1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


02012R0965 - UA - 25.09.2019 - 015.001
Цей текст слугує суто засобом документування та не має юридичної сили. Установи Союзу не несуть жодної відповідальності за його зміст. Автентичні версії відповідних актів, включно з їхніми преамбулами, опубліковані в Офіційному віснику Європейського Союзу і доступні на EUR-Lex.
(До Розділу V : Економічне та галузеве співробітництво
Глава 7 . Транспорт)
РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) № 965/2012
від 5 жовтня 2012 року
про встановлення технічних вимог та адміністративних процедур, пов’язаних із повітряними перевезеннями, відповідно до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 216/2008
(OB L 296 25.10.2012, с. 1)
Зі змінами, внесеними:
Офіційний вісник
сторінка дата
РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 800/2013 від 14 серпня 2013 року L 227 1 24.08.2013
РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 71/2014 від 27 січня 2014 року L 23 27 28.01.2014
РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 83/2014 від 29 січня 2014 року L 28 17 31.01.2014
РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 379/2014 від 7 квітня 2014 року L 123 1 24.04.2014
РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2015/140 від 29 січня 2015 року L 24 5 30.01.2015
РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2015/640 від 23 квітня 2015 року L 106 18 24.04.2015
РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2015/1329 від 31 липня 2015 року L 206 21 01.08.2015
РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2015/2338 від 11 грудня 2015 року L 330 1 16.12.2015
РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2016/1199 від 22 липня 2016 року L 198 13 23.07.2016
РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2017/363 від 1 березня 2017 року L 55 1 02.03.2017
РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2018/394 від 13 березня 2018 року L 71 1 14.03.2018
РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2018/1042 від 23 липня 2018 року L 188 3 25.07.2018
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИМ РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2018/1975 від 14 грудня 2018 року L 326 53 20.12.2018
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИМ РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2019/1384 від 24 липня 2019 року L 228 106 04.09.2019
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИМ РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2019/1387 від 1 серпня 2019 року L 229 1 05.09.2019
Із виправленнями, внесеними:
Виправленням, OB L 230, 06.09.2019, с. 10 (2019/1384)
РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) № 965/2012
від 5 жовтня 2012 року
про встановлення технічних вимог та адміністративних процедур, пов’язаних із повітряними перевезеннями, відповідно до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 216/2008
Стаття 1. Предмет і сфера застосування
1. Цей Регламент встановлює правила повітряної експлуатації літаків і вертольотів, у тому числі інспектування на пероні повітряних суден експлуатантів, які перебувають під наглядом за безпекою іншої держави, які здійснили посадку на аеродромах, розташованих на території, до якої застосовуються положення Договорів.
2. Регламент також встановлює детальні правила щодо умов видачі, збереження, внесення змін, обмеження, призупинення або відкликання сертифікатів експлуатантів повітряних суден, зазначених у пунктах (b)(i) і (ii) статті 2(1) Регламенту (ЄС) 2018/1139 , окрім аеростатів та планерів, залучених до комерційної експлуатації повітряного транспорту, привілеї та обов’язки володільців сертифікатів, а також умови, за яких експлуатацію може бути заборонено чи обмежено або висунуто до неї певні умови в інтересах безпеки;
3. Цей Регламент також встановлює детальні правила щодо умов і процедур декларування експлуатантами, залученими до комерційної спеціалізованої експлуатації літаків і вертольотів або до некомерційної експлуатації моторних повітряних суден складної конструкції, у тому числі до некомерційної спеціалізованої експлуатації моторних повітряних суден складної конструкції, своєї здатності виконувати обов’язки, пов’язані з експлуатацією повітряних суден, та наявності засобів для цього, а також щодо нагляду за такими експлуатантами.
4. Цей Регламент також встановлює детальні правила щодо умов, за яких певна комерційна спеціалізована експлуатація з високим ступенем ризику вимагає отримання дозволу в інтересах безпеки, та щодо умов видачі, збереження, внесення змін, обмеження, призупинення або відкликання дозволів.
5. Цей Регламент не застосовується до повітряної експлуатації, на яку поширюється дія статті 1(2)(a) Регламенту (ЄС) № 216/2008.
6. Цей Регламент не застосовується до експлуатації дирижаблів.
7. Цей Регламент не застосовується до повітряної експлуатації аеростатів та планерів. Проте до такої повітряної експлуатації аеростатів, окрім прив’язних газових аеростатів, та планерів застосовуються вимоги стосовно нагляду статті 3.
Стаття 2. Терміни та означення
Для цілей цього Регламенту:
(1) "літак" означає важче за повітря повітряне судно з фіксованим крилом, яке працює від двигуна та підтримується в польоті в результаті динамічної взаємодії повітря з його крилами;
(1a) "вертоліт" означає важче за повітря повітряне судно, яке підтримується в польоті в основному в результаті взаємодії повітря з одним або більше механічних роторів на осях, що перебувають приблизно у вертикальному положенні;
(1b) "аеростат" означає пілотоване немеханічне повітряне судно, легше за повітря, яке підтримується в польоті за допомогою газу, легшого за повітря, або повітряного нагрівального пристрою, у тому числі газові аеростати, теплові аеростати, аеростати змішаного типу та теплові дирижаблі, хоча вони й механічні.
(1c) "планер" означає важче за повітря повітряне судно, яке підтримується в польоті за допомогою динамічної взаємодії повітря з його фіксованими підйомними поверхнями та вільний політ якого не залежить від двигуна;
(1d) "комерційна експлуатація" означає будь-яку експлуатацію повітряного судна за плату або іншу винагороду, яка доступна громадськості або, якщо недоступна громадськості, яка здійснюється за договором між експлуатантом та клієнтом, який не має контролю над експлуатантом;
(1e) "прив’язний газовий аеростат" означає газовий аеростат із системою прив’язних тросів, яка постійно утримує аеростат у фіксованій точці під час експлуатації;
(2) "літаки з льотно-технічними характеристиками класу В" означає літаки, які оснащені гвинтовими двигунами з максимальною експлуатаційною конфігурацією пасажирських крісел дев’ять або менше та максимальною злітною масою 5700 кг або менше;
(3) "майданчик громадського інтересу (PIS)" означає майданчик, який використовується виключно для експлуатації в суспільних інтересах;
(4) "експлуатація згідно з льотно-технічними характеристиками класу 1" означає експлуатацію, під час якої, у разі відмови критичного двигуна, вертоліт зможе виконати посадку в межах наявної дистанції перерваного зльоту або безпечно продовжити політ до придатного місця посадки, залежно від часу виникнення відмови;
(5) "навігація, заснована на льотно-технічних характеристиках (PBN)" означає зональну навігацію, засновану на вимогах до льотно-технічних характеристик повітряних суден, які експлуатуються за маршрутом ОПР за процедурою посадки за приладами або у визначеному повітряному просторі;
(6) "експлуатація аеротаксі" означає нерегулярну комерційну експлуатацію на замовлення літака з максимальною експлуатаційною конфігурацією пасажирських крісел (MOPSC) 19 або менше для цілей дотримання обмежень польотного та службового часу;
(7) "спеціалізована експлуатація" означає будь-яку експлуатацію, іншу ніж комерційна експлуатація повітряного транспорту, при якій повітряне судно використовується для спеціалізованих видів діяльності, таких як сільське господарство, будівництво, фотозйомка, геодезія, спостереження та патрулювання, повітряна реклама, контрольні польоти після технічного обслуговування;
(8) "комерційна спеціалізована експлуатація з високим ступенем ризику" означає будь-яку комерційну спеціалізовану експлуатацію повітряних суден, що здійснюється над територією, у якій у разі аварійної ситуації може виникнути загроза безпеці третіх сторін на землі, або, як визначено компетентним органом країни, на території якої здійснюється експлуатація, будь-яка комерційна спеціалізована експлуатація повітряних суден, яка, з огляду на її специфічний характер та місцеве довкілля, у якому здійснюється експлуатація, становить високий ступінь ризику, зокрема для третіх сторін на землі;
(9) "презентаційний політ" означає будь-яку експлуатацію за плату або іншу винагороду, яка включає нетривалий політ для цілей залучення нових учнів чи нових членів, який проводиться організацією з підготовки, згаданою у статті 10a Регламенту Комісії (ЄС) № 1178/2011 (-1), або організацією, створеною з метою просування повітряного спорту чи авіації дозвілля;
__________
(-1) Регламент Комісії (ЄС) № 1178/2011 від 3 листопада 2011 року про встановлення технічних вимог і адміністративних процедур, пов’язаних із екіпажем цивільної авіації, відповідно до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 216/2008 (OB L 311, 25.11.2011, с. 1).
(10) "змагальний політ" означає будь-яку льотну діяльність, у якій повітряне судно використовується для повітряних перегонів, змагань або тренування для повітряних перегонів чи змагань і польотів до чи з місць проведення перегонів чи змагань;
(11) "льотна демонстрація" означає льотна діяльність, яка здійснюється з метою демонстрації або розваги на рекламному заході, відкритому для громадськості, у тому числі заходи, на яких повітряне судно використовується для підготовки до демонстрації та польотів до чи з місця проведення рекламного заходу.
Додаткові терміни та означення встановлено в додатку I для цілей додатків II-VIII.
Стаття 3. Спроможність здійснення нагляду
1. Держави-члени можуть призначати один або більше суб’єктів компетентними органами в межах такої держави-члена з необхідними повноваженнями та визначеними обов’язками для здійснення сертифікації та нагляду за особами та організаціями, які підпадають під дію Регламенту (ЄС) № 216/2008 та його імплементаційних правил.
Системи адміністрації та управління компетентних органів держав-членів і Агентства повинні відповідати вимогам, зазначеним у додатку II.
2. Якщо держава-член призначає більше ніж один суб’єкт компетентним органом:
(a) сфери компетенції кожного компетентного органу повинні бути чітко визначені в контексті обов’язків та географічних обмежень; та
(b) між такими суб’єктами повинна бути встановлена координація для забезпечення ефективного нагляду за всіма організаціями і особами, які підпадають під дію Регламенту (ЄС) № 216/2008 та його імплементаційних правил, у межах їхніх відповідних сфер компетенції.
3. Держави-члени повинні забезпечити, щоб компетентні органи мали необхідні можливості для забезпечення нагляду за особами та організаціями, які підпадають під дію їхніх програм нагляду, у тому числі достатні ресурси для виконання вимог цього Регламенту.
4. Держави-члени повинні забезпечити, щоб персонал компетентного органу не виконував наглядової діяльності за наявності доказів того, що її виконання може безпосередньо або опосередковано спричинити конфлікт інтересів, зокрема якщо це пов’язано з родинним чи фінансовим інтересом.
5. Персонал, призначений компетентним органом здійснювати сертифікацію та/або нагляд, повинен мати повноваження, щоб виконувати щонайменше такі завдання:
(a) проводити перевірки записів, даних, процедур та будь-яких інших матеріалів, релевантних для здійснення сертифікації та/або нагляду;
(b) робити копії або витяги з таких записів, даних, процедур та інших матеріалів;
(c) вимагати надання усних пояснень на місці;
(d) мати доступ до відповідних приміщень, експлуатаційних майданчиків та транспортних засобів;
(e) проводити аудити, розслідування, оцінювання, інспектування, у тому числі інспектування на пероні та інспектування без попереднього повідомлення;
(f) вживати або ініціювати вжиття заходів правозастосування у відповідних випадках.
6. Завдання, визначені у параграфі 5, повинні виконуватися згідно з правовими положеннями відповідної держави-члена.
Стаття 4. Інспектування на пероні
Інспектування на пероні повітряних суден експлуатантів, які перебувають під наглядом за безпекою іншої держави-члена або третьої країни, повинні проводитися відповідно до підчастини RAMP додатка II.
Стаття 5. Льотна експлуатація
1. Експлуатанти здійснюють експлуатацію літаків чи вертольотів для цілей комерційної експлуатації повітряного транспорту (далі - CAT) тільки у спосіб, визначений у додатках III таIV.
1а. Експлуатанти, залучені до експлуатації CAT літаків з льотно-технічними характеристиками класу B або вертольотів іншої ніж складної конструкції, яка починається та закінчується на тому самому аеродромі/експлуатаційному майданчику, повинні дотримуватися відповідних положень додатків III та IV.
2. Експлуатанти повинні дотримуватися відповідних положень додатка V у разі експлуатації:
(a) літаків і вертольотів, які використовуються для:
(i) експлуатації з використанням навігації, заснованої на льотно-технічних характеристиках (PBN);
(ii) експлуатації згідно зі специфікаціями мінімальних навігаційних характеристик (MNPS);
(iii) експлуатації у повітряному просторі зі скороченим мінімумом вертикального ешелонування (RVSM/CMBE);
(iv) експлуатації в умовах низької видимості (LVO);
(b) літаків і вертольотів, які використовуються для перевезення небезпечних вантажів (DG);
(c) літаків із двома двигунами, які використовуються для експлуатації збільшеної дальності (ETOPS) у межах комерційної експлуатації повітряного транспорту;

................
Перейти до повного тексту