- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 13 грудня 2017 р. № 989
Київ
Про затвердження Порядку проведення громадських слухань у процесі оцінки впливу на довкілля
Відповідно до частини дев’ятої
статті 7 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок проведення громадських слухань у процесі оцінки впливу на довкілля, що додається.
Прем'єр-міністр України | В.ГРОЙСМАН |
Інд. 75 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 грудня 2017 р. № 989
ПОРЯДОК
проведення громадських слухань у процесі оцінки впливу на довкілля
1. Цей Порядок визначає механізм проведення громадських слухань у процесі громадського обговорення планованої діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля (далі - планована діяльність).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у
Законі України "Про оцінку впливу на довкілля" (далі - Закон).
3. Уповноважений центральний орган або уповноважений територіальний орган забезпечує проведення громадських слухань у процесі громадського обговорення планованої діяльності шляхом:
оприлюднення оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля, а в разі необхідності - оголошення про проведення повторних громадських слухань;
проведення громадських слухань;
розгляду, повного врахування, часткового врахування або обґрунтованого відхилення зауважень і пропозицій громадськості, отриманих під час громадських слухань;
підготовки і оприлюднення шляхом внесення до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля звіту про громадське обговорення.
Уповноважений центральний орган або уповноважений територіальний орган може залучати до проведення громадських слухань організатора громадських слухань.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться в режимі відеоконференції.
4. Організатор громадських слухань визначається уповноваженим центральним або уповноваженим територіальним органом один раз на рік на конкурсній основі за договором з урахуванням вимог
Закону України "Про публічні закупівлі". У разі проведення уповноваженим центральним органом або уповноваженим територіальним органом громадських слухань самостійно відповідний орган виконує всі функції, передбачені цим Порядком для організатора громадських слухань.
5. Організатором громадських слухань може бути юридична особа або фізична особа - підприємець, яка має досвід у сфері охорони довкілля не менше двох років та людські і технічні ресурси, необхідні для забезпечення проведення громадських слухань у відповідному регіоні або регіонах.
6. Організатор громадських слухань повинен бути незалежним, об’єктивним та неупередженим і не мати потенційного конфлікту інтересів щодо планованої діяльності в розумінні
Закону України "Про запобігання корупції". Юридична особа або фізична особа - підприємець, яка залучалася суб’єктом господарювання до розроблення документації щодо планованої діяльності на попередніх етапах (розроблення проектної документації, підготовка звіту з оцінки впливу на довкілля, інше), не може бути організатором громадських слухань щодо такої планованої діяльності. Організатор громадських слухань зобов’язаний повідомити про конфлікт інтересів уповноваженому центральному органові або уповноваженому територіальному органові. У такому випадку уповноважений центральний орган або уповноважений територіальний орган проводить громадські слухання самостійно.
7. Організатор громадських слухань:
проводить громадські слухання відповідно до
Закону та цього Порядку;
реєструє учасників громадських слухань у журналі (відомості) реєстрації учасників за формою згідно з додатком 1;
реєструє виступи учасників громадських слухань у журналі (відомості) реєстрації виступів за формою згідно з додатком 2;
забезпечує аудіо- та/або відеофіксацію ходу громадських слухань;
здійснює головування під час громадських слухань;
готує протокол громадських слухань за формою згідно з додатком 3.
Під час проведення громадських слухань у режимі відеоконференції реєстрація учасників за формою згідно з додатком 1 та виступів учасників за формою згідно з додатком 2 не здійснюється.
8. Під час громадського обговорення планованої діяльності може проводитися одне або більше громадських слухань. Кількість громадських слухань визначається суб’єктом господарювання з урахуванням масштабів очікуваного впливу, а також таких умов:
якщо вплив планованої діяльності не поширюється за межі області, громадські слухання проводяться за місцем провадження планованої діяльності або в адміністративному центрі адміністративно-територіальної одиниці, яка може зазнати впливу планованої діяльності;
якщо вплив планованої діяльності поширюється на дві та більше областей, але менше ніж на третину областей України, громадські слухання проводяться за місцем провадження планованої діяльності та в адміністративних центрах адміністративно-територіальних одиниць, які можуть зазнати впливу планованої діяльності, кожної з таких областей;
якщо вплив планованої діяльності поширюється більше ніж на третину областей України, громадські слухання проводяться за місцем провадження планованої діяльності, в адміністративних центрах адміністративно-територіальних одиниць третини областей України, які можуть зазнати впливу планованої діяльності, та додатково в м. Києві.
9. Громадські слухання проводяться під час громадського обговорення планованої діяльності після подання звіту з оцінки впливу на довкілля, але не раніше ніж на десятий робочий день з дня внесення відомостей, зазначених у частині дев’ятій
статті 4 Закону, до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля.
До подання оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля суб’єкт господарювання може провести консультації з уповноваженим центральним органом або уповноваженим територіальним органом щодо місця та часу проведення громадських слухань з урахуванням можливості забезпечення присутності всіх потенційних учасників.
У разі проведення громадських слухань в режимі відеоконференції суб’єкт господарювання в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля зазначає інформацію про час їх проведення та посилання для підключення до відеоконференції.
Посилання для підключення до відеоконференції надається суб’єкту господарювання уповноваженим територіальним органом, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 Закону, - уповноваженим центральним органом.
Головуючий зобов’язаний забезпечити можливості учасникам громадських слухань подати пропозиції та зауваження через відеозв’язок усно або шляхом надсилання текстових повідомлень. Усі надані усно та надіслані шляхом надсилання текстових повідомлень пропозиції та зауваження повинні бути зафіксовані в протоколі громадських слухань відповідно до пункту 21 цього Порядку.
У разі переривання відеоконференції з технічних причин та неможливості відновлення протягом понад 60 хвилин громадські слухання в режимі відеоконференції вважаються такими, що завершилися.
Кожен учасник громадських слухань має право робити аудіо-, відеозапис або веб-трансляцію громадських слухань.
10. Громадські слухання вважаються такими, що не відбулися, якщо на такі слухання не з’явився:
1) їх організатор;
................Перейти до повного тексту