- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рекомендації
Рекомендація щодо організації служби зайнятості N 83
Генеральна конференція Міжнародної організації праці,
що скликана у Сан-Франциско Адміністративною радою Міжнародного бюро праці та зібралася 17 червня 1948 року на свою тридцять першу сесію,
ухваливши прийняти ряд пропозицій стосовно питання про організацію служби зайнятості, що є частиною четвертого пункту порядку денного сесії,
вирішивши надати цим пропозиціям форми рекомендації, яка доповнює Рекомендацію 1944 щодо організації служб зайнятості і Конвенцію 1948 року про організації служб зайнятості ,
ухвалює цього дев'ятого дня липня місяця тисяча дев'ятсот сорок восьмого року нижченаведену Рекомендацію, яка називатиметься Рекомендацією 1948 року щодо організації служби зайнятості:
Конференція рекомендує, щоб кожний член Організації застосовував нижченаведені положення, як тільки дадуть таку змогу умови країни, та інформував Міжнародне бюро праці на запит Адміністративної ради про втілення в життя цих положень:
I. Загальна організація
1. Безплатна державна служба зайнятості повинна мати центральну установу, місцеві та, якщо треба, регіональні бюро.
2. Для успішного розвитку служби зайнятості та створення єдиної координованої адміністрації у загальнодержавному масштабі слід передбачити:
a) публікацію центральною установою адміністративних інструкцій загальнодержавного застосування;
b) формулювання загальнодержавних мінімальних норм, які регулюють укомплектування персоналом та загальну організацію бюро служби зайнятості;
c) асигнування з боку уряду цій службі достатніх коштів;
d) подання від нижчого органу періодичних звітів вищим органам;
e) загальнодержавну інспекцію регіональних і місцевих бюро;
f) періодичні наради працівників центральних, регіональних і місцевих установ, враховуючи інспекційний персонал.
3. Служба зайнятості повинна вживати відповідних заходів, спрямованих на співробітництво з представниками роботодавців і працівників з усіма органами, метою яких є вивчення проблем зайнятості, властивих певним районам, підприємствам, галузям промисловості чи певним групам галузей промисловості.
4. У разі потреби слід вживати заходів щодо створення у загальних рамках служби зайнятості:
a) окремих бюро найму, метою яких є обслуговування потреб роботодавців і працівників, які належать до певних галузей промисловості чи професій, у тих випадках, коли створення таких бюро буде виправдовуватись родом, важливістю галузі промисловості чи професії, або будь-яким іншим фактором; створення їх було б корисним, наприклад, для забезпечення потреб портів, торгового судноплавства, для будівництва та громадських робіт, сільського й лісового господарств та домашнього побутового обслуговування;
b) особливої системи працевлаштування:
i) підлітків;
ii) інвалідів;
iii) інженерно-технічних працівників, працівників інтелектуальної праці, службовців і працівників виконавчого складу;
c) відповідної системи працевлаштування жінок з урахуванням їхньої професійної кваліфікації та фізичної придатності.
II. Відомості про стан ринку зайнятості
5. Служба зайнятості повинна збирати відомості про стан ринку праці, зокрема:
a) про теперішні та майбутні потреби щодо робочої сили (беручи дані про чисельність і кваліфікацію потрібних працівників за галузями промисловості, професіями чи районами);
b) про теперішню та майбутню чисельність наявної робочої сили (беручи дані щодо кількості, віку і статі, кваліфікації, професії, галузі промисловості й місця проживання працівників та про кількість, географічний розподіл і характеристику осіб, які шукають роботу).
6. Служба зайнятості повинна проводити загальне чи спеціальне вивчення таких питань, як:
a) причини й розмір безробіття, охоплюючи технологічне безробіття;
b) працевлаштування окремих категорій осіб, які шукають роботу, як наприклад, інвалідів чи підлітків:
c) фактори, то зумовлюють рівень і вид зайнятості;
d) регулювання зайнятості;
e) професійне орієнтування у зв'язку з працевлаштуванням;
f) аналіз спеціальностей і професій:
g) інші аспекти структури ринку зайнятості.
7. Збирання цих відомостей слід доручати добре підготовленому, кваліфікованому персоналу, який працює, у разі потреби, у співробітництві з іншими державними органами та з організаціями роботодавців і працівників.
8. У разі потреби та можливості методи збирання та аналізу відомостей повинні передбачати:
a) отримання відомостей безпосередньо від особливо обізнаних щодо цих питань органів, наприклад таких, як інші державні установи й відомства, організації роботодавців і працівників, державні чи приватні підприємства та об'єднані комісії;
b) співробітництво з інспекцією праці та зі службами, які займаються страхуванням і наданням допомоги на випадок безробіття;
c) періодичні доповіді з питань, то стосуються ринку зайнятості;
d) проведення анкетування з окремих питань, дослідницькі роботи та їх аналіз.
III. Баланс робочої сили
9. Для сприяння найкращій організації ринку зайнятості як невід'ємної частини загальнодержавної програми, спрямованої на забезпечення та підтримку повної зайнятості, а також на розвиток і використання продуктивних ресурсів, треба складати щорічний баланс робочої сили у рамках загального вивчення економічного становища.
10. У разі потреби служба зайнятості повинна проводити цю роботу спільно з іншими державними органами.
11. Баланс робочої сили повинен містити точні дані щодо можливого обсягу та розподілу пропозиції й попиту на робочу силу.
IV. Направлення працівників на вакантні посади
12. Служба зайнятості повинна:
................Перейти до повного тексту