1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


Загальний регламент Всесвітнього поштового союзу
( Про затвердження Регламенту див. Указ Президента N 813/2001 від 12.09.2001 )
Повноважні представники Урядів країн-членів Союзу, які нижче підписалися, на підставі статті 22, параграфа 2 Статуту Всесвітнього поштового союзу, підписаного у Відні 10 липня 1964 р., виробили, за взаємною угодою та з урахуванням викладеного в статті 25, параграфа 4 згаданого Статуту, в цьому Загальному регламенті такі положення, що забезпечують застосування Статуту і діяльність Союзу.
Глава I
Діяльність органів Союзу
Стаття 101
Організація та скликання Конгресів і надзвичайних конгресів
1. Представники країн-членів збираються на Конгресі не пізніше ніж через п'ять років від часу введення в дію Актів попереднього Конгресу.
2. Кожна країна-член може бути подана на Конгресі одним чи декількома Повноважними представниками, яким Уряд цієї країни надав необхідні повноваження. У разі потреби, вона може бути подана делегацією іншої країни-члена. Проте саме собою зрозуміло, що одна делегація може представляти тільки одну країну-члена, крім своєї власної.
3. Під час дебатів кожна країна-член має один голос, за умови санкцій, передбачених у статті 126.
4. Як правило, кожен Конгрес визначає країну, у якій буде проходити наступний Конгрес. Якщо це рішення виявиться неприйнятним, то Адміністративній раді надається право визначати країну, у якій будуть проходити засідання Конгресу, після узгодження з нею цього питання.
5. За узгодженням з Міжнародним бюро Уряд країни, яка запрошує, встановлює остаточну дату і точне місце скликання Конгресу. Разом з тим, за рік до цієї дати Уряд країни, що запрошує, направляє запрошення Уряду кожної країни-члена. Це запрошення може бути спрямовано або безпосередньо, або при посередництві іншого Уряду, або через Генерального директора Міжнародного бюро.
6. У разі скликання Конгресу, коли нема Уряду, що запрошує, Міжнародне бюро, за згодою Адміністративної ради і за узгодженням з Урядом Швейцарської Конфедерації, вживає необхідних заходів для скликання й організації Конгресу в країні місця перебування Союзу. У цьому разі Міжнародне бюро виконує функції Уряду країни, що запрошує.
7. Місце скликання Надзвичайного конгресу за узгодженням із Міжнародним бюро визначається країнами-членами, від яких виходила ініціатива скликання цього Конгресу.
8. Параграфи 2-6 застосовуються за аналогією до надзвичайних конгресів.
Стаття 102
Склад, діяльність та збори Адміністративної ради
1. Адміністративна рада складається із сорока одного члена, які виконують свої функції протягом періоду, що поділяє два послідовних Конгреси.
2. Головування покладається по праву на країну-організатора Конгресу. Якщо ця країна знімає свою кандидатуру, вона по праву стає членом, і в зв'язку з цим географічна група, до якої вона належить, розраховує одним додатковим місцем, до якого не застосовуються положення параграфа 3. У цьому разі Адміністративна рада обирає Головою одного з членів, що належать до географічної групи, до якої входить країна-організатор.
3. Сорок інших членів Адміністративної ради обираються Конгресом на підставі справедливого географічного розподілу. Принаймні половина членів обновлюється на кожнім Конгресі; жодна країна-член не може обиратись трьома послідовними Конгресами.
4. Кожен член Адміністративної ради призначає свого представника, який повинен бути компетентним у поштовій галузі.
5. Члени Адміністративної ради виконують свої функції безкоштовно. Витрати з діяльності цієї Ради відносяться на рахунок Союзу.
6. На Адміністративну раду покладаються такі функції:
6.1 контролювати всю діяльність Союзу в період між Конгресами, з огляду на рішення Конгресу, вивчаючи питання, що стосуються урядової політики в поштовій галузі, та з огляду на міжнародну регламентарну політику, що належить до комерції служб і до конкуренції;
6.2 розглядати і затверджувати в рамках своєї компетенції будь-які заходи, необхідні для збереження і підвищення якості міжнародної поштової служби та її модернізації;
6.3 заохочувати, координувати і контролювати усі форми поштової технічної допомоги в рамках міжнародного технічного співробітництва;
6.4 розглядати та затверджувати річний бюджет і річні рахунки Союзу;
6.5 у разі потреби дозволяти перевищення межі витрат відповідно до статті 125, параграфів 3, 4 та 5;
6.6 установлювати Фінансовий регламент ВПС;
6.7 установлювати правила, що стосуються Резервного фонду;
6.8 установлювати правила, що визначають Спеціальний фонд;
6.9 установлювати правила, що визначають Фонд спеціальних видів діяльності;
6.10 установлювати правила, що визначають Добровільний фонд;
6.11 забезпечувати контроль за діяльністю Міжнародного бюро;
6.12 дозволяти, якщо про це надійшло прохання, перехід до нижчого класу внесків на умовах, передбачених у статті 127, параграф 6;
6.13 дозволяти перехід з однієї географічної групи в іншу, якщо країна звертається з проханням про це, зважаючи на думки країн-членів зацікавлених географічних груп;
6.14 установлювати Статут персоналу та умови служби службовців, що обираються;
6.15 створювати або скасовувати робочі посади Міжнародного бюро з урахуванням обмежень, пов'язаних із установленою межею витрат;
6.16 установлювати Регламент Соціального фонду;
6.17 затверджувати річні звіти, що складаються Міжнародним бюро, про діяльність Союзу і фінансове керування і, у разі потреби, давати свої коментарі з цього приводу;
6.18 вирішувати питання про контакти з Поштовими адміністраціями для виконання своїх функцій;
6.19 приймати рішення після консультації з Радою поштової експлуатації щодо встановлення контактів з організаціями, що не є спостерігачами по праву, розглядати і затверджувати звіти Міжнародного бюро про відносини ВПС з іншими міжнародними організаціями, приймати рішення щодо доцільності продовження цих контактів і їхнього розвитку; визначати своєчасно, які міжурядові і неурядові міжнародні організації варто запросити для участі в Конгресі, та доручати Генеральному директору Міжнародного бюро розсилати відповідні запрошення;
6.20 установлювати в тих випадках, коли він це вважає доцільним, принципи, які Рада поштової експлуатації має враховувати при вивченні питань, що мають значні фінансові наслідки (тарифи, кінцеві витрати, транзитні витрати, основний тариф за повітряне перевезення пошти та подання за кордоном письмової кореспонденції), уважно стежити за вивченням цих питань та розглядати і затверджувати пропозиції Ради поштової експлуатації, що стосуються цих самих питань, для забезпечення їхньої відповідності з вище-перерахованими принципами;
6.21 вивчати на прохання Конгресу, Ради поштової експлуатації або Поштових адміністрацій проблеми адміністративного, законодавчого і юридичного порядку, що мають інтерес для Союзу або міжнародної поштової служби. Адміністративній раді слід вирішувати в перерахованих вище галузях питання про доцільність або недоцільність проведення вивчень, необхідних Поштовим адміністраціям в інтервалі між Конгресами;
6.22 складати пропозиції, які будуть подаватись на затвердження або Конгресу, або Поштовим адміністраціям відповідно до статті 122;
6.23 затверджувати в рамках своєї компетенції рекомендації Ради поштової експлуатації, що стосуються прийняття у разі потреби регламентації або ж нової практики в очікуванні, доки Конгрес не вирішить це питання;
6.24 розглядати річний звіт, складений Радою поштової експлуатації, та, в належному випадку, пропозиції, подані нею;
6.25 подавати теми вивчень на розгляд Ради поштової експлуатації відповідно до статті 104, параграфа 9.16;
6.26 визначати країну місця проведення наступного Конгресу у випадку, передбаченому в статті 101, параграф 4;
6.27 своєчасно і після консультації з Радою поштової експлуатації визначати кількість Комісій, необхідних для успішного проведення роботи Конгресу, та визначати їхні функції;
6.28 після консультації з Радою поштової експлуатації, а також за умови схвалення Конгресом призначати країни-члени, що спроможні:
виконувати функції заступників Голови Конгресу, а також Голів і заступників Голів Комісій з урахуванням, наскільки це можливо, справедливого географічного розподілу країн-членів;
брати участь в Комісіях Конгресу з обмеженим складом;
6.29 розглядати і затверджувати проект стратегічного плану, наданий Конгресу і складений Радою поштової експлуатації за допомогою Міжнародного бюро; розглядати і затверджувати щорічні коригування плану, прийнятого Конгресом, на підставі рекомендацій Ради поштової експлуатації і працювати разом із Радою поштової експлуатації над розробленням і щорічним коригуванням плану.
7. На своєму першому засіданні, яке скликається Головою Конгресу, Адміністративна рада обирає зі своїх членів чотирьох заступників Голови і встановлює свій Внутрішній регламент.
8. За скликанням свого Голови Адміністративна рада збирається, головним чином, один раз на рік, у місці перебування Союзу.
9. Голова, заступники Голови, Голови Комісій Адміністративної ради, а також Голова Групи з стратегічного планування утворюють Керуючий комітет. Цей Комітет готує і керує роботою кожної сесії Адміністративної ради. Він схвалює від імені Адміністративної ради річний звіт, що складається Міжнародним бюро про діяльність Союзу, а також виконує всі задачі, котрі Адміністративна рада вирішить йому доручити чи необхідність яких виникає в процесі стратегічного планування.
10. Представник кожного члена Адміністративної ради, який бере участь у роботі сесій цього органу, за винятком зборів, що проходять під час Конгресу, має право або на відшкодування вартості авіаквитка туди та назад по економічному класу, або залізничного квитка в 1-му класі, або вартості поїздки будь-яким іншим видом транспорту за умови, що ця вартість не перевищує вартості авіаквитка туди та назад по економічному класу. Те саме право надається представнику кожного члена її Комісій, її Робочих груп або інших її органів, якщо вони проводять збори поза Конгресом чи сесіями Ради.
11. Голова Ради поштової експлуатації представляє її на засіданнях Адміністративної ради, на порядку денному яких стоять питання, що стосуються до органу, яким він керує.
12. Для забезпечення ефективного зв'язку в роботі двох органів Рада поштової експлуатації може призначати представників для участі в зборах Адміністративної ради в якості спостерігачів.
13. Поштова адміністрація країни, у якій проходять збори Адміністративної ради, запрошується взяти участь у цих зборах як спостерігач, якщо ця країна не є членом Адміністративної ради.
14. Адміністративна рада може запросити до участі у своїх зборах, без права голосу, будь-яку міжнародну організацію, будь-якого представника асоціації або підприємства або будь-яку кваліфіковану особу, яку вона побажає залучити до участі у своїх роботах. Вона може також запросити за тих же умов одну чи кілька поштових адміністрацій країн-членів, зацікавлених у питаннях, передбачених у порядку денному.
15. Члени Адміністративної ради вносять ефективний внесок у її діяльність. Країни-члени, що не входять в Адміністративну раду, можуть на їхнє прохання брати участь у вивченнях, які проводяться, дотримуючись умов, які Рада може встановити для забезпечення віддачі та ефективності своєї роботи. Їм може також пропонуватись головування в Робочих групах, коли їхні знання чи досвід це виправдують. Участь країн-членів, що не входять в Адміністративну раду, не повинна викликати додаткових витрат для Союзу.
Стаття 103
Документація про діяльність Адміністративної ради
1. Після кожної сесії Адміністративна рада інформує країни-члени Союзу та Регіональні союзи про свою діяльність, направляючи їм, зокрема, аналітичний звіт, а також свої резолюції і рішення.
2. Адміністративна рада подає Конгресу звіт про всю свою діяльність та направляє його Поштовим адміністраціям не менш ніж за два місяці до початку Конгресу.
Стаття 104
Склад, діяльність та збори Ради поштової експлуатації
1. Рада поштової експлуатації складається з сорока членів, які виконують свої функції протягом періоду, що розділяє два послідовних Конгреси.
2. Члени Ради поштової експлуатації обираються Конгресом на підставі особливого географічного розподілу. Двадцять чотири місця надаються країнам, що розвиваються, і шістнадцять місць - розвинутим країнам. Принаймні третина членів обновлюється на кожному Конгресі.
3. Представник кожного з членів Ради поштової експлуатації призначається Поштовою адміністрацією своєї країни. Цей представник має бути кваліфікованим службовцем Поштової адміністрації.
4. Витрати, пов'язані з діяльністю Ради поштової експлуатації, покриваються Союзом. Його члени не одержують ніякої винагороди. Витрати, пов'язані з поїздками і перебуванням представників Поштових адміністрацій, що беруть участь у роботі Ради поштової експлуатації, покриваються цими Адміністраціями. Проте представник кожної з країн, що відповідно до списків Організації Об'єднаних Націй розглядається як така, що знаходиться в несприятливих умовах, має право, за винятком зборів, які проходять під час Конгресу, на відшкодування вартості авіаквитка туди та назад економічного класу або залізничного квитка в 1-му класі, або вартості поїздки будь-яким іншим видом транспорту за умови, що ця вартість не перевищує вартості авіаквитка економічного класу туди та назад.
5. На своїх перших зборах, що скликаються і відкриваються Головою Конгресу, Рада поштової експлуатації обирає з числа своїх членів Голову, заступника Голови, Голів Комісій і Голову Групи стратегічного планування.
6. Рада поштової експлуатації встановлює свій Внутрішній регламент.
7. Рада поштової експлуатації, головним чином, збирається щороку в місці перебування Союзу. Дата і місце зборів установлюються їхнім Головою за узгодженням із Головою Адміністративної ради і Генеральним директором Міжнародного бюро.
8. Голова, заступник Голови, Голови Комісій Ради поштової експлуатації і Голова Групи з стратегічного планування утворюють Керуючий комітет. Цей комітет готує та керує роботою кожної сесії Ради поштової експлуатації і виконує всі завдання, які вона йому доручає чи необхідність яких виникає в процесі стратегічного планування.
9. На Раду поштової експлуатації покладаються такі функції:
9.1 проведення вивчення найважливіших питань експлуатаційного, комерційного, технічного економічного напрямку і технічного співробітництва, що становлять інтерес для Поштових адміністрацій усіх країн-членів Союзу, зокрема, питань, що мають значні фінансові наслідки (тарифи, кінцеві витрати, транзитні витрати, основні тарифи за повітряне перевезення пошти, частки тарифів за поштові посилки та подання за кордоном відправлень письмової кореспонденції), розробка інформації і висновків за їхніми темами і рекомендація заходів, що мають бути вжиті в їхньому відношенні;
9.2 здійснення перегляду Регламентів Союзу протягом шести місяців після закриття Конгресу, якщо тільки цей Конгрес не прийме іншого рішення. У разі термінової потреби Рада поштової експлуатації може також змінювати зазначені Регламенти на інших сесіях. В обох випадках Рада поштової експлуатації підпорядковується директивам Адміністративної ради в тому, що стосується політики та основних принципів;
9.3 координація практичних заходів для розвитку та вдосконалення міжнародних поштових служб;
9.4 здійснення, за умови схвалення Адміністративною радою в рамках компетенції останньої, будь-якої діяльності, що вважатиметься за необхідну для збереження і підвищення якості міжнародної поштової служби і її модернізації;
9.5 підготовка пропозицій, які будуть подаватись на схвалення або Конгресу, або Поштових адміністрацій відповідно до статті 122; схвалення Адміністративною радою потрібне, коли ці пропозиції стосуються питань, що належать до компетенції цього органу;
9.6 розгляд на прохання Поштової адміністрації країни-члена будь-якої пропозиції, яку ця Поштова адміністрація направляє до Міжнародного бюро на підставі статті 121, підготовка по ній зауважень та доручення Бюро додавати їх до зазначеної пропозиції перед поданням на схвалення Поштовим адміністраціям країн-членів;
9.7 рекомендація в разі потреби і, можливо, після схвалення Адміністративною радою та консультації з усіма Поштовими адміністраціями, прийняття регламентації чи нової практики в очікуванні, поки Конгрес не прийме рішення з цього питання;
9.8 розроблення та надання у формі рекомендацій Поштовим адміністраціям нормативів у технічній, експлуатаційній та інших галузях, в яких практика вимагає стандартизації. До того ж, у разі потреби, вона вносить зміни до вже встановлених нею нормативів;
9.9 розглядає після консультації з Адміністративною радою і за її схвалення проект Стратегічного плану ВПС, розроблений Міжнародним бюро для подання Конгресу; щорічно переглядає план, схвалений Конгресом, за сприяння Групи із стратегічного планування, а також Міжнародного бюро і за схвалення Адміністративною радою;
9.10 затвердження річного звіту Міжнародного бюро про діяльність Союзу в частині розділів, які належать до відповідальності і функцій Ради поштової експлуатації;
9.11 прийняття рішень щодо контактів, які варто встановити з Поштовими адміністраціями, для виконання покладених на них функцій;
9.12 вивчення питань з навчання і фахової підготовки, які цікавлять молоді країни і країни, що розвиваються;
9.13 прийняття необхідних заходів з метою вивчення і поширення досвіду та досягнень деяких країн в галузі техніки, експлуатації, економіки і фаховій підготовці, що становлять інтерес для поштових служб;
9.14 вивчення існуючого положення і потреб поштових служб у молодих країнах та країнах, що розвиваються, а також розроблення належних рекомендацій про шляхи і засоби поліпшення поштових служб у цих країнах;
9.15 прийняття, за узгодженням з Адміністративною радою, відповідних заходів в галузі технічного співробітництва з усіма країнами-членами Союзу, особливо з молодими країнами та країнами, що розвиваються;
9.16 розгляд всіх інших питань, поданих їй будь-яким членом Ради поштової експлуатації, Адміністративною радою або будь-якою іншою Поштовою адміністрацією країни-члена.
10. Члени Ради поштової експлуатації беруть активну участь у її діяльності. Поштові адміністрації країн-членів, що не входять в Раду поштової експлуатації, можуть на їхнє прохання співпрацювати у вивченнях, що проводяться, при дотриманні умов, які Рада може встановити для забезпечення результативності та ефективності її роботи. Їм також може бути запропоновано головування у Робочих групах, якщо їхні знання і досвід це виправдовують.
11. На основі Стратегічного плану, затвердженого Конгресом, і, зокрема, частини, що стосується стратегії постійних органів Союзу, Рада поштової експлуатації складає на своїй сесії, наступній за Конгресом, основну Робочу програму, що включає низку тактик, спрямованих на реалізацію стратегій. Ця основна програма, що включає обмежену кількість видів роботи з актуальних тем і тем, що становлять загальний інтерес, переглядається щорічно в залежності від нових умов і пріоритетів, а також змін, внесених до Стратегічного плану.
12. Для забезпечення ефективного зв'язку в роботі двох органів Адміністративна рада може призначати представників для участі в зборах Ради поштової експлуатації як спостерігачів.
13. Рада поштової експлуатації може запрошувати брати участь у своїх зборах без права голосу:
13.1 будь-яку міжнародну організацію чи будь-яку кваліфіковану особу, яку вона побажає залучити до своєї роботи;
13.2 Поштові адміністрації країн-членів, що не входять до складу Ради поштової експлуатації;
13.3 будь-яку асоціацію чи підприємство, з якими вона бажає проконсультуватись з питань, що стосуються її діяльності.
Стаття 105
Документація про діяльність Ради поштової експлуатації
1. Після кожної сесії Рада поштової експлуатації інформує Поштові адміністрації країн-членів Союзу і Регіональні союзи про свою діяльність, направляючи їм, зокрема, аналітичний звіт, а також свої резолюції та рішення.
2. Рада поштової експлуатації складає для Адміністративної ради щорічний звіт про свою діяльність.
3. Рада поштової експлуатації складає для Конгресу звіт про усю свою діяльність та направляє його Поштовим адміністраціям країн-членів принаймні за два місяці до початку Конгресу.
Стаття 106
Внутрішній регламент Конгресів
1. Для організації своєї роботи і проведення обговорень Конгрес застосовує Внутрішній регламент Конгресів.
2. Кожний Конгрес може змінити цей Регламент на умовах, визначених самим Внутрішнім регламентом.
Стаття 107
Робочі мови Міжнародного бюро
Робочими мовами Міжнародного бюро є англійська і французька.
Стаття 108
Мови, які використовуються для документації, обговорень і службового листування
1. Документація Союзу складається французькою, англійською, арабською та іспанською мовами. Використовуються також німецька, китайська, португальська та російська мови за умови, що друкування цими мовами буде обмежуватись основною, найбільш важливою документацією. Можуть також використовуватись й інші мови, але за умови, що країни-члени, що їх потребують, несуть за них усі витрати.
2. Країна-член або країни-члени, що виявили бажання використовувати якусь іншу мову, крім офіційної, складають лінгвістичну групу.
3. Документація публікується Міжнародним бюро офіційною мовою і мовами заснованих лінгвістичних груп або безпосередньо, або за посередництвом регіональних бюро цих груп, відповідно до домовленості з Міжнародним бюро. Опублікування різними мовами провадиться таким же чином.
4. Документація, що публікується безпосередньо Міжнародним бюро, розсилається, по можливості, одночасно різними мовами, що потребуються.
5. Листування між Поштовими адміністраціями і Міжнародним бюро, а також між цим останнім і третіми особами може вестися будь-якою мовою, що використовується службами перекладу Міжнародного бюро.
6. Витрати за переклад на будь-яку мову, включаючи витрати, пов'язані із застосуванням параграфа 5, відносяться на рахунок тієї лінгвістичної групи, члени якої запросили документи на цій мові. Країни-члени, що використовують офіційну мову, вносять заздалегідь установлений внесок за переклад неофіційних документів, сума якого за одиницею внеску дорівнює сумі, яку виплачують країни-члени, що використовують іншу робочу мову Міжнародного бюро. Всі інші витрати, що відносяться до розсилання документів, несе Союз. Межа витрат, що несе Союз за друкування документів німецькою, китайською, португальською і російською мовами, встановлюється в резолюції Конгресу.
7. Витрати, що будуть віднесені на рахунок будь-якої лінгвістичної групи, розподіляються між членами цієї групи пропорційно їхнім внескам у витрати Союзу. Ці витрати можуть бути розподілені між членами лінгвістичної групи в будь-якому іншому співвідношенні, але за умови наявності домовленості між собою та повідомлення про своє рішення Міжнародному бюро через представника групи.
8. Міжнародне бюро бере до уваги протягом терміну, що не повинен перевищувати двох років, будь-яку зміну у виборі мови, про яку просить країна-член.
9. Під час обговорення на зборах органів Союзу допускаються французька, англійська, іспанська і російська мови, шляхом системи перекладу, з використанням електронного обладнання чи без нього, вибір якої надається на розсуд організаторів зборів після консультації з Генеральним директором Міжнародного бюро і зацікавленими країнами-членами.
10. Інші мови також дозволяються під час проведення обговорень і на зборах, зазначених у параграфі 9.
11. Делегації, що використовують інші мови, забезпечують синхронний переклад на одну з мов, згаданих у параграфі 9, або шляхом застосування системи, зазначеної в тому самому параграфі, при наявності можливості внесення в цю систему необхідних змін технічного порядку або шляхом використання окремих перекладачів.
12. Витрати, пов'язані з синхронним перекладом, розподіляються між країнами-членами, що застосовують одну й ту саму мову, пропорційно внескам у витрати Союзу. Проте витрати з установлення і технічного утримання устаткування відносяться на рахунок Союзу.
13. Поштові адміністрації можуть домовлятись щодо мови, яку вони будуть використовувати в службовому листуванні. За відсутності такої домовленості застосовується французька мова.
Глава II
Міжнародне бюро
Стаття 109
Вибори Генерального директора і заступника Генерального директора Міжнародного бюро
1. Генеральний директор і заступник Генерального директора Міжнародного бюро обираються на Конгресі на період, що розділяє два послідовних Конгреси, при цьому мінімальна тривалість їхніх повноважень складає п'ять років. Повноваження поновлюються тільки один раз. Якщо немає іншого рішення Конгресу, то вони стають на свою посаду з 1 січня наступного за Конгресом року.
2. Принаймні за сім місяців до відкриття Конгресу Генеральний директор Міжнародного бюро направляє ноту Урядам країн-членів, пропонуючи їм представити кандидатури на посади Генерального директора і заступника Генерального директора і одночасно указуючи, зацікавлені Генеральний директор і заступник Генерального директора чи ні в можливому поновленні своїх повноважень. Кандидатури разом з біографією мають надійти в Міжнародне бюро принаймні за два місяці до відкриття Конгресу. Кандидати мають бути громадянами країн-членів, що їх висувають. Міжнародне бюро складає необхідну документацію для Конгресу. Обрання Генерального директора і заступника Генерального директора провадиться таємним голосуванням, перші вибори провадяться на посаду Генерального директора.

................
Перейти до повного тексту