1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
про принципи справляння непрямих податків під час експорту та імпорту товарів (робіт, послуг) між державами-учасницями Співдружності Незалежних Держав
Статус Угоди див.
( Угоду ратифіковано із застереженнями Законом N 1690-III від 20.04.2000 )
Держави - учасниці цієї Угоди в особі урядів, що далі іменуються Сторони,
сприяючи поглибленню економічної інтеграції держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав,
керуючись загальноприйнятими нормами і правилами у міжнародній торгівлі,
погодилися про таке:
Стаття 1
Загальні визначення
Для цілей цієї Угоди використовуються такі терміни:
непрямі податки - податок на додану вартість (далі - ПДВ) та акциз (акцизний податок або акцизний збір);
нульова ставка - оподаткування товарів (робіт, послуг) за ставкою нуль відсотків, що означає для платника податку право на залік або відшкодування з бюджету сум податку на додану вартість, раніше сплаченого по цих товарах (роботах, послугах);
звільнення від податку - звільнення від оподаткування під час продажу товарів (робіт, послуг). При цьому останній продавець не одержує права на залік або відшкодування податку на додану вартість, раніше сплаченого;
товар - будь-яке рухоме та нерухоме майно, всі види енергії, а також транспортні засоби, за винятком будь-яких транспортних засобів, що використовуються для міжнародних перевезень пасажирів і товарів, включаючи контейнери та інше транспортне устаткування;
експорт - вивезення товарів (робіт, послуг) з митних територій Сторін без зобов'язання про зворотне ввезення;
імпорт - ввезення товарів (робіт, послуг) на митні території Сторін без зобов'язання про зворотне вивезення;
псевдоекспорт - фіктивне документарне оформлення товарів (робіт, послуг) як таких, що експортуються з митної території Сторони, під час якого не відбувається фактичного вивезення товарів (робіт, послуг) за межі митної території цієї Сторони;
країна призначення товару - держава, на митну територію якої були імпортовані товари;
принцип країни призначення - застосування нульової ставки (звільнення від оподаткування товарів (робіт, послуг) під час експорту з митної території однієї Сторони і оподаткування за діючою ставкою згідно з національним законодавством іншої Сторони товарів (робіт, послуг), що імпортуються (або імпортованих);
компетентні органи - органи державного управління, що визначаються законодавством Сторін.
Стаття 2
Принцип справляння під час експорту
Жодна із Сторін не оподатковує непрямими податками товари (роботи, послуги), які експортуються на територію іншої Сторони.
Це правило означає оподаткування ПДВ за нульовою ставкою, а також звільнення від акцизів товарів, що експортуються. В державах-учасницях Угоди, в яких не передбачено національним законодавством оподаткування ПДВ за нульовою ставкою, застосовується звільнення від ПДВ товарів (робіт, послуг).
Кожна Сторона має право регулювати порядок відшкодування сум податку на додану вартість під час експорту відповідно до свого законодавства.
Стаття 3
Принцип справляння під час імпорту
Імпортовані на митну територію однієї Сторони товари (роботи, послуги), які експортовані з митної території іншої Сторони, оподатковуються непрямими податками у країні-імпортері відповідно до її національного законодавства.
Стаття 4
Контроль за переміщенням товарів та справлянням непрямих податків
З метою забезпечення повноти збору непрямих податків під час імпорту товарів (робіт, послуг), а також запобігання псевдоекспорту податкові та митні органи Сторін введуть у дію механізм контролю за переміщенням товарів через митні кордони Сторін і сплатою непрямих податків, викладений у Положенні про механізм стягування непрямих податків і контролю за фактичним переміщенням товарів (робіт, послуг) під час переходу на їх стягування за принципом країни призначення, яке є невід'ємною частиною цієї Угоди.
Стаття 5
Співвідношення Угоди з міжнародними договорами
Ця Угода не порушує положень інших міжнародних договорів, учасниками яких є Сторони.
Стаття 6
Порядок набрання чинності Угодою
Ця Угода підлягає ратифікації державами, які її підписали, і набирає чинності з дня здачі депозитарію третьої ратифікаційної грамоти.
Для Сторін, які ратифікували її пізніше, вона набирає чинності з дня здачі ними на зберігання депозитарію своїх ратифікаційних грамот.
Стаття 7
Строк дії Угоди
Ця Угода діє протягом 5-ти років з дня набрання чинності. Після закінчення цього строку Угода автоматично продовжується кожного разу на наступні 5 років, якщо Сторони не приймуть іншого рішення.
Стаття 8
Вихід з Угоди
Кожна Сторона може вийти з цієї Угоди, надіславши письмове повідомлення про це депозитарію не пізніш як за 6 місяців до дати виходу.
Стаття 9
Порядок приєднання до Угоди
Ця Угода відкрита для приєднання інших держав, що поділяють її цілі і принципи, за згодою всіх Сторін шляхом передачі депозитарію документів про таке приєднання. Приєднання вважається таким, що набрало чинності, з дня одержання депозитарієм останнього повідомлення про згоду на таке приєднання.
Стаття 10
Порядок внесення змін і доповнень до Угоди
За взаємною домовленістю всіх Сторін до цієї Угоди можуть бути внесені зміни і доповнення, оформлені протоколами, які набирають чинності у порядку, передбаченому статтею 6 цієї Угоди.
Стаття 11
Порядок вирішення спорів
Спірні питання, пов'язані із застосуванням або тлумаченням цієї Угоди, вирішуються шляхом консультацій і переговорів заінтересованих Сторін.
У разі неможливості врегулювати спірні питання шляхом переговорів Сторони за погодженням між собою звертаються до Економічного Суду Співдружності Незалежних Держав або до інших компетентних міжнародних судів.
Вчинено у місті Москві 25 листопада 1998 року в одному дійсному примірнику російською мовою. Дійсний примірник зберігається у Виконавчому Секретаріаті Співдружності Незалежних Держав, який надішле кожній державі, що підписала цю Угоду, її завірену копію.
За Уряд За Уряд
Азербайджанської Республіки Республіки Білорусь
Підпис Підпис
За Уряд За Уряд
Киргизької Республіки Республіки Таджикистан
Підпис Підпис
За Уряд За Уряд
Республіки Вірменія Грузії
Підпис з пропозицією до статті 2 Підпис
За Уряд За Уряд
Республіки Молдова України
Підпис Підпис із застереженням
Додаток
до Угоди про принципи справляння непрямих податків
під час експорту та імпорту товарів (робіт, послуг)
між державами-учасницями Співдружності Незалежних Держав
від 25 листопада 1998 року
Положення
про механізм справляння непрямих податків і контролю за фактичним переміщенням товарів (робіт, послуг) під час переходу на їх справляння за принципом країни призначення
I. Загальні положення
Це Положення розроблене з метою реалізації Угоди про порядок справляння непрямих податків під час експорту та імпорту товарів (робіт, послуг) між державами-учасницями Співдружності Незалежних Держав (далі - Угода) і спрямоване на забезпечення повноти і своєчасності сплати непрямих податків за принципом країни призначення до бюджетів держав-учасниць Угоди.
Щодо товарів, які повинні ввозитися на території держав-учасниць Угоди за умови митного оформлення і контролю, непрямі податки стягують митні органи країни, на митну територію якої здійснюється ввезення товарів (далі - країна призначення), у порядку, встановленому національним законодавством.
Щодо товарів, які можуть ввозитися на території держав-учасниць Угоди без митного оформлення і контролю, а також щодо робіт і послуг непрямі податки стягують податкові органи країни призначення.
II. Справляння непрямих податків під час імпорту
1. Справляння непрямих податків митними органами
За наявності митного контролю і митного оформлення між державами-учасницями Угоди непрямі податки, що стягуються під час імпорту товарів (робіт, послуг), митні органи країни-імпортера стягують у встановленому національним законодавством порядку.
1.1. Під час митного оформлення митними органами застосовуються єдині форми вантажної митної декларації (далі - ВМД) МДІ, МД2 відповідно до Інструкції про порядок заповнення вантажних митних декларацій, затвердженої Рішенням Ради керівників митних служб держав-учасниць СНД від 15 лютого 1996 року, які заповнені відповідно до тієї ж Інструкції.
1.2. Копія 4-го примірника вантажної митної декларації на експорт товарів завіряється особистою номерною печаткою посадової особи митного органу, в якому провадилося митне оформлення відповідно до митного режиму експорту (далі - контрольний примірник), переміщується разом з товаром (за винятком товарів, що переміщуються через митний кордон держав-учасниць Угоди трубопровідним транспортом і лініями електропередач, або товарів, що переміщуються із застосуванням схеми періодичного декларування) і подається під час проведення митного оформлення товарів у країні призначення.
1.3. Під час переміщення товару, за винятком переміщення трубопровідним транспортом і лініями електропередач, на контрольному примірнику проставляються відмітки митних органів країн відправлення, призначення, транзиту. Зазначений виняток поширюється і у разі застосування періодичного декларування.
1.4. Після завершення митного оформлення товарів у країні призначення на імпортних деклараціях ставиться довідковий номер контрольного примірника; на контрольному примірнику посадовою особою митного органу робиться відмітка шляхом проставлення номера і дати імпортної ВМД і завіряється особистою номерною печаткою згідно з відповідним митним режимом. У разі оформлення декількох імпортних декларацій їх номери також вписуються в контрольний примірник.
1.5. Копії імпортних декларацій, завірені особистими номерними печатками посадових осіб митних органів країни призначення, і контрольний примірник передаються декларанту.
1.6. Вищезазначені документи є підтвердженням фактичного вивезення/ввезення товарів і можуть бути підставою для відшкодування (звільнення) від непрямих податків у країні експорту.
2. Справляння непрямих податків податковими органами
У разі відсутності митного контролю і митного оформлення між державами-учасницями Угоди, а також під час експорту та імпорту робіт і послуг непрямі податки стягують податкові органи країни-імпортера в такому порядку.
2.1. Експортер товару (робіт, послуг) оформляє податковий сертифікат за встановленою формою (додаток) у податковому органі за місцем своєї реєстрації в 6 примірниках, 1-й примірник залишається в податковому органі країни-експортера. Інші 5 примірників передаються імпортеру для подання до податкового органу в країні призначення.
2.2. Відповідно до контракту (договору) на імпорт товарів (робіт, послуг) імпортер - платник податку подає до податкового органу податковий сертифікат. Податковий орган зобов'язаний зробити відмітку в податковому сертифікаті про прийняття товарів (робіт, послуг) імпортером і залишити 2-й примірник документа у себе.
2.3. Імпортер залишає у себе 3-й примірник податкового сертифіката, а 4-й, 5-й, 6-й примірники податкового сертифіката з відміткою податкового органу країни-імпортера передає експортеру. Експортер залишає у себе 4-й примірник податкового сертифіката з відміткою податкових органів країни-експортера і країни-імпортера, а 5-й, 6-й примірники цього документа передає в податковий орган за місцем своєї реєстрації.
2.4. Податковий орган країни-експортера залишає у себе 5-й примірник документа і відправляє 6-й примірник національному статистичному органу.
2.5. Для цілей оподаткування за умови подання необхідних документів до податкових органів за місцем реєстрації вважаються такими, що експортуються, роботи і послуги, які визначаються таким переліком:
а) послуги з транспортування й обслуговування таких, що експортуються за межі території держави-учасниці Угоди, вантажів, включаючи послуги з експедирування, навантажування, розвантажування і перевантажування (крім трубопровідного транспорту);
б) послуги з транспортування таких, що експортуються за межі території держави-учасниці Угоди, нафти, нафтопродуктів і газу трубопровідним транспортом;
в) послуги з транспортування й обслуговування іноземних транзитних вантажів через території держав-учасниць Угоди, включаючи послуги з експедирування, навантажування, розвантажування і перевантажування;
г) послуги з перевезення пасажирів і багажу за межі території держави-учасниці Угоди;
д) послуги міжнародного зв'язку (поштові, телефонні, телеграфні, космічні та ін.), що частково надаються за межами держави-учасниці Угоди. При цьому вони не підлягають оподаткуванню на додану вартість тільки в частині оборотів з їх реалізації за межами території держави-учасниці Угоди;
е) обробка давальницької сировини, що ввозиться на територію держави-учасниці Угоди для подальшої переробки її в готову продукцію, що вивозиться за межі території держави, яка виконувала цю роботу;
ж) роботи, що виконуються безпосередньо в космічному просторі, за умови використання результатів цих робіт (послуг) за межами держави-експортера здійснюваної роботи;
з) послуги (роботи) з обслуговування іноземних суден;

................
Перейти до повного тексту