1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Офіційний переклад
ПОЗИКА № 9742-UA
Угода про позику
(Програма "Підтримка відбудови шляхом розумного фіскального управління" (SURGE))
між УКРАЇНОЮ та МІЖНАРОДНИМ БАНКОМ РЕКОНСТРУКЦІЇ ТА РОЗВИТКУ



Дата вчинення:

13.11.2024



Дата набрання чинності для України:

20.11.2024
ПОЗИКА № 9742-UA
УГОДА ПРО ПОЗИКУ
УГОДА від Дати підписання між УКРАЇНОЮ (надалі - "Позичальник") та МІЖНАРОДНИМ БАНКОМ РЕКОНСТРУКЦІЇ ТА РОЗВИТКУ (надалі - "Банк").
ОСКІЛЬКИ:
(A) в результаті міжнародних зусиль з надання підтримки Україні у сфері розвитку та переконавшись у доцільності та пріоритетності програми, як описано далі в Доповненні 1 до цієї Угоди (далі - "Програма"), Позичальник звернувся із запитом до Банку про надання позики на допомогу у фінансуванні Проєкту, та
(B) Позичальник також одержав від Міжнародної асоціації розвитку ("Асоціація"), через Спеціальну програму відбудови для України та Молдови, на винятковій основі, кредит у розмірі трьохсот мільйонів доларів США (300000000 дол. США), причому цей Кредит було надано Асоціацією на реалізацію Проєкту за Угодою про фінансування (визначення якої подано в Додатку до цієї Угоди).
Позичальник і Банк домовились про таке:
СТАТТЯ I. ЗАГАЛЬНІ УМОВИ. ВИЗНАЧЕННЯ
1.01. Загальні умови (визначені в Додатку до цієї Угоди) застосовуються до цієї Угоди та є її невід’ємною частиною.
1.02. Якщо контекст не вимагає іншого тлумачення, то терміни, які вживаються в цій Угоді й написані з великої літери, мають значення, надані їм у Загальних умовах чи в Додатку до цієї Угоди.
СТАТТЯ II. ПОЗИКА
2.01. Банк погоджується надати Позичальнику позику в сумі чотирьохсот п’ятдесяти мільйонів доларів США (450000000 дол. США) (далі - "Позика") з метою надання допомоги у фінансуванні Програми.
2.02. Позика має бути відповідно забезпечена та виражена у Валюті позики, і підпадати під дію Додаткового забезпечення. Відповідно, Конвертацію валюти стосовно цієї Позики здійснювати не дозволяється, а положення Загальних умов, що стосуються Конвертації валюти, у тому числі положення Статті IV, не застосовуються до цієї Позики.
2.03. Позичальник має право знімати кошти Позики відповідно до Розділу III Доповнення 2 до цієї Угоди. Всі кошти, зняті з Рахунку Позики, вносяться Банком на рахунок, визначений Позичальником та прийнятний для Банку.
2.04. Початкова разова комісія дорівнює 0,25% (одній чверті одного відсотка) від суми Позики.
2.05. Комісія за резервування дорівнює 0,25% (одній чверті одного відсотка) на рік від Невикористаного залишку Позики.
2.06. Процентна ставка являє собою Базову ставку плюс Змінний спред або ставку, що може застосовуватись після Конвертації з урахуванням положень пункту "e" Розділу 3.02 Загальних умов.
2.07. Датами платежів є 15 червня та 15 грудня кожного року.
2.08. Основна сума Позики підлягає погашенню відповідно до Доповнення 3 до цієї Угоди.
СТАТТЯ III. ПРОГРАМА
3.01. Позичальник заявляє про свою відданість цілям Програми. З цією метою Позичальник повинен через Міністерство фінансів (надалі - "Мінфін") реалізувати Програму відповідно до положень Статті V Загальних умов та Доповнення 2 до цієї Угоди.
СТАТТЯ IV. НАБРАННЯ ЧИННОСТІ. ПРИПИНЕННЯ ДІЇ
4.01. Додаткова умова набрання чинності означає те, що Угода про фінансування оформлена і надана, а також виконані всі умови, що передують набранню нею чинності або праву Позичальника на зняття коштів за нею (не стосується набрання чинності цією Угодою).
4.02. Терміном набрання чинності є дата, що настає через 90 (дев’яносто) днів з Дати підписання.
4.03. Для цілей Розділу 9.05 (b) Загальних умов, дата припинення зобов’язань Позичальника за цією Угодою (крім тих, що передбачають зобов’язання щодо платежів) настає через 20 (двадцять) років після Дати підписання.
4.04. Без обмеження дії пункту "b" розділу 10.02 Загальних умов, будь-які зміни до цієї Угоди вносяться в письмовій формі за згодою її сторін. Такі зміни набирають чинності згідно з положеннями додаткової угоди.
СТАТТЯ V. ПРЕДСТАВНИК. АДРЕСИ
5.01. Представником Позичальника є його Міністр фінансів.
5.02. У цілях розділу 10.01 Загальних умов:
(a) адреса Позичальника є такою:
Міністерство фінансів
вул. Грушевського, 12/2,
М. Київ, Україна,
01008; та
(b) електронна адреса Позичальника є такою:



факс:

електронна пошта:



+38 (044) 425-90-26

infomf@minfin.gov.ua
5.03. У цілях розділу 10.01 Загальних умов:
(a) адреса Банку є такою:
Міжнародний банк реконструкції та розвитку, Ейч-стріт
1818, Пн-Зх сектор
Вашингтон, округ Колумбія,
20433
Сполучені Штати Америки;
та
(b) електронна адреса Банку є такою:



Телекс:

Факс:



248423 (MCI) або 64145(MCI)

1-202-477-6391
ПОГОДЖЕНО станом на Дату підписання



УКРАЇНОЮ



В особі:




/підпис/

__________________________
Уповноважений представник

Ім'я та прізвище: Сергій Марченко

Посада: Міністр фінансів України

Дата: 13 листопада 2024 року



МІЖНАРОДНИМ БАНКОМ РЕКОНСТРУКЦІЇ
ТА РОЗВИТКУ



В особі:






/підпис/

__________________________
Уповноважений представник

Ім'я та прізвище: Роберт Сом

Посада: Регіональний Директор

Дата: 13 листопада 2024 року
ДОПОВНЕННЯ 1
Опис програми
Метою Програми є створення інституційних засад для впровадження та фінансування кліматично-орієнтованого відновлення та відбудови.
Програма складається з таких заходів:
Сфера результатів 1: Управління публічними інвестиціями
Підтримка Позичальника у впровадженні Дорожньої карти реформування системи управління публічними інвестиціями з метою створення ефективної та дієвої системи управління публічними інвестиціями (УПІ), шляхом виконання наступних дій:
(a) розробка комплексного плану дій УПІ;
(b) посилення стратегічного планування УПІ на центральному та місцевому рівнях шляхом створення єдиного портфелю проєктних концепцій;
(c) покращення інституційної структури та координації для УПІ, включаючи створення централізованих координаційних механізмів;
(d) впорядкування та спрощення процедур УПІ та посилення нормативно-правової бази для системи УПІ з метою забезпечення дотримання стандартів;
(e) запровадження та реалізація процесів оцінки, відбору та визначення пріоритетів для інфраструктурних проектів, включаючи інтеграцію (i) питань зміни клімату та гендерних аспектів, та (ii) нормативно-правових актів та керівних принципів оцінки впливу на навколишнє середовище та управління ризиками стихійних лих у практику та процеси УПІ;
(f) інтеграція окремих цифрових рішень для УПІ, системи DREAM, Prozorro, систем бюджетування та ІТ-систем казначейства, та
(g) розробка та впровадження програм розбудови спроможностей для нової системи УПІ.
Сфера результатів 2: Управління державними фінансами на місцевому рівні
Посилення системи управління державними фінансами ("УДФ")
Позичальника на місцевому рівні, в тому числі:
(a) посилення управління державним боргом з метою підвищення спроможності органів місцевого самоврядування ефективно управляти боргом та гарантіями;
(b) відновлення середньострокового бюджетування для підвищення спроможності органів місцевого самоврядування ефективно розподіляти ресурси;
(c) приведення бюджетів у відповідність до ґендерних потреб через посилення ґендерного аналізу бюджетних пропозицій на національному та місцевому рівнях;
(d) запровадження оцінки впливу на навколишнє середовище, з урахуванням зміни клімату, при підготовці інвестиційних пропозицій на місцевому рівні;
(e) вдосконалення керівних принципів управління зобов’язаннями на місцевому рівні, середньострокового бюджетування, гендерного та кліматичного бюджетування;
(f) розвиток управління людськими ресурсами у сфері державних фінансів та управління державним боргом;
(g) підвищення прозорості, підзвітності та доступності у сфері управління державними фінансами шляхом відновлення та посилення розкриття документації щодо місцевих бюджетів; та
(h) розробка технічних характеристик ІТ-систем для планування місцевих бюджетів.
Сфера результатів 3: Фіскальне управління на місцевому рівні
Посилення відповідності міжбюджетних трансфертів потребам у наданні послуг та відбудові з урахуванням оновлених даних про населення з розбивкою за статтю.
Сфера результатів 4: Адміністрування доходів
Підтримка Позичальника у впровадженні реформ, передбачених Національною стратегією доходів до 2030 року, з метою усунення неефективності податкового адміністрування та дотримання податкового законодавства, в тому числі:
(a) підвищення якості обслуговування платників податків шляхом опитування платників податків з метою отримання зворотного зв’язку для вдосконалення;
(b) посилення заходів із забезпечення доброчесності та боротьби з корупцією в Державній податковій службі шляхом оновлення плану заходів з виконання Антикорупційної програми Державної податкової служби на 2023-2025 роки;
(c) започаткування експериментального проекту з впровадження підходу до системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками); та
(d) впровадження ІТ-рішення для обробки даних стандартного аудиторського файлу.
ДОПОВНЕННЯ 2
Виконання Програми
Розділ I. Механізми реалізації
A. Інститути Програми
1. Позичальник покладає загальну відповідальність за реалізацію Програми на Міністерство фінансів Позичальника (далі - "Мінфін") за підтримки Міністерства економіки (далі - "Мінекономіки") та Міністерства розвитку громад та територій (далі - "Мінінфраструктури"). З цією метою: (a) Мінфін відповідає за загальний нагляд за Програмою, координацію та підтримку реалізації Програми, моніторинг та оцінку Програми; та (b) Мінекономіки та Мінінфраструктури відповідають за проведення реформ та заходів, необхідних для реалізації Програми.
2. Незважаючи на положення пункту 1 зазначеного вище, Позичальник зобов’язується:
(a) не пізніше ніж через 2 (два) місяці після Дати набрання чинності створити, а потім підтримувати протягом усього періоду реалізації Програми, діяльність керівного комітету (далі - "Керівний комітет"), положення про який будуть узгоджені з Банком: (i) склад, повноваження та ресурси Керівного комітету мають бути прийнятними для Банку; (ii) Керівний комітет очолюватиме представник Мінфіну; (iii) Керівний комітет складатиметься, зокрема, з представників Мінекономіки, Мінінфраструктури та інших відповідних міністерств та державних установ Позичальника; та (iv) відповідатиме, зокрема, за міжвідомчу координацію на високому рівні та забезпечення стратегічного нагляду за реалізацією проекту, як це описано далі в Операційному посібнику; та
(b) створити не пізніше, ніж через 1 (один) місяць після Дати набрання чинності та підтримувати протягом усього періоду реалізації Програми Групу впровадження Програми ("ГВП"), відповідальну за впровадження та моніторинг Програми, склад, функції, кадрове забезпечення, приміщення та інші ресурси якої мають бути задовільними для Банку як це описано далі в Операційному посібнику.
B. Додаткові механізми реалізації Програми
1. План дій Програми
Позичальник, через Мінфін, зобов’язується:
(a) здійснювати заходи, передбачені Планом заходів Програми, відповідно до графіка, визначеного у зазначеному Плані дій Програми, та у спосіб, прийнятний для Банку;
(b) не переуступає, не змінює, не розриває й не скасовує будь-які обов’язки та/або зобов’язання, передбачені Планом дій Програми, чи будь-яке його положення, й не дозволяє нікому їх переуступати, змінювати, розривати або скасовувати крім як з письмового дозволу Банку; та
(c) підтримує задовільні для Банку за формою та змістом положення та процедури, що дають йому змогу здійснювати моніторинг та оцінювання своїх обов’язків/зобов’язань за Планом дій Програми.
2. Агент з верифікації
Позичальник, через Мінфін, зобов’язується:
(a) залучити не пізніше, ніж через 3 (три) місяці з Дати набрання чинності, а потім утримувати протягом усього періоду реалізації Програми агента (чи агентства) з верифікації, що мають досвід і кваліфікацію у відповідних технічних сферах і діють згідно з прийнятним для Банку технічним завданням ("Агент з верифікації"), для перевірки даних та інших доказів, що підтверджують досягнення Результатів, пов’язаних з вибіркою коштів, й надання, відповідно до ситуації, рекомендацій щодо здійснення відповідних виплат; і
(b) забезпечити, що Агент з верифікації: (i) здійснює процес(и) перевірки відповідно до Протоколу перевірки; та (ii) подає Мінфіну та Банку відповідні звіти про перевірку вчасно, у формі та за змістом, що задовольняють Банк.
C. Операційний посібник
1. Позичальник, через Мінфін, не пізніше ніж через 1 (один) місяць після Дати набрання чинності, готує і ухвалює операційний посібник для Програми (далі - "Операційний посібник") у формі та за змістом, що задовольняють Банк, і в подальшому забезпечує реалізацію Програми відповідно до даного посібника, який містить інституційні, адміністративні, фінансові, технічні та операційні настанови й процедури для їх реалізації, зокрема, такі, що стосуються інституційних, адміністративних, фінансових, технічних та операційних аспектів, включаючи: (a) визначення рамок діяльності за Програмою, включаючи структуру результатів, загальний бюджет та детальні витрати за Програмою; (b) прийнятний для Банку склад та коло повноважень Координаційного комітету, а також внутрішньо- та міжінституційні механізми Програми, включаючи розмежування ролей та обов’язків, розподіл функцій та повноважень щодо прийняття рішень на національному та місцевому рівнях; (c) детальні заходи та документи щодо пом’якшення екологічних та соціальних ризиків для Програми; (d) протоколи та стандарти фінансового управління, що застосовуються до Програми; (e) детальні вказівки щодо адміністрування надходжень від Програми, а також руху коштів; (f) механізми закупівель для Програми, чіткий розподіл обов’язків щодо закупівель, включаючи системи ведення обліку та механізми запобігання корупції та звітності; (g) протоколи звітування перед Банком про будь-які випадки шахрайства та корупції, виявлені та/або розслідувані в рамках Програми, а також надання Банку інформації про результати таких розслідувань відповідно до Антикорупційних настанов; (h) узгоджені з Банком Протоколи верифікації для оцінки досягнення ІПВ та РПВ, що їм відповідають, включаючи річний графік їх виконання; (i) критерії оцінки сталих закупівель (мають бути включені до Протоколів верифікації); (j) механізми реалізації та розподіл обов’язків щодо виконання/дотримання Плану дій Програми; (k) механізм розгляду скарг для Програми, а також пов’язані з ним протоколи та процедури (включаючи терміни) для розгляду скарг та звітування про них; (l) вимоги до моніторингу та оцінки, включаючи системи верифікації для Програми; (m) вимоги до внутрішнього та зовнішнього аудиту, включаючи регулярне подання аудиторських звітів до Банку; (n) стандарти забезпечення якості, протоколи та механізми перевірки; та (o) будь-які інші технічні та організаційні заходи та процедури, які можуть знадобитися для реалізації Програми.
2. Позичальник, через Мінфін, утримуватиметься від внесення суттєвих та/або істотних поправок, перегляду, відмови, анулювання або призупинення дії будь-якого положення Операційного посібника, як повністю, так і частково, без попередньої письмової згоди Банку.
3. У разі будь-якої неузгодженості між положенням Операційного посібника та положеннями цієї Угоди пріоритет мають положення цієї Угоди.
Розділ II. Виключені види діяльності
Позичальник забезпечує виключення з Програми будь-якої діяльності, яка:
A. на думку Банку: (1) може справити значний несприятливий вплив на довкілля та/або людей, що має делікатний, різнорідний або безпрецедентний характер; та/або (2) включена до Переліку винятків або згадана в ньому; чи
B. передбачає закупівлю: (1) робіт, вартість яких оцінюється в еквіваленті у 75000000 дол. США або більше за один контракт; (2) товари, вартість яких оцінюється в еквіваленті у 50000000 дол. США або більше за один контракт; (3) неконсультаційні послуги, вартість яких оцінюється в еквіваленті у 50000000 дол. США або більше за один контракт; або (4) консультаційні послуги, вартість яких оцінюється в еквіваленті у 20000000 дол. США або більше за один контракт.
Розділ III. Моніторинг, звітність та оцінювання Програми
1. Позичальник, через Мінфін, надає Банку кожен Звіт про виконання Програми не пізніше ніж через 1 (один) місяць після закінчення кожного календарного, стосовно кожного календарного півріччя.
2. Без обмеження дії положень Розділу 5.13 Загальних умов та пункту "c" абзацу 6 Антикорупційних настанов Позичальник складає Звіти з протидії корупції, задовільні для Банку за формою та змістом, або забезпечує їх складення. Позичальник подає або забезпечує подання до Банку кожного Звіту з протидії корупції не пізніше ніж через 1 (один) місяць після закінчення кожного календарного півріччя, стосовно кожного календарного півріччя.
Розділ IV. Зняття коштів Позики
A. Загальні положення
1. Без обмеження положень Статті II Загальних умов і відповідно до Листа щодо вибірки коштів та фінансової інформації Позичальник може знімати кошти Позики для: (a) фінансування Витрат за Програмою (включно зі сплатою Податків) на основі результатів ("Результати пов’язані з вибіркою коштів" або "РПВ"), досягнутих Позичальником, відповідно до конкретних індикаторів ("Індикатори пов’язані з вибіркою коштів" або "ІПВ"); та (b) здійснювати оплату: (i) разової Комісії; (ii) кожної Премії за встановлення Верхньої межі відсоткової ставки або Коридору відсоткової ставки; та (iii) відсотків і Комісії за резервування; все це зазначено в таблиці, наведеній у пункті 2 цієї Частини A.
2. У наведеній далі таблиці зазначено кожну категорію зняття коштів Позики (включно з застосовними Індикаторами, пов’язаними з вибіркою коштів) ("Категорія"), Результати, пов’язані з вибіркою коштів для кожної Категорії (залежно від ситуації) та розподіл сум Позики за кожною Категорією.
Категорія (включно з Індикатором, пов ’язаним з вибіркою коштів, якщо такі застосовуються) Результат пов ’язаний з вибіркою коштів (якщо такі застосовуються) Формула розрахунку виплати Виділена сума Позики (в доларах США)
(1) ІПВ № 1. Публічні інвестиційні проекти узгоджуються зі стратегічними пріоритетами сталого розвитку РПВ № 1.1. (i): Кабінет Міністрів схвалив план дій щодо УПІ, який включає вимогу стосовно інтеграції питань зміни клімату та енергоефективності до сфери публічних інвестицій. Н/З 41250 000
РПВ № 1.1. (ii): Мінекономіки та Мінфіном було створено посади та призначено основних співробітників підрозділів УПІ. 13 750 000
РПВ № 1.2 (i): Кабінет Міністрів створив Стратегічну інвестиційну раду (далі - "СІР") як єдиний орган для затвердження єдиного проектного портфелю концепцій публічних інвестиційних проектів. Н/З 20 000 000
РПВ № 1.2. (ii): СІР затвердила єдиний портфель концепцій публічних інвестиційних проєктів у рамках бюджету 2025 року на основі критеріїв пріоритетності, які включають узгодження зі стратегічними пріоритетами та кліматичними міркуваннями, а Мінфін включив лише схвалені СІР проєкти до пропозицій до бюджету на 2025 рік. 120 000 000
РПВ № 1.3. (i): Кабінет Міністрів затвердив зміни до Бюджетного кодексу, якими затвердив середньостроковий план пріоритетних публічних інвестицій та єдине визначення публічних інвестицій і публічних інвестиційних проектів. Н/З 0
РПВ № 1.3. (ii): Мінфін опублікував інформацію про проєкти, відібрані для включення до пропозицій до бюджету на 2025 рік до його затвердження парламентом. 0
РПВ № 1.4. (i): Кабінет Міністрів затвердив методологію УПІ для виявлення проектів, визначення пріоритетності, підготовки, оцінки та затвердження проектів, яка включає питання гендерної рівності та зміни клімату. Н/З 0
РПВ № 1.4. (ii): СІР затвердила єдиний портфель проектів на 2026-2028 роки на основі пріоритетного переліку проектних концепцій на центральному рівні та відповідних проектів на місцевому рівні, який включає в себе гендерні та кліматичні аспекти. 0
РПВ № 1.5. (i): Кабінет Міністрів затвердив переглянуті положення та технічні характеристики для системи DREAM, які містять нові процедури управління публічними інвестиціями та запроваджують підхід кращої відбудови, включаючи оцінку адаптації до зміни клімату та пом’якшення її наслідків, а також модулі зворотного зв’язку з громадянським суспільством. Н/З 32 500 000
РПВ № 1.5. (ii): Кабінет Міністрів затвердив технічні характеристики обміну інформацією між системою DREAM, Prozorro, казначейською та бюджетною системами, а також вимоги до взаємосумісності для зв’язку між цими системами. 32 500 000
(2) ІПВ № 2: Місцеві органи влади публікують інформацію про свої бюджети, борги та результати надання послуг і відбудови РПВ № 2.1. (і): Кабінет Міністрів схвалив Державну стратегію регіонального розвитку України. Н/З 15 000 000
РПВ № 2.1. (іі): Мінфін затвердив оновлені Методичні рекомендації щодо складання середньострокових бюджетних планів органів місцевого самоврядування, які включають ґендерну інформацію. 70 000 000
РПВ № 2.2. (і): Кабінет Міністрів затвердив переглянуті процедури, які передбачають розширення повноважень органів місцевого самоврядування щодо запозичень у фінансових установах, крім комерційних банків. Н/З 10 000 000
РПВ № 2.2. (ii): Мінфін затвердив методологію управління боргом та гарантіями органів місцевого самоврядування та звітності. 10 000 000
РПВ № 2.3: Мінфін затвердив методичні рекомендації щодо проведення аналізу впливу на довкілля публічних інвестиційних проектів, у тому числі на місцевому рівні. Н/З 0
(3) ІПВ № 3: Розподіл міжбюджетних трансфертів відображає оновлені потреби в послугах РПВ № 3.1: Кабінет Міністрів затвердив критерії та порядок розподілу додаткової дотації на підтримку надання базових послуг у громадах, що зазнали негативного впливу. Н/З 35 000 000
РПВ № 3.2: Кабінет Міністрів виділив додаткові гранти щонайменше 100 громадам, які застосували нові критерії та процедури. На кожні 25 громад, які отримали додаткові гранти за новими критеріями та процедура ми, буде виділено 11,25 млн. доларів США для виплат на загальну суму до 45,00 млн. доларів США. 0
Базисний рівень: 0 громад. Плановий рівень: 100 громад
(4) ІПВ 4. ДПС використовує систему управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) для податкових перевірок великих платників податків РПВ № 4.1. (i): ДПС розробила розпорядчі акти на підтримку реалізації експериментального проекту з управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) Н/З 0
РПВ № 4.1. (ii): Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, якою дозволив реалізацію експериментального проекту. 0
РПВ № 4.1. (iii): ДПС визначила платників податків з високим ступенем ризику для перевірок 0
РПВ № 4.2. (i): ДПС на власному веб-сайті опублікувала звіт за 2024 рік про хід виконання Антикорупційної програми Державної податкової служби на 2023-2025 роки. Н/З 0
РПВ № 4.2. (ii): ДПС оновила та опублікувала план заходів на 2025 рік з виконання Антикорупційної програми Державної податкової служби. 0
(5) Початкова разова комісія, що підлягає сплаті відповідно до Розділу 2.03 цієї Угоди згідно з пунктом "b" Розділу 2.05 Загальних умов 1 125 000
(6) Премія за встановлення за встановлення Верхньої межі процентної ставки або Коридору процентної ставки, належна до сплати згідно з пунктом "c" Розділу 4.05 Загальних умов 0
(7) Відсотки і Комісії за резервування, що підлягає сплаті відповідно до розділу 2.05(c) Загальних умов 48 875 000
РАЗОМ 450 000 000

................
Перейти до повного тексту