1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 31 грудня 2004 р. N 994-р
Київ
Про схвалення Концепції Державної комплексної програми "Житло - інвалідам"
1. Схвалити Концепцію Державної комплексної програми "Житло - інвалідам", що додається.
2. Держбуду, Мінпраці, Мінфіну, Мінекономіки і Мін'юсту за участю громадських організацій інвалідів розробити та подати на розгляд Кабінетові Міністрів України у першому півріччі 2005 р. проект Державної комплексної програми "Житло - інвалідам".
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 26
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 31 грудня 2004 р. N 994-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної комплексної програми "Житло - інвалідам"
1. Загальні положення
Згідно із статтею 47 Конституції України кожен громадянин має право на житло. Громадянам, які потребують соціального захисту, житло повинне надаватися відповідно до законодавства державою та органами місцевого самоврядування безоплатно або за доступну для них плату.
Розроблення Державної комплексної програми "Житло - інвалідам" (далі - Програма) зумовлено необхідністю прискорення розв'язання такої важливої соціальної проблеми, як забезпечення людей з обмеженими фізичними можливостями, які потребують соціального захисту, житлом, пристосованим до їх потреб.
З урахуванням значущості соціальних результатів, яких передбачається досягти, розроблення та виконання Програми є одним з пріоритетних напрямів діяльності держави.
2. Поліпшення житлових умов людей з обмеженими фізичними можливостями
Інваліди є однією з найменш соціально захищених категорій населення і, як правило, не мають можливостей забезпечити себе необхідними умовами проживання. Частка таких громадян перевищує 5 відсотків населення України.
Проблема забезпечення інвалідів житлом потребує комплексного розв'язання, оскільки необхідно розробити механізм вирішення правових, економічних, технічних питань, який забезпечить належний соціальний захист зазначеної категорії громадян.
Напрями розв'язання цієї проблеми передбачається визначити у проекті Програми, розробленої за участю Національної асамблеї інвалідів України та інших громадських організацій інвалідів.
На 1 січня 2004 р. забезпечення соціальним житлом потребували близько 31 тис. сімей інвалідів, які перебували на квартирному обліку, що становить майже 3,5 відсотка загальної кількості інвалідів. З них близько 32 відсотків - сім'ї інвалідів війни, які згідно із Законом України від 29 червня 2004 р. N 1925 "Про внесення змін до "Житлового кодексу Української РСР" забезпечуються житлом позачергово протягом двох років.
Орієнтовна потреба в загальній площі для забезпечення житлом інвалідів усіх категорій визначена з розрахунку кількості інвалідів, які перебувають на квартирному обліку, та усередненої загальної площі квартири на сім'ю з двох осіб 43 кв. метри.
Для забезпечення житлом інвалідів усіх категорій необхідно близько 1320 тис. кв. метрів загальної площі житла, з них для забезпечення житлом інвалідів війни - майже 430 тис. кв. метрів.
3. Шляхи розв'язання проблеми
У Програмі слід передбачити здійснення ряду заходів, спрямованих на підвищення соціального захисту інвалідів і створення належних умов для їх життєдіяльності та інтеграції у суспільне життя з урахуванням індивідуальних потреб, здібностей та інтересів.
Фінансове забезпечення Програми може бути здійснено за рахунок коштів державного бюджету із залученням коштів місцевих бюджетів та інших джерел. Серед них важливе місце повинні займати різні види державного кредитування та іпотечне кредитування.
На реалізацію Програми необхідні кошти у сумі близько 2 млрд. гривень, або у середньому 0,4 млрд. гривень щороку, для забезпечення житлом інвалідів, які перебували на квартирному обліку станом на 1 січня 2004 р.
Обсяг асигнувань на будівництво або придбання соціального житла для інвалідів за рахунок коштів місцевих бюджетів формується на підставі регіональних програм забезпечення житлом цієї категорії населення, що затверджуються Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.
Під час розроблення Програми необхідно із залученням місцевих органів виконавчої влади чітко визначити показники потреби інвалідів у житлі, у тому числі спеціалізованому, а також конкретні обсяги фінансування, можливості позабюджетного фінансування, зокрема за рахунок благодійних внесків тощо.
Місцеві органи виконавчої влади при наданні житла інвалідам повинні враховувати у кожному конкретному випадку їх житлові умови та висновки медико-соціальної експертної комісії.
З метою підвищення ефективності Програми під час її розроблення необхідно врахувати, що близько 15 відсотків самотніх інвалідів, які перебувають на квартирному обліку, потребують переселення в спеціальні будинки-інтернати для інвалідів. Переселення таких інвалідів до спеціалізованого житла дасть можливість вивільнити певну частину житлового фонду, що обов'язково передається для забезпечення житлом інших інвалідів, які перебувають на квартирному обліку.
У Програмі слід передбачити заходи щодо удосконалення відповідної нормативно-правової і нормативно-технічної бази у сфері будівництва, проектування та реконструкції житла для інвалідів з урахуванням їх потреб.
4. Строк виконання
Програма виконуватиметься у період з 2006 по 2010 рік.
5. Очікувані результати
Виконання Програми дасть змогу на кінець 2010 року забезпечити житлом близько 75 відсотків інвалідів усіх категорій, які перебували на квартирному обліку станом на 1 січня 2004 р., а також підвищити рівень соціальної захищеності людей з обмеженими фізичними можливостями шляхом створення для них комфортних умов проживання, що сприятиме посиленню соціальної активності інвалідів у суспільному житті.
У результаті виконання Програми передбачається забезпечити житлом або поліпшити житлові умови близько 31 тис. сімей інвалідів за рахунок надання їм житла в обсязі 1320 тис. кв. метрів загальної площі. Протягом 2006-2007 років передбачається забезпечити житлом 10 тис. сімей інвалідів війни, які потребують поліпшення житлових умов позачергово згідно із законодавством.
6. Оцінка фінансових ресурсів, необхідних для виконання Програми
Орієнтовний обсяг фінансування Програми визначено у додатку відповідно до потреби в загальній площі для забезпечення житлом інвалідів усіх категорій, які перебували на квартирному обліку станом на 1 січня 2004 року. Обсяг фінансування розраховано виходячи з опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами станом на 1 січня 2004 року.
Додаток
до Концепції
РОЗРАХУНОК
потреби загальної площі та розмірів капітальних вкладень для забезпечення житлом інвалідів усіх категорій на 2006-2010 роки
Кількість інвалідів,
які перебували на
квартирному обліку
станом на|1 січня
2004 р., чоловік
Загальна
потреба
в житлі,
тис. кв.
метрів
загальної
площі
У тому числі 2006 рік 2007 рік 2008 рік 2009 рік 2010 рік Залишок Середня
вартість
1 кв.
метра
станом на
1 січня
2004 р.,
гривень
Потреба
капіталовкладень
для забезпечення
житлом інвалідів,
млн. гривень
для
інва-
лідів
війни
для
інших
категорій
інвалідів
усього у тому
числі
інва-
лідів
війни
на 2006-
2010 роки
з них на
2006 рік
Усього 30714 9957 1320,71 428,15 892,56 247,69 235,22 157,51 165,41 179,56 335,32 1587 2010,56 378,68
Автономна
Республіка Крим
Область:
972 949 41,8 40,81 0,99 23,61 18,19 1,501 62,74 35,44
Вінницька 891 343 38,31 14,75 23,56 8,53 8,53 6,74 7,08 7,43 1,454 55,7 12,4
Волинська 934 140 40,16 6,02 34,14 3,48 3,48 3,65 3,83 4,02 21,7 1,476 59,28 5,14
Дніпропетровська 2850 429 122,55 18,45 104,1 10,67 10,67 11,2 11,76 12,35 65,9 1,594 195,34 17,01
Донецька 2411 698 103,67 30,01 73,66 17,36 17,36 18,23 19,14 20,1 11,48 1,591 164,94 27,62
Житомирська 2883 506 123,97 21,76 102,21 12,59 12,59 13,22 13,88 14,57 57,12 1,43 177,28 18
Закарпатська 162 27 6,97 1,16 5,81 0,67 0,67 0,7 0,74 0,78 3,41 1,586 11,05 1,06
Запорізька 1151 507 49,49 21,8 27,69 12,61 12,61 7,7 8,09 8,48 1,6 79,18 20,18
Івано-Франківська 836 139 35,95 5,98 29,97 3,46 3,46 3,63 3,81 4 17,59 1,456 52,34 5,04
Київська 308* 308 13,24* 13,24 7,66 5,58 1,492 23,44 11,43
Кіровоградська 757 347 32,55 14,92 17,63 8,63 8,63 4,85 5,09 5,35 1,409 45,86 12,16
Луганська 975 234 41,93 10,06 31,87 5,82 5,82 6,11 6,42 6,74 11,02 1,482 62,14 8,63
Львівська 1071 386 46,05 16,6 29,45 9,6 9,6 8,51 8,94 9,4 1,485 68,38 14,26
Миколаївська 184* 184 7,91 7,91 4,58 3,33 1,473 13,82 6,75
Одеська 750 443 32,25 19,05 13,2 11,02 11,02 3,24 3,4 3,57 1,506 48,57 16,6
Полтавська 759 220 32,64 9,46 23,18 5,47 5,47 5,74 6,03 6,33 3,6 1,38 45,04 7,55
Рівненська 1378 125 59,25 5,38 53,87 3,11 3,11 3,27 3,43 3,6 42,73 1,468 86,98 4,57
Сумська 712 391 30,62 16,81 13,81 9,73 9,73 3,54 3,72 3,9 1,418 43,42 13,8
Тернопільська 627 104 26,96 4,47 22,49 2,59 2,59 2,72 2,86 3 13,2 1,375 37,07 3,56
Харківська 552* 552 23,74* 23,74 13,73 10,01 1,536 43,24 21,09
Херсонська 772 166 33,2 7,14 26,06 4,13 4,13 4,34 4,56 4,79 11,25 1,407 46,71 5,81
Хмельницька 724 268 31,13 11,52 19,61 6,67 6,67 5,64 5,92 6,23 1,376 42,83 9,18
Черкаська 1421 258 61,1 11,09 50,01 6,42 6,42 6,74 7,08 7,43 27,01 1,475 90,12 9,47
Чернівецька 239 87 10,28 3,74 6,54 2,16 2,16 1,89 1,98 2,09 1,394 14,33 3,01
Чернігівська
м. Київ
м. Севастополь
2530
3650
215
450
1622
74
108,79
156,95
9,25
19,35
69,75
3,18
89,44
87,2
6,07
11,2
40,35
1,84
11,2
40,35
1,84
11,76
22,32
1,77
12,35
23,44
1,86
12,97
30,49
1,94
49,31 1,397
1,738
1,727
151,98
272,78
15,97
15,65
70,13
3,18

................
Перейти до повного тексту