1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


Загальний регламент
Всесвітнього поштового союзу
( Щодо скасування Загального регламенту див. статтю 31 Статуту Всесвітнього поштового союзу. Текст Загального регламенту від 11.10.2012, який набрав чинності 01.01.2014 див. у документі ) ( Регламент затверджено Указом Президента N 564/2006 від 21.06.2006 ) ( Поправки до Загального регламенту див. у Першому додатковому протоколі від 12.08.2008 )
Офіційний переклад
Ті, що нижче підписалися, повноважні представники урядів країн-членів Союзу на підставі статті 22.2 Статуту Всесвітнього поштового союзу, підписаного у Відні 10 липня 1964 року, виробили, за загальною згодою та з урахуванням положень статті 25.4 згаданого Статуту, у цьому Загальному регламенті зазначені нижче положення, що забезпечують застосування Статуту й діяльність Союзу.
Розділ I
Діяльність органів Союзу
Стаття 101
Організація й скликання Конгресів і Надзвичайних конгресів
( Статут, стаття 14,15)
1. Представники країн-членів збираються на Конгресі не пізніше ніж через чотири роки з часу закінчення року проведення попереднього Конгресу.
2. Кожна країна-член повинна бути представлена на Конгресі одним або декількома Повноважними представниками, яким уряд цієї країни надав необхідні повноваження. Якщо буде потреба, вона може бути представлена делегацією іншої країни-члена. Однак, зрозуміло, що одна делегація може представляти тільки одну країну-члена, крім своєї власної.
3. Під час обговорень кожна країна-член має один голос, якщо тільки не застосовуються санкції, передбачені в статті 129.
4. У принципі, кожний Конгрес визначає країну, у якій буде проходити наступний Конгрес. Якщо це рішення виявиться неприйнятним, то Адміністративній раді дається право визначити країну, у якій будуть проходити засідання Конгресу, після узгодження з нею цього питання.
5. Після консультацій з Міжнародним бюро Уряд країни, що запрошує, встановлює остаточну дату й точне місце скликання Конгресу. У принципі, за рік до цієї дати Уряд країни, що запрошує, надсилає запрошення Уряду кожної країни-члена. Це запрошення може бути надіслане безпосередньо, або за посередництвом іншого Уряду, або через Генерального директора Міжнародного бюро.
6. У випадку скликання Конгресу, коли немає Уряду, що запрошує, Міжнародне бюро, за згодою Адміністративної ради й за узгодженням із Урядом Швейцарської Конфедерації, вживає необхідних заходів для скликання й організації Конгресу в країні місця перебування Союзу. У цьому випадку Міжнародне бюро виконує функції Уряду країни, що запрошує.
7. Місце скликання Надзвичайного конгресу за узгодженням з Міжнародним бюро визначається країнами-членами, від яких виходила ініціатива скликання цього Конгресу.
8. Положення пунктів 2 - 6 застосовуються за аналогією до Надзвичайних конгресів.
Стаття 102
Склад, діяльність і збори Адміністративної ради
( Статут, стаття 17)
1. Адміністративна рада складається із сорока одного члена, які виконують свої функції протягом періоду, що розділяє два послідовних Конгреси.
2. Головування покладається по праву на країну-організатора Конгресу. Якщо ця країна відмовляється від такого права, вона стає членом de jure, і в результаті цього географічна група, до якої вона належить, отримує одне додаткове місце, до якого не застосовуються положення пункту 3. У цьому випадку Адміністративна рада обирає для головування одну із країн-членів, що належать до географічної групи, у яку входить країна-організатор.
3. Сорок інших членів Адміністративної ради обираються Конгресом на основі справедливого географічного розподілу. Принаймні половина членів поновлюється на кожному Конгресі; жодна країна-член не може бути обрана трьома послідовними Конгресами.
4. Кожний член Адміністративної ради призначає свого представника, який повинен бути компетентний у поштовій сфері.
5. Члени Адміністративної ради виконують свої функції безкоштовно. Поточні витрати цієї Ради несе Союз.
6. На Адміністративну раду покладають такі функції:
6.1. Контролювати всю діяльність Союзу в період між Конгресами, забезпечуючи виконання рішень Конгресу, вивчаючи питання, що стосуються урядової політики в поштовій сфері, і з огляду на міжнародну регламентну політику, що стосується комерції служб і конкуренції.
6.2. Розглядати й затверджувати в рамках своєї компетенції будь-які заходи, які вважаються необхідними для збереження й підвищення якості міжнародної поштової служби та її модернізації.
6.3. Координувати й контролювати всі форми поштової технічної допомоги в рамках міжнародного технічного співробітництва; а також надавати їм сприяння.
6.4. Розглядати й затверджувати дворічний бюджет і рахунки Союзу.
6.5. Якщо цього вимагають обставини, дозволяти перевищення межі витрат відповідно до статті 128.3 - 5.
6.6. Установлювати Фінансовий регламент ВПС.
6.7. Установлювати правила, які регулюють Резервний фонд.
6.8. Установлювати правила, що регулюють Спеціальний фонд.
6.9. Установлювати правила, що регулюють Фонд спеціальних видів діяльності.
6.10. Установлювати правила, що регулюють Добровільний фонд.
6.11. Забезпечувати контроль за діяльністю Міжнародного бюро.
6.12. Дозволяти, якщо про це надійшло прохання, перехід до нижчого класу внесків відповідно до умов, передбачених у статті 130.6.
6.13. Дозволяти зміну географічної групи, якщо країна звертається з проханням про це, з урахуванням думки країн-членів заінтересованих географічних груп.
6.14. Установлювати Статут персоналу й умови служби службовців, що обираються.
6.15. Створювати або скасовувати робочі посади Міжнародного бюро з урахуванням обмежень, пов'язаних із установленою межею витрат.
6.16. Установлювати Регламент Соціального фонду.
6.17. Затверджувати складені Міжнародним бюро звіти про діяльність Союзу й фінансову діяльність за дворічний період і, при необхідності, надавати свої коментарі із цього приводу.
6.18. Вирішувати питання про встановлення контактів з поштовими адміністраціями для виконання своїх функцій.
6.19. Після консультації з Радою поштової експлуатації приймати рішення стосовно встановлення контактів з організаціями, які не є спостерігачами де-юре, розглядати й затверджувати звіти Міжнародного бюро про відносини ВПС із іншими міжнародними установами, приймати рішення стосовно доцільності продовження цих контактів і їхнього розвитку; визначати своєчасно після консультації з Радою поштової експлуатації й Генеральним секретарем, яким міжнародним організаціям, асоціаціям, підприємствам і кваліфікованим особам повинно бути запропоновано направити представників на відповідні засідання Конгресу і його Комісій, якщо це відповідає інтересам Союзу або може принести користь роботі Конгресу, і доручити Генеральному директорові Міжнародного бюро видати відповідні запрошення.
6.20. У випадках, коли це вважається необхідним, установлювати, принципи, які Рада поштової експлуатації повинна враховувати під час вивчення питань, що мають значні фінансові наслідки (тарифи, кінцеві витрати, транзитні збори, основні тарифи за авіаперевезення пошти й подача за кордоном письмової кореспонденції), уважно стежити за вивченням цих питань і розглядати й затверджувати пропозиції Ради поштової експлуатації, що стосуються тих самих питань, для забезпечення їхньої відповідності перерахованим вище принципам.
6.21. На прохання Конгресу, Ради поштової експлуатації або поштових адміністрацій вивчати, проблеми адміністративного, законодавчого та юридичного характеру, що стосуються Союзу або міжнародної поштової служби. Адміністративній раді слід вирішувати в перелічених вище сферах питання про доцільність або недоцільність проведення поштовими адміністраціями необхідних досліджень в інтервалі між Конгресами.
6.22. Формулювати пропозиції, які будуть відповідно до статті 124 надаватися на затвердження або Конгресу, або поштовим адміністраціям.
6.23. В рамках своєї компетенції затверджувати рекомендації Ради поштової експлуатації, для прийняття, у разі потреби, регламентації або нової практики в очікуванні вирішення цього питання Конгресом.
6.24. Розглядати річний звіт, складений Радою поштової експлуатації, і будь-які надані нею пропозиції.
6.25. Згідно зі статтею 104.9.16 подавати теми для дослідження на розгляд Ради поштової експлуатації.
6.26. Визначати країну проведення наступного Конгресу у випадку, передбаченому в статті 101.4.
6.27. Вчасно й після консультації з Радою поштової експлуатації визначати кількість Комісій, необхідних для успішного проведення роботи Конгресу, і зазначати їхні функції.
6.28. Після консультації з Радою поштової експлуатації, а також за умови схвалення Конгресом призначати країни-члени, які здатні:
- виконувати функції заступників голови Конгресу з урахуванням, наскільки це можливо, об'єктивного географічного розподілу країн-членів;
- брати участь у Комісіях Конгресу з обмеженим складом.
6.29. Перевіряти й затверджувати проект стратегічного плану, що подається Конгресу й складається Радою поштової експлуатації за допомогою Міжнародного бюро. Перевіряти й затверджувати щорічні перегляди плану, затвердженого Конгресом, на основі рекомендацій Ради поштової експлуатації, та консультуватися з Радою поштової експлуатації стосовно розроблення й щорічного удосконалення плану;
6.30. Визначати рамки організації Консультативного комітету й сприяти організації його роботи відповідно до положень статті 106.
6.31. Визначати критерії приєднання до Консультативного комітету й схвалювати або відхиляти прохання про приєднання згідно з цими критеріями, гарантуючи, що ці прохання будуть розглянуті відповідно до прискореної процедури між зборами Адміністративної ради.
6.32. Призначати членів, які увійдуть до складу Консультативного комітету.
6.33. Одержувати звіти й рекомендації Консультативного комітету й обговорювати їх, а також розглядати його рекомендації для подання Конгресу.
7. На своєму першому засіданні, що скликається головою Конгресу, Адміністративна рада обирає зі своїх членів чотирьох заступників голови й затверджує свій Внутрішній регламент.
8. За скликанням свого голови Адміністративна рада збирається, у принципі, один раз у рік, у штаб-квартирі Союзу.
9. Голова, заступники Голів, Голови Комісій Адміністративної ради, а також Голова групи стратегічного планування створюють Комітет з управління. Цей Комітет готує та керує роботою кожної сесії Адміністративної ради. Він схвалює від імені Адміністративної ради річний звіт про діяльність Союзу, що складається Міжнародним бюро, а також виконує всі завдання, які Адміністративна рада вирішить йому доручити або необхідність яких виникає в процесі стратегічного планування.
10. Представник кожного із членів Адміністративної ради, які беруть участь у роботі сесій цього органу, за винятком зборів, що проходять під час Конгресу, має право або на відшкодування вартості авіаквитка туди й назад в економічному класі або залізничного квитка в 1-му класі, або вартості поїздки будь-яким іншим видом транспорту за умови, що ця вартість не перевищує вартості авіаквитка туди й назад в економічному класі. Те саме право надається кожному члену його Комітетів, Робочих груп або інших органів, якщо вони проводять збори поза Конгресом або сесіями Ради.
11. Голова Ради поштової експлуатації представляє його на засіданнях Адміністративної ради, на порядку денному яких стоять питання, що стосуються органу, яким він керує.
12. Голова Консультативного комітету представляє його на зборах Адміністративної ради, до порядку денного яких унесені питання, що становлять інтерес для Консультативного комітету.
13. Для забезпечення ефективного зв'язку в роботі двох органів Рада поштової експлуатації може призначати представників для участі в зборах Адміністративної ради як спостерігачів.
14. Поштова адміністрація країни, у якій проходять збори Адміністративної ради, запрошується взяти участь у цих зборах як спостерігач, якщо ця країна не є членом Адміністративної ради.
15. Адміністративна рада може запросити до участі у своїх зборах, без права голосу, будь-яку міжнародну організацію, будь-якого представника асоціації або підприємства чи будь-яку кваліфіковану особу, яку вона побажає залучити до участі у своїй роботі. Вона може також запросити на тих самих умовах одну або кілька поштових адміністрацій країн-членів, заінтересованих у питаннях, передбачених у порядку денному.
16. У пленарних засіданнях і зборах Комісій Адміністративної ради без права голосу можуть брати участь, на їхнє прохання, такі спостерігачі:
16.1. Члени Ради поштової експлуатації.
16.2. Члени Консультативного комітету.
16.3. Міжурядові організації, що проявляють інтерес до роботи Адміністративної ради.
16.4. Інші країни-члени Союзу.
17. З матеріально-технічних міркувань Адміністративна рада може обмежувати присутність спостерігачів однією особою. Вона також може обмежувати їхнє право виступати під час обговорень.
18. Члени Адміністративної ради беруть активну участь у її діяльності. Спостерігачам може на їхнє прохання бути дозволено брати участь у дослідженнях, що проводяться, із дотриманням умов, які Рада може встановити для результативності й ефективності її роботи. Їм може також пропонуватися головування в робочих і проектних групах, коли їхнє знання або досвід це виправдують. Участь спостерігачів не повинна спричиняти додаткових витрат для Союзу.
19. У виняткових випадках спостерігачі можуть бути не допущені на збори або на частину зборів. Також може бути обмежене їхнє право одержувати деякі документи, якщо того вимагає конфіденційність теми зборів або документів; рішення про таке обмеження може прийматися в кожному окремому випадку будь-яким заінтересованим органом або його головою; кожний окремий випадок повинен бути доведений до відома Адміністративної ради або Ради поштової експлуатації, якщо розглянуті питання становлять інтерес для цього органу. Якщо Адміністративна рада визнає це необхідним, вона може згодом переглянути обмеження разом з Радою поштової експлуатації, якщо це доцільно.
Стаття 103
Інформація про діяльність Адміністративної ради
1. Після кожної сесії Адміністративна рада інформує країни-члени Союзу, Регіональні союзи й членів Консультативного комітету про свою діяльність, надсилаючи їм, зокрема, аналітичний звіт, а також свої резолюції та рішення.
2. Адміністративна рада подає Конгресу звіт про всю свою діяльність і надсилає його поштовим адміністраціям країн-членів Союзу й членам Консультативного комітету не менше ніж за два місяці до початку Конгресу.
Стаття 104
Склад, діяльність і збори Ради поштової експлуатації
( Статут, стаття 18)
1. Рада поштової експлуатації складається із сорока членів, які виконують свої функції протягом періоду, що розділяє два послідовних Конгреси.
2. Члени Ради поштової експлуатації обираються Конгресом на основі особливого географічного розподілу. Двадцять чотири місця надаються країнам, що розвиваються і шістнадцять місць - розвиненим країнам. Принаймні третина членів оновлюється на кожному Конгресі.
3. Кожний член Ради поштової експлуатації призначає свого представника, який несе відповідальність відповідно до положень Актів Союзу у сфері надання послуг.
4. Витрати, пов'язані з діяльністю Ради поштової експлуатації, покриваються Союзом. Його члени не одержують жодної винагороди. Витрати, пов'язані з поїздками й перебуванням представників поштових адміністрацій, які беруть участь у роботі Ради поштової експлуатації, покриваються цими адміністраціями. Однак представник кожної з країн, що згідно зі списком Організації Об'єднаних Націй розглядається як такий, що перебуває в несприятливих умовах, має право, за винятком зборів, що проходять під час Конгресу, на відшкодування або вартості авіаквитка туди й назад економічного класу або залізничного квитка в 1-му класі, або вартості поїздки будь-яким іншим видом транспорту за умови, що ця вартість не перевищує вартості авіаквитка економічного класу туди й назад.
5. На своїх перших зборах, що скликаються й відкриваються головою Конгресу, Рада поштової експлуатації обирає з-поміж своїх членів голови, заступника голови, голів Комісій і голови Групи стратегічного планування.
6. Рада поштової експлуатації встановлює свій Внутрішній регламент.
7. Рада поштової експлуатації, у принципі, збирається щороку в місці перебування Союзу. Дата й місце зборів установлюються її головою за узгодженням з головою Адміністративної ради й Генеральним директором Міжнародного бюро.
8. Голова, заступник голови, голови Комісій Ради поштової експлуатації та голова Групи стратегічного планування утворюють Комітет з управління. Цей комітет здійснює підготовку кожної сесії Ради поштової експлуатації та керує її роботою, також виконує всі завдання, які вона йому доручає, або необхідність у яких виникає в процесі стратегічного планування.
9. На Раду поштової експлуатації покладаються такі функції:
9.1. Вивчення найважливіших питань експлуатаційного, комерційного, технічного, економічного характеру й технічного співробітництва, які становлять інтерес для поштових адміністрацій всіх країн-членів Союзу, зокрема, питань, що мають значні фінансові наслідки (тарифи, кінцеві витрати, транзитні витрати, основні тарифи на повітряне перевезення пошти, частки тарифів за поштові посилки й подача за кордоном відправлень письмової кореспонденції), підготовка інформації, оцінок та рекомендацій для вжиття заходів на їхній основі.
9.2. Здійснення перегляду Регламентів Союзу протягом шести місяців після закриття Конгресу, якщо тільки цей Конгрес не прийме іншого рішення. У випадку термінової необхідності Рада поштової експлуатації може також змінювати зазначені Регламенти на інших сесіях. В обох випадках Рада поштової експлуатації керується вказівками Адміністративної ради стосовно політики й основних принципів.
9.3. Координація практичних заходів для розвитку й поліпшення міжнародних поштових служб.
9.4. Здійснення, за умови схвалення Адміністративною радою в рамках компетенції останньої, будь-якої діяльності, що буде вважатися необхідною для збереження й підвищення якості міжнародної поштової служби та її модернізації.
9.5. Підготовка пропозицій, які повинні подаватися для схвалення або Конгресом або поштовими адміністраціями відповідно до статті 125; схвалення Адміністративною радою вимагається тоді, коли ці пропозиції стосуються питань, які знаходяться у компетенції цього органу.
9.6. Розгляд на прохання поштової адміністрації країни-члена будь-якої пропозиції, яку ця поштова адміністрація надсилає в Міжнародне бюро на підставі статті 124, підготовка зауважень стосовно нього й доручення Бюро додавати їх до зазначеної пропозиції перед поданням на схвалення поштовими адміністраціями країн-членів.
9.7. У випадку необхідності, рекомендування, і, якщо доцільно, після схвалення Адміністративною радою, та консультування усіх поштових адміністрацій; прийняття регламентації або нової практики доти, доки Конгрес не ухвалить рішення стосовно цього питання.
9.8. Розроблення й подання у формі рекомендацій поштовим адміністраціям нормативів у технічній, експлуатаційній та інших сферах, у яких практика вимагає стандартизації. До того ж, якщо буде потреба, вона вносить зміни в уже встановлені нею нормативи.
9.9. Перевірка після консультації з Адміністративною радою та за її узгодженням проекту стратегічного плану ВПС, розробленого Міжнародним бюро для подання Конгресу; щорічний перегляд плану, схваленого Конгресом, за сприяння Групи із стратегічного планування, а також Міжнародного бюро й за узгодженням Адміністративної ради.
9.10. Затвердження річного звіту Міжнародного бюро про діяльність Союзу в частині розділів, які стосуються відповідальності й функцій Ради поштової експлуатації.
9.11. Прийняття рішень стосовно контактів, які варто встановити з поштовими адміністраціями для виконання покладених на неї функцій.
9.12. Вивчення питань навчання й професійної підготовки, якими цікавляться нові країни й країни, що розвиваються.
9.13. Вжиття необхідних заходів з метою вивчення й поширення досвіду й досягнень деяких країн в галузі технічної, операційної, економічної та професійної підготовки, що становлять інтерес для поштових служб.
9.14. Вивчення існуючого положення й потреб поштових служб у нових країнах та країнах, що розвиваються, і розроблення належних рекомендацій про шляхи й засоби поліпшення поштових служб у цих країнах.
9.15. Прийняття, за узгодженням з Адміністративною радою, відповідних заходів у сфері технічного співробітництва з усіма країнами-членами Союзу, особливо з новими країнами й країнами, що розвиваються.
9.16. Розгляд всіх інших питань, представлених їй одним із членів Ради поштової експлуатації, Адміністративною радою чи будь-якою іншою поштовою адміністрацією країни-члена.
9.17. Одержувати й обговорювати звіти й рекомендації Консультативного комітету з питань, що становлять інтерес для Ради поштової експлуатації, розглядати й вносити зауваження за рекомендаціями Консультативного комітету для подання Конгресу.
9.18. Призначати членів, які ввійдуть до складу Консультативного комітету.
10. На основі стратегічного плану, затвердженого Конгресом, і, зокрема, частини, що стосується стратегії постійних органів Союзу, Рада поштової експлуатації складає на своїй першій сесії, яка проводиться після Конгресу, основну робочу програму, що включає ряд тактик, спрямованих на реалізацію стратегій. Ця основна програма, яка включає обмежену кількість видів роботи з актуальних тем і тем, що становлять спільний інтерес, переглядається щорічно залежно від нових умов і пріоритетів, а також змін, внесених у стратегічний план.
11. Для забезпечення ефективного зв'язку в роботі двох органів Адміністративна рада може призначати представників для участі у зборах Ради поштової експлуатації в ролі спостерігачів.
12. У пленарних засіданнях і зборах Комісії Ради поштової експлуатації без права голосу можуть брати участь, на їхнє прохання, такі спостерігачі:
12.1. Члени Адміністративної ради.
12.2. Члени Консультативного комітету.
12.3. Міжурядові організації, заінтересовані в роботі Ради поштової експлуатації.
12.4. Інші країни-члени Союзу.
13. З матеріально-технічних міркувань Рада поштової експлуатації може обмежити присутність спостерігачів однією особою. Вона може також обмежити їхнє право брати слово під час обговорень.
14. Члени Ради поштової експлуатації беруть активну участь у її діяльності. Спостерігачам на їхнє прохання може бути дозволено брати участь у дослідженнях, що проводяться, із дотриманням умов, які Рада може встановити для забезпечення результативності й ефективності її роботи. Їм може також пропонуватися головування в робочих та проектних групах, коли їхнє знання або досвід це виправдують. Участь спостерігачів не повинна спричиняти додаткових витрат для Союзу.
15. У виняткових випадках спостерігачі можуть бути не допущені на збори або на частину зборів. Також може бути обмежене їхнє право одержувати деякі документи, якщо того вимагає конфіденційність теми зборів або документів; рішення про таке обмеження може прийматися в кожному окремому випадку будь-яким заінтересованим органом або його головою; кожний окремий випадок повинен бути доведений до відома Адміністративної ради й Ради поштової експлуатації, якщо розглянуті питання становлять особливий інтерес для цього органу. Якщо Адміністративна рада вважає це необхідним, вона може разом з Радою поштової експлуатації згодом переглянути ці обмеження.
16. Голова Консультативного комітету представляє його на зборах Ради поштової експлуатації, до порядку денного яких внесені питання, що становлять інтерес для Консультативного комітету.
17. Рада поштової експлуатації може запрошувати для участі у своїх зборах без права голосу:
17.1. Будь-яку міжнародну організацію чи будь-яку кваліфіковану особу, яку вона побажає залучити до своєї роботи.
17.2. Поштові адміністрації країн-членів, які не входять до складу Ради поштової експлуатації.
17.3. Будь-яку асоціацію або підприємство, з якими вона бажає проконсультуватися з питань, що стосуються його діяльності.
Стаття 105
Інформація про діяльність Ради поштової експлуатації
1. Після кожної сесії Рада поштової експлуатації інформує країни-члени Союзу, регіональні союзи й членів Консультативного комітету про свою діяльність, надсилаючи їм, зокрема, аналітичний звіт, а також свої резолюції й рішення.
2. Рада поштової експлуатації складає для Адміністративної ради щорічний звіт про свою діяльність.
3. Рада поштової експлуатації подає Конгресу комплексний звіт про всю свою діяльність і надсилає його поштовим адміністраціям країн-членів Союзу й членам Консультативного комітету не менше ніж за два місяці до початку Конгресу.
Стаття 106
Склад, діяльність і збори Консультативного комітету
1. Мета Консультативного комітету полягає в тому, щоб представляти інтереси більш широкого поштового сектора й служити органом для забезпечення ефективного діалогу між заінтересованими сторонами. До нього входять неурядові організації, що представляють споживачів, провайдерів послуг із доставки пошти, організації працівників, постачальників товарів і послуг для поштового сектора, а також організації, що поєднують приватних осіб або компанії, заінтересовані в діяльності міжнародних поштових служб. Якщо ці організації зареєстровані, вони також повинні бути зареєстровані в країні-члені Союзу. Адміністративна рада й Рада поштової експлуатації призначають своїх відповідних членів до складу Консультативного комітету. Крім членів, призначених Адміністративною радою та Радою поштової експлуатації, членство в Консультативному комітеті визначається в результаті процесу подачі прохання та його затвердження, обумовленого Адміністративною радою й здійснюваного відповідно до статті 102.6.31.
2. Кожний член Консультативного комітету призначає свого власного представника.
3. Витрати, пов'язані з діяльністю Консультативного комітету, розподіляються між Союзом і членами Комітету відповідно до форми, встановленої Адміністративною радою.
4. Члени Консультативного комітету не одержують будь-якої винагороди або компенсації.
5. Консультативний комітет реорганізовується після кожного Конгресу відповідно до умов, визначених Адміністративною радою. Голова Адміністративної ради є Головою організаційних зборів Консультативного комітету, який на цих зборах обирає голову цього Комітету.
6. Консультативний комітет визначає свою внутрішню організацію та розробляє свій власний внутрішній регламент із урахуванням загальних принципів Союзу й за умови схвалення Адміністративною радою після консультації з Радою поштової експлуатації.
7. Консультативний комітет проводить збори два рази на рік. Збори, у принципі, проходять у штаб-квартирі Союзу в період проведення сесій Адміністративної ради й Ради поштової експлуатації. Дата й місце кожних зборів установлюються Головою Консультативного комітету за згодою Голів Адміністративної ради й Ради поштової експлуатації, а також Генерального директора Міжнародного бюро.
8. Консультативний комітет розробляє свою власну програму згідно з такими функціями:
8.1. Розглядати відповідні документи й звіти Адміністративної ради й Ради поштової експлуатації; у виняткових обставинах право одержувати певні тексти й документи може бути обмежено, якщо це необхідно для дотримання конфіденційності теми, якій присвячені збори або документ; рішення про таке обмеження може прийматися в кожному окремому випадку відповідним органом або його Головою; про кожний певний випадок повідомляється Адміністративній раді й Раді поштової експлуатації, якщо це буде стосуватися питань, що становлять інтерес для цього органу; обмеження можуть згодом бути переглянуті Адміністративною радою після консультації з Радою поштової експлуатації, якщо це буде необхідно.
8.2. Вивчати й обговорювати важливі для членів Консультативного комітету питання.
8.3. Вивчати питання, що стосуються сектора поштових служб, і подавати звіти із цих питань.
8.4. Сприяти роботі Адміністративної ради й Ради поштової експлуатації, зокрема, подаючи звіти й рекомендації й даючи оцінку на прохання обох Рад.
8.5. Подавати рекомендації Конгресу за умови схвалення Адміністративною радою, а з питань, що цікавлять Раду поштової експлуатації, після розгляду й коментарів останнього.
9. Голова Адміністративної ради й Голова Ради поштової експлуатації представляють ці органи на зборах Консультативного комітету, якщо в порядок денний цих зборів унесені питання, що становлять інтерес для цих органів.
10. Щоб забезпечити ефективний зв'язок з органами Союзу, Консультативний комітет може призначити представників, які будуть брати участь у зборах Конгресу, Адміністративної ради й Ради поштової експлуатації, а також у зборах їхніх відповідних Комісій як спостерігачі без права голосу.
11. Члени Консультативного комітету можуть одержати на їхнє прохання право бути присутніми на пленарних зборах і зборах Комісій Адміністративної ради й Ради поштової експлуатації відповідно до статей 102.16 і 104.12. Вони можуть також брати участь у роботі проектних і робочих груп відповідно до положень статей 102.18 і 104.14. Члени Консультативного комітету можуть бути присутніми на Конгресі як спостерігачі без права голосу.
12. У зборах Консультативного комітету можуть, на їхнє прохання, брати участь без права голосу такі спостерігачі:
12.1. Члени Адміністративної ради й Ради поштової експлуатації.
12.2. Міжурядові організації, заінтересовані в роботі Консультативного комітету.
12.3. Регіональні союзи.
12.4. Інші члени Союзу.
13. Із матеріально-технічних міркувань Консультативний комітет може обмежувати присутність спостерігачів однією особою. Він також може обмежувати їхнє право виступати під час обговорень.
14. У виняткових випадках спостерігачі можуть бути не допущені на збори або на частину зборів. Також може бути обмежене їхнє право одержувати певні документи, якщо того вимагає конфіденційність теми зборів або документа; рішення про таке обмеження може прийматися в кожному окремому випадку будь-яким заінтересованим органом або його головою; кожний окремий випадок повинен бути доведений до відома Адміністративної ради або Ради поштової експлуатації, якщо розглянуті питання становлять інтерес для цього органу. Якщо Адміністративна рада визнає це необхідним, вона може згодом переглянути обмеження разом з Радою поштової експлуатації, якщо це вважається доцільним.
15. Міжнародне бюро під керівництвом Генерального директора буде виконувати функції секретаріату Консультативного комітету.
Стаття 107
Інформація про діяльність Консультативного комітету
1. Після кожної сесії Консультативний комітет інформує про свою діяльність Адміністративну раду й Раду поштової експлуатації, надсилаючи Головам цих органів, крім іншого, аналітичний звіт про свої збори, а також свої рекомендації та висновки.
2. Консультативний комітет складає для Адміністративної ради щорічний звіт про свою діяльність, надсилаючи один примірник Раді поштової експлуатації. Цей звіт включається в документацію Адміністративної ради, що надсилається країнам-членам Союзу й Регіональних союзів відповідно до статті 103.
3. Консультативний комітет складає для Конгресу детальний звіт про свою діяльність і надсилає його поштовим адміністраціям країн-членів Союзу принаймні за два місяця до відкриття Конгресу.
Стаття 108
Внутрішній регламент Конгресів
( Статут, стаття 14)
1. Для організації своєї роботи й проведення обговорень Конгрес застосовує Внутрішній регламент Конгресів.
2. Кожний Конгрес може змінити цей Регламент на умовах, визначених самим Внутрішнім регламентом.
Стаття 109
Робочі мови Міжнародного бюро
Робочими мовами Міжнародного бюро є французька й англійська мови.
Стаття 110
Мови, що використовуються для документації, обговорень і службового листування
1. Документація Союзу складається французькою, англійською, арабською та іспанською мовами. Використовується також німецька, китайська, португальська й російська мови за умови, що друкування цими мовами буде обмежуватися основною, найбільш важливою документацією. Можуть також використовуватися й інші мови, але за умови, що країни-члени, які зробили запит, несуть за них усі витрати.
2. Країна-член або країни-члени, які зробили запит про використання іншої мови, крім офіційної, складають лінгвістичну групу.
3. Документація публікується Міжнародним бюро офіційною мовою й мовами належно затверджених лінгвістичних груп безпосередньо, або за посередництвом регіональних бюро цих груп, згідно з домовленістю з Міжнародним бюро. Опублікування різними мовами здійснюється таким самим чином.

................
Перейти до повного тексту