- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАДА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
від 29 червня 2022 року
Введено в дію
Указом Президента України
Про затвердження Положення про Реєстр осіб, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархів), порядок його формування і ведення
Відповідно до
статті 6 Закону України "Про запобігання загрозам національній безпеці, пов’язаним із надмірним впливом осіб, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархів)" Рада національної безпеки і оборони України вирішила:
1. Затвердити Положення про Реєстр осіб, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархів), порядок його формування і ведення (далі - Положення) (додається).
2. Встановити, що передбачений Положенням обсяг функціональних можливостей Реєстру осіб, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархів) (далі - Реєстр), реалізується у два етапи:
забезпечення функціонування Реєстру - реалізація базового набору функціональних можливостей Реєстру для забезпечення виконання передбачених законом вимог;
забезпечення розвитку Реєстру, подальше розширення функціональних можливостей Реєстру до повного передбаченого Положенням обсягу.
До технічної реалізації функціональних можливостей Реєстру в частині формування та внесення подання про визнання певної особи такою, яка має значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархом), або про виключення такої особи з Реєстру через електронний кабінет подання формуються та вносяться з дотриманням вимог Положення до змісту та форми таких документів, а також застосування електронних довірчих послуг кваліфікованих електронних підпису та печатки через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади чи у паперовій формі з дотриманням вимог Положення до змісту документів та їх підписання власноручним підписом, застосування печаток та завірення копій відповідно до вимог законодавства, із подальшою обробкою реєстраторами.
Секретар Ради національної безпеки і оборони України | О.ДАНІЛОВ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням Ради національної безпеки і
оборони України від 29 червня 2022 року
"Про затвердження Положення про
Реєстр осіб, які мають значну
економічну та політичну вагу в
суспільному житті (олігархів), порядок
його формування і ведення", уведеним в
дію Указом Президента України
від 29 червня 2022 року № 459/2022
ПОЛОЖЕННЯ
про Реєстр осіб, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархів), порядок його формування і ведення
1. Загальні засади
1.1. Це Положення відповідно до
Закону України "Про запобігання загрозам національній безпеці, пов’язаним із надмірним впливом осіб, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархів)" (далі - Закон) з урахуванням вимог
Закону України "Про публічні електронні реєстри" визначає порядок формування і ведення Реєстру осіб, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархів) (далі - Реєстр).
1.2. У цьому Положенні наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
адміністратор системи - уповноважений на виконання функцій певної категорії адміністраторів системи співробітник адміністратора Реєстру;
виконавча особа створювача подання - уповноважений на забезпечення внесення подання працівник створювача подання або особа, безпосередньо уповноважена
Законом на внесення подання;
відомості про олігарха - інформація про особу, яку було визнано такою, яка має значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархом);
декларант - особа, у якої відповідно до
Закону виникло зобов’язання подати декларацію про контакти;
декларація про контакти - повідомлення про контакти з особою, яка має значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархом), або її представником;
електронний кабінет - вебінтерфейс Реєстру, який розміщується на офіційному вебсайті Ради національної безпеки і оборони України, призначений для автентифікованого доступу основних спеціалізованих користувачів до Реєстру і виконання ними функцій, спрямованих на реалізацію власних прав та обов’язків (повноважень), що встановлюються
Законом і регулюються цим Положенням;
подання - подання про визнання певної особи такою, яка має значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархом), або про виключення такої особи з Реєстру;
публічний інтерфейс Реєстру - розміщений на офіційному вебсайті Ради національної безпеки і оборони України вебінтерфейс Реєстру, що дає можливість вільно, безкоштовно та без ідентифікації отримувати інформацію з Реєстру відповідно до
Закону і цього Положення, призначений для використання людиною;
реєстратор - співробітник держателя Реєстру, уповноважений ним на внесення до Реєстру відомостей про олігархів та виконання інших передбачених
Законом та цим Положенням функцій, спрямованих на реалізацію визначених Законом завдань;
спеціалізований користувач Реєстру - користувач Реєстру, що отримує доступ до Реєстру за результатом автентифікації;
створювач подання - орган або особа, уповноважені
Законом на внесення подання.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у
Законі, а також законах України
"Про електронні довірчі послуги ",
"Про електронні документи та електронний документообіг",
"Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах",
"Про інформацію",
"Про публічні електронні реєстри", інших законах і прийнятих відповідно до них нормативно-правових актах, зокрема в
Типовій інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 55.
2. Формування і ведення Реєстру
2.1. Для забезпечення формування і ведення Реєстру в Апараті Ради національної безпеки і оборони України визначаються структурні підрозділи, на які покладаються повноваження із забезпечення виконання функцій держателя та адміністратора Реєстру.
2.2. Реєстр створюється і функціонує як інформаційно-комунікаційна система, що може входити до складу та/або використовувати засоби іншої інформаційно-комунікаційної системи.
2.3. Програмне забезпечення Реєстру та база даних Реєстру є власністю держави в особі Апарату Ради національної безпеки і оборони України.
2.4. Реєстр ведеться в електронній формі державною мовою.
З метою забезпечення автентичності інформації, гарантування її точного оброблення в оригінальному відтворенні (символами або мовою оригіналу) до Реєстру можуть вноситися:
окремі дані, що не мають офіційного відтворення українською мовою або такі, що за своєю природою не можуть його мати (ідентифікатори, реквізити документів, власні назви, торговельні марки іншомовного походження тощо);
дані, що мають офіційне відтворення українською мовою, але мають іншомовне походження, за умови дублювання відповідних даних українською мовою.
2.5. До Реєстру не вносяться відомості, що містять державну таємницю та службову інформацію.
2.6. Відомості про олігархів, що вносяться до Реєстру відповідно до
Закону в установленому цим Положенням порядку, не можуть бути визнані конфіденційними.
2.7. Функціональні можливості Реєстру з дотриманням вимог законодавства та цього Положення повинні забезпечувати:
оброблення відомостей про олігархів, зокрема їх формування, внесення, зберігання та перегляд актуального і колишнього станів (без можливості видалення);
оброблення декларацій про контакти, зокрема їх формування, подання, зберігання та перегляд (без можливості видалення);
оброблення відомостей про олігархів та декларантів з урахуванням їх пов’язаності з відповідними ідентифікованими особами;
пошук відомостей про олігархів та декларантів у тій їхній частині, що зберігається у форматі, який надає змогу їхнього автоматизованого оброблення електронними засобами (машинозчитування);
фіксацію і збереження інформації про доступ та дії користувачів у Реєстрі, їх моніторинг;
захист інформації Реєстру, зокрема, від знищення, блокування інформації Реєстру, порушення цілісності та режиму доступу до неї;
автентифікацію користувачів Реєстру, крім користувачів публічного інтерфейсу Реєстру;
розмежування та контроль доступу до даних Реєстру згідно з повноваженнями користувачів;
зручність інтерфейсів та сервісів для користувачів;
автоматизацію контролю певних ознак коректності та повноти інформації, що вноситься до Реєстру;
використання класифікаторів, словників, довідників тощо, стандартів та кращих практик для забезпечення ефективного оброблення інформації;
виконання вимог до електронних довірчих послуг, що використовуються користувачами та засобами Реєстру, встановлених законодавством та цим Положенням;
можливість упровадження автоматизованої інформаційної взаємодії з інформаційними системами, зокрема реєстрами, кадастрами та банками даних, володільцями інформації у яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, з метою використання у роботі Реєстру актуальної і достовірної інформації;
аналітичне та статистичне оброблення інформації Реєстру.
2.8. Основними спеціалізованими користувачами Реєстру, що отримують доступ до нього через відповідні електронні кабінети, є:
адміністратори системи;
виконавчі особи створювачів подання;
декларанти;
реєстратори;
співробітники держателя та адміністратора Реєстру;
Голова, Секретар та члени Ради національної безпеки і оборони України;
посадові особи та працівники інших державних органів, які відповідно до закону мають право на такий доступ для здійснення власних повноважень.
Також спеціалізованими користувачами Реєстру є користувачі прикладного програмного інтерфейсу Реєстру (API).
2.9. Доступ до Реєстру спеціалізованим користувачам, за винятком декларантів, надається адміністратором Реєстру на підставі:
адміністраторам системи - розпорядчого акта керівника адміністратора Реєстру (або особи, яка виконує його повноваження) щодо уповноваження адміністраторів системи;
іншим спеціалізованим користувачам, крім адміністраторів системи та користувачів прикладного програмного інтерфейсу Реєстру (API) - заяви про отримання доступу до Реєстру із зазначенням власних ідентифікаційних даних користувача за встановленою адміністратором Реєстру формою;
користувачам прикладного програмного інтерфейсу Реєстру (API) - заяви про отримання доступу до Реєстру з використанням прикладного програмного інтерфейсу Реєстру (API) за встановленою держателем Реєстру формою.
2.10. Автентифікація у Реєстрі, створення електронних підписів та печаток для пов’язаних з ними даних, що обробляються в Реєстрі, здійснюються з використанням кваліфікованого електронного підпису чи печатки або інших засобів електронної ідентифікації, а для інших, аніж декларанти, спеціалізованих користувачів Реєстру - також із застосуванням виключно засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.
2.11. Користувачами публічного інтерфейсу Реєстру є люди, зокрема представники юридичних осіб та громадських формувань.
2.12. Інші категорії користувачів Реєстру, передбачені законодавством, зокрема у сфері захисту інформації, та їхній режим доступу до Реєстру визначаються технічною документацією Реєстру.
2.13. У Реєстрі забезпечується використання виключно форматів кваліфікованого електронного підпису та печатки, що забезпечують довгострокове зберігання їх юридичної сили, із повними даними кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг та кваліфікованої електронної позначки часу з обов’язковою перевіркою чинності відповідного сертифіката відкритого ключа за актуальною на момент використання електронної довірчої послуги інформацією про статус сертифіката від суб’єкта, що видав сертифікат.
2.14. З метою розширення пошукових та аналітичних можливостей Реєстру в ньому можуть формуватися довідкові відомості за результатом унесення реєстраторами даних у форматі, що дає можливість їхнього автоматизованого оброблення електронними засобами (машинозчитування), на підставі даних, що були внесені до Реєстру у форматі, який не давав можливості такого оброблення, а також з інших джерел, отриманих за результатом інформаційного обміну (зокрема автоматизованого, у цьому разі такі дані вносяться в автоматичному режимі), і повинні позначатися відповідно.
2.15. Реєстр може створюватись і вводитись в експлуатацію поетапно, зокрема модульно, відповідно до пріоритетності завдань та доступності ресурсів.
2.16. Дані Реєстру обробляються до прийняття рішення держателя Реєстру про виведення Реєстру з експлуатації та знищення його бази даних.
2.17. За збереження та захист даних Реєстру відповідно до вимог законодавства України, зокрема
Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", посадові та службові особи адміністратора Реєстру несуть персональну відповідальність згідно із законодавством.
3. Внесення до Реєстру відомостей про олігархів
................Перейти до повного тексту