- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 січня 2021 р. № 99 Київ |
Про Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг
Відповідно до частини одинадцятої
статті 15 Закону України "Про соціальні послуги" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок формування, ведення та доступу до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, що додається.
2. Міністерству соціальної політики:
забезпечити до 1 червня 2022 р. наповнення Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг інформацією з використанням даних, наявних в інших інформаційних системах, що використовуються обласними, Київською міською, районними, районними у м. Києві державними адміністраціями, виконавчими органами сільських, селищних, міських рад під час надання соціальних послуг;
забезпечити функціонування Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.
3. Забезпечити створення Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг у 2021 році у межах видатків
державного бюджету, передбачених на формування та виконання Національної програми інформатизації.
4. Обласним, Київській міській державним адміністраціям сприяти надавачам соціальних послуг у провадженні своєї діяльності за умови їх відповідності
критеріям діяльності надавачів соціальних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. № 185 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 23, ст. 880).
5. Рекомендувати органам місцевого самоврядування до 30 червня 2022 р. використовувати зведену інформацію про надавачів та отримувачів соціальних послуг, опубліковану на офіційному веб-сайті Міністерства соціальної політики, після 30 червня 2022 р. - Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг.
Прем'єр-міністр України |
Д.ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 січня 2021 р. № 99
ПОРЯДОК
формування, ведення та доступу до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг
Загальні питання
1. Цей Порядок визначає механізм формування, ведення та доступу до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.
2. Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг (далі - Реєстр) - це автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, призначена для збирання, реєстрації, накопичення, зберігання, використання, знеособлення і знищення даних про надавачів та отримувачів соціальних послуг, визначених законодавством.
Реєстр є складовою Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.
Реєстр ведеться державною мовою за формою згідно з додатком 1.
3. Реєстр складається з трьох розділів:
надавачі соціальних послуг - юридичні особи та фізичні особи - підприємці;
надавачі соціальних послуг - фізичні особи;
отримувачі соціальних послуг.
4. Держателем Реєстру є Мінсоцполітики.
Держатель Реєстру здійснює нормативно-правове, організаційно-методичне, інформаційне забезпечення формування та ведення Реєстру і доступу до нього.
5. Терміни, що вживаються в цьому Порядку, мають таке значення:
1) адміністратор - державне підприємство "Інформаційно-обчислювальний центр Мінсоцполітики України", яке відповідно до законодавства уповноважене на забезпечення здійснення заходів із створення, впровадження і технологічного супроводу програмного забезпечення Реєстру, збереження та захисту даних, що містяться в Реєстрі, виконання інших функцій, передбачених цим Порядком;
2) користувачі - центральні органи виконавчої влади, Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю (далі - Фонд), органи місцевого самоврядування, обласні, Київська міська держадміністрації, районні, районні у м. Києві держадміністрації, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад та їх посадові особи (реєстратори, уповноважені особи суб’єктів реєстрації), надавачі соціальних послуг, які відповідно до цього Порядку мають право доступу до Реєстру;
3) реєстратор - посадова особа суб’єкта реєстрації, яку уповноважено суб’єктом реєстрації на прийняття документів/відомостей, що подаються для внесення до Реєстру, та/або на внесення відомостей до Реєстру та яка має відповідні права доступу до Реєстру;
4) реєстраційна картка - обліковий запис про надавача або отримувача соціальних послуг, що створюється та ведеться в Реєстрі;
5) реєстраційна справа - сукупність згрупованих за допомогою програмних засобів ведення Реєстру документів/відомостей (у тому числі електронних документів та електронних копій документів) про надавача/отримувача соціальних послуг;
6) суб’єкти реєстрації - обласні, Київська міська, районні, районні у м. Києві держадміністрації, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, які відповідно до цього Порядку забезпечують ведення Реєстру;
7) уповноважена особа суб’єкта реєстрації - посадова особа суб’єкта реєстрації, яку уповноважено суб’єктом реєстрації на прийняття рішень щодо включення документів/відомостей про надавача соціальних послуг до Реєстру/повернення поданих документів на доопрацювання та яка має відповідні права доступу до Реєстру.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в
Законі України "Про соціальні послуги".
6. Адміністратор забезпечує:
створення, впровадження і супровід програмного забезпечення Реєстру;
збереження та захист даних Реєстру;
здійснення технічних і технологічних заходів щодо надання, блокування та анулювання доступу до Реєстру;
ведення обліку користувачів;
проведення перевірки дотримання вимог законодавства щодо захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах;
організацію та проведення навчання щодо роботи з Реєстром;
підтримку в актуальному стані класифікаторів, довідників та ідентифікаторів у процесі забезпечення функціонування Реєстру;
виконання інших функцій, передбачених цим Порядком.
7. Суб’єкт реєстрації забезпечує:
прийняття документів/відомостей відповідно до законодавства та додаткової інформації про надавача соціальних послуг;
уповноваження посадових осіб на прийняття та розгляд документів/відомостей, що подаються для внесення до Реєстру; внесення відомостей до Реєстру та їх редагування; прийняття рішень щодо включення надавачів соціальних послуг до Реєстру;
захист інформації в Реєстрі, що здійснюється відповідно до
Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах".
8. Реєстратор забезпечує:
отримання користувачем ідентифікатора доступу до Реєстру в установленому законодавством порядку;
прийняття документів/відомостей, що подаються для внесення до Реєстру;
внесення відомостей до Реєстру та їх редагування;
розгляд документів/відомостей, що подаються для внесення до Реєстру, на відповідність вимогам законодавства;
підготовку пропозицій щодо включення надавача соціальних послуг до Реєстру/повернення поданих документів на доопрацювання;
захист інформації в Реєстрі відповідно до законодавства.
9. Уповноважена особа суб’єкта реєстрації забезпечує:
отримання користувачами ідентифікатора доступу до Реєстру в установленому законодавством порядку;
проведення перевірки відповідності вимогам законодавства документів/відомостей, що подаються для внесення до Реєстру;
внесення відомостей про надавача соціальних послуг до Реєстру/повернення поданих документів на доопрацювання.
10. Адміністрування та підтримка Реєстру фінансується за рахунок коштів державного бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.
Загальні засади ведення Реєстру
11. Ведення Реєстру передбачає:
формування та редагування реєстраційних карток надавачів та отримувачів соціальних послуг;
формування, редагування та передання прав доступу до реєстраційних справ;
формування документів з передбаченням можливості їх редагування, збереження та друку;
отримання користувачем відомостей про надавачів та отримувачів соціальних послуг;
інформаційну взаємодію між Реєстром та іншими електронними інформаційними ресурсами через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів;
підготовку та формування статистичних даних/звітів на підставі інформації, внесеної до Реєстру.
12. Підставами для внесення відомостей про отримувача соціальних послуг до Реєстру є:
надходження звернення/повідомлення про надання соціальних послуг;
проведення оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах;
прийняття рішення про надання/відмову у наданні соціальних послуг;
надання соціальних послуг, у тому числі тих, що надаються одноразово, екстрено (кризово);
зміна відомостей про надавача/отримувача соціальних послуг.
13. Документи/відомості, що вносяться до Реєстру, подаються в електронній формі через Єдиний державний веб-портал електронних послуг або паперовій формі суб’єкту реєстрації або центру надання адміністративних послуг за місцем реєстрації (для юридичних осіб), за місцем проживання (для фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності, та фізичних осіб - підприємців). Також документи/відомості до Реєстру можуть вноситися безпосередньо через електронний кабінет з накладенням кваліфікованого електронного підпису або використанням засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри відповідно до вимог Законів України
"Про електронні документи та електронний документообіг" і
"Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
Документи/відомості, що вносяться до Реєстру, які прийняті центром надання адміністративних послуг, протягом одного робочого дня з дати їх отримання передаються до суб’єкта реєстрації.
14. Відповідальною за достовірність відомостей, зазначених у заяві надавача соціальних послуг, та документів/відомостей про діяльність надавача соціальних послуг є особа, яка їх надала.
15. Суб’єкт реєстрації для організації прийняття документів/відомостей уповноважує реєстраторів на прийняття/внесення документів/відомостей до Реєстру, а також визначає уповноважену особу суб’єкта реєстрації для прийняття рішення щодо включення документів/відомостей про надавача соціальних послуг до Реєстру/повернення поданих документів на доопрацювання.
16. Реєстратор, уповноважений на прийняття документів/відомостей:
перевіряє повноваження особи, що подає документи/відомості;
перевіряє повноту поданих документів/відомостей на відповідність вимогам цього Порядку;
створює реєстраційну картку;
створює опис поданих документів/відомостей згідно з додатком 2 та надає його заявнику;
формує реєстраційну справу та передає суб’єкту реєстрації для подальшого розгляду.
17. Реєстратор, уповноважений на внесення відомостей до Реєстру:
розглядає подані документи/відомості та перевіряє їх відповідність законодавству з питань надання соціальних послуг;
перевіряє правильність заповнення реєстраційної картки та формування реєстраційної справи;
вносить відомості до Реєстру та редагує їх у разі потреби;
готує та подає на розгляд уповноваженій особі суб’єкта реєстрації пропозиції для прийняття рішення про включення документів/відомостей про надавача соціальних послуг до Реєстру/повернення поданих документів на доопрацювання згідно з пунктом 31 цього Порядку.
18. За бажанням заявника реєстратор, уповноважений на прийняття документів/відомостей, за допомогою програмних засобів ведення Реєстру формує та роздруковує заяву надавача соціальних послуг, яку заявник підписує особисто за відсутності зауважень до викладених у ній відомостей.
19. Датою прийняття заяви надавача соціальних послуг та документів/відомостей вважається дата реєстрації такої заяви та створення реєстраційної картки у Реєстрі.
20. Перед створенням реєстраційної картки реєстратор, уповноважений на прийняття документів/відомостей, перевіряє наявність чи встановлює відсутність у Реєстрі раніше сформованої реєстраційної картки.
21. У разі відсутності в Реєстрі сформованої реєстраційної картки реєстратор створює нову реєстраційну картку. За наявності в Реєстрі сформованої реєстраційної картки реєстратор приймає, редагує та вносить відомості до такої реєстраційної картки.
22. Щодо одного надавача чи отримувача соціальної послуги в Реєстрі створюється одна реєстраційна картка. Кожній реєстраційній картці присвоюється єдиний реєстраційний номер, який формується Реєстром.
23. Реєстр ведеться шляхом внесення відповідних відомостей реєстраторами до реєстраційних карток і формування реєстраційних справ за кожним надавачем та отримувачем соціальних послуг.
24. Електронні примірники документів/відомостей та електронні копії документів вносяться до Реєстру в електронній формі та є складовими реєстраційних справ надавачів/отримувачів соціальних послуг.
25. Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, що надають соціальні послуги, обов’язково подають:
заяву надавача соціальних послуг за формою згідно з додатком 3;
перелік соціальних послуг, які має право надавати надавач соціальних послуг, їх зміст та обсяг, умови і порядок отримання за формою згідно з додатком 4;
відомості про дату та результати здійсненого уповноваженими органами контролю за дотриманням надавачем соціальних послуг вимог, установлених законодавством про соціальні послуги (за наявності).
Юридичні особи та фізичні особи - підприємці крім документів/відомостей, зазначених в абзацах третьому і четвертому цього пункту, за бажанням подають:
копії штатного розпису надавача соціальних послуг і трудових договорів з найманими працівниками;
копії документів про освіту, свідоцтва про підвищення кваліфікації (за наявності), атестацію, неформальне професійне навчання, фаховий рівень працівників;
копії посадових інструкцій працівників;
копії особистих медичних книжок працівників;
довідку територіального органу ДПС про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів);
копію документа, що підтверджує право власності на приміщення або на право користування приміщеннями, які будуть використовуватися для надання соціальних послуг;
висновок фахівця з питань технічного обстеження будівель і споруд, який має кваліфікаційний сертифікат, про відповідність приміщення ДБН В.2.2-40:2018 "Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення". У разі наявності у зазначеному висновку інформації про неможливість повністю пристосувати об’єкти надавача для потреб осіб з інвалідністю додатково подається інформація засновника (власника) надавача за погодженням із громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю про забезпечення розумного пристосування відповідних об’єктів згідно з частиною другою
статті 27 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні".
Документи, що підтверджують повноваження особи, якою подано документи/відомості, перевіряє реєстратор із накладенням кваліфікованого електронного підпису відповідно до вимог
Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" (далі - кваліфікований електронний підпис) посадової особи. Якщо під час подання заяви надавача соціальних послуг через електронний кабінет необхідні дані отримуються автоматично шляхом електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, додавати до заяви довідки та документи/відомості, що містять такі самі дані, не потрібно.
................Перейти до повного тексту