1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


РАДА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
( Рішення скасовано на підставі Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2014 )
Про стан функціонування єдиної державної системи запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру
( Рішення введено в дію Указом Президента N 590/2008 від 26.06.2008 )
Розглянувши проблеми функціонування єдиної державної системи запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, Рада національної безпеки і оборони України відмічає системний характер загроз виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру через критичний стан основних виробничих фондів підприємств, систем життєзабезпечення, збільшення масштабів надзвичайних ситуацій при недостатній ефективності заходів щодо їх запобігання та нейтралізації внаслідок відсутності комплексного підходу до формування та реалізації державної політики в зазначеній сфері.
Недосконалість та суперечливість окремих положень правової бази у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та військового характеру, неналежний рівень наявних фінансових, матеріальних ресурсів та відповідних резервів, непослідовність політичних рішень, спрямованих на зниження рівня ризиків виникнення надзвичайних ситуацій, незадовільний технічний стан сил цивільного захисту свідчать про недостатню адекватність діючої системи запобігання та реагування на надзвичайні ситуації існуючим загрозам.
З огляду на нагальну необхідність підвищення ефективності функціонування та посилення надійності єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій, зниження негативних наслідків надзвичайних ситуацій Рада національної безпеки і оборони України
вирішила:
1. Визнати недостатньою діяльність центральних і місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення реалізації політики у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та військового характеру.
2. Кабінету Міністрів України:
1) з метою вдосконалення законодавчого забезпечення функціонування єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій підготувати та подати на розгляд Верховної Ради України:
а) протягом 2008 року проект Кодексу України про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій (цивільний захист), передбачивши в ньому, зокрема, визначення термінології, встановлення єдиних вимог до створення і функціонування єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та військового характеру, її функціональних та територіальних підсистем; засади створення структурних підрозділів з питань цивільного захисту відповідних функціональних підсистем єдиної системи цивільного захисту в центральних органах виконавчої влади; порядок залучення аварійно-рятувальних служб, частин і підрозділів Збройних Сил України, інших військових формувань для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
б) у шестимісячний строк законопроекти:
про Загальнодержавну цільову програму розвитку цивільного захисту населення і територій на 2009-2013 роки, передбачивши, зокрема, заходи щодо запобігання надзвичайним ситуаціям техногенного, природного та військового характеру, вдосконалення єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій, розвитку та технічного переоснащення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, інших державних аварійно-рятувальних служб, створення єдиної державної диспетчерської служби екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112, створення місцевої пожежної охорони в сільських населених пунктах, які знаходяться на значній відстані від підрозділів пожежної охорони;
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо:
- створення та використання оперативного фінансового резерву Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи для забезпечення ліквідації надзвичайних ситуацій;
- збереження захисних споруд цивільної оборони, передбачивши, зокрема, визначення нових економічно обгрунтованих підходів та механізмів щодо збереження та поповнення фонду захисних споруд, утримання захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) в готовності до використання за призначенням, у тому числі при зміні власника (балансоутримувача), оренди захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони);
- зменшення рівня оподаткування підприємств, установ і організацій, які утримують захисні споруди цивільного захисту (цивільної оборони) і підрозділи пожежної охорони;
2) з метою вдосконалення організаційно-управлінської структури єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій, ефективної реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, захисту матеріальних і культурних цінностей та довкілля від негативних наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного та військового характеру:
а) опрацювати у тримісячний строк питання щодо створення спеціальних регіональних центрів швидкого реагування Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, розглянувши при цьому питання створення мобільних авіаційних загонів у їх складі;
б) вжити в установленому порядку заходів щодо створення протягом 2008-2009 років та постійного функціонування єдиного державного реєстру сил і засобів цивільного захисту, із вміщенням до нього відомостей про склад сил і засобів цивільного захисту, матеріально-технічне оснащення, можливості та зони відповідальності, порядок оповіщення населення;
в) забезпечити створення протягом 2008-2009 років цілісної системи моніторингу та прогнозування надзвичайних ситуацій у сфері природно-техногенної безпеки, передбачивши, зокрема, розроблення механізму прогнозування надзвичайних ситуацій в окремих галузях економіки та сферах життєдіяльності населення;
3) з метою вдосконалення підзаконного регулювання функціонування єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій:
а) здійснити у двомісячний строк аналіз стану виконання плану заходів з розвитку та супроводження Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій на 2006-2010 роки та за його результатами внести до плану зміни щодо його актуалізації;
б) у тримісячний строк:
внести зміни до Положення про організацію оповіщення і зв'язку у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 1999 року N 192, щодо приведення порядку оповіщення і забезпечення зв'язку у відповідність із сучасними вимогами, передбачивши, зокрема, залучення операторів мобільного зв'язку до оповіщення в умовах надзвичайних ситуацій;
розробити та затвердити порядок проведення державної експертизи проектів і рішень стосовно техногенної безпеки об'єктів виробничого та соціального призначення, що можуть спричинити надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру і вплинути на стан захисту населення і територій від їх наслідків;
в) у шестимісячний строк:
розробити та затвердити:
- програму медико-санітарного забезпечення населення в особливий період, розвитку Державної служби медицини катастроф;

................
Перейти до повного тексту