- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
УГОДА
між Україною та Європейським Союзом щодо статусу Консультативної місії Європейського Союзу з реформування сектору цивільної безпеки України
(КМЄС в Україні)
УКРАЇНА (далі – Україна або Приймаюча держава),
з однієї сторони, і
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СОЮЗ (далі - Європейський Союз),
з іншої сторони,
разом далі - Сторони,
ВРАХОВУЮЧИ:
- Лист Міністра закордонних справ України до Високого представника Європейського Союзу із закордонних справ і політики безпеки від 11 липня 2014 року,
- Рішення Ради ЄС № 2014/486/CFSP від 22 липня 2014 року щодо Консультативної місії Європейського союзу з реформування сектору цивільної безпеки України (КМЄС в Україні),
- що ця Угода не буде торкатися прав і зобов’язань Сторін відповідно до міжнародних договорів та інших актів, що встановлюють міжнародні суди і трибунали, в тому числі Статуту Міжнародного кримінального суду,
ДОМОВИЛИСЬ ПРО ТАКЕ:
СТАТТЯ 1
Сфера застосування та визначення
1. Ця Угода застосовується до Консультативної місії Європейського Союзу (КМЄС в Україні) та її персоналу.
2. Ця Угода застосовується тільки на території України.
3. Для цілей цієї Угоди:
(a) "КМЄС в Україні" або "Місія" означає Консультативну місію ЄС з реформування сектору цивільної безпеки України, засновану Радою Європейського Союзу згідно з Рішенням 2014/486/CFSP, в тому числі її компоненти, відділи, штаб-квартири і персонал, розгорнуті на території Приймаючої держави і приписані до КМЄС в Україні;
(b) "Глава місії" означає Главу представництва КМЄС в Україні, призначеного Радою Європейського Союзу;
(c) "Європейський Союз (ЄС)" означає постійні органи ЄС та їхніх співробітників;
(d) "Персонал КМЄС в Україні" означає Главу місії, персонал Місії, прикомандирований державами-членами ЄС, Європейською службою зовнішньої діяльності (ЄСЗД), установами ЄС і держав, що не є членами ЄС, які запрошені ЄС взяти участь у КМЄС в Україні, міжнародних співробітників, які наймаються на контрактній основі КМЄС в Україні для підготовки, підтримки та реалізації Місії, а також персонал, відряджений Державою, що направляє, установою ЄС або ЄСЗД в рамках Місії. Це поняття не включає в себе комерційних підрядників або місцевий персонал;
(e) "Штаб-квартира" означає головний штаб КМЄС в Україні в Києві;
(f) "Держава, що направляє" означає будь-яку державу-члена ЄС або державу, що не є членом ЄС, яка направила персонал для участі у Місії;
(g) "Об’єкти" означає всі будівлі, приміщення, споруди та земельні ділянки, необхідні для ведення діяльності Місії, а також для розміщення персоналу Місії;
(h) "Місцевий персонал" означає осіб, які є громадянами України або іноземними громадянами, які мають посвідку на постійне проживання в Україні;
(i) "Офіційна кореспонденція" означає всю кореспонденцію, що відноситься до КМЄС в Україні та її функцій;
(j) "Транспортні засоби КМЄС в Україні" означає всі автомобілі та інші транспортні засоби, що належать, орендовані або зафрахтовані КМЄС в Україні;
(k) "Майно КМЄС в Україні" означає обладнання, в тому числі транспортні засоби, а також споживчі товари, необхідні для здійснення діяльності КМЄС в Україні.
СТАТТЯ 2
Загальні положення
1. КМЄС в Україні і персонал КМЄС в Україні повинні дотримуватись законів та правил Приймаючої держави та утримуватися від будь-яких дій або діяльності, несумісних з цілями КМЄС в Україні.
2. КМЄС в Україні є автономною у виконанні своїх функцій відповідно до положень цієї Угоди. Приймаюча держава повинна поважати єдність і міжнародний характер КМЄС в Україні.
3. Глава місії повинен регулярно інформувати Уряд Приймаючої держави щодо чисельності персоналу КМЄС в Україні, дислокованого на території Приймаючої держави.
СТАТТЯ 3
Ідентифікація
1. Список персоналу КМЄС в Україні, включаючи дати їх прибуття та від’їзду, має надаватися до Міністерства закордонних справ України (МЗС України) протягом усього часу діяльності Місії і, за потреби, поновлюватися. Персонал КМЄС в Україні матиме службові картки, які видаватимуться МЗС України і підтверджуватимуть статус персоналу КМЄС в Україні.
2. Транспортні засоби КМЄС в Україні можуть бути оснащені ідентифікаційним маркуванням КМЄС в Україні, зразок якого має бути наданий відповідним органам Приймаючої держави, а також номерними знаками, що передбачені для дипломатичних місій в Україні.
3. КМЄС в Україні має право використовувати прапор ЄС у своїй Штаб-квартирі і в інших місцях, окремо або разом з прапором Приймаючої держави, відповідно до рішення Глави місії. Національні прапори або емблеми складових національних контингентів КМЄС в Україні можуть відображатися на об’єктах, транспортних засобах КМЄС в Україні і уніформі Місії відповідно до рішення Глави місії.
СТАТТЯ 4
Перетин кордону та пересування територією України
1. Персонал КМЄС в Україні, майно КМЄС в Україні, транспортні засоби КМЄС в Україні повинні перетинати кордон Приймаючої держави через пункти пропуску через державний кордон для автомобільного, залізничного, повітряного, морського та річкового сполучення.
2. Приймаюча держава повинна сприяти в’їзду на територію і виїзду з території Приймаючої держави персоналу КМЄС в Україні та майна КМЄС в Україні, транспортних засобів КМЄС в Україні. Персонал КМЄС в Україні перетинає державний кордон України за дійсними паспортами. Під час в’їзду і виїзду з території Приймаючої держави персонал КМЄС в Україні, що має посвідчення учасника Місії або тимчасовий документ про участь в КМЄС в Україні, звільняється від митного догляду, візових та імміграційних правил, і інших форм імміграційного контролю на території Приймаючої держави.
3. Персонал КМЄС в Україні звільняється від дотримання правил Приймаючої держави, що регулюють реєстрацію і контроль іноземців, але не набуває жодного права на звернення щодо постійного місця проживання на території Приймаючої держави.
4. КМЄС може ввозити на митну територію Приймаючої держави або вивозити з митної території України товари, у тому числі транспортні засоби, призначені для офіційного користування в Україні, зі звільненням від митного догляду. Такі товари, у тому числі транспортні засоби, мають бути задекларовані у відповідності до митного законодавства Приймаючої держави, передбаченого для дипломатичних місій.
5. Персонал КМЄС в Україні може керувати транспортними засобами, суднами і експлуатувати літаки і будь-які інші засоби пересування на території Приймаючої держави, якщо вони мають дійсні національні чи міжнародні посвідчення водія, свідоцтва капітана судна або ліцензії пілотів, в разі потреби. Приймаюча держава приймає як дійсні, без стягування податків або зборів, посвідчення чи дозволи водія, що має персонал КМЄС в Україні.
6. КМЄС в Україні і персонал КМЄС в Україні разом з їхніми транспортними засобами і будь-якими іншими засобами пересування, обладнанням та витратними матеріалами мають право на вільне і необмежене пересування всією територією Приймаючої держави, включаючи її територіальне море і повітряний простір, із дотриманням законодавства України.
За необхідності, можуть бути укладені додаткові домовленості згідно з положеннями статті 18.
7. Для цілей Місії під час пересування у службових справах персонал КМЄС в Україні і місцевий персонал мають право користуватися дорогами загального користування, мостами, поромами, аеропортами і портами без сплати мит, зборів, податків чи інших зборів. КМЄС в Україні не звільняється від розумної плати за замовлені і отримані послуги згідно з умовами, які застосовуються до таких послуг, що надаються громадянам Приймаючої держави.
СТАТТЯ 5
Привілеї та імунітети КМЄС в Україні, які надаються Приймаючою державою
1. Об’єкти є недоторканними. Представники Приймаючої держави можуть заходити до них лише за згодою Глави місії.
2. Об’єкти, предмети їхньої обстановки та інше майно в них, а також їхні транспортні засоби користуються імунітетом від обшуку, реквізиції, арешту та виконавчих дій.
3. КМЄС в Україні, її власність та майно КМЄС в Україні, незалежно від їх розташування або належності, користуються імунітетом від усіх форм судових процесів.
4. Архіви і документи КМЄС в Україні завжди і всюди є недоторканними.
5. Офіційна кореспонденція є недоторканною.
6. КМЄС в Україні звільняється від усіх загальнодержавних та місцевих зборів і податків, а також зборів аналогічного характеру щодо придбаних та ввезених товарів, послуг та об’єктів, що використовуються КМЄС в Україні для цілей КМЄС в Україні. КМЄС в Україні не звільняється від сплати зборів і податків, які представляють собою оплату за надані послуги.
7. Приймаюча держава повинна дозволяти ввозити товари, необхідні для цілей КМЄС в Україні, і звільняти такі товари від усіх митних зборів, податків тощо, за винятком зборів за складські, транспортні та інші надані послуги.
СТАТТЯ 6
Привілеї та імунітети персоналу КМЄС в Україні, які надаються Приймаючою державою
1. Персонал КМЄС в Україні не підлягає будь-якій формі арешту або утримання під вартою.
2. Документи, кореспонденція і майно персоналу КМЄС в Україні є недоторканними, за винятком випадків виконавчих дій, які дозволяються згідно з пунктом 6.
3. Персонал КМЄС в Україні користується імунітетом від кримінальної юрисдикції Приймаючої держави за будь-яких обставин. Привілеї, надані персоналу КМЄС в Україні, та імунітет від кримінальної юрисдикції України не звільняють його від юрисдикції Держави, що направляє, або установ ЄС. Держава, що направляє, або відповідна установа ЄС, залежно від обставин, може відмовитися від імунітету персоналу КМЄС в Україні щодо кримінальної юрисдикції Приймаючої держави. Така відмова повинна завжди бути чітко висловленою.
4. Персонал КМЄС в Україні користується імунітетом від цивільної та адміністративної юрисдикції Приймаючої держави щодо усних та письмових висловлювань і щодо всіх дій, здійснених ним під час виконання своїх службових обов’язків. У разі ініціювання цивільного процесу щодо персоналу КМЄС в Україні у будь-якому суді Приймаючої держави Глава місії і компетентний орган Держави, що направляє, або установа ЄС негайно інформуються про це. До початку провадження у справі в суді Глава місії і компетентний орган Держави, що направляє, чи установа ЄС засвідчують у суді, чи була відповідна дія вчинена персоналом КМЄС в Україні під час виконання службових обов’язків. Якщо дія була вчинена під час виконання службових обов’язків, провадження не може бути відкрито і застосовуються положення статті 16. Якщо дія була вчинена не під час виконання службових обов’язків, судове провадження може бути продовжено. Засвідчення Главою місії і компетентним органом Держави, що направляє, або установою ЄС має обов’язкову силу у юрисдикції Приймаючої держави, яка не може оскаржити його. Відкриття провадження за ініціативою персоналу КМЄС в Україні позбавляє його права посилатися на імунітет від юрисдикції щодо будь-якого зустрічного позову, безпосередньо пов’язаного з основним позовом.
5. Персонал КМЄС в Україні не зобов’язаний давати показання в якості свідків.
6. Жодні виконавчі дії не можуть застосовуватись щодо персоналу КМЄС в Україні, за винятком випадків, коли проти нього відкрито цивільне провадження, не пов’язане з його службовими обов’язками. Майно персоналу КМЄС в Україні, яке згідно зі свідченнями Глави місії необхідне для виконання його службових обов’язків, не може бути заарештоване на виконання рішення, постанови або розпорядження суду. У цивільному провадженні персонал КМЄС в Україні не повинен піддаватись жодним обмеженням його особистої свободи або будь-яким іншим примусовим заходам.
7. Імунітет персоналу КМЄС в Україні від юрисдикції Приймаючої держави не звільняє його від юрисдикції відповідної Держави, що направляє.
................Перейти до повного тексту