- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Конвенція
Конвенція
про обов'язкове страхування на випадок втрати годувальника працівників агропромислового комплексу N 40
( Конвенція переглянута
Конвенцією від 29.06.1967 )
Генеральна конференція Міжнародної організації праці,
що скликана в Женеві Адміністративною радою Міжнародного бюро праці та зібралася 8 червня 1933 року на свою сімнадцяту сесію,
постановивши ухвалити ряд пропозицій стосовно обов'язкового страхування на випадок втрати годувальника, що є другим пунктом порядку денного сесії,
вирішивши надати цим пропозиціям форми міжнародної конвенції,
ухвалює цього двадцять дев'ятого дня червня місяця тисяча дев'ятсот тридцять третього року нижченаведену Конвенцію, яка називатиметься Конвенцією 1933 року про обов'язкове страхування на випадок втрати годувальника у сільському господарстві, і яка підлягає ратифікації членами Міжнародної організації праці відповідно до положень
Статуту Міжнародної організації праці:
Стаття 1
Кожний член Міжнародної організації праці, який ратифікував цю Конвенцію, бере на себе зобов'язання запровадити або підтримувати систему обов'язкового страхування на випадок втрати годувальника, яка встановлює умови, принаймні рівні умовам, передбаченим цією Конвенцією.
Стаття 2
1. Система обов'язкового страхування на випадок втрати годувальника стосується всіх працівників фізичної та нефізичної праці, а також учнів, які працюють на агропромислових підприємствах, а також домашніх служників, які працюють у власному господарстві роботодавців, що в свою чергу зайняті в агропромисловому комплексі.
2. Будь-який член Організації може зробити винятки, якщо це потрібно, у своєму національному законодавстві стосовно:
a) працівників, чия заробітна плата перевищує встановлену суму, та у разі, коли національні закони або постанови не надають цьому винятку загального поширення, будь-яких працівників нефізичної праці, які займаються діяльністю, що, як правило, належить до вільних професій;
b) працівників, які не отримують грошової винагороди;
c) працівників, молодшого, незазначеного віку, та працівників надто похилого віку, щоб застраховуватися, коли вони вперше працевлаштовуються;
d) надомників, умови роботи яких відрізняються від умов роботи осіб, що на загальних підставах отримують заробітну плату;
е) членів сім'ї підприємця;
f) працівників, загальний період зайнятості яких, внаслідок самого роду роботи, неминуче нетривалий і не дає їм права одержувати допомогу, а також осіб, котрі виконують тільки випадкову або побічну роботу;
g) непрацездатних працівників і працівників, котрі отримують пенсію по старості або інвалідності;
h) державних службовців, що вийшли на пенсію, але працюють і отримують заробітну плату, та осіб, які мають особистий дохід, якщо розміри пенсії або особистого доходу принаймні дорівнюють розмірові пенсії по старості, передбаченої національними законами або постановами;
i) працівників, які під час свого навчання дають уроки або працюють за винагороду в процесі підготовки до набуття професії, котра відповідає меті навчання.
3. Крім того, можуть бути звільнені від обов'язкового страхування особи, у разі смерті яких їхні утриманці на підставі будь-якого закону, постанови або спеціальної системи страхування набувають право отримувати допомогу, котра в цілому дорівнює пенсії, передбаченій цією Конвенцією.
Стаття 3
Національні закони або постанови відповідно до визначених у них умов або надають право особам, які раніше були застраховані на обов'язкових засадах і не отримують пенсії, продовжувати своє страхування на добровільних засадах, або дозволяють цим особам підтримувати таке право шляхом періодичної сплати внесків з тією самою метою, якщо такі права не підтримуються автоматично або якщо йдеться про заміжню жінку, чоловік якої, не підлягає обов'язковому страхуванню, але може застрахуватися добровільно і таким чином надати своїй дружині право на отримання пенсії по старості або на випадок вдівства.
Стаття 4
1. Незважаючи на положення статті 5, право на пенсію може бути обумовлене закінченням страхового стажу, який може передбачати сплату мінімальної кількості внесків з моменту страхування, а також протягом встановленого періоду, який безпосередньо передував настанню страхового випадку.
2. Тривалість страхового стажу не повинна перевищувати шістдесяти місяців, двохсот п'ятдесяти тижнів чи тисячі п'ятисот днів, протягом яких сплачувалися внески.
3. Якщо закінчення стажу передбачає сплату визначеної кількості внесків протягом встановленого періоду, який безпосередньо передував страховому випадку, періоди, протягом яких виплачується допомога по тимчасовій непрацездатності або безробіттю, зараховуються як періоди сплати страхових внесків у тій мірі й на таких умовах, які можуть бути визначені національними законами або постановами.
Стаття 5
1. Застрахована особа, яка, перестаючи підлягати страхуванню, не дістає права на допомогу за внески, покладені на її рахунок, зберігає свої права щодо цих внесків.
2. Однак національні закони або постанови передбачають втрату прав щодо внесків після закінчення строку, змінного або фіксованого, який обчислюється від дати, коли застрахована особа перестає підлягати обов'язковому страхуванню:
a) якщо строк є змінним, він не повинен бути меншим ніж одна третина загальної суми періодів, за які внески були зараховані з моменту страхування (з відрахуванням тих періодів, за які внески не сплачувалися);
b) якщо строк є фіксованим, він ні в якому разі не може бути меншим ніж вісімнадцять місяців, інакше права щодо внесків можуть бути втрачені після закінчення строку, якщо протягом цього періоду мінімальна кількість внесків, визначена національними законами або постановами, не була сплачена на рахунок застрахованої особи шляхом продовження обов'язкового або добровільного страхування.
Стаття 6
Система страхування, що стосується вдів та сиріт, повинна надавати пенсійні права, як мінімум, удовам, які не одружилися вдруге, та дітям померлої особи, яка була застрахована або отримувала пенсію.
Стаття 7
1. Право на пенсію на випадок удівства може обмежуватися вдовами, які досягли зазначеного віку або є інвалідами.
2. Положення параграфа 1 не застосовуються до спеціальних програм страхування для осіб нефізичної праці.
3. Право на отримання пенсії у разі вдівства може обмежуватися випадками, коли шлюб тривав протягом визначеного періоду і був укладений до моменту, коли особа, яка застрахована або якій призначено пенсію, досягла зазначеного віку чи отримала інвалідність.
4. Право на пенсію у разі вдівства може бути втрачене, якщо до моменту смерті особи, яка була застрахована чи отримувала пенсію, шлюб був розірваний або суд виніс рішення про окреме проживання подружжя лише з вини дружини.
5. За наявності кількох претендентів на пенсію у разі вдівства, сума, що має бути виплачена, може бути обмежена розміром однієї пенсії.
Стаття 8
1. Будь-яка дитина, молодшого, ніж встановлений, віку, який не може бути меншим ніж чотирнадцять років, повинна мати право на пенсію у разі смерті одного з батьків.
2. Проте право на пенсію у зв'язку зі смертю матері, яка була застрахована або отримувала пенсію, може бути обумовлено тим, що вона матеріально підтримувала дитину, або тим, що вона була вдовою на момент своєї смерті.
3. Національні закони або постанови повинні визначити випадки, коли дитина, яка не є законнонародженою, має право на пенсію.
Стаття 9
1. Розмір пенсії визначається залежно або незалежно від стажу страхування і становить або фіксовану суму, або відсоток від заробітної плати, яка береться до уваги з метою страхування, або змінюється залежно від суми сплачених внесків.
2. Коли розмір пенсії залежить від стажу страхування і її призначення обумовлюється закінченням у застрахованої особи страхового стажу, така пенсія, якщо не існує гарантованого мінімуму, повинна містити в собі певну суму або частину суми, яка не залежатиме від стажу страхування; якщо пенсія надається незалежно від закінчення стажу, може передбачатись гарантований мінімальний розмір пенсії.
3. Якщо розмір внесків залежить від розміру заробітної плати, сума заробітної плати, яка береться до уваги з цією метою, повинна також братися до уваги в обчисленні розміру пенсії, незалежно від того, чи обумовлюється розмір пенсії тривалістю страхового стажу.
Стаття 10
Страхові інститути потрібно уповноважити, відповідно до умов, визначених національними законами або постановами, видавати допомогу натурою (товарами) з метою відвернення, відстрочки, полегшення чи лікування інвалідності осіб, які отримують або мають право отримувати пенсію по інвалідності.
Стаття 11
1. Право на допомогу може бути втрачене чи припинене повністю або частково:
a) якщо причиною смерті був кримінальний злочин або зловмисний проступок з боку застрахованої особи чи будь-якої особи, яка претендує на отримання пенсії у разі втрати годувальника;
b) якщо застрахована особа або особа, яка претендує на пенсію у разі втрати годувальника, діяла по-шахрайському щодо страхових інститутів.
2. Виплата пенсії може бути повністю або частково припинена протягом часу, коли особа:
a) перебуває на повному забезпеченні держави або страхових інститутів;
b) відмовляється без будь-яких вагомих причин підкорятися приписам лікаря чи інструкціям щодо перебування у стані хвороби, або навмисне і без дозволу відмовляється від нагляду з боку інститутів страхування;
c) є одержувачем іншої періодичної грошової допомоги, яка виплачується на підставі будь-якого закону або постанов, котрі стосуються обов'язкового соціального страхування, пенсій чи компенсацій за каліцтво у зв'язку з нещасними випадками на виробництві або професійними захворюваннями;
d) є одержувачем пенсії у разі вдівства, необумовленої віком або інвалідністю, і живе з чоловіком у незареєстрованому шлюбі;
e) охоплена спеціальною програмою страхування для осіб нефізичної праці та отримує дохід, який перевищує визначений рівень.
Стаття 12
1. Застраховані особи та їхні роботодавці повинні брати участь у створенні фінансових ресурсів системи страхування.
2. Національні закони або постанови можуть звільнити від обов'язку сплачувати внески:
a) учнів та молодих працівників, які не досягли визначеного віку;
b) працівників, які не отримують грошову винагороду або чия заробітна плата дуже низька;
c) працівників, зайнятих у роботодавця, що сплачує внески, розмір яких визначається незалежно від кількості найнятих у нього працівників.
3. Закони та постанови стосовно фінансування програм національного страхування, що не обмежуються тільки тими, хто працює за наймом, можуть не передбачати сплати внесків підприємцями.
4. Органи державної влади повинні брати участь у створенні фінансових ресурсів або у наданні допомоги за програмами страхування, які стосуються працівників у цілому, або працівників фізичної праці зокрема.
................Перейти до повного тексту