1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


ДОДАТКОВА УГОДА № 2
між Урядом України та Європейською Комісією, що діє від імені Європейського Союзу, про внесення змін до Угоди про фінансування програми "Підтримка комплексного реформування державного управління в Україні" (ENI/2016/039-569)
Дата підписання: 18.11.2019
20.11.2019
Дата набрання чинності для України: 20.11.2019
Уряд України (далі - Країна-партнер),
з однієї Сторони, та
Європейська Комісія (далі - Комісія), що діє від імені Європейського Союзу (далі - ЄС),
з іншої Сторони,
домовилися внести до Угоди про фінансування програми "Підтримка комплексного реформування державного управління в Україні" такі зміни:
1. Додаток I - Технічні та адміністративні положення
Оновлений Додаток I "Технічні та адміністративні положення" додається (в тому числі Додатки I та II до нього).
Всі інші терміни та умови Угоди про фінансування залишаються незмінними. Ця Додаткова угода набуває чинності з дати її підписання останньою із Сторін.
Ця Додаткова угода укладена у двох примірниках українською та англійською мовами, при цьому один з примірників переданий Країні-партнеру, а інший - Комісії. Обидві мовні версії є однаково автентичними. У разі виникнення розбіжностей щодо тлумачення цієї Додаткової угоди, текст англійською мовою має переважну силу.
ЗА УРЯД УКРАЇНИ ЗА ЄВРОПЕЙСЬКУ КОМІСІЮ
(підпис) (підпис)
Тимофій МИЛОВАНОВ Петер ВАРНЕР
Міністр розвитку економіки, торгівлі
та сільського господарства України
Директор - Керівник Групи підтримки
України Генеральний директорат
у справах сусідства та переговорів
з питань розширення ЄС
Дата 20.11.2019 Дата 18.11.2019
Додаткова угода № 2
до Угоди про фінансування ENI/2016/039-569 "Підтримка комплексного реформування державного управління в Україні"
Додаток I:
ТЕХНІЧНІ ТА АДМІНІСТРАТИВНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Назва/
основний акт/
номер у системі CRIS
Підтримка комплексного реформування державного управління в Україні
Номер у системі CRIS: ENI/2016/039-569
фінансується в рамках Європейського інструменту сусідства
2. Регіон - бенефіціар програми/
місце реалізації
Україна
Місце реалізації програми: Україна
3. Програмний документ Не застосовується (це спеціальний захід)
4. Пріоритетний сектор/
Тематичний напрямок
Реформа державного управління Допомога з розвитку: НІ
5. Відповідні суми Загальна кошторисна вартість: 104 млн євро
Загальна сума внеску з бюджету ЄС: 104 млн євро з яких:
• 90 млн євро для підтримки бюджету і
• 14 млн євро для додаткової підтримки
6. Методи надання допомоги та механізми реалізації Проектний метод
- Пряме управління:
° Двостороння співпраця
° Закупівля послуг
- Непряме управління зі Світовим банком
Підтримка бюджету
- Пряме управління:
° Договір про реформування сектора
7 a) Код(и) DAC 15110 Політика державного сектора та адміністративне управління
b) Основний канал надання допомоги 1.10000 УСТАНОВИ ДЕРЖАВНОГО СЕКТОРА
8. Показники (відповідно до форми DAC у системі CRIS) Загальні стратегічні напрямки Не є метою Важлива мета Основна мета
Розвиток з активною участю громадськості/належне управління -------
| |
-------
-------
| |
-------
x
Допомога у сфері охорони навколишнього середовища x -------
| |
-------
-------
| |
-------
Гендерна рівність (у тому числі участь жінок у розвитку) -------
| |
-------
x -------
| |
-------
Розвиток торгівлі x -------
| |
-------
-------
| |
-------
Охорона репродуктивного здоров’я, здоров’я матері, новонароджених та дітей x -------
| |
-------
-------
| |
-------
Показники відповідно до конвенцій Ріо-де-Жанейро Не є метою Важлива мета Основна мета
Біологічне різноманіття x -------
| |
-------
-------
| |
-------
Боротьба з опустелюванням x -------
| |
-------
Пом’якшення наслідків зміни клімату x -------
| |
-------
-------
| |
-------
Адаптація до зміни клімату x -------
| |
-------
-------
| |
-------
9. Глобальні суспільні блага та виклики (GPGC), тематичні програми Не застосовується
СТИСЛИЙ ОПИС

Ця програма спрямована на підтримку України в реалізації комплексної Стратегії реформування державного управління
(далі - РДУ) на 2016-2021 роки, що охоплює основні горизонтальні функції системи управління відповідно до Принципів державного управління, розроблених OECD/SIGMA в тісній співпраці з Європейською Комісією. Крім того, в рамках цієї програми надаватиметься підтримка у зміцненні потенціалу в галузі управління державними фінансами (далі - УДФ), яка є невід’ємною частиною РДУ та охоплюється взаємопов’язаною Стратегією розвитку системи управління державними фінансами
, яка наразі переглядається і оновлюється.

Програма складається з бюджетної підтримки, що включає розширений діалог з питань політики щодо реалізації Стратегії РДУ України на 2016-2021 роки
, виділення траншів на основі вибраних показників ефективності, та додаткової підтримки, що забезпечує нарощування потенціалу центральних органів виконавчої влади України, відповідальних за реалізацію стратегій реформування державного управління та управління державними фінансами.

Програма спрямована на підтримку всіх основних напрямів реформування державного управління, а саме: формування і координація політики, державна служба та управління людськими ресурсами, підзвітність державного управління, включаючи поліпшення його організації, надання адміністративних послуг, а також процедури та управління державними фінансами (охоплюється взаємопов’язаною Стратегією УДФ
). Це сприятиме подальшому зміцненню стратегічної бази реформування державного управління шляхом посилення передбаченого механізму моніторингу, звітності та оцінювання реалізації стратегій реформування державного управління та управління державними фінансами в Україні.

Більш конкретно, ця програма спрямована на забезпечення необхідної підтримки для підвищення якості та актуальності політики та законодавчого планування і розвитку, істотної реорганізації державного управління України, набору нової хвилі фахівців на державну службу, створення стабільної, професійної та політично нейтральної державної служби в Україні, вдосконалення нормативно-правової бази у сфері адміністративних процедур і покращення надання адміністративних послуг. Поточний перегляд чинної Стратегії УДФ
, який призведе до затвердження переглянутої Стратегії УДФ і Плану заходів з її реалізації до кінця 2016 року, забезпечить необхідну узгодженість між реформами в рамках реформування державного управління та управління державними фінансами; зокрема, шляхом зміцнення належних систем управління державними фінансами як одного з найважливіших елементів належно функціонуючого державного управління.
1 ОПИС ПРОГРАМИ
1.1 Цілі/результати
Ця програма стосується реалізації Порядку денного 2030. Передусім, вона забезпечує послідовне досягнення Цілей сталого розвитку, зокрема, таких:
• Ціль 8 - Сприяння сталому, інклюзивному та стабільному економічному зростанню, повній і продуктивній зайнятості та забезпеченню гідною роботою усіх;
• Ціль 16 - Сприяння мирним та інклюзивним громадам в інтересах сталого розвитку, забезпечення доступу до правосуддя для всіх і створення ефективних, підзвітних та інклюзивних інституцій на всіх рівнях.
Загальні і конкретні цілі
Загальна ціль програми полягає у підвищенні професіоналізму, підзвітності, ефективності та результативності державного управління України.
Конкретні цілі:
1. Удосконалення державного управління, координації, реалізації, моніторингу та звітності щодо процесу РДУ;
2. Посилення стратегічного планування політики, якості політики і вдосконалення законодавства;
3. Підвищення професіоналізму, ефективності та політичної нейтральності державної служби;
4. Підвищення підзвітності державного управління;
5. Підвищення якості та доступності надання адміністративних послуг і зменшення адміністративного навантаження на громадян і бізнес;
6. Зміцнення управління державними фінансами.
Очікувані результати:
Конкретна ціль 1:
1.1 Посилено спроможність державних органів, відповідальних за реалізацію, координацію, моніторинг та звітування щодо реформування державного управління.
1.2 Доопрацьовано Стратегію реформування державного управління України із застосуванням інклюзивного та аналітично обґрунтованого підходу після проведення оцінки вихідного стану відповідно до Принципів державного управління, розроблених OECD/SIGMA.
1.3 Посилено фінансову стабільність реформи державного управління.
Конкретна ціль 2:
2.1 Удосконалено процедурну та інституційну базу для урядової системи планування стратегічної політики і законодавства, а також системи розроблення політики і розвитку законодавства.
2.2 Формування політики і розвиток законодавства здійснюються із застосуванням комплексного та аналітично обґрунтованого підходу.
2.3 Удосконалено обмін інформацією між державними органами у процесі формування політики та розроблення законодавства, а також реалізації політики шляхом розширення використання інтегрованої міжвідомчої системи електронного документообігу.
Конкретна ціль 3:
3.1 Послідовне інституціональне впровадження Принципів державного управління, розроблених OECD/SIGMA, в систему державної служби України.
3.2 У питаннях набору, оплати праці та управління розвитком кар’єри державних службовців забезпечується застосування підходу врахування заслуг і дотримуються принципи гендерної рівності.
3.3 Покращено управління людськими ресурсами в системі державного управління.
Конкретна ціль 4:
4.1 Раціоналізовано структуру державного управління (переглянуті місії, сфери й обсяги відповідальності, функції та завдання міністерств та інших державних органів).
4.2 Поліпшено підзвітність між галузевими міністерствами і пов’язаними з ними центральними органами виконавчої влади (агентствами, інспекціями, службами).
Конкретна ціль 5:
5.1 Удосконалено нормативно-правову базу, процедури, інфраструктуру, кадрову та технічну спроможність центрів надання адміністративних послуг.
5.2 Посилено надання адміністративних послуг в електронній формі.
5.3 Запроваджена і застосовується на практиці послідовна і повна правова база для адміністративні процедури.
Конкретна ціль 6:
6.1 Покращено організацію та управління людськими ресурсами в Міністерстві фінансів України та інших державних органах, пов’язаних з питаннями управління державними фінансами.
6.2 Покращено координацію, моніторинг та звітування щодо реалізації Стратегії управління державними фінансами.
6.3 Повноцінно працює функція інтегрованого середньострокового фінансового прогнозування.
1.2 Основні заходи
1.2.1 Бюджетна підтримка
Компонент бюджетної підтримки спрямований на надання підтримки Уряду України в поліпшенні якості, підзвітності, результативності й ефективності державного управління України відповідно до Принципів державного управління, розроблених SIGMA/OECD.
Досягнення цієї цілі здійснюватиметься за рахунок таких основних заходів:
• Діалог з питань політики щодо реалізації стратегій реформування державного управління та управління державними фінансами з метою забезпечення задовільного прогресу обох реформ шляхом постійного моніторингу та вжиття необхідних коригувальних заходів.
• Постійний діалог з установами, задіяними в реалізації стратегій реформування державного управління та управління державними фінансами, щодо їхніх потреб щодо спроможності та заходів з розбудови спроможності з метою підтримки їхньої діяльності та управління змінами протягом всього процесу реалізації.
• Моніторинг і регулярний діалог щодо відібраних результатів і вихідних показників Стратегії реформування державного управління, які мають вирішальне значення для задовільного прогресу реформування та його загального успіху в середньостроковій перспективі.
• Технічний діалог в рамках аналізу запиту на надання траншу відповідно до графіка виплат, наведеного в Угоді про фінансування з метою оцінки ступеня виконання загальних і спеціальних умов для здійснення виплат.
Це означає, що співпраця і взаємодія в рамках компоненту бюджетної підтримки будуть пов’язані з досягненням конкретних цілей і відповідних очікуваних результатів, зазначених в Розділі 1.1 вище.
1.2.2 Додаткова підтримка
Компонент додаткової підтримки включатиме такі заходи:
• Надання консультативної, методичної підтримки та безпосередніх практичних порад у процесі реалізації Стратегії реформування державного управління України;
• Нарощування потенціалу провідної установи з питань РДУ, а також інших основних зацікавлених сторін (Національного агентства України з питань державної служби, Національної академії державного управління, відповідних міністерств і відомств) у процесі реалізації Стратегії РДУ;
• Розробка та введення в дію методик та інструментів, необхідних для здійснення та моніторингу основних напрямків реформування, передбачених в Стратегії РДУ;
• Методичний супровід та надання безпосередніх практичних порад у процесі проведення функціональних обстежень і реалізації рекомендацій, наданих за їхніми підсумками;
• Регулярний моніторинг і звітність щодо реалізації Стратегії РДУ, включаючи підтримку у реалізації узгоджених рамок моніторингу та звітності для здійснення бюджетної підтримки;
• Оцінка проектів законодавчих та програмних документів, пов’язаних з конкретними напрямками реформування державного управління, з точки зору їхньої відповідності принципам державного управління та належної практики;
• Технічні консультації та аналіз витрат у процесі проектування і введення в дію ключових систем управління інформацією, передбачених Стратегією РДУ, включаючи інформаційну систему управління людськими ресурсами та комплексну систему електронного документообігу;
• Технічні консультації та нарощування потенціалу для ефективного застосування гендерного аналізу, впровадження гендерного підходу та складання бюджету в рамках стратегічного планування, розвитку політики і законодавства;
• Консультування та надання безпосередніх практичних порад у процесі впровадження процедур набору персоналу на конкурентній основі та інших інструментів управління персоналом відповідно до нового Закону України "Про державну службу" та кращих європейських практик;
• Нарощування потенціалу та навчання працівників служб персоналу та окремих категорій державних службовців;
• Підтримка інституційної реорганізації, управління змінами та нарощування потенціалу в галузі управління державними фінансами;
• Консультаційна підтримка у впровадженні комплексної системи середньострокового фінансового прогнозування;
• Періодичні незалежні перевірки на предмет дотримання умов бюджетної підтримки.
1.3 Логіка реалізації
Ця програма забезпечуватиме підтримку реалізації Стратегії РДУ України на 2016-2021 роки та конкретних заходів, передбачених в Планах її реалізації, а також реалізації переглянутої Стратегії УДФ.
Стратегія РДУ, включаючи Таблицю завдань і показників виконання, кошторис витрат на реалізацію Стратегії та План реалізації на 2016-2020 роки, була затверджена Урядом України 24 червня 2016 року. Поточна Стратегія УДФ на 2013-2017 роки, як очікується, буде переглянута до кінця 2016 року.
Підтримка Стратегії РДУ охоплюватиме всі передбачені напрями реформування. Підтримка переглянутої Стратегії УДФ переважно зосереджуватиметься на зміцненні потенціалу та підтримці процесу управління змінами установ, причетних до УДФ, які знаходяться у сфері управління Міністерства фінансів України, та наданні рекомендацій щодо впровадження комплексної системи середньострокового фіскального прогнозування.
Постійний діалог між ЄС та Україною щодо політики реформування державного управління, разом з регулярними виплатами в рамках програми бюджетної підтримки для цієї програми, дозволить досягти стійкого прогресу в ключових напрямах реформування, що охоплюються Стратегією РДУ, а саме реформування державної служби, формування та координація політики, підзвітність, включаючи організацію державного управління, та надання адміністративних послуг.
Підтримка з нарощування потенціалу, пов’язана з реалізацією реформ за конкретними напрямами, передбаченими переглянутою Стратегією УДФ, а також з розробкою і розгортанням комплексної інформаційної системи управління людськими ресурсами на державній службі, включаючи модулі для набору, обліку проходження державної служби, оцінки результатів службової діяльності та нарахування заробітної плати, буде надаватися із застосуванням режиму непрямого управління зі Світовим банком.
Система оцінки ефективності в цілях надання бюджетної підтримки стосуватиметься успішної реалізації окремих розділів Стратегії РДУ відповідно до Плану заходів з її реалізації. Передумовою для здійснення кожної виплати в рамках бюджетної підтримки є ретельна оцінка відповідно до цілей та індикаторів щодо реформування державного управління з метою пересвідчитися в тому, що стабільний процес реформ триває, а спільно погоджені критерії політики виконуються.
2 РЕАЛІЗАЦІЯ
2.1 Реалізація компоненту бюджетної підтримки
2.1.1 Обґрунтування сум, що виділяються на бюджетну підтримку
Сума, що виділяється на компонент підтримки бюджету становить 90 млн євро.
Ця сума ґрунтується на аналізі орієнтовної вартості реалізації Стратегії РДУ, який є невід’ємною частиною документа, прийнятого Урядом 24 червня 2016 року. Зокрема, загальна вартість реалізації Стратегії РДУ, включаючи витрати, пов’язані зі створенням та ефективним функціонуванням посад фахівців з питань реформ, оцінюється у 176,18 млн євро на 2016-2020 роки. Отже, внесок ЄС в рамках цієї програми відповідатиме приблизно 51 % від загального обсягу необхідного фінансування для реалізації Стратегії РДУ на 2016-2020 роки.
Запропонований розмір компонента бюджетної підтримки також ґрунтується на таких елементах:
- зобов’язання Уряду виділяти бюджетні кошти відповідно до Стратегії РДУ і Плану заходів з її реалізації та дотримуватися стандартних бюджетних процедур;
- зобов’язання Уряду забезпечувати фінансову стабільність реформи оплати праці, передбаченої Законом України "Про державну службу", шляхом прийняття надійного середньострокового фінансового прогнозування щодо необхідних бюджетних ресурсів, а також виділення запланованих бюджетних коштів у ході щорічного процесу планування бюджету в поєднанні з планами і цілями щодо оптимізації чисельності працівників, зайнятих у сфері державного управління.
2.1.2 Критерії для виплати бюджетної підтримки
Загальні умови для виплати всіх траншів є такими:
- Достатній прогрес у реалізації секторальної політики ( Стратегії реформування державного управління), включаючи здійснення заходів, передбачених у Плані заходів з її реалізації, збереження обґрунтованості та актуальності;
- Реалізація обґрунтованої макроекономічної політики, орієнтованої на стабільність;
- Достатній прогрес у реалізації переглянутої Стратегії розвитку системи управління державними фінансами;
- Достатній прогрес щодо доступу громадськості до своєчасної, повної та якісної бюджетної інформації.
Дотримання цих загальних умов є необхідною умовою для надання фіксованої складової кожного траншу, а також для розгляду виконання спеціальних умов для надання обумовленої складової другого, третього, четвертого і п’ятого траншів. У разу істотного погіршення основних показників, виплати в рамках бюджетної підтримки можуть бути офіційно призупинені відповідно до Статті 26.1 Загальних умов Угоди про фінансування або тимчасово призупинені чи зменшені.
Спеціальні умови для виплати обумовлених траншів стосуються досягнення конкретних завдань і цільових показників, закладених в Стратегії РДУ і Плані заходів з її реалізації, та пов’язані з основними напрямами реформування, передбаченими Стратегією РДУ, а саме:
- Стратегічна основа для реформування державного управління
- Стратегічне планування, формування та координація політики
- Державна служба та управління людськими ресурсами
- Підзвітність - організація, прозорість, нагляд
- Надання адміністративних послуг - адміністративні процедури, зменшення адміністративного навантаження, якість послуг, електронне урядування
Показники ефективності, що використовуються для здійснення виплат, описані в Додатку I цих Технічних та адміністративних положень. Обрані цілі та показники ефективності будуть застосовуватися протягом усього терміну дії програми.
Однак, за належним чином обґрунтованих обставин, Кабінет Міністрів України може подати до Комісії запит на внесення змін до цілей і показників. Погоджені зміни цілей і показників можуть бути затверджені шляхом обміну листами між двома сторонами.
Організація здійснення та графік виплат описані в Додатку I цих Технічних та адміністративних положень.
2.1.3 Докладна інформація про бюджетну підтримку
Бюджетна підтримка, яка надається ЄС, надається у формі переведення фінансових коштів на національний казначейський рахунок України, і який не повинен мати цільове призначення. Зарахування здійснених переказів у євро та переведення цих коштів у гривні здійснюватиметься за відповідними курсами обміну валют згідно зі Статтею 6 Спеціальних умов Угоди про фінансування.
Передбачено, що компонент бюджетної підтримки, складатиметься з 5 подальших щорічних виплат (2016-2021 роки). Орієнтовний графік виплат наведено нижче:
Фінансовий рік країни 2017 2018 2019 2020 2021 Усього
Вид траншу Q1 Q1 Q2 Q3 Q4 Q1 Q2 Q3 Q4 Q1 Q2 Q3 Q4 Q1 Q2 Q3 Q4 Млн євро
Фіксований транш 10 5 5 5 5 30
Обумовлений транш 15 15 9 21 60
УСЬОГО 10 20 20 14 26 90
2.2 Докладна інформація про додаткову підтримку
2.2.1 Закупівлі (пряме управління)
Предмет Тип (роботи, матеріали, послуги) Орієнтовна кількість договорів Орієнтовний триместр початку процедури
Технічна допомога в рамках реалізації Стратегії РДУ
(включаючи аналіз виконання умов бюджетної підтримки)
Послуга 1 Q2 2017
Q4 2017
Q2 2019
Оцінка та аудит Послуга 2 Q1 2019
Q4 2021
Забезпечення публічності та комунікація Послуга 1 2Q 2018
2.2.2 Непряме управління зі Світовим банком
Частина цієї програми, а саме, підтримка розроблення та впровадженні комплексної інформаційної системи управління людськими ресурсами на державній службі (очікуваний результат 3.3), а також підтримка конкретних напрямів реформування, передбачених Стратегією УДФ (очікувані результати 6.1-6.3) здійснюватиметься в режимі непрямого управління зі Світовим банком відповідно до Статті 58(1) (c) Регламенту (ЄС, Євратом) № 966/2012.
Цей режим реалізації передбачає:
• Посилення управління людськими ресурсами на державній службі шляхом надання підтримки розроблення та впровадженні інформаційної системи управління людськими ресурсами та консолідації фонду оплати праці в системі державного управління в рамках реалізації Стратегії РДУ.
• Надання допомоги Уряду України в підвищенні ефективності, результативності та прозорості управління державними фінансами в рамках реалізації переглянутої Стратегії УДФ і Плану заходів з її реалізації.
Цей режим реалізації є виправданим, оскільки Світовий банк має великий досвід роботи в Україні у сфері управління державними фінансами, включаючи участь у реалізації Комплексної системи фінансової та управлінської інформації та нещодавнє розроблення оцінки управління державними фінансами України (ДВФП 2016 р.). Світовий банк успішно реалізовував проекти з реформування державного управління, спрямовані на підвищення якості управління державними фінансами та управління людськими ресурсами в різних країнах світу (Таджикистан, Нігерія, Албанія).
Світовий банк виконуватиме такі завдання з виконання бюджету: проведення процедур державних закупівель і присудження контрактів, укладення та управління отриманими контрактами, в тому числі здійснення відповідних виплат.
Світовий банк наразі проходить попередню оцінку відповідно до Статті 61(1) Регламенту (ЄС, Євратом) № 966/2012. Уповноважений відповідальний співробітник Комісії вважає, що, з огляду на дотримання попередньої оцінки на основі Регламенту (ЄС, Євратом) № 1605/2002 та довготривалу безперешкодну співпрацю, на Світовий банк може бути покладено завдання з виконання бюд­жету в рамках непрямого управління.
Витрати, понесені Світовим банком, можуть бути визнані прийнятними станом на 1 серпня 2016 року. Це необхідно для того, щоб Світовий банк міг розпочати відповідні заходи з підтримки оновлення Стратегії УДФ та підготувати початкову концепцію комплексної інформаційної системи управління людськими ресурсами, які є одними з основних елементів цієї програми.
2.2.3 Зміна з непрямого на пряме управління у зв’язку з винятковими обставинами
Світовий банк знову бере участь у діяльності у сферах реформування державного управління та управління державними фінансами в Україні. Хоча дискусії зі Світовим банком вказують на високий рівень узгодженості та однодумності в підході до реформ у зазначених секторах, ці дискусії ще мають дійти остаточного висновку, який згодом призведе до підписання відповідної угоди.
У разі не досягнення її домовленості ця частина програми здійснюватиметься в режимі прямого управління через закупівлі в такий спосіб:
Предмет Тип (роботи, матеріали, послуги) Орієнтовна кількість договорів Орієнтовний триместр початку процедури
Допомога у розробленні та впровадженні інформаційної системи управління людськими ресурсами для державного управління Послуга
Предмет
1
1
Q2 2017
Q4 2017
Допомога в підвищенні ефективності, результативності та прозорості управління державними фінансами (УДФ) Послуга 1 Q2 2017
2.3 Застосування критеріїв відповідності за географічною ознакою під час проведення закупівель та надання грантів
Критерії відповідності за географічною ознакою, тобто за місцем реєстрації заявників для участі у процедурах закупівель та надання грантів, а також стосовно країни походження товарів, закупівля яких здійснюється відповідно до положень основного акта та умов відповідних договірних документів, будуть застосовуватись згідно з наведеними нижче положеннями.
Відповідальна уповноважена посадова особа Комісії має право розширити критерії відповідності за географічною ознакою згідно з пунктом (b) частини 2 Статті 9 Регламенту (ЄС) № 236/2014 з огляду на терміновість або через відсутність продуктів та послуг на ринках відповідних країн або в інших випадках, обґрунтованих у належному порядку, в тих випадках, коли дотримання правил відповідності унеможливить або суттєво ускладнить реалізацію цієї програми.
2.4 Орієнтовний бюджет
Внесок ЄС
(сума у млн євро)
2.1 Бюджетна підтримка - Контракт щодо секторальної реформи 90
2.2 Додаткова підтримка 14
2.2.1 - Закупівлі (пряме управління) 7.8
2.2.2 - Непряме управління зі Світовим банком 5.3
2.3 і 2.4 - Оцінка та аудит 0.5
2.5 - Забезпечення публічності та комунікація 0.4
УСЬОГО 104
2.5 Організація впровадження і обов’язки
Передбачено, що спрямування та моніторинг реалізації Стратегії РДУ, включаючи всі аспекти цієї програми, здійснюватиме Координаційна рада з питань реформування державного управління, яку очолює Віце-прем’єр-міністр України з питань європейської і євроатлантичної інтеграції, відповідальний за реформування державного управління. Координаційна рада складається з представників ключових державних органів, залучених до процесу реформування державного управління. За доцільності та потреби, відповідні громадські організації, представники національних установ, що беруть участь у реформуванні, партнери у сфері розвитку, а також представники ЄС також запрошуватимуться на засідання Координаційної ради.
На засіданнях Координаційної ради також розглядатимуться та обговорюватимуться конкретні аспекти Стратегії УДФ, що охоплюються цією програмою.
Передбачається створення комітету зі спрямування та моніторингу Стратегії УДФ під керівництвом Міністерства фінансів України та за участі заінтересованих сторін і міжнародних донорів (СБ, ЄС тощо) з метою нагляду та аналізу реалізації переглянутої Стратегії УДФ та Плану заходів з її реалізації.
Спрямування та моніторинг цієї програми здійснюватиме Спільна моніторингова група, створена Урядом України після підписання Угоди про фінансування. До складу цієї групи входитимуть представники служб ЄС, а також представники ключових міністерств і відповідних установ, залучених до реалізації стратегій РДУ та УДФ.
Основними завданнями Спільної моніторингової групи є:
• Моніторинг і контроль за впровадженням програми;
• Оцінка ступеня виконання показників, що використовуються для щорічних виплат бюджетної підтримки;
• Забезпечення взаємодії між відповідними державними органами з метою досягнення очікуваних результатів програми та відповідних показників ефективності;
• Підготовка рекомендацій, спрямованих на усунення недоліків і проблем у процесі реалізації програми.
Спільна моніторингова група з моніторингу проводитиме засідання щоквартально.
2.6 Моніторинг результативності та звітування
Поточний технічний і фінансовий моніторинг впровадження програми має бути постійним процесом і частиною обов’язків партнера-виконавця. З цією метою виконавець має створити постійну систему внутрішнього технічного і фінансового моніторингу для цієї програми, а також готувати регулярні звіти про хід впровадження (квартальні та річні) та кінцеві звіти. Кожен звіт повинен містити достовірний опис реалізації програми, труднощів, які виникали в ході реалізації, внесених змін, а також ступеня досягнення результатів (практичних і кінцевих результатів), що вимірюватиметься за допомогою відповідних показників, зазначених у Додатках I і II цих Технічних та адміністративних положень. Звіт має бути викладений таким чином, щоб за його допомогою можна було здійснювати моніторинг передбачених та використаних засобів, а також використання бюджету в рамках програми. Кінцевий звіт, описовий та фінансовий, має охоплювати весь період реалізації програми.
Спільна моніторингова група буде створена у складі представників ключових бенефіціарів і ЄС. Ця група буде збиратися щоквартально та обговорюватиме прогрес реалізації програми, проблеми і затримки та способи їх подолання. Предметом обговорення також будуть звіти про реалізацію, підготовлені Урядом.
Дотримання умов, необхідних для здійснення виплат бюджетної підтримки, зазначених в Додатку I і II цих Технічних та адміністративних положень, буде ґрунтуватися на експертних оцінках і результатах діалогу з питань політики та моніторингових нарад. За потреби, буде введена в дію спеціальна незалежна експертна місія.
Комісія може здійснювати додаткові моніторингові візити як у складі власних співробітників, так за участі незалежних консультантів, залучених безпосередньо Комісією для здійснення незалежних моніторингових оглядів (або відібраних відповідальним агентом, найнятим Комісією для здійснення таких оглядів).
2.7 Оцінка
З огляду на важливість програми проміжне та заключне оцінювання реалізації програми або її компонентів здійснюватиметься незалежними консультантами, найнятими Комісією.
Здійснюватиметься проміжне та заключне оцінювання.
Комісія інформуватиме організацію-виконавця не менше, ніж за 30 днів, про передбачені дати робочих візитів з оцінювання. Організація-виконавець зобов’язана дієво та ефективно співпрацювати з експертами, які проводитимуть оцінювання, та, поміж іншим, надавати їм всю необхідну інформацію та документацію, а також доступ до відповідних приміщень та місць здійснення проектної діяльності.
Звіти про результати оцінювання надаватимуться країні-партнеру та іншим ключовим заінтересованим сторонам. Уряд України і Комісія аналізуватимуть висновки та рекомендації за результатами оцінювання, та за необхідності, за погодженням з країною-партнером, спільно прийматимуть рішення щодо подальших дій та будь-яких необхідних коригувань, у тому числі, якщо це зазначено, щодо переорієнтації проекту.
2.8 Аудит
Без обмеження прав щодо зобов’язань за контрактами, укладеними для реалізації цієї програми, Комісія може на підставі результатів оцінки ризиків укладати контракти на проведення незалежних аудитів або перевірок витрат стосовно одного чи кількох контрактів або договорів.
2.9 Комунікація та забезпечення публічності
Комунікація ті забезпечення публічності ЄС є встановленим законом зобов’язанням для всіх зовнішніх програм, що фінансуються ЄС.
Ця програма передбачає заходи з комунікації та забезпечення публічності, які ґрунтуватимуться на відповідному Плані комунікації та забезпечення публічності цієї програми, який буде розроблено на початку реалізації та підтримуватиметься за рахунок бюджету, зазначеного вище у розділі 2.4 .
Стосовно встановлених законом зобов’язань щодо комунікації та забезпечення публічності, зазначені заходи здійснюватимуться Комісією, країною-партнером, підрядниками, бенефіціарами грантів та/або уповноваженими організаціями. Належні договірні зобов’язання мають бути включені, відповідно, в угоду про фінансування, контракти про закупівлі та надання грантів та угоди про делегування повноважень.
Посібник з питань комунікації та забезпечення публічності зовнішніх програм ЄС використовуватимуться для розроблення Плану комунікації та забезпечення публічності щодо цієї програми та відповідних договірних зобов’язань.
Додатки до Технічних та адміністративних положень
1. Показники ефективності, що використовуються для виплат
2. Здійснення та графік платежів
Додаток I
до Технічних та адміністративних положень
Показники ефективності,
що використовуються для виплат
1.1 Загальні умови
Загальними умовами для виплати всіх траншів є:
- Достатній прогрес у реалізації секторальної політики, а саме Стратегії реформування державного управління України на 2016-2021 роки (Стратегія РДУ), включаючи виконання заходів, передбачених у Плані заходів з її реалізації, а також збереження обґрунтованості та актуальності цих документів;
- Реалізація обґрунтованої макроекономічної політики, орієнтованої на досягнення стабільності;
- Достатній прогрес у реалізації переглянутої Стратегії розвитку системи управління державними фінансами;
- Достатній прогрес щодо доступу громадськості до своєчасної, повної та якісної бюджетної інформації.
Під час оцінки прогресу в реалізації Стратегії РДУ до уваги братимуться такі елементи:
- Ступінь виконання заходів, передбачених у Плані заходів.
- Неперервне дотримання вимог Закону України "Про державну службу", а також інших основних законодавчих і нормативно-правових актів, які мають бути розроблені або змінені під час реалізації Стратегії РДУ. Здійснення заходів з реформування, передбачених Стратегією РДУ, має відповідати Принципам державного управління, розробленим OECD/SIGMA.
- Фінансова стабільність реалізації Стратегії РДУ в цілому та реформи оплати праці, передбаченої Законом України "Про державну службу" зокрема.
- Ефективне функціонування структур, що здійснюють координацію, моніторинг та звітування з питань реформування державного управління, а також Комісії з питань вищого корпусу державної служби.
Постійний діалог повинен відбуватися з питань реалізації реформи державного управління для виявлення основних питань, які вирішуватимуться в рамках кожного року реформування, з метою забезпечення успішної реалізації Стратегії РДУ та Плану заходів з її реалізації, сприяючи тим самим оцінці виконання загальних умов, викладених вище.
1.2 Спеціальні умови
Спеціальні умови головним чином стосуються досягнення конкретних цілей і завдань, окреслених в Стратегії РДУ і Плані заходів з її реалізації. Ці спеціальні умови становитимуть основу для оцінки результатів діяльності для виплати обумовлених траншів.
Докладний перелік показників ефективності для виплати обумовлених траншів, включаючи конкретні якісні вимоги до кожного показника, наведені у таблиці нижче.
Показники ефективності, що будуть використовуватися для виплати 1-го та 2-го обумовлених траншів
Очікувані результати Програми Показники ефективності Конкретні якісні вимоги Джерело перевірки Номер обумовленого траншу, пов’язаного з показником
1.1 Посилено спроможність державних органів, відповідальних за реалізацію, координацію, моніторинг та звітування щодо реформування державного управління. 1.1.1 Органи з питань реалізації, координації, моніторингу та звітування щодо реформування державного управління на політичному рівні та на рівні державної служби створені та ефективно функціонують, включаючи структурний підрозділ з питань РДУ в Секретаріаті Кабінету Міністрів України та підрозділи інших відповідних державних органів, які впроваджують конкретні напрями РДУ, маючи відповідні повноваження, підзвітність і спроможність. - достатня чисельність персоналу (мінімальна кількість - 10 працівників);
- компетенція і технічні навички працівників (державних службовців) структурного підрозділу з питань РДУ в Секретаріаті КМУ та підрозділів, що займаються напрямами РДУ в інших відповідних державних органах;
- наскільки структурний підрозділ з питань РДУ в Секретаріаті КМУ та підрозділи, які працюють за напрямами РДУ в інших відповідних державних органах, наділені достатніми повноваженнями, на підставі відповідних Положень, а також мають відповідну кадрову, фінансову і технічну спроможність для координації та впровадження Стратегії РДУ
;
- річна плинність кадрів у підрозділі з питань РДУ в Секретаріаті КМУ та підрозділах, що працюють за напрямами РДУ в інших відповідних державних органах;
- відповідальність за кожну ціль і завдання реформи чітко визначена і є наявною на політичному та адміністративному рівнях управління;
- комплексний інституційний та кадровий план, спрямований на забезпечення спроможності підрозділів, які займаються питаннями РДУ, затверджено, його реалізацію розпочато;
- кількість засідань на рік Кабінету Міністрів України, Координаційної ради з питань РДУ і Спеціальних робочих груп на рівні вищого корпусу державної служби, на яких обговорювалися стратегічні документи/питання, пов’язані з РДУ;
- наявність і якість методологій та керівних інструкцій щодо моніторингу, оцінки та звітування щодо реалізації Стратегії РДУ
;
- якість розроблення та функціональних можливостей інструментів IT, призначених підтримувати реалізацію Стратегії РДУ
, а також моніторинг і звітування про хід реалізації;
- кількість виконаних рішень із загального числа рішень, прийнятих Координаційною радою з питань РДУ і Спеціальними робочими групами на рівні вищого корпусу державної служби протягом звітного року;
- характер, обсяг, надійність і періодичність оприлюднення моніторингових звітів про стан реалізації Стратегії РДУ
.
Річний звіт щодо РДУ, інші звіти Уряду, відповідні акти Уряду, Протоколи засідань Координаційної ради з питань РДУ і Спеціальних робочих груп на рівні вищого корпусу державної служби
Звіти про зовнішню оцінку
1
1.2 Доопрацьовано Стратегію РДУ України
із застосуванням інклюзивного та аналітично обґрунтованого підходу після проведення оцінки вихідного стану відповідно до Принципів державного управління, розроблених OECD/SIGMA.
1.2.1 Оновлену Стратегію РДУ
і План заходів з її реалізації
з показниками вихідного рівня, цільовими показниками та індикаторами затверджено у відповідності до результатів і рекомендацій на основі базової оцінки відповідно до Принципів державного управління.
- позитивна оцінка експертами SIGMA прийнятих і переглянутих Стратегії РДУ
і Плану заходів з її реалізації
на предмет відповідності рекомендаціям, наданим після базового вимірювання;
- наскільки Стратегія РДУ
та План заходів з її реалізації
оновлюються у відповідності до погоджених (Координаційною радою) рекомендацій за результатами функціональних обстежень під час перегляду Стратегії та Плану заходів.
Відповідні акти Уряду
Звіт про оцінку SIGMA
2
2.1 Удосконалено процедурну та інституційну базу для урядової системи планування стратегічної політики і законодавства, а також системи розроблення політики і розвитку законодавства. 2.1.1 Прийняті нові обов’язкові до виконання методики планування стратегічної політики та законодавства, а також методики формування політики і підготовки проектів законодавчих і нормативно-правових актів у рамках перегляду Регламенту Кабінету Міністрів
та інших пов’язаних з цими питаннями процедурних положень.
- позитивна оцінка експертами SIGMA нової редакції Регламенту КМУ
та відповідних методик і процедурних інструкцій;
- відповідність методик принципам і критеріям регуляторної якості та ефективності (включаючи оцінку впливу, внутрішні та зовнішні консультації, механізми вирішення конфліктів, механізми контролю якості, гендерний аналіз та стратегію досягнення гендерної рівності);
- обов’язковий характер методики;
- ступінь розроблення і прийняття змін до відповідних законів і правил;
- наскільки провідний підрозділ з питань планування та координації стратегічної політики наділений відповідними повноваженнями, на підставі Положення, а також має відповідну кадрову, фінансову та технічну спроможність для ефективного виконання своєї місії та завдань.
Регламент КМУ
та відповідні методики та процедурні інструкції
Відповідні законодавчі та урядові акти
Звіти Уряду
Звіти про зовнішню оцінку
2
3.2 У питаннях набору, оплати праці та управління розвитком кар’єри державних службовців забезпечується застосування підходу врахування заслуг і дотримуються принципи гендерної рівності. 3.2.1 Кількість державних службовців на посадах категорій "А"
і "Б"
, які визначені як посади фахівців з питань реформ відповідно до Закону України "Про державну службу"
та відповідних актів Уряду, що визначають загальну концепцію і план-графік запровадження посад фахівців з питань реформ, (пріоритети реформування, розподіл посад у рамках кожного напряму реформування, типи посади, посадові інструкції, рамки вимог до компетентності, спеціальні умови оплати праці, порядок впровадження, графік набору, спеціальний режим оцінки результатів діяльності).
Аналіз здійснюватиметься за такими елементами:
- загальне дотримання затвердженої концепції посад фахівців з питань реформ
;
- зміни до законодавства з метою реалізації концепції посад фахівців з питань реформ
;
- ступінь внесення змін до організаційної структури відповідних державних органів у відповідності до концепції посад фахівців з питань реформ
;
- розроблені і впроваджені, в тому числі через посадові інструкції, належні рамки вимог до компетентності (вимоги високого рівня до посад фахівців з питань реформ, включаючи досвід і фахові знання, знання мов, навички міжособистісного спілкування, лідерство та управлінські навички, бачення і мотивація);
- розроблення та введення в дію відповідних посадових інструкцій для кожної посади фахівця з питань реформ в усіх відповідних державних органах;
- належність і відповідність процесу визначення посад фахівців з питань реформ (посади керівників і головних спеціалістів);
- нейтральність, об’єктивність та ефективність процедур відбору, ефективний набір на основі заслуг, дотримання принципів гендерної рівності під час набору і призначення на посади;
- наскільки зовнішні спостерігачі, включаючи представників міжнародних партнерів України, мають змогу брати участь і здійснювати нагляд за процесом конкурсного відбору на посади фахівців з питань реформ;
- професійна якість відібраних кандидатів, призначених на посади фахівців з питань реформ;
- сталість і конкурентоспроможність рівнів оплати праці (порівняно з іншими державними службовцями);
- базовий посадовий оклад на посадах фахівців з питань реформ та інших еквівалентних посадах;
- річна плинність кадрів серед державних службовців, які займають посади фахівців з питань реформ;
- якість та ефективність процесу оцінки результатів діяльності державних службовців, які займають посади фахівців з питань реформ.
Зміни до Закону України "Про державну службу"
Відповідні урядові акти, Річний звіт щодо РДУ, інші звіти Уряду, Звіти про зовнішню оцінку
1, 2
3.3 Покращено управління людськими ресурсами в системі державного управління. 3.3.1 Відсотковий показник зменшення загальної чисельності працівників у системі державного управління внаслідок підвищення ефективності та результативності державного управління згідно з цільовими показниками, визначеними в Стратегії РДУ
.
- наскільки оптимізація чисельності працівників у системі державного управління впроваджується згідно з річними цільовими показниками, визначеними в Стратегії РДУ
;
- наскільки оптимізації чисельності працівників у системі державного управління ґрунтується на аналізі місій та функцій державних органів, їх внутрішніх робочих процесів та організаційних структур;
- наскільки розроблено і впроваджено обов’язкову для застосування методологію визначення чисельності, що забезпечує прозорий та оперативний моніторинг чисельності персоналу (не лише державних службовців) і витрат на утримання персоналу (фонд оплати праці) у системі державного управління до введення в експлуатацію інтегрованої інформаційної системи управління людськими ресурсами, включаючи щомісячне оприлюднення даних в мережі Інтернет.
Річний звіт щодо РДУ, інші звіти Уряду
Дані про працівників системи державного управління, розміщенні в мережі Інтернет
2
3.3.2 Концептуальний документ щодо інтегрованої інформаційної системи управління людськими ресурсами, включаючи опис всіх модулів, графік розробки та розгортання і технічні специфікації, розроблено та погоджено на відповідному рівні. Практична реалізація розпочата обраним підрядником. - наскільки в концептуальному документі та технічних специфікаціях відображені основні функції управління людськими ресурсами, зокрема щодо проведення конкурсного відбору, ведення обліку проходження служби, оцінки результатів службової діяльності, внутрішньої мобільності, фінансової аналітики та обчислення та виплати заробітної плати (відомості про нарахування заробітної плати, сформовані в системі казначейства);
- якість технічного виконання й функціональних можливостей інтегрованої інформаційної системи управління людськими ресурсами;
- відповідність і практична реалістичність графіку розгортання інтегрованої інформаційної системи управління людськими ресурсами.
Річний звіт щодо РДУ, інші звіти Уряду
Звіти про зовнішню оцінку
1
3.3.3 Відсоток державних органів, які користуються інтегрованою інформаційною системою управління людськими ресурсами відповідно до затвердженого Урядом графіку розгортання системи по роках. - ступінь реалізації заходів, передбачених у графіку розгортання інтегрованої інформаційної системи управління людськими ресурсами, що охоплює всі відповідні державні органи та установи до 2020 року;
- частка працівників в органах державного управління (не лише державних службовців), облік, управління та оплата праці яких здійснюється за допомогою інтегрованої інформаційної системи управління людськими ресурсами;
- ефективність ключових модулів управління людськими ресурсами, включаючи модуль щодо фонду заробітної плати.
Річний звіт щодо РДУ, інші звіти Уряду
Звіти про зовнішню оцінку
2, 3, 4
4.1 Раціоналізовано структуру державного управління (переглянуті місії, сфери й обсяги відповідальності, функції та завдання міністерств та інших державних органів). 4.1.1 Комплексна і реалістична рамкова політика щодо реорганізації системи державного управління, включаючи загальні принципи, методичні рекомендації, механізми координації та реалізації, відповідні заходи і графік реалізації, затверджена Урядом і впроваджена. - цілісна, узгоджена і реалістична рамкова політика щодо реорганізації системи державного управління, що також включає план конкретних обстежень, схвалена Координаційною радою з питань реформування державного управління до здійснення будь-яких значущих обстежень і реструктуризації;
- відповідність здійснення функціональних обстежень і реструктуризації погодженій рамковій політиці та плану, включаючи кількість і терміни проведення обстежень;
- наскільки процес проведення обстежень і реструктуризації є всеохоплюючим (включає всі міністерства та органи державної влади, а також всі інші комерційні/некомерційні установи, що прямо або опосередковано виконують обов’язки, що випливають з функцій держави) та скоординованим;
- наскільки результати різних функціональних обстежень, виносяться на розгляд Координаційної ради, включаючи обговорення конкретних рекомендацій;
- наскільки План заходів з реалізації Стратегії РДУ
регулярно оновлюється відповідно до узгоджених (Координаційною радою) рекомендацій за результатами функціональних обстежень;
- ступінь впровадження погоджених рекомендацій за результатами функціональних обстежень.
Відповідні акти Уряду
Звіти про результати функціональних обстежень
Протоколи засідань та рішення Координаційної ради
Річний звіт щодо РДУ, інші звіти Уряду, Звіти про зовнішню оцінку
1, 2
4.1.2 Частка міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, що впровадили рекомендації за результатами горизонтального і вертикального функціональних обстежень у рамках відповідних Планів інституційної реформи. - темпи і ступінь виконання затверджених Планів інституційної реформи
- позитивна оцінка інституційної структури та організації державного управління відповідно до рекомендацій за результатами горизонтального і вертикального функціональних обстежень.
Як зазначено вище 2
5.2 Посилено надання адміністративних послуг в електронній формі. 5.2.1 Кількість електронних послуг, які мають високий вплив на громадян і суб’єктів господарювання, розроблених на рівнях III і IV (за методологією EGDI)/OOH), які є доступними на Єдиному державному порталі адміністративних послуг. - наскільки комплексний план розвитку електронних послуг є в наявності та ефективно впроваджується на основі переліку найбільш поширених послуг для громадян і суб’єктів господарювання;
- якісна оцінка методології щодо оприлюднення інформації про адміністративні послуги на порталі (структура, зручність, точність, організація та координація у підрозділах, які приймають рішення про надання послуг);
- якісна оцінка ефективності та зручності послуг (змістовність, економія часу/коштів, актуальність послуг, обґрунтування, зручність та відповідність технічних вимог для користувачів, рівень ефективного використання).
Відповідні акти Уряду, Річний звіт щодо РДУ, інші звіти Уряду, Звіти про зовнішню оцінку, Звіти про дослідження рівня задоволення користувачів 2
5.3 Повна, логічна та узгоджена правова база для адміністративної процедури визначена і застосовується на практиці. 5.3.1 Закон про загальну адміністративну процедуру розроблений, прийнятий, введений в дію, а також повністю та ефективно застосовується у відповідності до Принципів державного управління OECD/SIGMA. - наскільки запропонований законопроект обговорювався публічно та був погоджений усіма відповідними заінтересованими сторонами у процесі його розроблення;
- ґрунтовна оцінка закону на відповідність Принципам державного управління, розробленим OECD/SIGMA.
Відповідні акти Парламенту і Уряду
Звіти Уряду
Звіти про зовнішню оцінку
2
Показники ефективності та паспорти показників, що будуть використовуватися для виплати 3-го та 4-го обумовлених траншів
Третій обумовлений транш
Виконання: до кінця 2019 р.
Четвертий обумовлений транш
Виконання: до кінця 2020 р.
Фінансова вага
ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ: 2.1 Поліпшення процедурної та інституційної рамки системи стратегічного планування політики та законодавства, а також системи розробки політики і законодавства
- Показник 1: Ступінь відповідності Р егламенту Кабінету Міністрів
(далі - Регламент) принципам державного управління:

- Ціль: Оновлений Регламент
відповідає принаймні 7 рекомендаціям звіту OECD/SIGMA за результатами оцінки стану державного управління 2018 року для підвищення рівня відповідності Принципам державного управління згідно з паспортом для Показника 1 (див. нижче).

- Поточний стан: Чинний Регламент
не повністю відповідає Принципам державного управління. У звіті OECD/SIGMA за результатами оцінки стану державного управління 2018 року передбачено низку рекомендацій, 8 з яких, що стосуються підвищення рівня відповідності Регламенту Принципам, були взяті за основу для цього показника (див. паспорт для Показника 1 нижче)

- Джерело перевірки: Урядовий портал

- Засоби перевірки: Незалежна експертна оцінка оновленого Регламенту
2020 р. - 5 %
ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ: 3.2 Під час набору, оплати праці та управління кар’єрним ростом державних службовців забезпечується підхід на основі заслуг і гендерна рівність.
Показник 2.1: Рівень заробітної плати фахівців з питань реформ Показник 2.2: Ступінь відповідності положень Закону України "Про державну службу"
, що стосуються класифікації посад на державній службі та структури заробітної плати державних службовців, Принципам державного управління щодо справедливості та конкурентоспроможності системи оплати праці державних службовців
2019 р. - 20 %
2020 р. - 20 %
- Ціль: Схема оплати праці фахівців з питань реформ (генеральні директори у міністерствах та Секретаріаті Кабінету Міністрів України, заступники генеральних директорів у міністерствах та Секретаріаті Кабінету Міністрів України, директори генеральних департаментів в інших ЦОВВ, заступники директорів генеральних департаментів в інших ЦОВВ, керівники експертних груп, керівники експертних підгруп та державні експерти) на 2020 рік зі збереженням рівня заробітної плати для цих посад затверджена КМУ протягом одного місяця після затвердження бюджету на 2020 рік, але не пізніше кінця березня 2020 року

- Поточний стан: Схема оплати праці на 2018 та 2019 рр. затверджена в Постанові КМУ № 15
від 18 січня 2017 "Питання оплати праці працівників державних органів"
- Ціль: Закон України "Про державну службу"
відповідає рекомендаціям 3.2.4 та 3.2.8 звіту OECD/SIGMA за результатами оцінки стану державного управління 2018 року щодо класифікації посад на державній службі та структури заробітної плати державних службовців
- Поточний стан: (2018 р.) Закон України "Про державну службу"
не містить правової основи для розробки класифікації посад на державній службі. Структура заробітної плати державних службовців не відповідає Принципам державного управління. Згідно з аналізом зібраних Національним агентством України з питань державної служби (НАДС) даних щодо заробітної плати, лише 54 % від загального фонду заробітної плати в міністерствах і 61 % від загального фонду заробітної плати в інших ЦОВВ передбачено для гарантованої/стабільної/передбачуваної частини заробітної плати.
- Джерело перевірки: Урядовий портал - Джерело перевірки: Портал Верховної Ради
- Засоби перевірки: Експертна оцінка постанови КМУ - Засоби перевірки: Експертна оцінка Закону України "Про державну службу"
зі змінами
Показник 3: Кількість генеральних директорів, призначених у міністерствах за прозорою і такою, що враховує заслуги, процедурою Показник 3: Кількість генеральних директорів, призначених у міністерствах за прозорою і такою, що враховує заслуги, процедурою 2019 р. - 25 %
2020 р. - 10 %
- Ціль: загалом 48 (включаючи вже призначених до 2019 року) у 8 пілотних міністерствах - Ціль: загалом 70 (включаючи вже призначених до 2020 року) у всіх (пілотних і непілотних) міністерствах
- Поточний стан: (2018 р.) 33 у пілотних міністерствах - Поточний стан: (2018 р.) 37 у всіх (пілотних і непілотних) міністерствах
- Джерело перевірки: Звіт Уряду про відбір персоналу - Джерело перевірки: Звіт Уряду про відбір персоналу
- Засоби перевірки: Незалежна експертна перевірка звіту Уряду, експертний моніторинг процедур відбору - Засоби перевірки: Незалежна експертна перевірка звіту Уряду, експертний моніторинг процедур відбору
Показник 4: Кількість установ, що використовують Інформаційну систему управління людськими ресурсами (ІСУЛР), управління якою здійснює Національне агентство з питань державної служби (НАДС) Показник 4: Кількість установ, що використовують ІСУЛР, управління якою здійснює НАДС 2019 р. - 30 %
2020 р. - 15 %
- Ціль: 3 установи, що використовують модулі "облік працівників", "транзакції працівників", "публічний портал" та "кабінет самообслуговування" - Ціль: 10 установ, що використовують модулі "облік працівників", "транзакції працівників", "публічний портал", "кабінет самообслуговування", "добір персоналу", "фонд заробітної плати" та "табелі обліку робочого часу"
- Поточний стан: (2018 р.) не запущено жодного модуля ІСУЛР, не підключено жодної установи. Підписано угоду про впровадження. - Поточний стан: (2018 р.) не запущено жодного модуля ІСУЛР, не підключено жодної установи. Підписано угоду про впровадження.
- Джерело перевірки: Звіт Уряду - Джерело перевірки: Звіт Уряду
- Засоби перевірки: Незалежна експертна перевірка звіту Уряду - Засоби перевірки: Незалежна експертна перевірка звіту Уряду
ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ: 5.1 Покращення якості надання електронних адміністративних послуг
Показник 5: Кількість новонароджених, для яких було використано сервіс "e-малятко" ("єдине вікно" надання адміністративних послуг, пов’язаних з народженням дитини)

- Ціль: Використання сервісу для принаймні 10000 дітей (сукупно з початку роботи сервісу)

- Поточний стан: 0 ("єдине вікно" надання адміністративних послуг, пов’язаних з народженням дитини не існує; у 2015 році Міністерство юстиції України запровадило сервіс для збору заявок на реєстрацію народження і видачі відповідних свідоцтв безпосередньо в закладах охорони здоров’я; наразі ця послуга надається в 467 закладах охорони здоров’я, деякі з них також збирають заявки на реєстрацію місця проживання)

- Джерело перевірки: звіт Уряду, включаючи дані з системи "e-малятко"

- Засоби перевірки: Незалежна перевірка звіту Уряду незалежними експертами, включаючи відвідування місця надання послуги для перевірки досвіду користувачів
2020 р. - 10 %
Показник 6: Кількість основних реєстрів (див. список "основних реєстрів" у Паспорті показника), підключених до системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "ТРЕМБІТА", та які здійснюють обмін даними. Показник 6: Кількість основних реєстрів (див. список "основних реєстрів" у Паспорті показника), підключених до системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "ТРЕМБІТА", та які здійснюють обмін даними. 2019 р. - 25 %
2020 р. - 10 %
- Ціль: 3 - Ціль: Ще 6
- Поточний стан: (2018 р.) 0 - Поточний стан: (2018 р.) 0
- Джерело перевірки: Звіт Уряду, включаючи статистичні дані з системи "ТРЕМБІТА" - Джерело перевірки: Звіт Уряду, включаючи статистичні дані з системи "ТРЕМБІТА"
- Засоби перевірки: Незалежна експертна перевірка - Засоби перевірки: Незалежна експертна перевірка
ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ: 5.2 Запроваджена цілісна і повноцінна правова база адміністративної процедури, яка застосовується на практиці
- Показник 7: Ступінь відповідності правової бази адміністративної процедури Принципам державного управління

- Ціль: Прийняття Верховною Радою Закону про адміністративну процедуру, затвердження Кабінетом Міністрів України плану його реалізації

- Поточний стан: (2018 р.) Цілісна і повноцінна правова база адміністративної процедури не створена.

- Джерело перевірки: Портал Верховної Ради; Портал КМУ

- Засоби перевірки: Незалежна експертна оцінка Закону
2020 р. - 30 %
З метою забезпечення однакового розуміння, чи досягнуті вищезазначені показники, для кожного показника було розроблено та узгоджено індивідуальні паспорти, які зазначено нижче:
Показник 1: Регламент Уряду
Показник: Ступінь відповідності Регламенту Уряду
(далі - Регламент) принципам державного управління
Цілі: 2020 р.

1.1. Оновлений Регламент
відповідає 7 рекомендаціям звіту OECD/SIGMA за результатами оцінки стану державного управління 2018 року з метою підвищення ступеня його відповідності Принципам державного управління
Стратегія:
• Програма: " Стратегія реформування державного управління України на 2016-2021 роки
" та План заходів з реалізації Стратегії
(Стратегії РДУ).
• Завдання: Загальним завданням Стратегії РДУ
у цій сфері є визначення на законодавчому рівні переліку державних документів стратегічного планування та створення умов для підготовки та прийняття обґрунтованих і узгоджених рішень Кабінету Міністрів України, які забезпечують виконання пріоритетних завдань з розвитку держави. Конкретне завдання з Плану заходів з реалізації Стратегії РДУ
, що стосується цього показника, - це вдосконалення процедури підготовки документів у сферах державної політики та стратегічного планування.
• Найменування заходу: Наступні заходи передбачені Планом заходів з реалізації Стратегії РДУ
, стосуються цього показника:
• Захід 2: Розроблення і подання Кабінетові Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України про внесення змін до Регламенту Кабінету Міністрів України
щодо посилення стратегічного планування, координації дій з формування і реалізації державної політики;
• Захід 4: Проведення інформаційної кампанії стосовно внесених змін до Регламенту Кабінету Міністрів України
;
• Захід 5: Розроблення або актуалізація методик, необхідних для впровадження внесених змін до Регламенту Кабінету Міністрів України
;
• Захід 6: Проведення навчання державних службовців з питань впровадження внесених змін до Регламенту Кабінету Міністрів України
(у тому числі щодо оцінки впливу, підготовки документів політики, нормопроектування);
• Захід 7: Внесення змін до нормативно-правових актів з метою приведення їх у відповідність з вимогами Регламенту Кабінету Міністрів України
;
• Захід 8: Посилення спроможності Секретаріату Кабінету Міністрів України та міністерств виконувати вимоги оновленого Регламенту Кабінету Міністрів України
;
• Захід 9: Впровадження інформаційної системи для підготовки та прийняття урядових рішень.
• Відповідальні за виконання: Секретаріат Кабінету Міністрів України; Мін’юст; Мінфін; Мінекономрозвитку; ДРС.
Опис:
• Тип: Якісний та кількісний результат
• Одиниці вимірювання: Кількість дотриманих рекомендацій
• Періодичність: 4 кв. 2020 р. (збір та аналіз інформації у 1 кв. 2021 року)
• Поточний стан: 2018 р.: Чинний Регламент
не повністю відповідає Принципам державного управління. У звіту OECD/SIGMA за результатами оцінки стану державного управління 2018 року надано 8 рекомендацій щодо підвищення рівня відповідності правової бази Принципам (див. розділ про тлумачення нижче).
Методика:
• Вид збору даних: 2020 р.
• Експертний аналіз оновленого Регламенту
на предмет виконання 8 рекомендацій, що містяться у звіті OECD/SIGMA за результатами оцінки стану державного управління 2018 року.
° Джерело перевірки - Урядовий портал;
° Засоби перевірки - Експертна оцінка ухваленого Регламенту
• Відповідальні за виконання: Секретаріат Кабінету Міністрів України
• Метод: • Показник 2020 р. вимірюватиметься методом зовнішньої експертної оцінки. Експерт оцінюватиме відповідність оновленого Регламенту
8 рекомендаціям, що містяться у звіті OECD/SIGMA за результатами оцінки стану державного управління 2018 року.
Тлумачення:
• Обмеження та похибка: Якісна оцінка може підлягати тлумаченню.
• Засоби тлумачення: Засоби тлумачення якісних вимог:
• 2020 р.: Оновлений Регламент
має забезпечити покращення дотримання Принципів державного управління згідно з рекомендаціями що містяться у звіті OECD/SIGMA за результатами оцінки стану державного управління 2018 року. У таблиці, наведеній нижче, узагальнено ключові невирішені питання за кожним показником/підпоказником, а також ключові рекомендації. В оновленому Регламенті має бути враховано такі 8 рекомендацій:
Показник/підпоказник оцінки відповідності Принципам державного управління Невирішені питання Рекомендація щодо перегляду Регламенту
та/або інших відповідних нормативних актів:
Показник 2.6.1 Прозорість та нормативно-правова відповідність процесу прийняття рішень Уряду

Підпоказник 1: Адекватність законодавчої бази процедурам проведення засідань уряду
У нормативно-правовій базі не чітко визначені інституційні обов’язки.

Нормативно-правова база не передбачає права для Секретаріату КМУ повертати пропозиції міністерствам, якщо їхній зміст потребує подальшого вдосконалення або не відповідає пріоритетам уряду.
1. У переглянутому Регламенті
встановлено чіткий мандат Секретаріату КМУ на перевірку пропозицій щодо політики без дублювання.

2. У переглянутому Регламенті
встановлено чіткий термін подання пропозицій до порядку денного КМУ, бажано не більше ніж за два тижні до початку засідання.

3. У переглянутому Регламенті
передбачено чіткий мандат Секретаріату КМУ на повернення пропозицій галузевим міністерствам та іншим органам виконавчої влади у випадку істотних недоліків.
Показник 2.10.1 Формування політики на основі фактичних даних

Підпоказник 1: Регулювання та використання Оцінок регуляторного впливу
Поточна нормативно-правова база потребує оптимізації для забезпечення узгодженої процедури здійснення оцінки впливу. 4. У переглянутому Регламенті
передбачено узгоджені процедури здійснення оцінки впливу, щоб міністерства не повинні були готувати окремі, допоміжні документи, що дублюються.
Показник 2.11.1 Консультації з громадськістю з питань державної політики

Підпоказник 1: Адекватність нормативно-правової бази для забезпечення ефективного процесу проведення консультацій з громадськістю
Нормативно-правова база не вимагає проведення консультацій з громадськістю як щодо проектів законів, так і проектів підзаконних актів, що ухвалюються урядом. 5. У переглянутому Регламенті
встановлено чітке та всебічне правове зобов’язання та критерії для проведення громадських консультацій щодо всіх проектів первинного та вторинного законодавства.
Показник 2.11.2 Міжміністерські консультації з питань державної політики

Підпоказник 1: Адекватність нормативно-правової бази для забезпечення ефективного процесу проведення міжміністерських консультацій
Нормативно-правова база не встановлює мінімальної тривалості письмових міжміністерських консультацій.

Нормативно-правова база не стосується механізмів вирішення конфліктів на найвищому адміністративному рівні.
6. У переглянутому Регламенті
встановлено мінімальну тривалість письмових міжміністерських консультацій.

7. У переглянутому Регламенті
передбачено подання законопроектів щодо узгодження національного законодавства зі законодавством ЄС органу, що відповідає за європейську інтеграцію, для отримання його висновку, перед поданням до КМУ для прийняття рішення.
Передбачуваність і послідовність законодавства

Підпоказник: Наявність керівних документів з розробки законопроектів
Завдання з перевірки якості законопроектів виконують як Міністерство юстиції, так і Секретаріат КМУ, а їхні ролі визначені у чинному Регламенті
. Їхні ролі частково перетинаються, оскільки вони обидва аналізують такі питання, як конституційність та узгодженість з існуючою нормативно-правовою базою.
8. Міністерство юстиції та Секретаріат КМУ мають посилити перевірку законопроектів для підвищення якості правових актів та зменшення необхідності частого внесення змін.
Повне та часткове досягнення цілей: • 2020 р.: Повна відповідність буде досягнута у випадку, якщо оновлений Регламент
та/або інші відповідні нормативно-правові акти відповідатимуть принаймні 7 рекомендаціям; часткове виконання не застосовується до цього показника.
• Дата виконання: - Показник 1.2: 1 кв. 2021 р.

................
Перейти до повного тексту