1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
про створення Українського науково-технологічного центру
( Угоду затверджено Указом Президента N 202/94 від 04.05.94 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Протоколом від 07.07.97 ) ( Щодо надання згоди на обов'язковість для України Угоди див. Закон N 2296-III від 15.03.2001 )
Дата підписання:
Дата затвердження:
Дата набуття чинності:
25.10.1993
04.05.1994
16.07.1994
Україна, Канада, Сполучені Штати Америки та Швеція,
знову підтверджуючи необхідність запобігти поширенню технологій та спеціальних знань, що пов'язані зі зброєю масового знищення - ядерною, хімічною та біологічною,
беручи до уваги теперішній зламний період у державах колишнього Радянського Союзу, пов'язаний з переходом до ринкової економіки, з розвитком процесу роззброєння, а також переведенням промислово-технічного потенціалу з військового на мирне використання,
усвідомлюючи в цьому контексті необхідність створення в Україні міжнародного науково-технологічного центру, який зводив би до мінімуму стимули займатися діяльністю, що могла б призвести до такого поширення, шляхом підтримки та сприяння діяльності по використанню в мирних цілях, науковців та інженерів, які працюють в галузі озброєнь в Україні та, у випадку їх заінтересованості, в інших державах колишнього Радянського Союзу,
виходячи з необхідності сприяти через проекти та діяльність Центру переходу держав колишнього Радянського Союзу до ринкової економіки та підтримувати дослідження і розробки в мирних цілях,
прагнучи, щоб проекти Центру стимулювали і підтримували науковців та інженерів у розширенні можливостей їх професійного росту на тривалий час, що посилить науково-дослідні та конструкторські можливості України, та
усвідомлюючи, що для здійснення успішної діяльності Центр потребуватиме енергійної підтримки урядів, фондів, академічних та наукових установ, а також інших міжурядових та неурядових організацій,
домовились про таке:
Стаття I
Український науково-технологічний центр (надалі "Центр") створюється цією Угодою як міжурядова організація. Кожна Сторона сприяє діяльності Центру на своїй території. Для досягнення своїх цілей Центр володіє правоздатністю згідно із законами та правилами Сторін, укладає договори, набуває та розпоряджається нерухомим та рухомим майном, а також вчиняє позови та відповідає по позовах.
Стаття II
A. Центр розробляє, схвалює, фінансує та контролює науково-технічні проекти в мирних цілях, які здійснюються, головним чином, в установах і на обладнанні, розташованих в Україні, та, у випадку їх заінтересованості, в інших державах колишнього Радянського Союзу.
B. Цілями Центру є:
i) надання науковцям та інженерам в галузі озброєнь, особливо тим, що володіють знаннями та навиками, пов'язаними із зброєю масового знищення або ракетними системами доставки, в Україні та, у випадку їх заінтересованості, в інших державах колишнього Радянського Союзу, можливостей спрямувати свої здібності на мирну діяльність; та
ii) сприяння таким чином через свої проекти та діяльність:
розв'язанню національних або міжнародних технічних проблем; більш широким цілям посилення процесу переходу до ринкової економіки, яка задовольняє громадські потреби; підтриманню фундаментальних та прикладних досліджень і розвитку технологій, крім іншого, у галузях захисту навколишнього середовища, вироблення електроенергії, забезпечення ядерної безпеки та усунення наслідків аварій ядерних реакторів, а також подальшій інтеграції науковців України та колишнього Радянського Союзу у міжнародне наукове співтовариство.
Стаття III
З метою досягнення своїх цілей Центр уповноважується:
i) сприяти шляхом використання коштів або іншим чином здійсненню науково-технічних проектів і підтримувати їх відповідно до статті II цієї Угоди;
ii) контролювати та перевіряти проекти Центру відповідно до статті VIII цієї Угоди;
iii) розповсюджувати інформацію відповідним чином з метою сприяння здійсненню своїх проектів, заохочення пропозицій та поширення міжнародної участі;
iv) запроваджувати відповідні форми співробітництва з урядами, міжурядовими та неурядовими організаціями (що для цілей цієї Угоди включають в себе приватний сектор) та програмами;
v) отримувати кошти та пожертвування від урядів, міжурядових та неурядових організацій;
vi) відкривати за необхідністю філії; та
vii) займатися іншими видами діяльності в разі згоди усіх Сторін.
Стаття IV
A. Центр має Адміністративну Раду та Секретаріат, що складається з Виконавчого директора, заступників Виконавчого директора та іншого персоналу, який може бути необхідним відповідно до Статуту Центру.
B. Адміністративна Рада відповідає за:
i) визначення політики Центру та його власних правил процедури;
ii) забезпечення загального керівництва та керівництва роботою Секретаріату;
iii) затвердження кошторису поточних витрат Центру;
iv) керівництво фінансовими та іншими справами Центру, включаючи ухвалення процедур підготовки бюджету Центру, складання рахунків та здійснення ревізій з цих питань;
v) встановлення загальних критеріїв та пріоритетів для затвердження проектів;
vi) затвердження проектів відповідно до статті VI;
vii) ухвалення Статуту та, якщо необхідно, інших виконавчих заходів; та
viii) інші функції, якими її наділяє ця Угода або які необхідні для здійснення цієї Угоди.
Рішення Адміністративної Ради приймаються консенсусом усіх Сторін у Раді з урахуванням умов, що визначаються відповідно до статті V, якщо інше не передбачене цією Угодою.
C. Кожна із Сторін-учасниць цієї Угоди представлена в Адміністративній Раді одним голосом. Кожна Сторона призначає одного представника до Адміністративної Ради протягом семи (7) днів з дня набрання чинності цією Угодою.
D. Адміністративна Рада приймає Статут для здійснення цієї Угоди. Статут визначає:
i) структуру Секретаріату;
ii) процес вибору, розробки, затвердження, фінансування, виконання та контролю виконання проектів;
iii) спосіб одержання Виконавчим директором безпосередньо від міжнародних експертів наукових та інших необхідних технічних консультацій щодо запропонованих проектів;
iv) процедури підготовки Центру, складання рахунків та здійснення ревізій з цих питань;
v) відповідні керівні вказівки з питань прав на інтелектуальну власність, які виникають внаслідок реалізації проектів Центру, та з питань поширення інформації про результати проектів;
vi) процедури, що регулюють участь урядів, міжурядових та неурядових організацій у проектах Центру;
vii) умови розподілу власності Центру після закінчення дії цієї Угоди або виходу з неї однієї з Сторін;
viii) кадрову політику; та
ix) інші заходи, необхідні для здійснення цієї Угоди.
Стаття V
Адміністративна Рада має виключне право збільшувати свій склад для включення представників, яких призначають Сторони, що приєднуються до Угоди, на таких умовах, які Рада може встановити.
До участі у засіданнях Ради можуть запрошуватися без права голосу Сторони, не представлені в Адміністративній Раді, а також міжурядові та неурядові організації.
Стаття VI
Кожний проект, що подається на ухвалення Адміністративної Ради, повинен супроводжуватися письмовою згодою держави (держав), у якій має виконуватись робота. У доповнення до попередньої згоди такої держави (держав) ухвалення проектів потребує консенсусу Сторін в Адміністративній Раді, інших ніж будь-яка держава, що має право на здійснення проектів відповідно до статті II (A). (Такий консенсус має враховувати положення та умови, визначені у статті V).
Стаття VII
A. Проекти, що ухвалюються Адміністративною Радою, можуть фінансуватися або підтримуватися Центром чи урядами, міжурядовими або неурядовими організаціями безпосередньо або через Центр. Таке фінансування та підтримка ухвалених проектів забезпечуються на відповідних цій Угоді умовах, що встановлюються тими, хто їх забезпечує.
B. Представники Сторін у Раді та персонал Секретаріату Центру не мають права на кошти проектів і не можуть безпосередньо використовувати в своїх інтересах будь-яку проектну субсидію.
Стаття VIII
A. Центр має право в межах України або інших держав колишнього Радянського Союзу, які приєднуються до цієї Угоди:
i) вивчати на місці діяльність по проектах Центру, наявні матеріали, запаси, використання коштів, а також пов'язані з проектами служби та використання коштів за його повідомленням або також згідно з положеннями, передбаченими угодою про проект;
ii) перевіряти або ревізувати за його запитом будь-яку інформацію, включаючи записи та документи, що пов'язана з діяльністю по проектах Центру та використання коштів, незалежно від місця знаходження таких записів та документів у період, під час якого Центр забезпечує фінансування, а також після цього згідно з положеннями угоди про проект.
Для забезпечення Центру доступу, необхідного для здійснення ревізії та контролю за проектами, як вимагає цей пункт, письмова згода, яка передбачена статтею VI, включає згоду як держави колишнього Радянського Союзу, в якій має проводитись робота, так і організації-одержувача.

................
Перейти до повного тексту