- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 20 червня 2000 р. N 987 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 931 від 16.09.2005 )
Про затвердження Порядку використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 958 від 09.08.2001
N 497 від 11.04.2002
N 887 від 01.07.2002
N 85 від 28.01.2004 )
( Щодо змін додатково див. Постанову КМ
N 936 від 20.09.2005 )
1. Затвердити Порядок використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, пункти 6 - 35, 37, 38, 41 Порядку зарахування збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення і використання його коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1998 року
N 396 (Офіційний вісник України, 1998 р., N 13, ст. 491).
3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування.
Прем'єр-міністр України | В.ЮЩЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 20 червня 2000 р. N 987
ПОРЯДОК
використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення
( У тексті Порядку слова "Чорнобильський центр з проблем ядерної безпеки, радіоактивних відходів та радіоекології Кабінету Міністрів України" в усіх відмінках виключено згідно з Постановою КМ
N 85 від 28.01.2004 )
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення (далі - Фонд), а також обліку, звітності та контролю за використанням коштів Фонду.
Використання коштів Фонду
2. Кошти Фонду витрачаються виключно на фінансування заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення відповідно до законодавства.
Перелік видатків на здійснення зазначених заходів, що фінансуються з Фонду, затверджується Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік.
3. Протягом бюджетного року кошти Фонду витрачаються виключно за бюджетними призначеннями та затвердженими кошторисами доходів і видатків за функціональною та економічною класифікацією видатків бюджету.
Головним розпорядником коштів Фонду є МНС.
4. МНС за місяць до початку бюджетного року подає Державному казначейству на паперових та електронних носіях за встановленою ним формою дані про територіальне розташування (мережу) підприємств, установ і організацій, які беруть участь у реалізації заходів з ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення (одержувачі), міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, Пенсійного фонду, Фонду соціального страхування, Фонду соціального захисту інвалідів, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, Адміністрації зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення, які одержують кошти Фонду і визначаються як одержувачі коштів з власною мережею і мають право здійснювати розподіл коштів Фонду розпорядникам нижчого рівня (далі - одержувачі з власною мережею) та одержувачам.
Про зміни в територіальному розташуванні мережі цих одержувачів коштів Фонду у процесі виконання бюджету МНС повідомляє Державне казначейство один раз на квартал не пізніше ніж за 20 днів до початку наступного кварталу.
Розпорядники коштів нижчого рівня інформацію про мережу підприємств, установ і організацій, що належать до сфери їх управління, та про внесення змін до неї подають територіальному органу Державного казначейства в територіальному розрізі (область, місто, район) у порядку, визначеному Державним казначейством.
5. На підставі затвердженого розпису видатків державного бюджету на заходи, пов'язані з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи та соціальним захистом населення, доведеного в установленому порядку Мінфіном, МНС розподіляє їх між одержувачами з власною мережею і у місячний термін з дня набрання чинності Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік повідомляє про ці дані зазначеним одержувачам та Державному казначейству в територіальному розрізі, а зведені дані - Мінфіну.
Розпорядники нижчого рівня подають зведені кошториси і плани асигнувань територіальним органам Державного казначейства у порядку, встановленому Державним казначейством.
6. Порядок і терміни внесення змін до кошторисів та планів асигнувань із Фонду здійснюється в порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2000 р.
N 17 "Про порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги щодо виконання кошторисів доходів і видатків бюджетних установ та організацій" та наказом Мінфіну від 21 січня 2000 р.
N 10.
7. Виділені асигнування МНС розподіляє між одержувачами з власною мережею у розрізі кодів бюджетної класифікації, затверджених Мінфіном, та подає Державному казначейству дані про розподіл за встановленою ним формою.
Фінансування видатків Фонду здійснюється Державним казначейством у межах наявних фінансових ресурсів шляхом переказу коштів територіальним управлінням Державного казначейства на підставі поданого МНС розподілу коштів Фонду.
Одержувачі коштів з власною мережею здійснюють наступний розподіл коштів відповідно між розпорядниками нижчого рівня, підприємствами, установами і організаціями та райдержадміністраціями.
За відсутності структурних підрозділів у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у районних держадміністраціях і виконкомах міських, селищних та сільських рад рішення про розподіл коштів, що виділяються на соціальний захист населення, приймається районними держадміністраціями та виконкомами рад і передається до органів Державного казначейства для проведення видатків чи відшкодування витрат.
8. Територіальні органи Державного казначейства здійснюють перерахування коштів та оплату рахунків у межах коштів, отриманих від вищестоящого органу Державного казначейства.
Організація роботи з проведення фінансування видатків Фонду в територіальних органах Державного казначейства забезпечується у порядку, встановленому Державним казначейством.
9. Використані не за цільовим призначенням кошти Фонду підлягають внесенню в доход Державного бюджету України.
Порядок оплати витрат розпорядників нижчого рівня та одержувачів коштів Фонду
10. Оплата витрат одержувачів коштів Фонду з власною мережею та розпорядників нижчого рівня провадиться органами Державного казначейства шляхом перерахування коштів безпосередньо на рахунки суб'єктів господарської діяльності, установ та організацій, що виконали роботи або надали послуги, а також шляхом надання дозволу на одержання готівки в установах банків на цілі, передбачені у кошторисах видатків одержувачів коштів Фонду.
Порядок надання дозволу на одержання готівки визначається Державним казначейством.
Облік витрат одержувачів коштів Фонду здійснюється у порядку, що встановлюється Державним казначейством.
11. На підставі поданих одержувачем коштів Фонду з власною мережею та розпорядником нижчого рівня платіжних доручень, до яких додаються документи, що підтверджують витрати, орган Державного казначейства перераховує кошти за надані послуги, виконані роботи безпосередньо на рахунки суб'єктам господарської діяльності.
З метою забезпечення попереднього контролю за витрачанням коштів Фонду документи, що підтверджують необхідність проведення оплати рахунка, перевіряються щодо доцільності та ефективності витрат. Суми, що підлягають перерахуванню, звіряються із затвердженими планами асигнувань, кошторисом доходів і видатків підприємств, установ та організацій, а також із залишками невикористаних асигнувань за кодами бюджетної класифікації видатків.
Якщо під час проведення перевірок встановлено факти нецільового використання коштів у грошовій формі та матеріальних цінностей чи неповне документальне підтвердження витрат, орган Державного казначейства відмовляє в оплаті рахунка і повертає його одержувачу-розпоряднику коштів з письмовим повідомленням причин повернення. Відмова в оплаті обов'язково реєструється в органі Державного казначейства.
Розрахункові документи, які підтверджують необхідність оплати рахунків, до проведення оплати залишаються в органі Державного казначейства. Вони повертаються одержувачу-розпоряднику коштів після здійснення оплати з відповідним відбитком штампа казначея.
На документах, що передбачають довгострокову дію і часткову оплату (цивільно-правові угоди тощо), в обов'язковому порядку на останній сторінці проставляється сума кожної окремої оплати і дата її проведення.
Оплата витрат розпорядників нижчого рівня та одержувачів коштів за напрямами здійснення видатків Фонду
12. Видатки на державні капітальні вкладення, передбачені Чорнобильською будівельною програмою, здійснюються за умови наявності у замовників (міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, Адміністрації зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення) відповідних документів (титул будови, план технічного переоснащення, контракт з підрядником, внутрішньобудівельний титульний список, наказ (рішення) про затвердження проектно-кошторисної документації або зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва, довідка про підсумки проведення торгів (тендеру). Розпорядник у межах коштів, що надійшли на його рахунок у територіальному органі Державного казначейства, подає цьому органу платіжні доручення на безпосереднє перерахування коштів на користь організацій за виконані роботи, поставлені матеріали, надані послуги. До платіжних доручень додаються контракти (договори) з підрядником про виконання робіт, рахунки постачальників будівельних матеріалів, устаткування, акти про виконані роботи за встановленими формами тощо.
( Пункт 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 887 від 01.07.2002 )
13. Забезпечення житлом переселенців із радіоактивно забруднених територій та поліпшення житлових умов громадян, віднесених до категорії 1 постраждалих (самостійне переселення), здійснюється МНС, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями шляхом придбання та закінчення будівництва недобудованого (високого ступеня готовності) житла, а також шляхом придбання житла, яке перебуває у приватній власності громадян, та відшкодуванням за самостійне придбання або побудоване житло, у тому числі у житлово-будівельному кооперативі згідно з нормами, передбаченими законодавством.
( Абзац перший пункту 13 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 887 від 01.07.2002 )
МНС, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласне (міське) управління (відділ) у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, враховуючи наявні документи (договори про будівництво житла, договори купівлі-продажу, довідки про сплату внесків у житлово-будівельний кооператив, обгрунтування авансування індивідуальних забудовників), готує відповідне рішення про розподіл коштів, що надійшли на його рахунок, і подає територіальним органам Державного казначейства платіжні доручення на безготівкове перерахування коштів підрядним організаціям, які закінчують спорудження недобудованого і вводять в експлуатацію готове житло, на рахунки організацій, що здійснюють придбання житла для зазначених категорій громадян, та громадянам, які самостійно побудували або придбали житло згідно з нормами, передбаченими законодавством.
14. Оплата витрат на фінансування цільових Чорнобильських програм (система радіаційного контролю, реабілітація територій та поховання радіоактивних відходів, ведення агропромислового та лісового господарства, екологічного оздоровлення середовища, розвиток сфери освіти, культури, соціально-психологічних служб, центрів інформування громадськості, створення системи інформації, міжнародне співробітництво, підготовка кадрів), погоджених чи затверджених МНС, провадиться згідно з поданим цим Міністерством, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями розподілом коштів між відповідними держадміністраціями та виконавцями робіт. Перерахування коштів територіальними органами Державного казначейства здійснюється за наявності погоджених чи затверджених МНС річних планів щодо кожної програми, кошторисів витрат і договорів на виконання робіт.
( Пункт 14 в редакції Постанови КМ
N 887 від 01.07.2002 )
15. Оплата робіт і досліджень, пов'язаних із науковим забезпеченням робіт та інших заходів з ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, які виконуються на підставі договорів, укладених МНС з науково-дослідними, проектно-конструкторськими організаціями та підприємствами, здійснюється шляхом перерахування коштів на рахунки виконавців робіт після пред'явлення МНС Державному казначейству договорів на виконання робіт, актів про виконані роботи, рахунків для оплати і накладних.
( Пункт 15 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 887 від 01.07.2002 )
16. Видатки на медичне забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, провадяться у межах коштів, що надійшли з Фонду на ці видатки міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, ЦК профспілки працівників атомної енергетики та промисловості, Державному лікувально-оздоровчому управлінню, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям через територіальні органи Державного казначейства згідно із спеціальними програмами, погодженими чи затвердженими МНС, та укладеними ними договорами (контрактами). Кошти перераховуються безпосередньо постачальникам та/або виробникам медичного обладнання, ліків, реактивів, інструментів, інших матеріалів медичного призначення, лікувальним закладам на придбання ліків, реактивів, витратних матеріалів медичного призначення тощо, в тому числі для надання медичної допомоги особам, захворювання яких пов'язано з наслідками Чорнобильської катастрофи, в спеціалізованих медичних закладах незалежно від форми власності у разі, якщо така допомога не може бути надана лікувальними закладами регіону, на підставі укладених договорів, актів про виконані роботи, а також рахунків для оплати і накладних.
( Пункт 16 в редакції Постанови КМ
N 887 від 01.07.2002 )
17. Оплата рахунків щодо видатків на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, провадиться територіальними органами Державного казначейства згідно з представленими міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, ЦК профспілки працівників атомної енергетики та промисловості, Державним лікувально-оздоровчим управлінням, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями договорами, укладеними ними із санаторно-оздоровчими закладами, рахунками на придбання путівок, розрахунками на одержання путівок пільговими категоріями громадян, кошторисами на утримання відділів (підвідділів) або посадових осіб, які безпосередньо займаються питаннями організації оздоровлення та утримуються за рахунок коштів Фонду в обсягах, що не перевищують 0,2 відсотка суми коштів, виділених на оздоровлення відповідним органам, які організовують оздоровлення громадян.
( Пункт 17 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 887 від 01.07.2002 )
18. Грошова компенсація за невикористану путівку на санаторно-курортне лікування виплачується у розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України. Потребу в коштах на ці витрати визначають Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації згідно з поданими районними держадміністраціями та міськвиконкомами заявками і документами, що підтверджують витрати. Кошти на зазначені цілі органи Державного казначейства перераховують на відповідні рахунки підприємств, установ, організацій за наявності зазначених документів.
19. Видатки на комплекс заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи у зонах відчуження та безумовного (обов'язкового) відселення після повного відселення жителів здійснюються за рахунок асигнувань, що виділяються на виконання завдань Комплексної програми обов'язкових заходів (робіт) щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи у зоні відчуження і зоні безумовного (обов'язкового) відселення, яка щорічно затверджується МНС, та Комплексної програми робіт на об'єкті "Укриття", яка затверджується у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 1999 р.
N 1249.
................Перейти до повного тексту