1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Директива


Директива Ради 72/166/ЄЕС
"Щодо зближення законів держав-членів стосовно страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів та виконання зобов'язання щодо страхування такої відповідальності"
від 24 квітня 1972 року
( Щодо скасування Директиви див. Директиву N 2009/103/ЄС від 16.09.09 )
Зі змінами, внесеними:
Директивою Ради 72/430/ЄЕС від 19 грудня 1972 року
Другою Директивою Ради 84/5/ЄЕС від 30 грудня 1983 року
РАДА ЄВРОПЕЙСЬКИХ СПІВТОВАРИСТВ,
Беручи до уваги Договір про заснування Європейського Економічного Співтовариства і, зокрема, статтю 100 Договору;
Беручи до уваги пропозицію від Комісії;
Беручи до уваги висновок Європейського Парламенту;
Беручи до уваги висновок Економічного і Соціального Комітету;
Враховуючи, що метою Договору є створення спільного ринку, що є, по суті, подібним до національного ринку, та враховуючи той факт, що однією з основних умов досягнення цього є забезпечення вільного руху товарів та осіб;
Враховуючи, що єдиною метою прикордонного контролю наявності обов'язкового страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів є захист інтересів осіб, що можуть стати потерпілими внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, спричиненої такими транспортними засобами; враховуючи, що необхідність існування такого контролю викликана наявністю розбіжностей у вимогах національних законодавств у цій сфері;
Враховуючи, що такі розбіжності можуть перешкоджати вільному руху транспортних засобів та осіб в межах Співтовариства; враховуючи, що такі розбіжності, як наслідок, безпосередньо впливають на створення та функціонування спільного ринку;
Враховуючи Рекомендацію Комісії від 21 червня 1968 року щодо митного контролю подорожуючих, які перетинають внутрішні кордони Співтовариства, що закликає держав-членів здійснювати контроль за подорожуючими та їх транспортними засобами тільки у виключних випадках та демонтувати фізичні бар'єри на митних постах;
Враховуючи, що бажано, щоб населення держав-членів більш повно відчувало реалії спільного ринку, і для досягнення цієї мети мають бути вжиті заходи для подальшої лібералізації правил стосовно руху осіб, що подорожують в межах держав-членів, та їх транспортних засобів; враховуючи, що на необхідності впровадження таких заходів було неодноразово наголошено членами Європейського Парламенту;
Враховуючи, що послаблення правил стосовно руху подорожуючих є ще одним кроком у напрямку взаємного відкриття ринків держав-членів та створення умов, подібних до умов національних ринків;
Враховуючи, що відміна контролю зелених карток для транспортних засобів, що звичайно знаходяться у державі-члені, під час в'їзду на територію іншої держави-члена може бути досягнута шляхом укладення угоди між шістьма національними бюро страховиків, згідно якої кожне таке бюро буде гарантувати компенсацію, відповідно до положень національного законодавства, будь-якої шкоди, завданої майну, життю чи здоров'ю, надаючи право на отримання компенсації за шкоду, спричинену на її території одним із таких транспортних засобів, незалежно від того, чи застрахований такий транспортний засіб;
Враховуючи, що така гарантійна угода передбачає, що всі автотранспортні засоби Співтовариства, що пересуваються територією Співтовариства, є застрахованими; враховуючи, що таким чином національне законодавство кожної держави-члена має передбачати обов'язкове страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів, і така страховка є чинною на всій території Співтовариства; враховуючи, що національне законодавство, однак, може передбачати виключення для окремих осіб та для окремих типів транспортних засобів;
Враховуючи, що система, створення якої передбачається цією Директивою, може поширюватись на транспортні засоби, що звичайно знаходяться на території будь-якої третьої країни, щодо якої національні бюро шести держав-членів уклали подібну угоду;
ПРИЙНЯЛА ЦЮ ДИРЕКТИВУ:
Стаття 1
Для цілей цієї Директиви:
1. "транспортний засіб" означає будь-який автотранспортний засіб, призначений для пересування по поверхні, який приводиться в рух за допомогою механічного двигуна, і який пересувається не по рейках, та будь-який причеп, як відчіпний, так і невідчепний;
2. "потерпілий" - будь-яка особа, яка має право на відшкодування будь-якої шкоди, заподіяної майну, життю чи здоров'ю таким транспортним засобом;
3. "національне бюро страховиків" означає професійну організацію, яка заснована у відповідності до Рекомендації N 5, прийнятої 25 січня 1949 року Підкомітетом Автодорожнього Транспорту Комітету Наземного Транспорту Економічної Комісії Об'єднаних Націй для Європи, яка об'єднує страхові компанії, уповноважені вести у своїй державі діяльність зі страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів;
4. "територія, де звичайно знаходиться транспортний засіб" означає територію держави, реєстраційний знак якої має транспортний засіб, чи
- у випадках, коли не передбачено реєстрації певного виду транспортних засобів, але такий засіб має страхове свідоцтво чи інший знак, аналогічний реєстраційному свідоцтву - територію держави, де було видано таке страхове свідоцтво або знак;
- у випадках, коли не передбачено ні реєстрації, ні видачі страхового свідоцтва чи знаку для певних видів транспортних засобів - територію держави, у якій постійно проживає особа, що володіє таким транспортним засобом;
5. "зелена картка" - означає міжнародний страховий сертифікат, виданий від імені національного бюро відповідно до Рекомендації N 5, прийнятої 25 січня 1949 року Підкомітетом Автодорожнього Транспорту Комітету Наземного Транспорту Економічної Комісії Об'єднаних Націй для Європи.
Стаття 2
1. Держави-члени повинні утримуватися від перевірки наявності полісів страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів, що звичайно знаходяться на території іншої держави-члена.
Також держави-члени повинні утримуватися від перевірок страхових полісів транспортних засобів, що звичайно знаходяться на території третьої країни та в'їжджають на їх територію з території іншої держави-члена. Проте держави-члени можуть здійснювати вибіркову перевірку.
2. Що стосується транспортних засобів, які звичайно знаходяться на території держави-члена, положення цієї Директиви, за виключенням статей 3 та 4, набирають чинності:

................
Перейти до повного тексту