1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 липня 2014 року
м. Київ

справа № 800/183/14
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Головуючого Моторного О.А.
Суддів Борисенко І.В., Кошіля В.В.,
Степашка О.І., Федорова М.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до виконуючого обов'язки Президента України - Турчинова Олександра Валентиновича, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_6 про визнання протиправним та скасування Указу виконуючого обов'язки Президента України №275/2014 від 07 березня 2014 року, -
В С Т А Н О В И В:
20 березня 2014 року ОСОБА_4 звернувся до Вищого адміністративного суду України із позовною заявою до виконуючого обов'язки Президента України - Турчинова Олександра Валентиновича, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_6 про визнання протиправним та скасування Указу виконуючого обов'язки Президента України №275/2014 від 07 березня 2014 року.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушення рішення Конституційного Суду України у справі № 21-рп/2003 року від 25 грудня 2003 року, яке обов'язкове для виконання, видав Указ «Про призначення ОСОБА_6 головою Київської міської державної адміністрації» № 275/2014 від 7 березня 2014 року, оскільки, призначена особа не була обрана Київським міським головою.
Вважаючи, що до моменту обрання нового голови Київської міської ради у відповідача не було повноважень призначати голову Київської міської держаної адміністрації, позивач просить визнати зазначений Указ виконуючого обов'язки Президента України протиправним та скасувати його.
Представники сторін в судове засідання не з'явились, про дату, час і місце судового засідання були повідомлені належним чином.
У зв'язку з цим, касаційний розгляд справи проведено в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України.
З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами в межах заявлених позовних вимог, колегія суддів встановила наступне.
07 березня 2014 року виконувачем обов'язків Президента України Турчиновим О.В. був виданий Указ № 275/2014 «Про призначення ОСОБА_6 головою Київської міської державної адміністрації»
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України «Про столицю України - місто-герой Київ» № 401-XIV від 15.01.1999, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997, Законом України «Про місцеві державні адміністрації» № 586-XIV від 09.04.1999.
Відповідно до частини другої статті 5, статті 7, частини 2 статті 19, частин 1, 2, 3 статті 140 Конституції України, носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Згідно зі статтею 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Спеціальний статус міста Києва як столиці України, особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у місті відповідно до Конституції України та законів України врегульовано Законом України «Про столицю України - місто-герой Київ».
Відповідно до частини першої статті 6 цього Закону, місцеве самоврядування у місті Києві здійснюється територіальною громадою міста як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в місті ради (у разі їх утворення) та їх виконавчі органи.
Частиною першою статті 10-1 Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» передбачено, що виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві.
Голова Київської міської державної адміністрації призначається Президентом України в порядку, передбаченому Конституцією та законами України. (частин друга статті 10-1 Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» ).

................
Перейти до повного тексту