.
Паркінги - спеціалізовані споруди, призначені для стоянки транспортних засобів.
Перехоплюючий паркінг, або перехоплюючий паркувальний майданчик - це платний підземний чи наземний паркінг або спеціально обладнаний майданчик для паркування, розміщений на в'їздах у місто біля основних магістралей з розвинутою інфраструктурою транспортних розв'язок громадського транспорту, який надає можливість власнику транспортного засобу залишити свій автомобіль на необхідний йому час та продовжити рух до центральної частини міста за допомогою громадського транспорту. При сплаті за надані послуги паркування на цьому об'єкті буде застосовано індивідуальний зональний тариф на паркування, нижчий ніж у центральній частині міста.
Екопарковка "Зелений острів" - це паркувальний майданчик, територія якого засіяна газонною травою й укріплена газонними ґратами, які забезпечують збереження зеленого трав'яного покриву і запобігають його деформації і знищенню.
Платіжна картка - електронний платіжний засіб у вигляді емітованої в установленому законодавством порядку пластикової картки, що використовується для ініціювання переказу коштів з рахунку платника або з відповідного рахунку банку з метою оплати вартості товарів і послуг, в тому числі послуг паркування.
SMS-запит - SMS-повідомлення (сукупність систематизованих алфавітно-текстових та цифрових знаків), що генерується водієм та відправляється на короткий номер з використанням функціональних і технологічних ресурсів телекомунікаційних мереж мобільних операторів та операторів зв'язку.
Мобільний додаток - прикладне програмне забезпечення, що встановлюється на смартфон, планшетний ПК або інший пристосований пристрій, який надає водію доступ до системи "Мобільне паркування", а саме: до особового рахунку користувача системи.
Вулично-дорожня мережа - це призначена для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг загального користування, внутрішньоквартальних та інших проїздів, тротуарів, пішохідних і велосипедних доріжок, а також набережні, майдани, площі, вуличні автомобільні стоянки з інженерними та допоміжними спорудами, технічними засобами організації дорожнього руху.
Платіжні термінали - технічні пристрої, призначені, в тому числі, але не виключно, для сплати за паркування за допомогою готівки та платіжних карток.
Бездротовий паркувальний сенсор - технічний пристрій, який за допомогою сенсорів визначає наявність автомобіля на паркомісці та по бездротовому протоколу відправляє інформацію до системи "Мобільне паркування".
Інформаційне табло - табло, за допомогою якого водій може заздалегідь дізнатися про наявність вільних місць на відкритому чи закритому паркувальному майданчику.
Електромобіль - транспортний засіб з нульовим викидом CO 2, який використовує для руху електричні двигуни, а саме: наперед накопичену в акумуляторних батареях електричну енергію.
Електротранспорт - транспортні засоби з нульовим викидом CO 2, які використовують для руху електричні двигуни.
2. Визначення проблем, на розв'язання яких спрямована Концепція
В умовах постійного зростання кількості автомобілів у м. Києві особливої гостроти набуває проблема їх вільного пересування містом, уникнення перешкод вільного руху, зокрема від припаркованих транспортних засобів. Тому особливої ваги набуває завдання створення достатньої кількості місць для паркування транспортних засобів. На поліпшення ситуації у столиці спрямована Концепція розвитку паркувального простору в місті Києві, котра розроблена з урахуванням зарубіжного досвіду в галузі паркування, що успішно використовується у європейських країнах.
Існуюча система паркування характеризується такими проблемами:
- низьким рівнем дотримання правил паркування;
- відсутністю дієвого простого механізму контролю за дотриманням правил паркування та оплати, а також механізму накладення штрафу за порушення правил паркування на платних парковках;
- низькою дисципліною оплати, а отже неповним надходженням коштів до бюджету міста;
- непрозорістю готівкових розрахунків та неможливістю фактичного контролю за надходженнями;
- відсутністю зручних і доступних безготівкових способів оплати (мобільне паркування, платіжні картки, абонементи);
- недостатнім облаштуванням майданчиків платіжними терміналами, автоматичними в'їзними та виїзними терміналами тощо;
- невідповідністю паркувальної інфраструктури міста сучасним вимогам;
- недостатньою кількістю паркувальних місць на відведених, спеціально обладнаних майданчиках для паркування, майданчиків та паркінгів;
- відсутністю перехоплюючих паркувальних майданчиків;
- низькою якістю послуг з паркування автотранспорту;
- малоефективним інформаційним та технічним забезпеченням паркувальної діяльності.
Аналіз стану існуючої системи паркування транспортних засобів у місті Києві засвідчує той факт, що організаційні, нормативно-правові та фінансові умови функціонування зазначеної системи не відповідають потребам міста та європейським стандартам, не в змозі забезпечити належне функціонування механізму саморозвитку паркувального простору.
Населення м. Києва становить приблизно 3 мільйони. У європейських столицях та великих містах Європи кількість паркувальних місць у середньому становить близько 16 - 17 відсотків від кількості мешканців міста. Таким чином, виходячи з європейського досвіду, потреба міста Києва становить близько 500 тис. машиномісць. Станом на 01.12.2014 у розпорядженні КП "Київтранспарксервіс" - близько 25 тис. паркувальних місць, з яких 6500 паркомісць на вулично-дорожній мережі, 3500 паркомісць, закріплених за суб'єктами господарювання, та 15000 паркомісць на нічних паркувальних майданчиках, що знаходяться в оперативному управлінні суб'єктів підприємницької діяльності.
Концепція розвитку паркувального простору в місті Києві спрямована на вирішення проблеми забезпечення населення міста послугами паркування у достатній кількості та належної якості.
3. Мета Концепції
Метою Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві є:
- створення організаційних і економічних умов для розвитку паркувального простору, що забезпечить значний внесок у соціально-економічний розвиток міста шляхом збільшення дохідної частини бюджету Києва за рахунок податкових надходжень, припливу інвестицій, збільшення кількості робочих місць;
- забезпечення умов для зменшення навантаження на вулично-дорожню мережу міста у робочі дні через гнучке регулювання вартості послуг паркування не тільки в різних зонах, але й на окремих вулицях, в різні дні тижня та час;
- обґрунтоване та гнучке встановлення тарифів за паркування з метою здійснення рентабельної діяльності та регулювання завантаження окремих вулично-дорожніх мереж;
- забезпечення прозорості розрахунків через виключення людського фактора, а саме: відмова від готівкових розрахунків з інспекторами КП "Київтранспарксервіс";
- підвищення рівня якості надання послуг з паркування;
- введення інноваційних технологій при оплаті послуг за паркування;
- підвищення зручності користування послугами паркування для громадян та організацій у частині сплати та обліку витрат на паркування;
- збільшення надходжень коштів до міського бюджету через підвищення дисципліни зі сплати послуг через введення простого дієвого автоматичного процесу контролю за сплатою;
- послідовне, поетапне, стадійне (протягом 5 років) збільшення, зусиллями КП "Київтранспарксервіс", кількості місць для паркування на майданчиках для денного та нічного паркування з існуючих 25000 до приблизно 125 тис. паркомісць на кінець 2020 року у м. Києві щорічно в обсягах близько до 20 тис. паркомісць на рік;
- використання майданчиків для паркування транспортних засобів з максимальною ефективністю за рахунок раціональної організації та введення нових інноваційних технологій оплати послуг та контролю за здійсненням оплати;
- зниження рівня забруднення повітря транспортними засобами, сприяння розвитку транспорту з нульовим викидом - велосипеди, електромобілі тощо.
Мета Концепції відповідає пріоритетним напрямам розвитку м. Києва.
Розробка Концепції проводилась з урахуванням Стратегії розвитку Києва до 2025 року.
4. Напрямки та заходи для створення сучасного паркувального простору в м. Києві
Концепція передбачає реалізацію комплексу заходів за пріоритетними напрямами, що сприятимуть розв'язанню визначених проблем.
Основними напрямами вирішення проблеми розвитку сфери паркування м. Києва є:
4.1. Підвищення рівня дотримання правил паркування та оплати послуг
Для запровадження передового європейського досвіду щодо паркування, виключення впливу людського фактора під час сплати та контролю за сплатою послуг паркування, для запровадження дієвих механізмів спонукання дотримуватись правил паркування, для запровадження сучасних механізмів прозорого контролю за оплатою послуг з паркування необхідно впровадити наступні зміни на законодавчому рівні:
4.1.1. Надати системі обліку місць та наданих послуг із паркування правовий статус.
4.1.2. Надання права уповноваженим посадовим особам муніципальних комунальних підприємств, які відповідають за діяльність з паркування (зокрема у м. Києві - КП "Київтранспарксервіс"), фіксувати порушення за допомогою технічних засобів (пристрій з геолокацією та можливістю фотофіксації).
4.1.3. Внесення змін до статті -
152 -1 КУпАП щодо встановлення відповідальності за несплату послуг паркування на всіх платних паркувальних майданчиках, а не тільки обладнаних паркоматами та в'їзними/виїзними терміналами.
4.1.4. Включення уповноважених посадових осіб муніципальних комунальних підприємств, які відповідають за діяльність з паркування (зокрема у м. Києві - КП "Київтранспарксервіс"), до переліку осіб, які уповноважені здійснювати контроль за дотриманням правил зупинки та стоянки транспортних засобів у межах м. Києва, за розміщенням транспортних засобів (способу постановки транспортних засобів) на паркувальних майданчиках та за оплатою наданих послуг паркування.
4.1.5. Притягнення до відповідальності за порушення правил паркування та/або за несплату послуг паркування на платних паркувальних майданчиках водія або власника транспортного засобу, в т. ч. за їх відсутності.
4.1.6. Надання права уповноваженим посадовим особам муніципальних комунальних підприємств, які відповідають за діяльність з паркування (зокрема у м. Києві - КП "Київтранспарксервіс"), складати протоколи про адміністративне правопорушення, передбачені частиною першою та другою статті -
152 -1 КУпАП (за порушення правил паркування транспортних засобів), з одночасним накладенням штрафу на водія або власника транспортного засобу на місці скоєння порушення, в тому числі за їх відсутності (передбачено в змінах до розпорядження КМДА від 24.03.2008
N 404 "Про деякі питання роботи адміністративної комісії", підготовлених КП "Київтранспарксервіс").
4.1.7. Надання уповноваженому персоналу муніципальних комунальних підприємств, які відповідають за діяльність з паркування (зокрема у м. Києві - КП "Київтранспарксервіс"), повноваження здійснювати тимчасове блокування транспортного засобу у випадку:
- якщо транспортний засіб припаркований із порушенням правил паркування, зокрема, якщо ТЗ припарковано на зеленій зоні;
- якщо виявлено транспортний засіб, на який було раніше накладено штраф, але такий штраф не було сплачено протягом 30 днів від дня, коли такий штраф було накладено.
При цьому необхідно передбачити, що вартість розблокування має сплачуватись додатково і дорівнювати розміру раніше накладеного штрафу або штрафу за порушення правил паркування. Вартість розблокування повинна сплачуватись, як і штраф, через мережу платіжних терміналів або банківською карткою через web-сайт, або в інший спосіб без можливості оплати готівкою.
4.1.8. Надання уповноваженим посадовим особам муніципальних комунальних підприємств, які відповідають за діяльність з паркування (зокрема у м. Києві - КП "Київтранспарксервіс"), повноваження здійснювати тимчасове затримання транспортного засобу за порушення правил зупинки та стоянки шляхом доставки його для зберігання на спеціальний майданчик за допомогою евакуатора у випадку, якщо транспортний засіб припарковано із порушенням правил паркування і він блокує проїзд або заважає пішоходам (наприклад, коли внаслідок паркування ТЗ в забороненому місці блокується ряд і скорочується пропускна спроможність вулиці).
4.1.9. Компенсація вартості евакуації транспортного засобу повинна сплачуватись, як і штраф, через мережу платіжних терміналів або банківською карткою через web-сайт, або в інший спосіб без можливості оплати готівкою.
4.1.10. Законодавчо оформити та з 01.03.2015 забезпечити технічну можливість громадянам сплачувати штрафи за порушення правил оплати паркування зручними шляхами: готівкою та платіжними картками через платіжні термінали, що будуть встановлені безпосередньо на паркувальних майданчиках, готівкою через мережу платіжних терміналів або платіжною карткою через відповідні web-сайти уповноважених муніципальних комунальних підприємств (зокрема в Києві - КП "Київтранспарсервіс") з наступним підтвердженням оплати в центральній базі даних.
4.1.11. З метою сприяння користуванню компактним та екологічним транспортом надати право безкоштовного паркування водіям електромобілів та велосипедів до 2020 року. Передбачити облаштування на паркувальних майданчиках місця для підзарядки електромобілів. Передбачити для паркування на паркувальних майданчиках безкоштовні місця для велосипедів.
4.1.12. Передбачити місячні, квартальні, річні абонементи на паркування по всій території міста, зокрема передбачити спеціальні тарифи для автомобілів таксі, що мають відповідні ліцензії на надання послуг з внутрішніх перевезень пасажирів.
................Перейти до повного тексту