1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


02009R0262 - UA - 21.12.2016 - 001.001
Цей текст слугує суто засобом документування і не має юридичної сили. Установи Союзу не несуть жодної відповідальності за його зміст. Автентичні версії відповідних актів, включно з їхніми преамбулами, опубліковані в Офіційному віснику Європейського Союзу і доступні на EUR-Lex.
(До Розділ IV: Торгівля і питання, пов'язані з торгівлею
Глава 6. Заснування підприємницької діяльності, торгівля послугами та електронна торгівля)
РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) № 262/2009
від 30 березня 2009 року
про встановлення вимог до координованого призначення і використання кодів запитувачів режиму S для Єдиного європейського неба
(Текст стосується ЄЕП)
(OB L 084 31.03.2009, с. 20)
( Щодо скасування Регламенту див. Імплементаційний регламент 2023/1771 від 12 вересня 2023 року на офіційному вебсайті Європейського Союзу https://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/TXT/?uri=CELEX:32023R1771 )
Зі змінами, внесеними: Офіційний вісник
сторінка дата
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИМ РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2016/2345 від 14 грудня 2016 року L 348 11 21.12.2016
РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) № 262/2009
від 30 березня 2009 року
про встановлення вимог до координованого призначення і використання кодів запитувачів режиму S для Єдиного європейського неба
(Текст стосується ЄЕП)
Стаття 1. Предмет і сфера застосування
1. Цей Регламент встановлює вимоги до координованого призначення і використання кодів запитувачів режиму S (далі - "коди запитувача") для цілей безпечного й ефективного здійснення спостереження за повітряним рухом та цивільно-військової координації.
2. Цей Регламент застосовують до допустимих запитувачів режиму S та до пов'язаних із ними систем спостереження, їхніх компонентів та супутніх процедур, що використовується для координованого призначення або використання допустимих кодів запитувачів.
Стаття 2. Терміни та означення
Для цілей цього Регламенту застосовують терміни та означення, викладені в статті 2 Регламенту (ЄС) № 549/2004.
Також застосовують такі терміни та означення:
1. "запитувач режиму S" означає систему, що складається з антени та електроніки, що підтримує адресацію окремих повітряних суден через режим Select, відомий як режим S;
2. "код запитувача" означає або ідентифікатор запитувача, або код ідентифікатора спостереження, який використовується для мультисайтового блокування і, можливо, для протоколів зв'язку;
3. "код ідентифікатора запитувача" (далі - код II) означає код запитувача режиму S зі значенням у діапазоні від 0 до 15, який можна використовувати як для мультисайтового блокування, так і для протоколів зв'язку;
4. "код ідентифікатора спостереження" (далі - код SI) означає код запитувача режиму S зі значенням у діапазоні від 1 до 63, який можна використовувати для протоколів мультисайтового блокування, але не можна використовувати для протоколів мультисайтового зв'язку;
5. "мультисайтове блокування" означає протокол, що дозволяє захоплювати цілі режиму S та блокувати їх декількома запитувачами режиму S, які мають зони покриття, що перекриваються;
6. "протоколи мультисайтового зв'язку" означає протоколи, які використовують для координації, у районах, де зони покриття запитувачів режиму S перекриваються, а управління зв'язком здійснюється за більш ніж одну операцію;
7. "ціль режиму S" означає платформу, оснащену транспондером режиму S;
8. "блокування" означає протокол, що дає змогу пригнічувати режимом S усі відповіді на виклики від вже отриманих цілей режиму S;
9. "оператор режиму S" означає особу, організацію або підприємство, яке експлуатує запитувач режиму S або пропонує його експлуатацію, включно із:
(a) провайдерами аеронавігаційного обслуговування;
(b) виробниками запитувачів режиму S;
(c) операторами аеропортів;
(d) науково-дослідними установами;
(e) будь-яким іншими суб'єктами, уповноваженими експлуатувати запитувачі режиму S;
10. "призначення коду запитувача" означає визначення значень щонайменше для всіх ключових елементів призначення коду запитувача, як зазначено в частині B додатка II.
11. "система призначення коду запитувача" означає систему в рамках Європейської мережі організації повітряного руху і пов'язані з нею процедури, за допомогою яких операторам режиму S через держави-члени надається централізована послуга призначення коду запитувача (далі - "послуга призначення коду запитувача"), що займається опрацюванням заявок на код запитувача і розповсюдженням пропозиції плану призначення коду запитувача;
12. "заявка на код запитувача" означає заявку від оператора режиму S на призначення коду запитувача;
13. "пропозиція плану призначення коду запитувача" означає пропозицію щодо повного набору призначення IC, яку державам-членам подає служба призначення коду запитувача на затвердження;
14. "план призначення коду запитувача" означає найостанніший затверджений повний набір призначень коду запитувача;
15. "допустимий запитувач режиму S" означає запитувач режиму S, для якого виконується принаймні одна з таких умов:
(а) запитувач покладається, принаймні частково, на запити на всі виклики режиму S та відповіді для отримання цілей режиму S; або
(b) запитувач блокує отримані цілі режиму S у відповідь на запити на всі виклики режиму S, постійно або з перервами, у межах всього чи частини свого покриття; або
(c) запитувач використовує протоколи мультисайтового зв'язку для прикладних програм лінії передачі даних;
16. "допустимий код запитувача" означає будь-який код серед кодів II і кодів SI, за винятком:
(a) коду II 0;
(b) кодів запитувачів, зарезервованих для управління і призначення за військовими установами, включно з міжурядовими організаціями, зокрема Організацією Північноатлантичного договору;
17. "запити на всі виклики режиму S" означає повідомлення, які зазвичай використовують запитувачі режиму S для отримання цілей режиму S, що заходять у їхню зону покриття;
18. "операційний код запитувача" означає будь-який допустимий код запитувача, відмінний від коду II 14;
19. "компетентна держава-член" означає:
(a) у випадку провайдера аеронавігаційного обслуговування, державу-член, яка сертифікувала провайдера відповідно до Регламенту Комісії (ЄС) № 2096/2005. (-1);
(b) в інших випадках, державу-член, в межах зони відповідальності якої оператор режиму S експлуатує або має намір експлуатувати допустимий запитувач режиму S;
20. "конфлікт коду запитувача" означає нескоординоване перекриття двома або більшою кількістю запитувачів режиму S, які працюють на тому самому коді запитувача, що потенційно може призвести до того, що повітряне судно залишиться невиявленим, принаймні, одним із запитувачів режиму S;
21. "моніторинг конфлікту коду запитувача" означає впровадження оператором режиму S технічних або процедурних засобів для виявлення впливу конфліктів коду запитувача з іншими запитувачами режиму S на дані спостереження, що надають його власні запитувачі режиму S;
22. "послідовність впровадження" означає часову послідовність впровадження призначень коду запитувача, з якою оператори режиму S повинні узгоджувати свої дії, щоб уникнути тимчасових конфліктів коду запитувача;
23. "рівноцінний коду II" означає код II, декодований транспондером режиму S, який не підтримує коди SI, при запитуванні всіх викликів режиму S, що містять код SI, і який використовується таким транспондером для кодування відповідей на всі виклики;
24. "карта блокування" означає файл конфігурації запитувача режиму S, що визначає, де і як застосовувати блокування цілей режиму S.
Стаття 3. Вимоги до взаємодійності та робочих характеристик
Оператори режиму S повинні забезпечити, щоб компоненти електроніки радіолокаційної головки їхніх запитувачів режиму S, які використовують операційний код запитувача:
1. підтримували використання кодів SI та II відповідно до положень Міжнародної організації цивільної авіації, які зазначено в пункті 1 додатка I;
2. підтримували експлуатацію коду II/SI відповідно до вимог, зазначених у додатку III.
Стаття 4. Супутні процедури для операторів режиму S
1. Оператори режиму S повинні експлуатувати допустимі запитувачі режиму S, які використовують допустимий код запитувача, тільки у разі, якщо вони отримали для такої мети призначення коду запитувача від компетентної держави-члена.
2. Оператори режиму S, які мають намір експлуатувати або експлуатують допустимі запитувачі режиму S, для яких не було надано призначення коду запитувача, повинні подати заявку на код запитувача компетентній державі-члену відповідно до вимог, зазначених у частині A додатка II.
3. Оператори режиму S повинні дотримуватися ключових елементів призначень коду запитувача, який вони отримують, як зазначено в частині B додатка II.
4. Оператори режиму S повинні інформувати компетентну державу-член принаймні кожні шість місяців про будь-які зміни в плануванні інсталяції або в робочому статусі допустимих запитувачів режиму S щодо будь-якого з ключових елементів призначення коду запитувача, зазначених в частині B додатка II.
5. Оператори режиму S повинні забезпечити, щоб кожен із їхніх запитувачів режиму S використовував виключно свій призначений код запитувача.
Стаття 5. Супутні процедури для держав-членів
1. Держави-члени повинні перевірити дійсність заявок на код запитувача, отриманих від операторів режиму S, перед тим, як зробити їх доступними для координації через систему призначення коду запитувача. Перевірка дійсності включає ключові елементи, перелічені в частині A додатка II.
2. Держави-члени повинні вжити необхідних заходів для забезпечення того, щоб система призначення коду запитувача:
(a) перевіряла заявки на код запитувача на відповідність загальноприйнятим стандартам за форматом і даними;
(b) перевіряла заявки на код запитувача на повноту, точність і своєчасність;
(c) протягом максимум шести календарних місяців від подання заявки:
(i) виконувала моделювання оновлення плану призначення коду запитувача на основі заявок, які перебувають на розгляді;
(ii) готувала запропоноване оновлення плану призначення коду запитувача для затвердження державами-членами, яких це стосується;
(iii) забезпечувала, щоб запропоноване оновлення плану призначення коду запитувача максимально можливою мірою відповідало робочим вимогам до заявок на код запитувача, як це описано в ключових пунктах (g), (h) і (і), перерахованих у частині A додатка II;
(iv) оновлювала і доводила до відома держав-членів план призначення коду запитувача відразу ж після його затвердження без шкоди для національних процедур передачі інформації про запитувачі режиму S, які експлуатуються військовими.
3. Зміни в плані призначення коду запитувача повинні бути схвалені всіма державами-членами, які зазнали впливу від оновлення плану.
4. У разі незгоди зі змінами, зазначеними в параграфі 3 цієї статті, залучені держави-члени виносять питання на розгляд Комісії. Комісія діє відповідно до процедури, зазначеної у статті 5(2) Регламенту (ЄС) № 549/2004.
5. Держави-члени, зазначені в параграфі 3, повинні забезпечити, щоб їхні плани призначення кодів запитувачів доводилися до відома інших держав-членів через систему призначення кодів запитувачів.
6. Держави-члени, зазначені в параграфі 3, повинні забезпечити, щоб зміни в призначенні кодів запитувача в результаті оновлення плану призначення кодів запитувача доводилися до відома відповідних операторів режиму S, що перебувають у їх віданні, протягом 14 календарних днів після отримання оновленого плану призначення.
7. Держави-члени не рідше одного разу в шість місяців повинні надавати іншим державам-членам через систему призначення кодів запитувача оновлений звіт про призначення і використання кодів запитувача допустимими запитувачами режиму S в межах їхньої зони відповідальності.
8. Якщо існує перекриття між покриттям запитувача режиму S, розташованого в зоні відповідальності держави-члена, і покриттям запитувача режиму S, розташованого в зоні відповідальності третьої країни, залучена держава-член зобов'язана:
(a) забезпечити інформування третьої країни про вимоги безпеки, пов'язані з призначенням і використанням кодів запитувачів;
(b) вжити необхідних заходів для координації використання кодів запитувачів із третьою країною.
Стаття 6. Супутні процедури для провайдерів обслуговування повітряного руху
Провайдери обслуговування повітряного руху не повинні використовувати дані запитувачів режиму S, що працюють під відповідальністю третьої країни, якщо призначення коду запитувача не було погоджено.
Стаття 7. Вимоги у разі надзвичайних обставин
1. Провайдери обслуговування повітряного руху повинні оцінювати можливий вплив на служби повітряного руху від конфліктів кодів запитувачів і відповідну потенційну втрату даних спостереження цілі режиму S від запитувачів режиму S, що зазнали впливу, беручи до уваги їхні операційні вимоги та наявну надмірність.
2. Якщо потенційна втрата даних спостереження цілі режиму S була оцінена як така, що не пов'язана з безпекою, оператори режиму S повинні:
(a) впровадити засоби моніторингу для виявлення конфліктів кодів запитувачів, спричинених іншими запитувачами режиму S, які впливають на допустимі запитувачі режиму S, які ними експлуатуються на будь-якому операційному коді запитувача;
(b) забезпечити, щоб виявлення конфліктів кодів запитувачів, яке здійснюється запровадженими засобами моніторингу, було своєчасним та у межах покриття, що відповідає їхнім вимогам безпеки;
(c) визначити та, у відповідних випадках, впровадити резервний режим роботи для пом'якшення можливих небезпечних факторів від конфлікту коду запитувача з будь-яким робочим кодом, визначених в оцінюванні, зазначеному в параграфі 1;
(d) забезпечити, щоб реалізований резервний режим роботи не створював конфлікту коду запитувача з іншими запитувачами режиму S, зазначеними в плані призначення коду запитувача.
3. Оператори режиму S повинні повідомляти про будь-який виявлений конфлікт запитувача, пов'язаний із допустимим запитувачем режиму S, який вони експлуатують на будь-якому операційному коді запитувача, компетентній державі-члену та забезпечити доступність відповідної інформації іншим операторам режиму S через систему призначення ІС.
Стаття 8. Цивільно-військова координація
1. Держави-члени повинні вжити необхідних заходів для забезпечення того, щоб військові органи, що працюють із допустимими запитувачами режиму S на будь-якому іншому коді запитувача, крім 0 коду II, та інших кодів, зарезервованих для військового управління, дотримувалися положень статей 3-7 та статті 12.
2. Держави-члени повинні вжити необхідних заходів для забезпечення того, щоб військові органи, що працюють із запитувачами режиму S на 0 коді II або на інших кодах запитувача, зарезервованих для військового управління, проводили моніторинг ексклюзивного використання цих кодів запитувача, щоб уникнути некоординованого використання будь-якого допустимого коду запитувача.
3. Держави-члени повинні вжити необхідних заходів для забезпечення того, щоб призначення та використання кодів запитувача для військових органів не мали негативного впливу на безпеку загального повітряного руху.
Стаття 9. Вимоги щодо безпеки
1. Оператори режиму S повинні забезпечити належне оцінювання і пом'якшення можливих небезпечних факторів конфлікту коду запитувача, що впливають на роботу їхніх запитувачів режиму S.
2. Держави-члени повинні вжити необхідних заходів для забезпечення того, щоб будь-яким змінам в існуючих системах і пов'язаних процедурах, зазначених устатті 1(2), або введенню в дію таких нових систем і процедур передувало оцінювання безпеки, включно з ідентифікацією небезпечних факторів, оцінюванням та пом'якшенням ризиків, здійснене залученими сторонами.
3. Для цілей оцінювання безпеки, передбаченої в параграфі 2, вимоги, зазначені в статтях 4-8 та статті 12, також потрібно розглядати як мінімальні вимоги щодо безпеки.
Стаття 10. Оцінювання відповідності
Перед виданням декларації ЄС про відповідність або про придатність до використання, зазначеної у статті 5 Регламенту (ЄС) № 552/2004, виробники компонентів, або їх уповноважені представники, що мають осідок у Співтоваристві, для систем, зазначених у статті 1(2) даного Регламенту, повинні здійснити оцінювання відповідності або придатності до використання таких компонентів згідно з вимогами, визначеними у частині A додатка IV зазначеного Регламенту.
Стаття 11. Перевірка систем
1. Провайдери аеронавігаційного обслуговування, які можуть продемонструвати або продемонстрували, що вони відповідають умовам, визначеним у додатку V, повинні виконати перевірку систем, зазначених у статті 1(2), відповідно до вимог, викладених у частині A додатка VI.
2. Провайдери аеронавігаційного обслуговування, які не можуть довести, що вони відповідають умовам, визначеним у додатку V, повинні доручити перевірку систем, зазначених у статті 1(2), нотифікованому органу. Таку перевірку виконують відповідно до вимог, визначених у частині B додатка VI.

................
Перейти до повного тексту