- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАДА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про стан виконання Указу Президента України від 21 листопада 2005 року N 1643 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 29 червня 2005 року "Про стан додержання вимог законодавства та заходи щодо підвищення ефективності державної політики у сфері регулювання земельних відносин, використання та охорони земель"
( Рішення введено в дію Указом Президента
N 121/2008 від 14.02.2008 )
Розглянувши питання про стан виконання Указу Президента України від 21 листопада 2005 року
N 1643 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 29 червня 2005 року "Про стан додержання вимог законодавства та заходи щодо підвищення ефективності державної політики у сфері регулювання земельних відносин, використання та охорони земель", Рада національної безпеки і оборони України відзначає, що:
унаслідок неналежного ставлення органів виконавчої влади до виконання зазначеного
Указу залишаються невирішеними проблемні питання, пов'язані з реформуванням відносин власності на землю, вдосконаленням земельного законодавства, створенням інфраструктури ринку земель, організацією автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру тощо;
залишаються надмірно складними процедури прийняття рішень щодо надання (вилучення) земельних ділянок, повільними темпами оформляються правовстановлюючі документи на право власності на землю;
до цього часу не визначено меж земельних ділянок природоохоронного, рекреаційного, оздоровчого та історико-культурного призначення; недостатніми темпами ведуться роботи щодо інвентаризації та нормативної грошової оцінки земель; не встановлено меж більшості населених пунктів; на початковому етапі перебуває робота з розмежування земель державної та комунальної власності, що стримує завершення процесу земельної реформи.
Зазначені недоліки створюють умови для масових порушень земельного законодавства, а також порушень конституційних прав громадян. Сфера земельних відносин, уражена корупцією, стала сприятливим середовищем для діяльності організованих злочинних угруповань, у тому числі із залученням працівників органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів.
Частішають випадки прийняття судами неправомірних рішень у справах з питань земельних відносин, внаслідок чого на органи виконавчої влади покладається обов'язок вчиняти завідомо незаконні дії щодо надання всупереч вимогам законодавства земельних ділянок у власність суб'єктам господарювання.
Усе більшого поширення набувають випадки самовільного зайняття земельних ділянок.
Численними є факти порушення вимог затвердженої містобудівної документації при прийнятті місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування рішень про відведення земельних ділянок для будівництва, в тому числі на особливо цінних землях (курорти, заповідники, землі сільськогосподарського та лісогосподарського призначення тощо). Масовим явищем стала забудова прибережних захисних смуг уздовж річок, морів, навколо озер та водосховищ.
Головною причиною наростання негативних тенденцій у сфері регулювання земельних відносин є критичне зниження ефективності функціонування органів виконавчої влади з питань земельних ресурсів і державного контролю за використанням і охороною земель, обумовлене необгрунтованими організаційними змінами, недостатнім нормативно-правовим регулюванням їх діяльності, фінансовим, матеріально-технічним забезпеченням та незадовільною кадровою політикою в зазначених органах.
З огляду на нагальну потребу у розв'язанні проблем правового забезпечення земельної реформи, підвищення ефективності державного регулювання та контролю у сфері земельних відносин, використання і охорони земель Рада національної безпеки і оборони України
вирішила:
1. Визнати незадовільним стан виконання Указу Президента України від 21 листопада 2005 року
N 1643 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 29 червня 2005 року "Про стан додержання вимог законодавства та заходи щодо підвищення ефективності державної політики у сфері регулювання земельних відносин, використання та охорони земель".
2. Визнати незадовільною діяльність у 2006-2007 роках:
Кабінету Міністрів України зі спрямування і координації роботи міністерств, інших органів виконавчої влади щодо реалізації ними державної політики у сфері використання та охорони земель, проведення земельної реформи;
Міністерства охорони навколишнього природного середовища України щодо спрямування діяльності інших центральних органів виконавчої влади з питань земельних ресурсів, лісового господарства, водного господарства;
Державного агентства земельних ресурсів України щодо забезпечення реалізації державної політики у сфері регулювання земельних відносин, проведення моніторингу земель, міжгалузевої координації та державного регулювання у сфері встановлення меж адміністративно-територіальних одиниць.
3. Визнати недостатніми дії правоохоронних органів у 2006-2007 роках щодо забезпечення додержання земельного законодавства, протидії корупції та організованій злочинності у сфері земельних відносин.
4. Кабінету Міністрів України:
1) вжити невідкладних заходів щодо активізації роботи у сфері регулювання земельних відносин, підвищення ефективності організації діяльності органів виконавчої влади з питань земельних ресурсів, державного контролю за використанням і охороною земель, насамперед щодо:
реорганізації Державного агентства земельних ресурсів України з розширенням функцій і повноважень новоствореного в результаті цієї реорганізації органу та запровадження спрямування і координації його діяльності безпосередньо Кабінетом Міністрів України;
підпорядкування відповідно до закону Державної інспекції з контролю за використанням та охороною земель центральному органу виконавчої влади у сфері регулювання земельних відносин;
розроблення за участю Комісії з опрацювання та комплексного вирішення питань реалізації державної політики у сфері раціонального використання та охорони земель і затвердження в установленому порядку Концепції розвитку земельних відносин в Україні;
2) вжити невідкладних заходів щодо внесення до 1 березня 2008 року на розгляд Верховної Ради України законопроектів про ринок земель та про державний земельний кадастр, спрямованих на усунення невиправданих ускладнень під час реалізації громадянами, юридичними особами конституційного права власності на землю та права користування земельними ділянками;
3) розробити та внести в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України:
а) до 1 квітня 2008 року законопроект про внесення змін до Земельного кодексу України щодо:
можливості набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, на неконкурентних засадах юридичними та фізичними особами, які в установленому законодавством порядку одержали дозволи (ліцензії) на видобування корисних копалин, спеціальне водокористування, які здійснюють будівництво і обслуговування лінійних об'єктів та об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури (дороги, газопроводи, водопроводи, лінії електропередачі, аеропорти, нафто- та газові термінали, електростанції тощо), а також громадянами для фермерства, ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
удосконалення порядку посвідчення меж адміністративно-територіальних утворень;
запровадження обов'язкового громадського обговорення проектів рішень про зміну цільового призначення земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, лісогосподарського призначення, земель водного фонду, історико-культурного призначення та врахування результатів такого обговорення при прийнятті відповідних рішень;
розширення переліку особливо цінних земель, зокрема земель Південного узбережжя Криму;
встановлення правових наслідків стосовно земельної ділянки, переданої у власність об'єднанню власників багатоквартирного жилого будинку, у випадку ліквідації такого об'єднання;
обмеження строку державної реєстрації державних актів на землю та договорів оренди землі;
б) до 1 червня 2008 року законопроекти:
про загальнодержавну програму використання та охорони земель;
про державну земельну службу;
про внесення змін до Лісового кодексу України та Земельного кодексу України щодо вилучення земельних лісових ділянок незалежно від їх площі виключно за рішенням Кабінету Міністрів України;
про внесення змін до Водного кодексу України щодо чіткого визначення повноважень центральних та місцевих органів виконавчої влади з питань контролю за станом прибережних смуг морів, берегоукріпленням морського узбережжя та внутрішніх водойм;
в) до 1 вересня 2008 року законопроекти про внесення змін до:
- обстеження в установленому порядку земельних ділянок, наданих для розміщення і постійної діяльності військових частин, військових навчальних закладів, установ та організацій Збройних Сил України, органів Служби безпеки України, інших військових формувань, органів внутрішніх справ, Державного департаменту України з питань виконання покарань, Державної прикордонної служби України, а також військових формувань іноземних держав, які дислокуються на території України відповідно до міжнародних договорів України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України;
- обмеження, тимчасової заборони (зупинення) в установленому порядку діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності в разі порушення ними норм, правил і нормативів щодо використання та охорони земель;
................Перейти до повного тексту