1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


28.08.2012
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 231/16
(До Розділу V "Економічне та галузеве співробітництво" Глава 1. "Співробітництво у сфері енергетики, включаючи ядерну енергетику")
РІШЕННЯ КОМІСІЇ
від 24 серпня 2012 року
щодо внесення змін до Додатку I Регламенту (ЄС) № 715/2009 Європейського Парламенту та Ради щодо умов доступу до газотранспортних систем
(Текст стосується ЄЕП)
(2012/490/ЄС)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу.
Беручи до уваги Регламент (ЄС) № 715/2009 Європейського Парламенту та Ради від 13 липня 2009 року про умови доступу до газотранспортних систем та яким скасовується Регламент (ЄС) № 1775/2005 (- 1) і зокрема статтю 23(2) відповідно:
Оскільки:
(1) Регламент (ЄС) № 715/2009 встановлює недискримінаційні правила щодо умов доступу до газотранспортних систем для забезпечення належного функціонування внутрішнього ринку газу. Оскільки дублювання газотранспортних систем в більшості випадків не є економічним та ефективним, конкуренція на ринках природного газу стимулюється доступом третіх осіб, що відкриває інфраструктуру для всіх постачальників у прозорий та недискримінаційний спосіб. Часте виникнення договірних перевантажень, коли замовники послуг транспортування не можуть отримати доступ до газотранспортних систем, незважаючи на фізичну наявність потужності, є перешкодою на шляху до завершення формування внутрішнього енергетичного ринку.
(2) Практика показала, що, незважаючи на застосування певних принципів управління перевантаженнями, таких як пропозиція переривчастих потужностей, передбачених Регламентом (ЄС) № 1775/2005 Європейського Парламенту та Ради від 28 вересня 2005 року щодо умов доступу до газотранспортних систем (- 2) та Регламенту (ЄС) № 715/2009, договірні перевантаження в газотранспортних системах Союзу залишаються перешкодою для розвитку належно функціонуючого внутрішнього ринку газу. Тому необхідно внести зміни до керівних принципів застосування процедур управління перевантаженнями у випадку договірних перевантажень. Відповідно до статті 23(3) Регламенту (ЄС) № 715/2009 запропоновані керівні принципи повинні відображати відмінності між національними газотранспортними системами та можуть встановлювати мінімальні вимоги, які повинні бути виконані для досягнення недискримінаційних та прозорих умов доступу до системи в частині процедур управління перевантаженнями.
(3) Процедури врегулювання перевантажень повинні застосовуватися у випадках договірних перевантажень і спрямовані на вирішення цих випадків, через повернення невикористаних потужностей на ринок для їх перерозподілу в межах процесів звичайного розподілу потужностей.
(4) Якщо в точці міждержавного з'єднання часто виникає фізичне перевантаження, процедури врегулювання перевантажень часто можуть бути безрезультатними. У цих випадках рішення слід розглянути з точок зору планування та інвестицій газотранспортних систем.
(5) Відповідно до Регламенту (ЄС) № 713/2009 Європейського Парламенту та Ради (- 3) Агентство з взаємодії енергетичних регуляторів (далі - "Агентство") повинно здійснювати моніторинг та аналіз впровадження цих керівних принципів. Необхідно, щоб оператори газотранспортних систем публікували інформацію, необхідну для виявлення випадків договірних перевантажень в доступному форматі.
(6) Відповідно до статті 24 Регламенту (ЄС) № 715/2009, національні регулятори забезпечують дотримання цих керівних принципів.
(7) З метою забезпечення найбільш ефективного застосування процедур врегулювання перевантажень у всіх точках міждержавного з'єднання та з метою максимального використання вільних потужностей у всіх суміжних системах входу-виходу, дуже важливо, щоб національні регулятори та оператори газотранспортних систем різних держав-членів і всередині держав-членів тісно співпрацювали між собою. Зокрема, національні регулятори та оператори газотранспортних систем повинні враховувати найкращі практики та намагатись гармонізувати процеси впровадження цих Керівних Принципів. Діючи згідно зі статтею 7 Регламенту (ЄС) № 713/2009, Агентство та національні регулятори повинні забезпечити, щоб найбільш ефективні процедури врегулювання перевантажень були впроваджені на відповідних точках входу та виходу у всьому Союзі.
(8) Оскільки, оператори газотранспортних систем володіють детальною інформацією про фізичне використання системи та найкраще усвідомлені для оцінки майбутніх потоків, вони можуть визначити частину додаткової потужності, яка доступна у додаток до розрахованої технічної потужності. Пропонуючи більше гарантованої потужності, ніж технічно доступно, з урахуванням сценаріїв щодо потоків та договірної потужності, оператори газотранспортних систем беруть на себе ризик, який повинен бути відповідно винагороджений. З метою визначення доходів операторів газотранспортних систем, така додаткова потужність все одно повинна бути розподілена лише за умови, що всі інші потужності, включаючи потужності, що виникли внаслідок застосування інших процедур врегулювання перевантажень, були розподілені. Оператори газотранспортних систем повинні тісно співпрацювати для визначення технічної потужності. Для того, щоб вирішити потенційну ситуацію фізичного перевантаження, оператори газотранспортних систем повинні застосувати найбільш економний захід, який включає або зворотній викуп потужності, або застосування інших технічних або комерційних заходів.
(9) Тому в Регламент (ЄС) № 715/2009 слід внести відповідні зміни.
(10) Заходи, передбачені цим Рішенням, відповідають позиції Комітету, прийнятій відповідно до статті 51 Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту та Ради (- 4),
УХВАЛИЛА ЦЕ РІШЕННЯ:
Стаття 1.
В Додаток I Регламенту (ЄС) № 715/2009 вносяться зміни відповідно до Додатку до цього Рішення.
Стаття 2.
Це Рішення набирає чинності на двадцятий день від дня його опублікування в Офіційному віснику Європейського Союзу.
Вчинено в Брюсселі 24 серпня 2012 року.
За Комісію
Президент
див. зображення
__________
(-1) OB L 211, 14.08.2009, стр. 36.
(-2) OB L 289, 03.11.2005, стр. 1.
(-3) OB L 211, 14.08.2009, стр. 1.
(-4) OB L 211, 14.08.2009, стр. 94.
ДОДАТОК
Зміни до Додатку І Регламенту (ЄС) № 715/2009 включені Рішенням Постійної групи високого рівня 2018/01/PHLG-EnC. Адаптації до Додатку І Регламенту 715/2009 зроблені згідно з Рішенням 2018/01/PHLG-EnC.- 1
В Додаток I до Регламенту (ЄС) № 715/2009 вносяться наступні зміни:
1. пункт 2.2 замінюється наступним:
"2.2. Процедури врегулювання договірних перевантажень
2.2.1. Загальні Положення
1. Положення пункту 2.2 застосовуються до точок міждержавного з'єднання між суміжними системами входу-виходу, незалежно від того, вони фізичні чи віртуальні, між двома чи більше Договірними Сторонами або в межах однієї Договірної Сторони, якщо ці точки підпадають під процедуру розподілу потужності замовникам, що є предметом рішення відповідного національного регулятора Договірної Сторони. Вони також можуть застосовуватись до точок входу та точок виходу до третіх країн за рішенням відповідного національного регулятора. На точки виходу до кінцевих споживачів та газорозподільних систем, точки входу з установок та газовидобувних підприємств, а також точок входу-виходу з та до газосховищ не поширюються положення пункту 2.2.- 2
2. На підставі інформації, опублікованої операторами газотранспортних систем відповідно до Розділу 3 цього Додатку, і, в тих випадках, коли це доцільно, що перевіреної національними регуляторами, Рада Регуляторних Органів Енергетичного Співтовариства до 1 червня кожного року, починаючи з 2020 року, публікує моніторинговий звіт про перевантаження у точках міждержавного з'єднання стосовно продуктів гарантованої потужності, що були розподілені у минулому році, з урахуванням, наскільки це можливо, торгівлі потужністю на вторинному ринку та використання переривчастої потужності.- 3
3. Будь-яка додаткова потужність, яка стала доступною в результаті застосування однієї з процедур врегулювання перевантажень, відповідно до пунктів 2.2.2, 2.2.3, 2.2.4 та 2.2.5, повинна бути запропонована відповідним(и) оператором(ами) газотранспортної(них) системи(м) в межах звичайної процедури розподілу потужності.
4. Заходи, передбачені в пунктах 2.2.2, 2.2.4 та 2.2.5, повинні бути впроваджені з 1 жовтня 2018 року. Пункти 2.2.3(1)-2.2.3(5) застосовуються з 1 липня 2020 року.- 4
2.2.2. Збільшення потужності шляхом методу перевищення ліміту та зворотнього викупу
1. Оператори газотранспортних систем повинні запропонувати і, після погодження національним регулятором, запровадити стимулюючий метод перевищення ліміту та зворотнього викупу для надання додаткової потужності на гарантованій основі. До впровадження національний регулятор проводить консультації з національними регуляторами суміжних Договірних Сторін та держав-членів Європейського союзу та враховує думку суміжних національних регуляторів. Додаткова потужність визначається як гарантована потужність, яка пропонується додатково до технічної потужності точки міждержавного з'єднання, розрахована відповідно до статті 16(1) цього Регламенту.- 5
2. Метод перевищення ліміту та зворотнього викупу повинен стимулювати операторів газотранспортних систем розподіляти додаткову потужність з урахуванням технічних умов, таких як теплота згорання, температура та очікуване споживання відповідної системи входу-виходу та потужності в суміжних системах. Оператори газотранспортних систем застосовують динамічний підхід щодо перерахунку технічної або додаткової потужності системи входу-виходу.
3. Метод перевищення ліміту та зворотнього викупу повинен базуватися на стимулах, що відображають ризики операторів газотранспортних систем при розподілі додаткової потужності. Метод повинен бути структурований таким чином, щоб доходи від продажу додаткової потужності та витрати, що виникають у зв"язку із застосуванням зворотнього викупу або заходів відповідно до пункту 6, розподілялись між операторами газотранспортних систем та замовниками послуг транспортування. Національні регулятори приймають рішення про розподіл доходів та витрат між оператором газотранспортної системи та замовником послуг транспортування.
4. З метою визначення доходів операторів газотранспортних систем, технічна потужність, зокрема, потужність, яку повернуто оператору, а також, у відповідних випадках, потужність, що з"являється внаслідок застосування механізмів "бери або втрачай" для гарантованої потужності на добу наперед і "бери або втрачай" для довгострокової потужності, вважаються розподіленими першими, ніж будь-яка інша додаткова потужність.

................
Перейти до повного тексту