- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Основна Угода про співробітництво між Дитячим Фондом Організації Об'єднаних Націй та Урядом України
( Угоду ратифіковано Законом
N 1071-XIV від 21.09.99 )
Преамбула
З огляду на те, що Дитячий фонд Організації Об'єднаних Націй (ЮНІСЕФ) був заснований Генеральною Асамблеєю Організації Об'єднаних Націй згідно з резолюцією 57 (I) від 11 грудня 1946 року як один з органів Об'єднаних Націй і відповідно до цієї та наступних резолюцій на нього була покладена відповідальність за задоволення, шляхом забезпечення фінансової підтримки, матеріалів, професійної підготовки й надання консультативних послуг, надзвичайних, довготривалих і постійних потреб дітей та за надання послуг у галузі охорони здоров'я матері і дитини, харчування, водопостачання, початкової освіти та допоміжних послуг для жінок з метою зміцнення, там, де це необхідно, заходів і програм із забезпечення виживання, розвитку і захисту дітей у країнах, з якими співробітничає ЮНІСЕФ;
З огляду на те, що Організація Об'єднаних Націй і Уряд України уклали 6 жовтня 1992 року Угоду про створення в Україні Тимчасового Відділення ООН, положення якої застосовуються до Відділення ЮНІСЕФ в Україні;
З огляду на те, що ЮНІСЕФ і Уряд України хотіли б визначити положення й умови, згідно з якими ЮНІСЕФ, у рамках оперативної діяльності Організації Об'єднаних Націй та свого мандата, здійснює співробітництво в програмах в Україні,
З урахуванням зазначеного ЮНІСЕФ і Уряд України, діючи в дусі дружнього співробітництва, укладають цю Угоду.
Стаття I
Визначення
У цій Угоді вживаються такі визначення:
a) "Відповідні органи влади" означає центральні, місцеві та інші компетентні органи влади, які діють відповідно до законодавства України;
с) "Експерти, які виконують доручення ЮНІСЕФ" означає експертів, на яких поширюється дія положень статей VI та VII Конвенції;
d) "Уряд" означає Уряд України;
e) "Відділ вітальних листівок" означає організаційний підрозділ, створений у рамках ЮНІСЕФ з метою забезпечення інформованості громадськості, підтримки та мобілізації додаткових коштів для ЮНІСЕФ, головним чином, шляхом випуску і продажу вітальних листівок та інших товарів;
f) "Керівник Відділення" означає посадову особу, яка очолює Відділення ЮНІСЕФ;
g) "Сторони" означає ЮНІСЕФ та Уряд;
h) "Особи, що надають послуги ЮНІСЕФ" означає індивідуальних підрядчиків, яких наймає ЮНІСЕФ для надання послуг у здійсненні програм співробітництва, за винятком посадових осіб ЮНІСЕФ;
i) "Програми співробітництва" означає програми в Україні, у виконанні яких бере участь ЮНІСЕФ, як це передбачено у статті III;
j) "ЮНІСЕФ" означає Дитячий фонд Організації Об'єднаних Націй;
k) "Відділення ЮНІСЕФ" означає будь-який організаційний підрозділ, через який ЮНІСЕФ здійснює співробітництво за програмами; це визначення може означати й відділення на місцях, створені в Україні;
l) "Посадові особи ЮНІСЕФ" означає всіх співробітників ЮНІСЕФ, найнятих відповідно до Положень і Правил про персонал Організації Об'єднаних Націй, за винятком осіб, найнятих на місці, які отримують винагороду з розрахунку відпрацьованих годин, як це передбачено резолюцією 76 (I) Генеральної Асамблеї від 7 грудня 1946 року.
Стаття II
Сфера застосування Угоди
1. Ця Угода визначає основні положення і умови, згідно з якими ЮНІСЕФ здійснює співробітництво за програмами в Україні.
2. Співробітництво ЮНІСЕФ у реалізації програм в Україні здійснюється згідно з відповідними резолюціями, рішеннями, правилами, положеннями та політикою компетентних органів Організації Об'єднаних Націй, включаючи Виконавчу раду ЮНІСЕФ.
Стаття III
Програми співробітництва та основний план діяльності
1. Програми співробітництва, погоджені Урядом та ЮНІСЕФ, містяться в основному плані діяльності, який повинен бути затверджений ЮНІСЕФ, Урядом та, залежно від обставин, іншими організаціями-учасницями.
2. Основний план дій визначає конкретні елементи програм співробітництва, встановлює цілі передбаченої діяльності, зобов'язання ЮНІСЕФ, Уряду та організацій-учасниць, а також передбачуваний обсяг фінансових ресурсів для здійснення програм співробітництва.
3. Уряд дозволяє посадовим особам ЮНІСЕФ, експертам, які виконують доручення ЮНІСЕФ, та особам, що надають послуги ЮНІСЕФ, здійснювати нагляд та контроль за виконанням програм на всіх етапах та в усіх аспектах.
4. Уряд веде облік тих статистичних даних, що стосуються здійснення основного плану діяльності, які Сторони вважатимуть необхідними, і надає будь-які з цих даних ЮНІСЕФ на його прохання.
5. Уряд співробітничає з ЮНІСЕФ у забезпеченні необхідних засобів для належного інформування громадськості про програми співробітництва, що здійснюються відповідно до цієї Угоди.
Стаття IV
Відділення ЮНІСЕФ
1. Якщо Сторони вважатимуть за необхідне, ЮНІСЕФ може створити та утримувати в Україні своє Відділення з метою сприяння здійсненню програм співробітництва.
2. ЮНІСЕФ, за згодою Уряду, може створити і утримувати регіональне (зональне) Відділення в Україні з метою оперативно-функціонального обслуговування програм в інших країнах даного регіону (зони).
3. У разі відсутності у ЮНІСЕФ свого Відділення в Україні він може, за згодою Уряду, забезпечувати передбачене цією Угодою між ЮНІСЕФ та Урядом оперативно-функціональне обслуговування програм співробітництва через своє регіональне (зональне) Відділення, створене в іншій країні.
Стаття V
Прикомандирування до Відділення ЮНІСЕФ
1. ЮНІСЕФ може направляти до свого Відділення в Україні таких посадових осіб, експертів, які виконують доручення ЮНІСЕФ, та осіб, що надають послуги ЮНІСЕФ, які, на думку ЮНІСЕФ, необхідні для оперативно-функціонального обслуговування програм співробітництва у зв'язку з:
а) підготовкою, розглядом, спостереженням та оцінкою програм співробітництва;
b) доставкою, отриманням, розподілом або використанням матеріалів, обладнання чи інших предметів постачання, які надає ЮНІСЕФ;
c) наданням Уряду інформації про хід здійснення програм співробітництва;
d) будь-якими іншими питаннями щодо застосування цієї Угоди.
2. ЮНІСЕФ періодично повідомляє Уряду прізвища посадових осіб ЮНІСЕФ, експертів, які виконують доручення ЮНІСЕФ та осіб, що надають послуги ЮНІСЕФ; ЮНІСЕФ також повідомляє Уряд про будь-які зміни у їхньому статусі.
Стаття VI
Участь Уряду
1. Уряд, відповідно до досягнутої взаємної домовленості, у міру можливості, надає ЮНІСЕФ:
а) відповідні службові приміщення для використання виключно Відділенням ЮНІСЕФ або для спільного використання з організаціями системи Організації Об'єднаних Націй;
b) кошти для покриття витрат на використання поштового та телекомунікаційного зв'язку для службових цілей;
c) кошти для покриття витрат на придбання послуг на місцях, включаючи використання обладнання, експлуатацію та утримання службових приміщень;
d) транспортні засоби для посадових осіб ЮНІСЕФ, експертів, які виконують доручення ЮНІСЕФ, та осіб, що надають послуги ЮНІСЕФ, при виконанні ними своїх офіційних функцій в Україні.
Уряд також сприяє ЮНІСЕФ у:
а) пошуку та/або забезпеченні відповідними житловими приміщеннями для набраних на міжнародній основі посадових осіб ЮНІСЕФ, експертів, які виконують доручення ЮНІСЕФ, та осіб, що надають послуги ЮНІСЕФ;
b) постачанні та установці комунального обладнання і забезпеченні комунального обслуговування службових приміщень ЮНІСЕФ, включаючи послуги із забезпечення водо- і енергопостачання, каналізації, протипожежної безпеки та інші послуги.
3. У разі відсутності Відділення ЮНІСЕФ в Україні Уряд зобов'язується брати участь у покритті витрат у розмірі взаємопогодженої суми з урахуванням внесків натурою, якщо такі мали місце, витрат ЮНІСЕФ, пов'язаних з утриманням розташованого в іншому місці регіонального (зонального) Відділення ЮНІСЕФ, яке забезпечує оперативно-функціональне обслуговування здійснюваних в Україні програм співробітництва.
Стаття VII
Матеріали, обладнання та інші види допомоги ЮНІСЕФ
1. Участь ЮНІСЕФ в програмах співробітництва може здійснюватися у формі надання фінансової та інших видів допомоги. Матеріали, обладнання та інші види допомоги, призначені для здійснення програм співробітництва відповідно до цієї Угоди, передаються Уряду після надходження в Україну, якщо основним планом діяльності не передбачено інше.
2. ЮНІСЕФ може використовувати на упаковці матеріалів, обладнання та інших предметів постачання, що поставляються для програм співробітництва, таке маркування, яке вважає необхідним для посвідчення того, що вони надаються ЮНІСЕФ.
3. Відповідно до цієї Угоди Уряд видає ЮНІСЕФ всі необхідні дозволи та ліцензії на ввезення матеріалів, обладнання та інших предметів постачання. Уряд несе відповідальність за митне очищення, отримання, розвантаження, збереження, страхування, транспортування та розподіл таких матеріалів, обладнання та інших предметів постачання після їх надходження в Україну і покриває пов'язані з цим витрати.
4. Належним чином дотримуючись принципів міжнародних торгів, ЮНІСЕФ у разі можливості буде надавати першочергового значення закупівлі на місці матеріалів, обладнання та інших предметів постачання, що відповідають вимогам ЮНІСЕФ щодо якості, ціни та умов постачання.
5. Уряд докладає найенергійніших зусиль та здійснює необхідні заходи для того, щоб матеріали, обладнання та інші предмети постачання, а також фінансова та інша допомога, призначена для здійснення програм співробітництва, використовувалися відповідно до цілей, викладених в основному плані діяльності, справедливо та ефективно без будь-якої дискримінації за ознакою статі, раси, віросповідання, громадянства або політичних переконань. З отримувача матеріалів, обладнання та інших предметів постачання не справляється ніяка плата, якщо тільки така плата спеціально не передбачена в основному плані діяльності.
6. Матеріали, обладнання та інші види постачання, призначені для програм співробітництва відповідно до основного плану діяльності, не обкладаються ніякими прямими податками, податком на додану вартість, виплатами, зборами або митом. Стосовно матеріалів та обладнання, які закуповуються на місці для здійснення програм співробітництва, Уряд відповідно до розділу 8 Конвенції вживає відповідні адміністративні заходи для звільнення від сплати або компенсації будь-яких акцизних зборів чи податків, які закладені у ціну і підлягають виплаті.
7. Уряд, на прохання ЮНІСЕФ, повертає йому будь-які кошти, матеріали, обладнання та інші предмети постачання, які не були використані під час здійснення програм співробітництва.
8. Відповідно до цієї Угоди Уряд веде належний облік, реєстрацію та документацію щодо коштів, матеріалів, обладнання та іншої допомоги. Форма та зміст необхідних звітних документів, записів та документації визначаються за погодженням Сторін. Уповноважені посадові особи ЮНІСЕФ мають право доступу до всіх відповідних звітних документів, записів та документації стосовно розподілу матеріалів, обладнання та інших предметів постачання і витрат фінансових засобів.
9. Уряд у максимально короткий термін, але в будь-якому разі такий, що не перевищує шестидесяти (60) днів після закінчення чергового фінансового року ЮНІСЕФ, надає ЮНІСЕФ звіти про хід здійснення програм співробітництва та завірені фінансові відомості, перевірені відповідно до законодавства України.
Стаття VIII
Права інтелектуальної власності
1. Сторони згоджуються здійснювати співробітництво та обмінюватися інформацією про будь-які відкриття, винаходи або роботи, що є наслідком програмної діяльності, провадженої відповідно до цієї Угоди, з метою забезпечення їх найбільш раціонального та ефективного застосування Урядом і ЮНІСЕФ згідно з правом, що застосовується.
2. Відповідно до пункту 1 цієї статті патентні, авторські та інші подібні права інтелектуальної власності на будь-які відкриття, винаходи або роботи, що виникають внаслідок програм, здійснюваних при співробітництві ЮНІСЕФ, можуть передаватися ЮНІСЕФ безкоштовно іншим урядам, з якими співробітничає ЮНІСЕФ, для їх застосування під час здійснення програм.
Стаття IX
Застосування Конвенції
Положення Конвенції поширюються mutatis mutandis на ЮНІСЕФ, його Відділення, власність, засоби і активи, а також його посадових осіб і експертів, які виконують доручення ЮНІСЕФ в Україні.
Стаття X
Правовий статус Відділення ЮНІСЕФ
1. ЮНІСЕФ, його майно, кошти та активи, де б вони не знаходилися та хто б ними не розпоряджався, користуються імунітетом від будь-якої форми судового втручання, крім випадків, коли він сам рішуче відмовився від імунітету в будь-якому конкретному випадку. Однак, передбачається, що ніяка відмова від імунітету не поширюється на судово-виконавчі заходи.
................Перейти до повного тексту