1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
від 7 грудня 1995 р. N 987
Київ
Про стан дотримання органами державної виконавчої влади вимог щодо забезпечення збереження державного і колективного майна
Кабінет Міністрів України відзначає, що окремі міністерства і відомства, обласні, Київська та Севастопольська міські, районні державні адміністрації не вживають належних заходів для забезпечення збереження й захисту матеріальних цінностей від розкрадань. Кількість розкрадань державного та колективного майна і матеріальні збитки від них мають стійку тенденцію до зростання. За 9 місяців поточного року виявлено 50,5 тис.злочинів у сфері економіки, що на 31,4 відсотка більше порівняно з аналогічним періодом 1994 року. Із загальної кількості виявлених злочинів кожний п'ятий пов'язаний із розкраданням державного та колективного майна і вчинений посадовими та матеріально відповідальними особами, серед яких кожний другий - у великих та особливо великих розмірах. Викрито 6,4 тис.крадіжок, вчинених особами, що працюють на підприємствах, в установах і організаціях, та 93,1 тис.крадіжок матеріальних цінностей, вчинених з проникненням на об'єкти.
Проведеними Державною контрольно-ревізійною службою ревізіями і перевірками 14,1 тис.підприємств, установ і організацій встановлено, що внаслідок незаконного витрачання, недостач і розкрадань державі завдано збитків на суму 5,3 трлн. карбованців. Найбільших розмірів вони досягли на підприємствах, в установах і організаціях Міністерства сільського господарства і продовольства, Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії, Міністерства вугільної промисловості.
Причиною незадовільного збереження державного і колективного майна є те, що центральні та місцеві органи державної виконавчої влади не вживають необхідних заходів для зміцнення державної дисципліни, наведення належного порядку в обліку товарно-матеріальних цінностей і коштів, послабили контроль за їх використанням, рідко виносять ці питання на розгляд, не ведуть належної роботи щодо усунення причин, які призводять до безгосподарності, марнотратства і розкрадань.
Безконтрольність керівників, на яких покладено персональну відповідальність за забезпечення зберігання державного і колективного майна, їх самоусунення від цієї проблеми сприяють подальшому скоєнню злочинів.
Значну кількість розкрадань державного і колективного майна виявлено в Донецькій області - на 441,4 млрд.крб., Луганській - 117,6 млрд., Житомирській - 83,9 млрд., Кіровоградській - на 75,3 млрд.карбованців.
Незадовільно здійснюється відомчий контроль. Значно скорочено, а в Міністерстві культури і мистецтв, Міністерстві транспорту, Міністерстві у справах молоді і спорту, Міністерстві освіти, Державному комітеті нафтової, газової та нафтопереробної промисловості, Державному комітеті з медичної і мікробіологічної промисловості, Державному комітеті по житлово-комунальному господарству та деяких інших міністерствах і відомствах ліквідовано контрольно-ревізійні служби, внаслідок чого перевірки й ревізії проводяться поверхово, не викриваються причини недостач і розтрат матеріальних цінностей, наднормативних витрат матеріалів і сировини. Як правило, більшість фактів розкрадань і зловживань виявляється іншими контролюючими органами. За результатами проведених ревізій і перевірок відшкодовано збитків на загальну суму 2,2 трлн.крб., у тому числі стягнуто з винних посадових осіб 284 млрд.карбованців. До бюджету та державних фондів додатково нараховано платежів на суму 4,1 трлн.карбованців.
У багатьох міністерствах і відомствах досі не усунуто серйозні недоліки й прорахунки в доборі кадрів, що призводить до збільшення кількості вчинених керівниками різних рівнів та матеріально відповідальними особами розкрадань матеріальних цінностей, в тому числі коштів. До дисциплінарної відповідальності у зв'язку з цим притягнуто 7,8 тис.винних посадових осіб, з яких 822 звільнено з посад. До судів передано 5,1 тис.кримінальних справ, пов'язаних з розкраданнями.
Не приділяється належної уваги організації охорони об'єктів, обладнанню їх засобами охоронної та пожежної сигналізації. Окремі керівники, посилаючись на фінансові труднощі, розриваються угоди з державною службою охорони МВС, скорочують штат працівників сторожової охорони.
Мають місце недоліки і в роботі правоохоронних органів, які не вживають достатніх заходів до попередження та розкриття злочинів, пов'язаних із розкраданням державного і колективного майна.
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Роботу Міністерства сільського господарства і продовольства, Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії, Міністерства вугільної промисловості, Донецької, Житомирської, Кіровоградської, Луганської обласних державних адміністрацій, пов'язану із забезпеченням збереження державного і колективного майна, визнати такою, що не відповідає зрослому рівню злочинних посягань, втрат і розбазарювання товарно-матеріальних цінностей.

................
Перейти до повного тексту