1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Витяг


МІНІСТЕРСТВО ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
26.03.2008
ЗМІНИ,
що вносяться до Енергетичної стратегії України на період до 2030 року ( 145-2006-р, 145а-2006-р )
(Витяг)
( Зміни схвалено Розпорядженням КМ N 507-р від 26.03.2008 )
1. Абзац перший частини другої підпункту 3.1.2 пункту 3.1 розділу III викласти у такій редакції:
"Аналіз вибуття (старіння) потужностей теплових електростанцій в умовах постійного зростання попиту на електроенергію свідчить, що в українській енергосистемі вичерпання резервів встановленої потужності ТЕС відбудеться близько 2016 року, що в майбутньому може унеможливити покриття попиту споживачів електричної енергії.
Застаріле обладнання теплової енергетики вкрай неефективно використовує паливні ресурси, ціни на які зростають, передусім на імпортований природний газ. Кардинально розв'язати цю проблему можна лише застосовуючи сучасні технології спалювання вугілля. За оцінками фахівців нові технології спалювання вугілля дозволять у декілька разів скоротити витрати природного газу, що значно зменшить енергетичну залежність України від імпортних видів палива та забезпечить раціональне використання вітчизняних вугільних ресурсів.
Водночас, в результаті масового будівництва та оновлення енергетичних потужностей в світі стрімко зростає вартість запасних частин та матеріалів енергетичного призначення. І вже є наявним дефіцит спеціалістів та ресурсної бази технічного переозброєння теплової енергетики України. Аналіз свідчить, що для уникнення дефіциту вітчизняних енергетичних потужностей у 2015 році - розпочинати їхнє оновлення та нове будівництво необхідно негайно.
Окрім того, стратегічна мета набуття Україною членства в ЄС формує додаткові екологічні вимоги до теплоелектростанцій, визначені у відповідних нормативних документах ЄС.
З урахуванням завдання щодо створення технічних умов забезпечення паралельної роботи ОЕС України з синхронною зоною Об'єднання з координації передачі електроенергії (UCTE), та, відповідно, необхідності приведення параметрів регулювання частоти та потужності до вимог UCTE - устаткування ТЕС потребує суттєвої реконструкції та модернізації, яка має здійснюватись за такими напрямами:".
2. Частину шосту розділу X викласти у такій редакції:
"Фінансування розвитку галузей ПЕК передбачається за рахунок:
- інвестиційної складової тарифу на електричну та теплову енергію;
- законодавчого запровадження прискореної амортизації основних фондів ПЕК, забезпечивши при цьому цільове використання амортизаційного фонду;
- державних коштів відповідно до обсягів, визначених чинним законодавством та бюджетом на відповідний рік;
- розширення залучення внутрішніх і зовнішніх кредитних ресурсів, використання інших фінансових інструментів (зокрема - облігацій), для реалізації програм охорони довкілля, інтеграції ОЕС України до синхронної зони UCTE тощо.
Важливим чинником фінансового забезпечення розвитку ПЕК є створення умов для збільшення доходності та підвищення рівня капіталізації енергетичних підприємств, ліквідація субсидування інших галузей економіки і соціальної сфери за рахунок галузей ПЕК.
Обсяги фінансових ресурсів на відповідні періоди (рік, 5 років) визначатимуться та коригуватимуться щорічними балансами фінансових ресурсів з уточненням джерел фінансування, у відповідності з чинним законодавством.
Визначити обов'язковою умову надання державного фінансування недержавним підприємствам - збільшення державної частки їхніх акцій відповідно до обсягів фактично витрачених державних ресурсів.
Фінансування розвитку теплової енергетики, яка належить до найважливіших чинників енергетичної безпеки України, проте не має достатніх можливостей використання власних фінансових ресурсів, доцільно здійснювати шляхом продажу інвесторам контрольних пакетів акцій генеруючих компаній (підприємств) під зобов'язання з виконання умов конкурсу та з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону.
Реалізація зазначеного механізму дозволить:
- залучити значні фінансові інвестиції в теплову генерацію з метою її модернізації та подальшого розвитку;
- створити реальне конкурентне середовище в електроенергетичному секторі;
- розв'язати екологічні проблеми теплової генерації;
- забезпечити умови для переходу ОЕС України на паралельну роботу з синхронною зоною UCTE.
3. Частину сьому розділу XII викласти у такій редакції:
"Реформування відносин власності в ПЕК
Реформування відносин власності в енергетиці має на меті забезпечення надійного та ефективного функціонування підприємств.
Основними напрямками такого реформування варто визначити:

................
Перейти до повного тексту