- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Статут
Статут
Організації Чорноморського економічного співробітництва
( Статут ратифіковано Законом
N 526-XIV від 19.03.99 )
( Додатково див.
Звіт від 25.06.2004 )
Держави-засновники Чорноморського економічного співробітництва - Республіка Албанія, Республіка Вірменія, Республіка Азербайджан, Республіка Болгарія, Грузія, Грецька Республіка, Республіка Молдова, Румунія, Російська Федерація, Турецька Республіка та Україна,
Підписавши 25 червня 1992 року в Стамбулі "Декларацію Саміту про Чорноморське економічне співробітництво",
Підтверджуючи свою прихильність принципам і цілям співробітництва, сформульованим у зв'язку з цим, а також у "Босфорській Заяві" від 25 червня 1992 року, "Бухарестській Заяві, прийнятій на зустрічі на вищому рівні країн-учасниць ЧЕС" від 30 червня 1995 року, і "Московській Декларації Глав держав або Урядів країн-учасниць ЧЕС" від 25 жовтня 1996 року,
Сповнені твердої рішимості сприяти тривалому і тіснішому співробітництву між державами в регіоні ЧЕС,
Усвідомлюючи зростаючу роль і важливість регіональних ініціатив у сприянні прогресу і формуванні сучасного міжнародного життя,
Підтверджуючи свою рішучість досягти шляхом спільних зусиль постійного поліпшення добробуту їхніх народів,
Враховуючи потенціал держав-засновників і можливості зміцнення взаємовигідного економічного співробітництва,
Поділяючи загальне бачення їхнього регіонального співробітництва, як частини інтеграційного процесу в Європі, на основі прав і основних свобод людини, процвітання шляхом економічної свободи, соціальної справедливості та рівної безпеки і стабільності, яка відкрита для взаємодії з іншими країнами, регіональних ініціатив та міжнародних організацій і фінансових установ,
Сповнені рішучості розвивати економічне співробітництво як внесок у досягнення вищого ступеня інтеграції держав-засновників у світову економіку,
Висловлюючи бажання своїх країн і народів до конструктивного і плідного співробітництва у широкому діапазоні галузей економічної діяльності з метою перетворення Регіону ЧЕС у регіон миру, стабільності і процвітання,
Визначаючи, що прогрес Чорноморського економічного співробітництва з самого початку збільшив необхідність зміцнення міжнародної правосуб'єктності Чорноморського Економічного Співробітництва,
Сповнені твердої рішучості перетворити Чорноморське Економічне Співробітництво у регіональну економічну організацію,
Погодились про наступне:
Розділ I
Загальні положення
Стаття 1 Створення Організації
Держави-засновники створюють Організацію Чорноморського економічного співробітництва, як регіональну економічну організацію, далі "ЧЕС".
Стаття 2 Визначення
Для цілей цього Розділу:
a) "Організація" означає Організацію Чорноморського економічного співробітництва, яка також може називатись "ЧЕС".
b) "Держави-засновники" - це Держави, які підписали "Декларацію Саміту про Чорноморське економічне співробітництво" 25 червня 1992 року в Стамбулі.
c) "Спостерігач" означає держави або міжнародні організації, яким ЧЕС надає статус спостерігача ЧЕС.
d) "Міжнародні організації" означає такі організації, які є міжурядовими або неурядовими.
e) "Регіон ЧЕС" означає території держав-членів.
f) "Допоміжні органи" означає будь-яку Робочу групу, Групу експертів, Спеціальну групу цільового призначення, комітет або службу, створені Радою міністрів закордонних справ або за її повноваженням.
g) "Генеральний секретар" означає Генерального секретаря Постійного міжнародного секретаріату.
h) "Діючий Голова" означає міністра закордонних справ держави-члена, який бере на себе сесійне головування ЧЕС або будь-якого іншого Міністра, призначеного для цієї цілі урядом держави, про яку йдеться.
i) "Тройка" означає систему, яка складається з Діючого голови, попередніх і наступних Голів ЧЕС або їхніх представників.
j) "Правила процедури" означає Правила процедури ЧЕС.
Розділ II
Принципи і галузі співробітництва
Стаття 3 Принципи і цілі
Наступні принципи і цілі втілюються в життя через діяльність ЧЕС на різних рівнях:
a) діяти у дусі дружби і добросусідства і зміцнювати взаємоповагу і довіру, діалог і співробітництво між державами-членами;
b) сприяти розвитку та диверсифікації двостороннього і багатостороннього співробітництва на основі принципів і норм міжнародного права;
c) поліпшувати умови підприємницької діяльності та заохочувати особисту та колективну ініціативу підприємств та компаній, що безпосередньо беруть участь у процесі економічного співробітництва;
d) розвивати економічну співпрацю, не порушуючі міжнародні зобов'язання держав-членів, включаючи зобов'язання, що випливають з їхнього членства у міжнародних організаціях чи інституціях об'єднувального або іншого характеру, і не перешкоджаючи розвитку їхніх відносин з третіми сторонами;
e) враховувати конкретні економічні умови та інтереси держав-членів;
f) заохочувати до участі у процесі економічного співробітництва ЧЕС інші заінтересовані держави, міжнародні економічні та фінансові інституції, а також підприємства і компанії.
Стаття 4 Напрямки співробітництва
Відповідно до узгоджених принципів і з метою більш ефективного використання своїх людських, природних та інших ресурсів для досягнення сталого розвитку своїх національних економік та соціального добробуту своїх народів, держави-члени співробітничають у таких напрямках: торгівля та економічний розвиток; банківська справа і фінанси; зв'язок; енергетика; транспорт; сільське господарство і агропромисловість; охорона здоров'я і фармацевтика; охорона навколишнього середовища; туризм; наука і техніка; обмін статистичними даними та економічною інформацією; співробітництво між митними та іншими прикордонними органами; контакти між людьми; боротьба з організованою злочинністю, незаконною торгівлею наркотиками, зброєю та радіоактивними матеріалами, з усіма актами тероризму та нелегальною міграцією або у будь-яких інших пов'язаних з ними напрямках за рішенням Ради.
Розділ III
Участь
Стаття 5 Членство
Членами ЧЕС вважаються держави, які є учасниками цього Статуту.
Стаття 6 Вступ
ЧЕС відкрите для будь-якої держави, яка бажає стати його членом і яка вважається здатною і готовою дотримуватися принципів та цілей ЧЕС, викладених у цьому Статуті.
Заяви про вступ подаються Раді міністрів закордонних справ (далі "Рада") для розгляду і затвердження відповідно до правил процедури.
Стаття 7 Вихід зі складу членів
Будь-яка держава-член може вийти зі складу членів ЧЕС, офіційно повідомлюючи Генерального секретаря Постійного міжнародного секретаріату ЧЕС про своє рішення.
Вихід з складу членів набуває сили в день, вказаний у повідомленні.
Що стосується фінансових зобов'язань, то такий вихід зі складу членів набуває чинності наприкінці фінансового року, в який про це повідомляється.
Стаття 8 Статус спостерігача
Статус спостерігача у ЧЕС відкритий на прохання будь-якої держави або міжнародної організації, яка виявляє готовність зробити практичний і цінний внесок в діяльність ЧЕС.
Статус спостерігача може надаватися, бути призупинений або припинений Радою, згідно з правилами процедури.
Стаття 9 Відносини з третіми сторонами
ЧЕС сприяє відносинам з третіми сторонами (державами, міжнародними організаціями та інституціями), зацікавленими в співробітництві з різних питань, що представляють взаємний інтерес шляхом:
a) партнерського діалогу в рамках періодичних обмінів і консультацій;
b) партнерського діалогу в рамках міжгалузевих обговорень; можливості відвідувати зустрічі зі специфічних питань;
c) запрошення гостей; можливості відвідувати сесії ЧЕС на запрошення діючого голови і за угодою всіх держав-членів.
Партнерський діалог і партнерський діалог в рамках міжгалузевих обговорень можуть проводитися після рішення Ради.
Розділ IV
Зустрічі на вищому рівні
Стаття 10
Голови держав або уряди держав-членів можуть зустрічатися, якщо вимикає така потреба.
Розділ V
Головні і допоміжні органи
Стаття 11 Рада міністрів закордонних справ
Рада є головним постійним органом ЧЕС, що приймає рішення.
Рада в рамках цілей ЧЕС:
a) вирішує всі питання стосовно функціонування ЧЕС;
b) розглядає всі справи, передані допоміжними органами і, таким чином, приймає відповідні рішення;
c) приймає рішення стосовно членства і статусу спостерігача;
d) приймає та змінює правила процедури;
e) засновує допоміжні органи в межах ЧЕС, доручає їм завдання, визначає, змінює або анулює їх мандати;
f) обговорює будь-які інші питання, які вона вважає за доцільні.
Стаття 12 Допоміжні органи
Рада може засновувати допоміжні органи.
Допоміжні органи виконують накази Ради, розробляють спільні проекти і забезпечують виконання таких проектів/дій у своїх відповідних областях.
Допоміжні органи подають до Ради звіти про результати своєї діяльності, а також відповідні рекомендації.
Стаття 13 Діючий голова
Діючий голова координує усю діяльність в рамках ЧЕС та забезпечує належне проведення заходів ЧЕС, а також виконання прийнятих резолюцій і рішень.
Посада головуючого підлягає ротації кожні шість місяців відповідно до англійської абетки.
Якщо держава-член відмовляється від головування, ця посада надається наступній державі-члену.
................Перейти до повного тексту