1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Договір


Договір
між Урядом України та Європейським Банком Реконструкції та Розвитку про співробітництво та діяльність Постійного Представництва ЄБРР в Україні
( Договір ратифіковано Законом N 319-VI від 04.06.2008, ВВР, 2008, N 29, ст.256 )
Дата підписання: 12.06.2007
Дата затвердження: 04.06.2008
Дата набрання чинності для України: 17.07.2008
ПРЕАМБУЛА
ОСКІЛЬКИ Європейський Банк Реконструкції та Розвитку ("ЄБРР" або "Банк") є міжнародною фінансовою установою, яка створена та діє на основі Угоди про заснування Європейського банку реконструкції та розвитку від 29 травня 1990 року.
ОСКІЛЬКИ Україна є членом ЄБРР, що приєдналася до Угоди про заснування ЄБРР у 1992 році та, відповідно, прийняла на себе зобов'язання відповідно до положень Угоди про заснування ЄБРР.
ОСКІЛЬКИ з метою сприяння операціям та діяльності ЄБРР в Україні Банк створив постійне представництво у Києві та може створити додаткові представництва в інших місцях на території України.
ОСКІЛЬКИ Банк надаватиме фінансування для реалізації інвестиційних проектів у державному та приватному секторах, які є пріоритетними для України, і потребуватиме певних привілеїв та імунітетів у повному обсязі та силі в Україні для здійснення своєї діяльності й операцій в країні.
ОСКІЛЬКИ Уряд України та ЄБРР бажають у зв'язку із цим укласти договір щодо більш повного роз'яснення статусу ЄБРР, його Постійного Представництва (як його визначено нижче) та його посадових осіб і працівників в Україні.
ТАКИМ ЧИНОМ, Сторони погоджуються про таке:
Стаття 1. Використання термінів
Для цілей цього Договору:
(a) "Архіви Постійного Представництва" означає всі записи, листування, документи та інші матеріали, включаючи рукописи, фотографії, відеоматеріали та фільми, звукозаписи, комп'ютерні програми та письмові матеріали, відеоплівки та диски, а також диски або плівки, що містять дані Банку, які зберігаються Банком або від імені Банку у Постійному Представництві;
(b) "Угода про Банк" означає Угоду про заснування ЄБРР від 29 травня 1990 року;
(c) "Особи, що знаходяться на утриманні" означає осіб, що знаходяться на утриманні Посадових осіб та Працівників Постійного Представництва, і включає їхніх дружин/чоловіків, дітей, батьків та інших членів сім'ї, які не проживають в Україні постійно та не є громадянами України, що належать до їх домогосподарств і залежать в основному від такого персоналу Банку щодо їх фінансової підтримки;
(d) "Грантові кошти" означає кошти, що використовуються з метою надання та/або фінансування міжнародної Технічної допомоги (як її визначено нижче) особам в Україні на основі угод про співробітництво, що укладаються Банком з будь-якими державними або приватними організаціями;
(e) "Керівник Представництва" означає головну посадову особу Постійного Представництва, яку Банк призначив Керівником Представництва та про яку був поінформований Уряд України;
(f) "Заступник Керівника Представництва" означає посадову особу, яку Банк призначив Заступником Керівника Представництва та про яку був поінформований Уряд України;
(g) "Працівники в їх домогосподарствах" означає осіб, які не є громадянами України, та які зайняті як працівники у домогосподарствах Посадових осіб та Працівників Постійного Представництва;
(h) "Посадові особи та Працівники Банку" означає всіх працівників Банку, включаючи членів Ради Директорів Банку та експертів, які виконують завдання Банку, за винятком тих працівників Банку, праця яких оплачується за погодинними ставками;
(i) "Посадові особи та Працівники Постійного Представництва" означає весь персонал Банку, призначений Банком до Постійного Представництва, включаючи експертів, які виконують завдання Банку або Постійного Представництва, за винятком тих працівників Банку, праця яких оплачується за погодинними ставками;
(j) "Приміщення Постійного Представництва" означає будинки та частини будинків і земельні ділянки, що прилягають до них, які використовуються для офіційних потреб Постійного Представництва, включаючи житлові приміщення Керівника Представництва;
(k) "Майно та активи Постійного Представництва" означає все майно та активи Банку в Постійному Представництві;
(l) "Постійне Представництво" означає постійні представництва Банку в Україні та включає постійні представництва у Києві та Дніпропетровську і будь-які додаткові постійні представництва, що можуть бути створені Банком на території України; та
(m) "Технічна допомога" має включати, без обмежень, всі види консультаційних послуг, які надаються консультантами (українськими або міжнародними), обладнання і матеріали (українські або імпортовані), навчання, семінари, робочі семінари, конференції та аналогічні види діяльності і будь-які інші форми допомоги, які можуть бути узгоджені Урядом України та ЄБРР як технічна допомога для України.
Стаття 2. Імунітети Банку та Постійного Представництва
Розділ 2.01. Банк та Посадові особи та Працівники Банку користуються на території України привілеями, винятками та імунітетами, викладеними у Главі VIII Угоди про Банк.
Розділ 2.02. Майно та активи Постійного Представництва незалежно від того, де вони розташовані та ким вони зберігаються, користуються імунітетом від обшуку, реквізиції, конфіскації, експропріації та будь-яких інших форм вилучення внаслідок виконавчих або судових дій, за винятком випадків винесення остаточного судового рішення проти Банку.
Розділ 2.03. Архіви Постійного Представництва незалежно від того, де вони розташовані та ким зберігаються, є недоторканими.
Розділ 2.04. В рамках своєї офіційної діяльності Банк користуватиметься імунітетом від юрисдикції на території України, за винятком випадків, до яких такий імунітет не застосовується:
(a) тією мірою, якою Банк прямо відмовляється від такого імунітету у конкретній справі або у письмовому вигляді;
(b) стосовно цивільних позовів, що випливають зі здійснення ним своїх повноважень із запозичення грошей, гарантування зобов'язань і купівлі, продажу або гарантії продажу будь-яких цінних паперів;
(c) стосовно цивільного позову третьої сторони з відшкодування збитків внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, спричиненої Посадовою особою чи Працівником Банку, який діяв від імені Банку;
(d) стосовно цивільного позову про відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю фізичної особи;
(e) стосовно виконання рішення арбітражу, винесеного проти Банку в результаті прямого позову Банку або від імені Банку до арбітражу; або
(f) стосовно будь-якого зустрічного позову, прямо пов'язаного із судовим провадженням, ініційованим Банком.
Стаття 3. Постійне Представництво
Розділ 3.01. На додаток до Постійного Представництва у Києві Банк засновує Постійне Представництво в Дніпропетровську та, на підставі окремих домовленостей з Урядом України, може створювати додаткові представництва в інших місцях в Україні. Уряд України сприятиме Банку в одержанні приміщень, необхідних для його діяльності, а також забезпеченню роботи Постійного Представництва.
Розділ 3.02. Постійне Представництво очолюватимуть Керівник Представництва та Заступник Керівника Представництва і матимуть як персонал Посадових осіб та Працівників Банку і Посадових осіб та Працівників Постійного Представництва.
Розділ 3.03. Постійне Представництво матиме право використовувати прапор та емблему Банку на його Приміщеннях, включаючи житлові приміщення Керівника Представництва, та транспортних засобах Керівника Представництва.
Стаття 4. Недоторканість Приміщень Постійного Представництва
Розділ 4.01. Приміщення Постійного Представництва є недоторканими і знаходитимуться під контролем та у розпорядженні Банку.
Розділ 4.02. Жодна посадова особа Уряду України або особа, що виконує будь-які державні посадові обов'язки, адміністративні, судові, військові або правоохоронні, не заходитиме до Приміщення Постійного Представництва інакше ніж зі згоди Банку та на умовах, затверджених Банком. Така згода може вважатися наданою у випадку пожежі. Обставини і порядок доступу таких представників органів влади до Приміщень Постійного Представництва у зв'язку з попередженням пожеж мають бути узгоджені Банком з Урядом України або відповідним уповноваженим органом.
Розділ 4.03. Без шкоди для умов цього Договору Банк запобігатиме тому, щоб Приміщення Постійного Представництва були притулком для осіб, що ухиляються від арешту або виконання інших процесуальних дій відповідно до законодавства України.
Стаття 5. Захист Постійного Представництва
Постійному Представництву надаватиметься такий же захист, який надається дипломатичним місіям в Україні. Уряд України вживатиме всіх відповідних заходів для захисту Приміщень Постійного Представництва від будь-якого насильницького проникнення або пошкодження та для запобігання будь-якому порушенню спокою Постійного Представництва або шкоді для його гідності. На прохання Керівника Постійного Представництва Уряд України або відповідний уповноважений орган надаватиме достатню кількість працівників правоохоронних органів для відновлення правопорядку у Приміщенні Постійного Представництва.
Стаття 6. Послуги
Розділ 6.01. Уряд України або відповідний уповноважений орган робитиме все можливе для забезпечення Постійного Представництва всіма необхідними комунальними зручностями та послугами, включаючи, проте не обмежуючись тільки цим, електроенергію, водопостачання, каналізацію, постачання газу, водовідведення, збір відходів та протипожежний захист, і такі комунальні зручності та послуги матимуть не нижчу якість, ніж ті, які надаються будь-якій іншій міжнародній організації або дипломатичній місії, та надаватимуться Постійному Представництву на обґрунтованих умовах на основі відповідних договорів, що укладаються між Банком та постачальником таких послуг. У випадку будь-якого припинення або загрози припинення будь-якої з таких зручностей або послуг Уряд України розглядатиме потреби Постійного Представництва як рівною мірою важливі порівняно з потребами дипломатичних місій, що діють на території України, і вживатиме всіх необхідних заходів для забезпечення того, щоб діяльність та операції Банку не зазнали шкоди.
Розділ 6.02. Якщо електроенергія, газ, вода або інші комунальні послуги постачаються Урядом України або організаціями, що знаходяться під контролем Уряду України, Банк одержує ці послуги за тарифами, які є не менш сприятливими, ніж тарифи, за якими одержують ці послуги міжнародні організації або дипломатичні місії в Україні.
Розділ 6.03. Уряд України або відповідний уповноважений орган сприятиме Банку в одержанні послуг, необхідних для підтримання Приміщень Постійного Представництва у стані, придатному для ефективного здійснення функцій Постійного Представництва. Видатки, пов'язані з такими послугами, несе Банк.
Стаття 7. Звільнення Банку від оподаткування
Розділ 7.01. Банк, його активи, майно, доходи і його діяльність та угоди, як передбачено Угодою про Банк, звільняються від оподаткування прямими податками.
Розділ 7.02. Податок на додану вартість, що сплачується у разі купівлі товарів та послуг, необхідних для здійснення офіційної діяльності Банку в Україні, компенсуватиметься відповідно до процедур, передбачених законодавством України. Якщо відповідно до законодавства України дозволяється звільнення від податку на додану вартість, Банку надаватиметься таке звільнення за місцем джерела цього податку. У будь-якому випадку ставлення до Банку щодо реалізації цього звільнення від податку на додану вартість буде не менш сприятливим, ніж ставлення до інших подібних міжнародних організацій.
Розділ 7.03. Будь-яка компенсація (або звільнення), описана у попередньому розділі, також застосовуватиметься до будь-якого іншого непрямого податку, який буде введено у майбутньому, що входитиме до ціни товарів, робіт або послуг, сплачуваної Банком в Україні.
Розділ 7.04. Товари, що імпортуються Банком в Україну і необхідні для здійснення його офіційної діяльності, звільнятимуться від будь-яких мит та податків на імпорт і від усіх заборон та обмежень імпорту. Товари, що імпортуються Банком в Україну для користування Постійним Представництвом, мають імпортуватись на ім'я Банку. Аналогічно товари, що експортуються Банком з України і необхідні для здійснення його офіційної діяльності, звільнятимуться від будь-яких мит та податків на експорт і від усіх заборон та обмежень експорту. Товари, на які є посилання у цьому розділі, мають використовуватись Банком суто для здійснення його офіційної діяльності без права відчуження на території України.
Розділ 7.05. Послуги, які надаються Банком в Україні, звільняються від податку на додану вартість.
Стаття 8. Звільнення Технічної допомоги від оподаткування
Розділ 8.01. Усі імпортовані та вироблені в Україні обладнання, матеріали, роботи та послуги, включаючи консультаційні послуги, які використовуються для надання Технічної допомоги або для грантового співфінансування і фінансуються за рахунок Грантових коштів, звільняються від будь-яких податків і зборів або обов'язкових платежів, що стягуються Україною або на території України.
Розділ 8.02. За умови дотримання положень попереднього розділу всі платежі підрядникам за контрактами надання Технічної допомоги звільняються від будь-яких податків або будь-яких інших зборів чи обов'язкових платежів, що стягуються Україною або на території України, такою мірою, якою ці платежі фінансуються за рахунок Грантових коштів.

................
Перейти до повного тексту