1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


02009R0471 - UA - 23.12.2016 - 002.001
Цей текст слугує суто засобом документування та не має юридичної сили. Установи Союзу не несуть жодної відповідальності за його зміст. Автентичні версії відповідних актів, включно з їхніми преамбулами, опубліковані в Офіційному віснику Європейського Союзу і доступні на EUR-Lex
(До Розділу IV: Торгівля і питання, пов'язані з торгівлею
Глава 5. Митні питання та сприяння торгівлі)
РЕГЛАМЕНТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 471/2009
від 6 травня 2009 року
про статистику Співтовариства щодо зовнішньої торгівлі з третіми країнами та скасування Регламенту Ради (ЄС) № 1172/95
(Текст стосується ЄЕП)
(OB L 152, 16.06.2009, с. 23)
( Щодо скасування Регламенту див. Регламент 2019/2152 від 27 листопада 2019 року на офіційному вебсайті Європейського Союзу https://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/ALL/?uri=CELEX:32019R2152 )
Зі змінами, внесеними: Офіційний вісник
сторінка дата
РЕГЛАМЕНТОМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 2016/1724 від 14 вересня 2016 року L 266 1 30.09.2016
РЕГЛАМЕНТОМ КОМІСІЇ (ЄС) № 2016/2119 від 2 грудня 2016 року L 329 66 03.12.2016
РЕГЛАМЕНТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 471/2009
від 6 травня 2009 року
про статистику Співтовариства щодо зовнішньої торгівлі з третіми країнами та скасування Регламенту Ради (ЄС) № 1172/95
(Текст стосується ЄЕП)
Стаття 1. Предмет
Цей Регламент встановлює спільні рамки для систематичного вироблення статистики Співтовариства щодо торгівлі товарами з третіми країнами (далі - статистика зовнішньої торгівлі).
Стаття 2. Терміни та означення
Для цілей цього Регламенту застосовуються такі терміни та означення:
(a) "товари" означає все рухоме майно, включно з електричною енергією;
(b) "статистична територія Співтовариства" означає "митну територію Співтовариства", як означено в Митному кодексі, а також острів Гельголанд в межах території Федеративної Республіки Німеччина;
(c) "національні статистичні органи" означає національні статистичні інститути та інші органи, відповідальні в кожній державі-члені за вироблення статистики зовнішньої торгівлі;
(d) "митні органи" означає "митні органи", як означено в Митному кодексі;
(e) "митна декларація" означає "митну декларацію", як означено в Митному кодексі;
(f) "рішення митних органів" означає будь-який офіційний акт митних органів щодо прийнятих митних декларацій, який має юридичну силу для однієї або більше осіб.
Стаття 3. Сфера застосування
1. Статистика зовнішньої торгівлі реєструє імпорт та експорт товарів.
Держави-члени повинні реєструвати експорт, якщо товари залишають статистичну територію Співтовариства
(a) у рамках однієї з митних процедур, установлених у Регламенті Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 952/2013 (- 1) (далі - Митний кодекс Союзу):
- експорт;
- перероблення за межами митної території;
(b) у разі застосування статті 258 Митного кодексу Союзу;
(c) у разі застосування статті 269(3) Митного кодексу Союзу;
(d) у разі застосування статті 270 Митного кодексу Союзу з метою закриття процедури перероблення на митній території.
Держави-члени реєструють імпорт, якщо товари прибувають на статистичну територію Співтовариства в рамках однієї з митних процедур, установлених у Митному кодексі Союзу:
(a) випуск для вільного обігу, включно з кінцевим використанням;
(b) перероблення на митній території.
2. Для врахування змін у Митному кодексі та положеннях, що випливають з міжнародних конвенцій, Комісія має повноваження ухвалювати делеговані акти відповідно до статті 10a шляхом адаптації переліку митних процедур або схвалених митницею режимів і форм використання, зазначених у другому підпараграфі параграфа 1 цієї статті.
3. З методологічних причин для деяких товарів або переміщень необхідні спеціальні положення. Це стосується промислових заводів, суден та повітряних суден, продуктів моря, товарів, постачених на судна та повітряні судна, відправлень партіями, товарів військового призначення, товарів, переміщених до морських установок або з них, космічних літальних апаратів, електричної енергії, газу та відходів (далі - спеціальні товари або переміщення).
Комісія уповноважена ухвалювати делеговані акти відповідно до статті 10a, що стосуються спеціальних товарів або переміщень, а також відмінних або спеціальних положень, що до них застосовуються.
4. З методологічних причин певні товари або переміщення повинні бути виключені зі статистики зовнішньої торгівлі. Це стосується монетарного золота та законних платіжних засобів; товарів, спеціально призначених для дипломатичного або подібного використання; переміщень товарів між державами-членами, які здійснюють імпорт та експорт, та їх національними збройними силами, дислокованими за межами країни, а також деяких товарів, що їх купують і відчужують іноземні збройні сили; певних товарів, які не є предметом комерційної операції; переміщень ракет-носіїв для супутників перед їх запуском; товарів, які використовують для ремонту та після ремонту; товарів, які використовують для або після тимчасового використання; товарів, які використовують як носії персоналізованої інформації та завантаженої інформації; та товарів, задекларованих митним органам в усній формі, які або мають комерційний характер, за умови, що їх вартість не перевищує статистичний поріг у розмірі 1000 євро або 1000 кг маси нетто, або не мають комерційного характеру.
Комісія уповноважена ухвалювати делеговані акти відповідно до статті 10a, що стосуються виключення товарів або переміщень зі статистики зовнішньої торгівлі.
5. Здійснюючи повноваження, делеговані відповідно до параграфів 2, 3 і 4, Комісія повинна забезпечити, щоб делеговані акти не створювали значного додаткового навантаження на держави-члени та респондентів.
Стаття 4. Джерело даних
1. Джерелом даних для записів про імпорт та експорт товарів, зазначених у статті 3(1), є митна декларація включно з можливими змінами статистичних даних, що випливають із рішень митних органів, які їх стосуються.
2. Якщо подальше спрощення митних формальностей та контролю відповідно до статті 116 модернізованого Митного кодексу призводить до відсутності записів про імпорт та експорт товарів в митних органів, економічний оператор, якому було надане спрощення, повинен надати статистичні дані, визначені у статті 5 цього Регламенту.
3. Держави-члени можуть продовжувати використовувати інші джерела даних для збору національної статистики до дати запровадження механізму взаємного обміну даними за допомогою електронних засобів, зазначених у статті 7(2).
4. Для спеціальних товарів або переміщень, зазначених у статті 3(3), можна використовувати джерела даних, інші ніж митні декларації.
5. Комісія уповноважена ухвалювати делеговані акти відповідно до статті 10a, що стосуються збору даних, зазначеного в параграфах 2 і 4 цієї статті. Здійснюючи такі повноваження, Комісія повинна забезпечити, щоб делеговані акти не створювали значного додаткового навантаження на держави-члени та респондентів.
Стаття 5. Статистичні дані
1. Держави-члени повинні отримати такий набір даних із записів про імпорт та експорт, зазначених у статті 3(1):
(a) напрям торговельного потоку (імпорт, експорт);
(b) місячний референтний період;
(c) статистична вартість товарів на національному кордоні держав-членів, які здійснюють імпорт та експорт;
(d) кількість, виражена як маса нетто та у додатковій одиниці, якщо така вказана в митній декларації;
(e) торговець, який є імпортером/одержувачем у випадку імпорту та експортером/ відправником у випадку експорту;
(f) держава-член, що здійснює імпорт або експорт, у якій подається митна декларація, якщо це вказано в митній декларації:
(i) у випадку імпорту - держава-член призначення;
(ii) у випадку експорту - держава-член фактичного експорту;
(g) країни-партнери, тобто:
(i) у випадку імпорту - країна походження та країна відправлення;
(ii) у випадку експорту - країна останнього відомого призначення;
(h) товари, відповідно до Комбінованої номенклатури:
(i) у випадку імпорту - код товарів у підпозиції TARIC
(ii) у випадку експорту - код товарів у підпозиції Комбінованої номенклатури;
(i) код митної процедури, який потрібно використовувати для визначення статистичної процедури;
(j) характер операції, якщо вказано в митній декларації;
(k) преференційний режим імпорту, якщо він наданий митними органами;
(l) валюта інвойсування, якщо вказано в митній декларації;
(m) вид транспорту, зокрема:
(i) вид транспорту на кордоні;
(ii) внутрішній вид транспорту;
(iii) контейнер.
2. Комісія уповноважена ухвалювати делеговані акти відповідно до статті 10a, що стосуються подальшої специфікації даних, зазначених у параграфі 1 цієї статті.
2a. Комісія ухвалює, за допомогою імплементаційних актів, інструменти, які стосуються кодів та їх формату, що будуть використовуватись стосовно даних, зазначених у параграфі 1 цієї статті.
Такі імплементаційні акти повинні ухвалюватися відповідно до експертної процедури, зазначеної у статті 11(2).
3. Якщо не вказане інше та без обмеження митного законодавства, такі дані повинні міститися в митній декларації.
4. Для спеціальних товарів або переміщень, зазначених у статті 3(3), і даних, наданих відповідно до статті 4(2), можуть вимагатись обмежені набори даних.
Комісія уповноважена ухвалювати делеговані акти відповідно до статті 10a, що стосуються таких обмежених наборів даних.
5. Здійснюючи повноваження, делеговані відповідно до параграфів 2 і 4, Комісія повинна забезпечити, щоб делеговані акти не створювали значного додаткового навантаження на держави-члени та респондентів.
Стаття 6. Складання статистики зовнішньої торгівлі
1. Держави-члени повинні складати за кожний місячний референтний період статистику щодо імпорту та експорту товарів, виражену у вартості та кількості з розподілом за такими елементами:
(a) код товарів;
(b) держави-члени, які здійснюють імпорт/експорт;
(c) країни-партнери;
(d) статистична процедура;

................
Перейти до повного тексту