1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


30.04.2007 UA Офіційний вісник Європейського Союзу L 113/3
(До Розділу V: Економічне та галузеве співробітництво Глава 5. Статистика)
РЕГЛАМЕНТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 458/2007
від 25 квітня 2007 року про Європейську систему інтегрованої статистики соціального захисту (ESSPROS)
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПАРЛАМЕНТ І РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ,
Беручи до уваги Договір про заснування Європейського Співтовариства, зокрема його статтю 285(1),
Беручи до уваги пропозицію Комісії,
Беручи до уваги висновок Європейського економічно-соціального комітету (- 1),
Діючи згідно з процедурою, встановленою у статті 251 Договору (- 2),
Оскільки:
(1) Стаття 2 Договору передбачає сприяння високому рівню соціального захисту як одне із завдань Співтовариства.
(2) Європейська Рада в Лісабоні в березні 2000 року стимулювала процес обміну політиками між державами-членами у сфері модернізації систем соціального захисту.
(3) Рішенням Ради 2004/689/ЄС (- 3) було створено Комітет соціального захисту як механізм обміну інформацією між Комісією та державами-членами стосовно модернізації та вдосконалення систем соціального захисту.
(4) У повідомленні від 27 травня 2003 року Комісія окреслила стратегію оптимізації процесів відкритої координації у сфері соціальної політики, щоб посилити позицію соціального захисту і соціальної інклюзії в рамках Лісабонської стратегії. 20 жовтня 2003 року Рада погодилася, що така оптимізація почне діяти з 2006 року. У цьому контексті щорічний спільний звіт став основним інструментом звітності, завданням якого є узагальнення ключових аналітичних висновків і політичних заяв, що стосуються як відкритого методу координації (ВМК) у різних сферах його застосування, так і наскрізних питань соціального захисту.
(5) ВМК знову підкреслив потребу в порівнянній, своєчасній і надійній статистиці у сфері соціальної політики. Зокрема, порівнянна статистика соціального захисту використовується у щорічних спільних звітах.
(6) Комісія (Євростат) уже збирає річні дані про соціальний захист у держав-членів на добровільній основі. Така практика закріпилася в державах-членах і ґрунтується на спільних методологічних принципах, розроблених, щоб забезпечити порівнянність даних.
(7) Вироблення конкретних видів статистики Співтовариства регулюється правилами, визначеними в Регламенті Ради (ЄС) № 322/97 від 17 лютого 1997 року про статистику Співтовариства (- 4).
(8) Інструменти, необхідні для імплементації цього Регламенту, потрібно ухвалювати відповідно до Рішення Ради 1999/468/ЄС від 28 червня 1999 року про встановлення процедур для здійснення виконавчих повноважень, наданих Комісії (- 5).
(9) Зокрема, Комісії повинні бути надані повноваження визначати перший рік, за який необхідно збирати повні дані про чисті соціальні виплати. Комісії також повинні бути надані повноваження ухвалювати інструменти щодо детальної класифікації охоплених даних, термінів та означень, що підлягають використанню, і оновлення правил розповсюдження даних. Оскільки згадані інструменти мають загальний характер і призначені для внесення змін до несуттєвих елементів цього Регламенту і його доповнення шляхом додавання несуттєвих елементів, їх необхідно ухвалювати відповідно до регуляторної процедури з ретельним вивченням, передбаченої у статті 5a Рішення 1999/468/ЄС.
(10) Оскільки мета цього Регламенту, а саме створення спільних стандартів статистики, які уможливлюють вироблення гармонізованих даних, не може бути успішно досягнута на рівні держав-членів і, відповідно, може бути краще досягнута на рівні Співтовариства, Співтовариство може ухвалювати інструменти відповідно до принципу субсидіарності, як визначено у статті 5 Договору. Згідно з принципом пропорційності, як визначено у згаданій статті, цей Регламент не виходить за межі необхідного для досягнення такої мети.
(11) У сфері чистих соціальних виплат триває співпраця з Організацією економічного співробітництва та розвитку.
(12) Проведено консультації з Комітетом зі статистичних програм, створеним на підставі Рішення Ради 89/382/ЄЕС, Євратом (- 6),
УХВАЛИЛИ ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
Стаття 1
Предмет
Мета цього Регламенту полягає у створенні Європейської системи інтегрованої статистики соціального захисту (далі - ESSPROS) шляхом встановлення:
(a) методологічних рамок, що ґрунтуються на спільних стандартах, термінах та означеннях, класифікаціях і правилах бухгалтерського обліку, які повинні використовуватися для складання статистики на порівнянній основі для цілей Співтовариства;
та
(b) строків передачі статистики, складеної відповідно до ESSPROS.
Стаття 2
Терміни та означення
Для цілей цього Регламенту застосовують такі терміни та означення:
(a) термін "статистика Співтовариства" має значення, установлене для цього терміна у статті 2 Регламенту (ЄС) № 322/97;
(b) "соціальний захист": усі інтервенції публічних або приватних організацій, спрямовані на те, щоб звільнити домогосподарства та фізичних осіб від тягаря, пов’язаного з визначеними видами ризиків або потреб, за умови відсутності одночасних взаємних або індивідуальних домовленостей. До переліку ризиків або потреб, які можуть зумовити потребу в соціальному захисті традиційно входять: захворювання та/або медичне обслуговування; інвалідність; похилий вік; втрата годувальника; сім’я/ діти; безробіття; житло; та соціальна ізоляція, не класифікована за іншими категоріями;
(c) "система соціального захисту": чіткий набір правил, що підтримуються однією або більше інституційними одиницями, які регулюють надання соціальних виплат і їх фінансування;
(d) "соціальні виплати": допомога у грошовій або натуральній формі в рамках схем соціального захисту домогосподарствам та фізичним особам, щоб звільнити їх від тягаря, пов’язаного з одним або більше визначених ризиків чи потреб;
(e) "податкові пільги": соціальний захист, наданий у формі податкових пільг, які вважалися б соціальними виплатами, якби вони надавались у грошовій формі, за винятком податкових пільг, що сприяють забезпеченню соціального захисту або підтримці індивідуальних планів страхування;
(f) "чисті соціальні виплати": вартість соціальних виплат без урахування податків і соціальних внесків, сплачених одержувачами виплат, але з урахуванням вартості податкових пільг.
Стаття 3
Сфера застосування системи
1. Статистика, що стосується базової системи ESSPROS, повинна охоплювати фінансові потоки видатків і надходжень у сфері соціального захисту.
Ці дані повинні передаватися на рівні схеми соціального захисту. Для кожної схеми повинні бути надані детальні дані про витрати і надходження відповідно до класифікації ESSPROS.
Що стосується кількісних даних за схемою та деталізованими виплатами, дані, що передаються, згідно з агрегованою класифікацією, а також порядок надання та розповсюдження даних встановлені в пункті 1 додатка I. Що стосується якісної інформації за схемою та деталізованими виплатами, охоплені теми та порядок надання даних, оновлення якісної інформації та її розповсюдження встановлені в пункті 2 додатка I.
Першим роком, за який мають збиратися дані, є 2008 рік.
2. До базової системи ESSPROS додаються модулі, що охоплюють додаткову статистичну інформацію про одержувачів пенсій і чисті соціальні виплати.
Стаття 4
Модуль щодо одержувачів пенсій
1. Модуль щодо одержувачів пенсій повинен додаватися до базової системи починаючи з першого року збору даних відповідно до цього Регламенту. Теми, що підлягають охопленню, і порядок надання та розповсюдження даних встановлені в додатку II.
2. Першим роком, за який мають збиратися дані, є 2008 рік.
Стаття 5
Модуль щодо чистих соціальних виплат
1. Щоб впровадити модуль щодо чистих соціальних виплат, в усіх державах-членах до кінця 2008 року повинен бути проведений пілотний збір даних за 2005 рік. Теми, що підлягають охопленню, і порядок надання даних встановлені в додатку III.
2. На основі узагальнених результатів такого національного пілотного збору даних та за умови, що переважна більшість пілотних досліджень дадуть позитивний результат, повинні бути ухвалені інструменти щодо початку збору повних даних для цього модуля відповідно до регуляторної процедури з ретельним вивченням, зазначеної у статті 8(3). Такий збір повних даних повинен розпочатися не раніше 2010 року.
Стаття 6

................
Перейти до повного тексту