- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
ДОДАТКОВА УГОДА № 1
між Урядом України та Європейською Комісією, що діє від імені Європейського Союзу, до Угоди про фінансування Рамкової програми на підтримку угод між Україною та Європейським Союзом від 15 серпня 2014 року (ENPI/2013/024-446)
Дата укладання: |
28.12.2016 |
Дата набрання чинності для України: |
28.12.2016 |
Уряд України (далі - Бенефіціар),
з однієї Сторони
та, Європейська Комісія (далі - Комісія), що діє від імені Європейського Союзу (далі - ЄС)
з іншої Сторони,
домовились внести такі зміни до
Угоди про фінансування Рамкової програми на підтримку угод між Україною та ЄС від 15 серпня 2014 року (ENPI/2013/024–446):
1. Особливі умови: Стаття 2 - Термін виконання
Статтю 2 особливих умов викласти у такій редакції:
2.1 Термін виконання Угоди про фінансування відповідно до положень Статті 15 Додатку II (Загальні умови) починається з дати набрання чинності цієї Угодою про фінансування і закінчується через 108 місяців після цієї дати.
2.2 Період практичної реалізації становить 84 місяці.
2.3 Завершальна стадія становить 24 місяці.
2. Додаток I "Технічні та адміністративні положення"
Оновлений Додаток I "Технічні та адміністративні положення" додається.
Всі інші терміни та умови
Угоди про фінансування залишаються без змін. Ця Додаткова угода набирає чинності з дати її підписання останньою зі Сторін.
Ця Додаткова угода укладена у двох примірниках українською та англійською мовами, кожний з яких має однакову силу, при цьому один з примірників передається Бенефіціарові, а інший - Комісії. У разі виникнення розбіжностей, текст англійською мовою має переважну силу.
За Бенефіціара: |
За Комісію: |
(підпис) |
(підпис) |
Степан КУБІВ |
Петер ВАГНЕР |
Перший віце-прем’єр-міністр України - Міністр економічного розвитку і торгівлі |
Директор - Керівник Групи підтримки України Генеральний Директорат з питань сусідства та переговорів щодо розширення |
Дата: 28.12.2016 |
Дата: 06.09.2016 |
ДОДАТКОВА УГОДА № 1
ДО УГОДИ ПРО ФІНАНСУВАННЯ № ENPI/2013/024-446
ТЕХНІЧНІ ТА АДМІНІСТРАТИВНІ ПОЛОЖЕННЯ
КРАЇНА-БЕНЕФІЦІАР/ РЕГІОН |
Україна |
СТАТТЯ БЮДЖЕТУ |
21 03 51 00 |
НАЗВА |
Рамкова програма на підтримку угод між Україною та ЄС, ENPI/2013/024-446 |
ЗАГАЛЬНА ВАРТІСТЬ |
Загальна кошторисна вартість: 21 млн. євро Загальний внесок із бюджету ЄС: 21 млн. євро |
МЕТОД НАДАННЯ ДОПОМОГИ/ МЕТОД УПРАВЛІННЯ |
Проектний підхід Пряме управління, яке здійснюється Європейською Комісією в якості Суб’єкту з укладання контрактів: - гранти - конкурси пропозицій; - гранти - пряме надання гранту; - закупівля послуг, поставки Непряме управління з Агентством НАТО з питань поставок - NSPA |
КОД ДАК |
15110 |
СЕКТОР |
Галузева державна політика та адміністративне управління |
1. ОПИС ПРОГРАМИ
Угоду про асоціацію між Україною та ЄС (УА), що включає створення поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі (ПВЗВТ), було парафовано в 2012 році. Політичну частину Угоди було підписано в Брюсселі 21 березня 2014 року. Економічну частину буде введено в дію після виконання всіх політичних, економічних та юридичних передумов.
УА поглибить політичну асоціацію України та економічну інтеграцію України та ЄС. Тому необхідно, щоб Україна покращила інституційну спроможність у сфері державного управління, з тим, щоб мати можливість дієво виконувати зобов’язання, визначені УА і ПВЗВТ та, більш загально, забезпечувати підтримку і сталість поточних і запланованих реформ.
В рамках візового діалогу 22 листопада 2010 року Європейський Союз запропонував Україні План дій щодо лібералізації візового режиму (далі - План дій). План дій визначає зобов’язання, які має виконати України з метою запровадження безвізового режиму для короткострокових поїздок громадян України до ЄС.
Порядок денний асоціації Україна - ЄС, який набув чинності 24 листопада 2009 року визначає основні реформи та напрямки співробітництва в контексті підготовки до імплементації положень УА та ПВЗВТ. УА доповнює цілий ряд галузевих угод. Дана Програма буде зосереджена на виконанні окремих пріоритетних напрямків Порядку денного асоціації Україна - ЄС, а також на реалізації наступних галузевих угод:
- Рамкова угода між Україною та Європейським Співтовариством про загальні принципи участі України в програмах Співтовариства;
Також в рамках Програми буде надаватися допомога Україні щодо утилізації запасів протипіхотних мін типу ПФМ-1 в рамках Конвенції про заборону застосування, накопичення запасів, виробництва і передачі протипіхотних мін та про їхнє знищення (далі - Конвенція).
Окрім цього, програма Всеохоплюючої інституційної розбудови (СІВ), яку було започатковано в рамках Східного партнерства, має на меті надавати підтримку в розбудові інституційної спроможності центральних органів виконавчої влади, державних органів, що відіграють ключову роль в підготовці засад для впровадження майбутньої УА та ПВЗВТ.
В Україні програма СІВ надаватиме підтримку у впровадженні чотирьох Планів інституційних реформ, як визначено в Рамковому документі програми Всеохоплюючої інституційної розбудови (далі - програма СІВ), підписаному восени 2010 року, а саме: а) процес управління та реалізації
Угоди про асоціацію (включаючи ПВЗВТ); б) санітарні та фітосанітарні заходи; в) контроль за державною допомогою; г) розбудова спроможності у сфері міграції та надання притулку. Відповідно до програми СІВ Уряд України затвердив Плани інституційних реформ (ПІР) у кожній із вищезазначених сфер.
Дана Програма надаватиме підтримку з розбудови спроможностей в сфері контролю за державною допомогою, та, в разі необхідності за напрямом щодо процесу управління та реалізації
Угоди про асоціацію та ПВЗВТ.
До даного документу також додається початкова логічна матриця проекту "Утилізація запасів протипіхотних мін типу ПФМ-1 в Україні". Логічна матриця може оновлюватись або змінюватись без внесення змін до Угоди про фінансування, в разі якщо запропоновані зміни не стосуватимуться цілей Програми.
1.1. Цілі
Загальна мета:
Завдання:
- Надання підтримки у створенні та запровадженні системи контролю за державною допомогою в Україні у відповідності до стандартів ЄС;
- Розбудова спроможностей відповідних центральних органів виконавчої влади, державних органів України з метою забезпечення дієвого виконання зобов’язань, визначених у Порядку денному асоціації. Особливу увагу буде приділено питанням належного управління, розвитку приватного сектору, транспорту та енергетиці;
- Надання підтримки щодо участі центральних органів виконавчої влади, державних органів України у визначених програмах ЄС у відповідності з Рамковою угодою між Україною та Європейським Співтовариством про загальні принципи участі України в програмах Співтовариства;
- Надання підтримки щодо утилізації запасів протипіхотних мін типу ПФМ-1 в Україні у відповідності до положень Конвенції та стандартів ЄС в цій сфері;
- Забезпечення підготовчих заходів, проведення моніторингу, оцінювання та аудиту з метою своєчасного та ефективного започаткування та надання допомоги ЄС у пріоритетних сферах відповідно до Порядку денного асоціації Україна - ЄС.
Ключовими елементами майбутньої Угоди про асоціацію є належне управління, верховенство права та права людини, тому вони матимуть наскрізний пріоритет для даної Програми. В цьому відношенні Програма зосередиться на сприянні поширенню знань про принципи та найкращі практики ЄС у відповідних сферах, а також на підвищенні рівня прозорості, підзвітності та ефективності державного управління.
1.2. Очікувані результати та основні заходи
Очікуваними результатами є:
- подальший поступ України у виконанні зобов’язань, передбачених Порядком денним асоціації Україна - ЄС, успішне впровадження реформ шляхом посилення співпраці Україна - ЄС;
- посилено інституційної спроможності центральних органів виконавчої влади, державних органів щодо стратегічного планування, формування державної політики та управління державними фінансами відповідно до порядку денного реформ та пріоритетів правового наближення з ЄС;
- відібрані центральних органів виконавчої влади, державних органів мають необхідну спроможність для виконання зобов’язань в рамках угод між Україною та ЄС;
- дієве функціонування системи контролю за державною допомогою в Україні та вдосконалення контролю за державними фінансами;
- досягнуто подальший прогрес в рамках співробітництва за програмою ГНСС, завдяки поширенню сфери охоплення EGNOS на Україну;
- посилено спроможність відповідних центральних органів виконавчої влади, державних органів щодо участі в програмах ЄС;
- утилізовано запаси протипіхотних мін типу ПФМ-1 в Україні у відповідності до положень Конвенції та стандартів ЄС в цій сфері;
Україні буде надана обґрунтована і вчасна допомога в рамках річної програми Європейського інструменту сусідства і партнерства (ЄІСП) шляхом впровадження відповідних проектів у пріоритетних сферах, а також буде їх здійснено моніторинг та оцінку.
Впровадження Програми відбуватиметься за трьома основними компонентами:
Компонент 1: Підтримка впровадження окремих заходів Планів інституційних реформ Програми СІВ
Цей компонент включатиме два під-компоненти:
- створення ефективного інституційного забезпечення та механізмів формування державної політики для координування і впровадження
Угоди про асоціацію та ПВЗВТ;
- посилення інституційної спроможності центральних органів виконавчої влади, державних органів, залучених до процесу управління та реалізації Угоди про асоціацію та ПВЗВТ. Основна увага буде направлена на питання стратегічного управління, процедури прийняття рішень, управління людськими ресурсами та технічних спроможностей;
- забезпечення моніторингу та оцінки реалізації
Угоди про асоціацію, включаючи оцінку наслідків, проведення інформаційних компаній та поширення відповідної інформації.
Очікується, що вищезазначені заходи будуть, в основному, підтримані в межах Рамкової програми на підтримку угод між ЄС та Україною за 2011 рік. В разі необхідності дана Програма надаватиме додаткову підтримку.
Компонент 1.2: Контроль та моніторинг державної допомоги:
- вдосконалення законодавчих та інституційних засад;
- перегляд системи формування державної політики, включно із компонентами у сфері конкурентної, бюджетної та промислової політики у відповідності до вимог законодавства в сфері контролю за державною допомогою;
- створення реєстру державної допомоги, включаючи відповідну IT систему;
- розробка методологічної та технічної допомоги для системи державної допомоги;
- розбудова інституційної спроможності та навчання державних службовців відповідних установ;
- створення механізмів забезпечення підзвітності, прозорості та залучення зацікавлених учасників до моніторингу і контролю системи державної допомоги.
Реалізація Компоненту 1.2 залежатиме від прийняття нормативно-законодавчої бази в сфері контролю за державною допомогою у відповідності до європейських принципів і найкращого досвіду країн ЄС.
Компонент 2: Підтримка виконання Порядку денного Асоціації Україна - ЄС,
Угоди про асоціацію та ПЗВТ, включно з
Угодою про співробітництво в рамках ГНСС щодо поширення сфери покриття EGNOS та надання підтримки щодо утилізації запасів протипіхотних мін типу ПФМ-1
Впровадження цього Компоненту вимагатиме здійснення наступних заходів:
- розбудова інституційної спроможності центральних органів виконавчої влади, державних органів України стосовно впровадження стандартів ЄС, а також наближення законодавчої та інституційної бази України до вимог двосторонніх договорів;
- забезпечення системного підходу до питань наближення законодавства з метою досягнення у визначений момент часу критичної маси законів, наближених до норм ЄС у відповідності до положень двосторонніх договорів;
- здійснення заходів, необхідних для забезпечення утилізації запасів протипіхотних мін типу ПФМ-1 в Україні;
- здійснення заходів, пов’язаних із впровадженням, моніторингом та оцінкою діяльності в секторах, визначених ЄС та центральними органами виконавчої влади, державними органами України як пріоритетні.
Компонент 3: Підтримка виконання Рамкової Угоди між Україною та Європейським Співтовариством про загальні принципи участі України в програмах Співтовариства
Виконання цього компоненту передбачатиме наступні заходи:
- підвищення інституційної спроможності центральних органів виконавчої влади, державних органів України з метою сприяння їх участі в програмах ЄС, включаючи підвищення рівня поінформованості про відповідні програми ЄС та його агенції, та, в разі необхідності, наближення відповідного законодавства України та загальних підходів до практик Європейського Союзу;
- надання фінансової підтримки Україні щодо сплати нею внесків за участь в програмах ЄС.
2. ВПРОВАДЖЕННЯ
2.1 Орієнтовний термін виконання
Орієнтовний термін виконання Програми визначається відповідно до положень Статті 2 Особливих умов.
2.2. Місце впровадження
В основному, дана Програма буде впроваджуватися спільно з центральними органами виконавчої влади, державними органами, розташованими в м. Київ. Окремі проекти технічної допомоги (наприклад, які стосуються утилізації протипіхотних мін, поширення сфери EGNOS) можуть впроваджуватися у відповідних областях України.
Проекти Twinning впроваджуватимуться в центральних органах виконавчої влади, державних органах України та, за необхідності, у їх територіальних підрозділах.
Місце впровадження проектів технічної допомоги буде визначено після підготовки відповідних проектів.
................Перейти до повного тексту