- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода між Європейським Співтовариством та Україною про торгівлю текстильною продукцією
Рада Європейського Союзу з однієї сторони і Уряд України з іншої сторони,
з метою сприяння належному розвитку торгівлі текстильною продукцією між Європейським Співтовариством (що надалі іменується "Співтовариство") та Україною,
з метою постійного співробітництва та за умов, що забезпечують безпеку торгівлі,
сповнені рішучості якомога повніше, врахувати серйозні економічні та соціальні проблеми, що впливають сьогодні на текстильну промисловість як у країні-імпортері, так і в країні-експортері та, зокрема, ліквідувати реальну загрозу збитків для ринку Співтовариства та реальну загрозу для України занепаду торгівлі текстильною продукцією,
ВИРІШИЛИ УКЛАСТИ цю Угоду і з цією метою призначили своїх Уповноважених:
РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ:
УРЯД УКРАЇНИ:
ЯКІ ДОМОВИЛИСЯ ПРО ТАКЕ:
Стаття 1
1. Торгівля текстильною продукцією, що перелічена у Додатку I та походить з Договірних Сторін, буде лібералізована на період чинності цією Угоди за умов, викладених далі.
2. Згідно з положеннями цієї або будь-якої наступної Угоди, Співтовариство зобов'язується призупинити дію чинних на сьогоднішній день кількісних обмежень імпорту та не впроваджувати нових кількісних обмежень щодо продукції, зазначеної у Додатку I.
Кількісні обмеження імпорту будуть знову впроваджуватись у випадках денонсації або неукладання цієї Угоди.
3. Заходи, що мають дію, еквівалентну кількісним обмеженням імпорту у Співтовариство продукції, зазначеної у Додатку I, будуть заборонені на період чинності цієї Угоди.
Стаття 2
1. Україна погоджується встановити та дотримуватися кожного календарного року кількісних обмежень щодо експорту своєї продукції в Співтовариство згідно з Додатком II. Такий експорт буде предметом подвійної перевірки згідно з Протоколом A.
2. Впроваджуючи кількісні обмеження, згадані у параграфі 1, Україна буде забезпечувати ситуацію, коли текстильна промисловість Співтовариства матиме користь від застосування зазначених обмежень.
Зокрема, що стосується категорій 1, 2, 2а та 3, Україна зобов'язується, за запитом Співтовариства, зберігати як пріоритетні 50% зазначених кількісних обмежень для споживачів промисловості Співтовариства протягом періоду з 1 січня по 31 травня кожного року. З цією метою будуть братися до уваги контракти, укладені з промисловістю протягом зазначених періодів.
3. Для полегшення виконання цих положень, Співтовариство буде надавати відповідним українським компетентним органам до закінчення кожного року список зацікавлених підприємств-виробників та переробних підприємств Співтовариства і, по можливості, відомості про кількість продукції, що необхідна кожній фірмі. З цією метою зацікавленим фірмам пропонується якнайшвидше протягом двох зарезервованих періодів, згідно з параграфом 2, встановити прямі зв'язки з відповідними українськими підприємствами з тим, щоб повідомити свої наміри щодо купівлі.
Стаття 3
1. Імпорт у Співтовариство текстильної продукції, на яку розповсюджується дія цієї Угоди, не буде предметом кількісних обмежень згідно з Додатком II за умови, що цей імпорт заявлений як реекспорт за межі Співтовариства у тому ж вигляді або після переробки у межах адміністративної системи контролю, що діє в Співтоваристві.
Однак, дозвіл на внутрішнє використання продукції, імпортованої до Співтовариства за вищезазначених умов, буде зумовлений пред'явленням експортної ліцензії, виданої компетентними органами України, а також свідоцтва про походження згідно з положеннями Протоколу A.
2. У разі, якщо компетентні органи Співтовариства встановлять, що імпорт текстильної продукції був зарахований до кількісних обмежень, як визначено цією Угодою, але ця продукція була у подальшому реекспортована за межі Співтовариства, ці компетентні органи проінформують українські компетентні органи протягом чотирьох тижнів щодо кількості, про які йдеться, та дозволять імпорт такої самої кількості тої ж продукції, яка не буде зарахована до кількісного обмеження, встановленого цією Угодою, на поточний або майбутній рік, як буде зручніше.
3. Співтовариство та Україна визнають спеціальний та особливий характер реімпорту текстильної продукції до Співтовариства після її переробки в Україні як особливу форму промислового та торговельного співробітництва.
За умови, якщо він здійснюється у відповідності до чинних у Співтоваристві правил щодо економічної переробки, такий реімпорт не підпадає під кількісні обмеження, встановлені у Додатку II, у той самий час він є предметом особливих домовленостей, викладених у Протоколі C.
Стаття 4
1. У будь-якому році дії Угоди можливе попереднє використання частини кількісного обмеження, встановленого на наступний рік дії Угоди, для кожної категорії продукції у межах 5% від кількісного обмеження на поточний рік дії Угоди.
Попередньо відправлені кількості будуть відніматися від відповідних кількісних обмежень, встановлених на наступний рік дії Угоди.
2. Перенесення кількостей, не використаних протягом будь-якого року дії Угоди, до відповідного кількісного обмеження на наступний рік дії Угоди дозволяється для всіх категорій продукції в межах 7% від кількісного обмеження на поточний рік дії Угоди.
3. Перенесення стосовно категорій групи I з будь-якої категорії не будуть здійснюватись окрім таких:
- перенесення між категоріями 2 і 3 та з категорії 1 до категорій 2 і 3 можуть здійснюватися у межах 4% від кількісних обмежень для тієї категорії, в яку здійснено перенесення;
- перенесення між категоріями 4, 5, 6, 7 і 8 можуть здійснюватися у межах 4% від кількісних обмежень для тієї категорії, в яку здійснено перенесення.
Перенесення у будь-яку категорію у Групах II, III, IV і V може бути здійснено з будь-якої категорії у групах I, II, III, IV і V у межах 5% від кількісних обмежень тієї категорії, в яку здійснено перенесення.
4. Таблиця еквівалентності, що застосовується до вищезазначених перенесень, представлена у Додатку I до цієї Угоди.
5. Збільшення обсягів продукції у будь-якій категорії, що виникає в результаті кумулятивного застосування положень, викладених вище у параграфах 1, 2 і 3, протягом будь-якого року має не перевищувати таких обмежень:
- 13% для категорій продукції Групи I,
- 13,5% для категорій продукції груп II, III, IV і V.
6. У разі застосування вищевикладених у параграфах 1, 2 і 3 положень українські компетентні органи будуть надавати попереднє повідомлення не пізніше як за 15 днів.
Стаття 5
1. Експорт текстильної продукції, зазначеної у Додатку II до цієї Угоди, може бути підданий кількісним обмеженням за умов, викладених у наступних параграфах.
2. Якщо Співтовариство за допомогою чинної системи адміністративного контролю встановлює, що рівень імпорту продукції походження з України за окремою категорією, не зазначеною у Додатку II, перевищує, по відношенню до загального імпорту у Співтовариство усієї продукції цієї категорії у попередньому році такі норми:
- 1,2% для категорій продукції Групи II,
- 4 % для категорій продукції Груп III, IV і V,
воно може вимагати роз'яснень згідно з процедурою, описаною в Статті 15 цієї Угоди, з метою досягнення домовленості щодо належного стримуючого рівню для продукції такої категорії.
3. Очікуючи взаємоприйнятного рішення, Україна зобов'язується, починаючи з дати повідомлення щодо запиту про консультації, призупиняти або обмежувати на вказаному Співтовариством рівні експорт зазначеної категорії продукції у Співтовариство, регіон або регіони Співтовариства, визначені Співтовариством.
Співтовариство буде дозволяти імпорт продукції вказаної категорії, відправленої з України, перед датою, на яку було подано запит на консультації.
4. Якщо в ході консультацій Сторони будуть неспроможні досягти взаємоприйнятного рішення протягом періоду, зазначеного в Статті 15 (2), Співтовариство матиме право ввести остаточне кількісне обмеження на щорічному рівні, який буде не нижчим за рівень, що випливає із застосування формули, наведеної у параграфі 2; або буде становити 106% від рівня імпорту, досягнутого у календарному році, який передує року, в якому імпорт перевищив рівень, що випливає із застосування формули, наведеної у параграфі 2, та спричинив запит про консультації, який з цих рівнів вищий.
Встановлений таким чином щорічний рівень буде переглядатися у бік підвищення після консультацій згідно з процедурою, згаданою у Статті 5, з метою додержання умов, викладених у параграфі 2, якщо така необхідність викликається загальною тенденцією імпорту у Співтовариство зазначеної продукції.
5. Обмеження, введені параграфами 2 або 4, не можуть бути ні в якому випадку нижчими від рівня імпорту продукції цієї категорії, що походить з України, у 1992 році.
6. Положення цієї Статті не застосовуватимуться у випадку, якщо процентні рівні, визначені у параграфі 2, були досягнуті внаслідок загального зниження імпорту у Співтовариство, а не внаслідок збільшення експорту продукції, що походить з України.
7. У разі застосування положень параграфів 2, 3 або 4 Україна зобов'язується видавати експортні ліцензії на продукцію, яка постачається за контрактами, укладеними до впровадження кількісних обмежень, у межах обсягів цих визначених кількісних обмежень.
8. До дати передачі даних, згаданих у параграфі 6 Статті 12, положення параграфа 2 цієї Статті застосовуватиметься на основі щорічних даних, попередньо переданих Співтовариством.
9. Положення цієї Угоди щодо експорту продукції, на яку розповсюджуються кількісні обмеження, встановлені у Додатку II, також застосовуються до продукції, відносно якої запроваджені кількісні обмеження згідно цієї Статті.
Стаття 6
1. З метою забезпечення ефективного функціонування цієї Угоди Співтовариство та Україна погодились плідно співпрацювати для запобігання, розслідування та прийняття усіх необхідних правових та/або адміністративних заходів проти порушень шляхом перевідправки вантажів, зміни маршрутів, підроблення декларацій щодо місця або країни походження, фальсифікації документів, підроблення декларацій щодо вмісту волокон, кількісті або класифікації товару, а також будь-яких інших заходів.
Відповідно Україна і Співтовариство погоджуються створити необхідні правові положення та адміністративні процедури, що забезпечують ефективну дію проти таких порушень, які будуть включати вживання обов'язкових за законом заходів проти відповідних експортерів та/або імпортерів.
2. Якщо, на основі наявної інформації, Співтовариство вважає, що ця Угода порушується, Співтовариство буде проводити консультації з Україною з метою досягнення взаємоприйнятного рішення. Такі консультації будуть проводитися якомога раніше, і не пізніше ніж за 30 днів від дати запиту.
3. Очікуючи результатів консультацій, зазначених у параграфі 2, Україна, у вигляді застережувальних дій, якщо того вимагає Співтовариство, вживатиме всіх необхідних заходів, щоб забезпечити, за умови надання достатніх доказів порушення, що поправки кількісних обмежень, які мають бути погоджені після консультацій згідно з параграфом 2, можуть бути виконані відносно квоти на рік, в який згідно з параграфом 2 було зроблено запит про початок консультацій, або на наступний рік, якщо квота на поточний рік вичерпана.
4. Якщо під час консультацій, згаданих у пункті 2, Сторони будуть неспроможні досягти взаємоприйнятного рішення, Співтовариство матиме право:
a) при наявності достатніх доказів того, що продукція українського походження імпортована з порушенням цієї Угоди, зарахувати відповідні кількості до кількісних обмежень, встановлених згідно з цією Угодою;
b) коли достатні докази свідчать про наявність фальшивої декларації стосовно вмісту волокон, кількостей, опису або класифікації продукції українського походження, відмовитися імпортувати зазначену продукції;
c) якщо виявиться, що територія України використана для перевідправки вантажів, зміни маршрутів продукції, що не походить з України, вводити кількісні обмеження проти подібної продукції українського походження, якщо вона вже не підпадає під кількісні обмеження, або вживати будь-яких інших необхідних заходів.
5. Сторони погоджуються встановити систему адміністративного співробітництва з метою ефективного запобігання та врегулювання усіх проблем, що виникають з причини порушень згідно з положеннями Протоколу A цієї Угоди.
Стаття 7
1. Кількісні обмеження, встановлені згідно з цією Угодою, на імпорт у Співтовариство текстильної продукції українського походження, не будуть розподілятися Співтовариством на регіональні частки.
2. Сторони будуть співпрацювати з метою запобігання раптовим та згубним змінам у традиційних торговельних потоках, що призводять до регіональної концентрації прямого імпорту в Співтовариство.
................Перейти до повного тексту