- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
ДОДАТКОВА УГОДА № 1
між Урядом України та Європейською Комісією, що діє від імені Європейського Союзу, про внесення змін до Угоди про фінансування "U-LEAD з Європою: Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку - друга фаза" (ENI/2019/041-703)
|
Дата вчинення: |
14.07.2021 |
|
Дата набрання чинності для України: |
14.07.2021 |
Уряд України (далі по тексту "Партнер" ),
з однієї сторони, та
Європейська Комісія (далі по тексту "Комісія" ), що діє від імені Європейського Союзу (далі по тексту "ЄС" ),
з іншої,
1. ОСОБЛИВІ УМОВИ: СТАТТЯ 1 - ХАРАКТЕР ЗАХОДУ
Статтю 1.2 Особливих умов викласти у такій редакції:
1.2. Загальна кошторисна вартість цього заходу становить 54 106 553 євро, а максимальний внесок з боку ЄС становить 43 606 553 євро.
Внесок з боку ЄС включає близько 3 606 553 євро, які будуть отримані від Королівства Данії відповідно до трансфертної угоди № UA/ENI/2020/041-703/DK.
Внесок від Королівства Данії буде отриманий трьома річними внесками, з яких перший річний внесок у розмірі 1 193 307,80 євро вже отриманий. За умови отримання залишкових коштів та згідно з графіком виплат фінансового внеску від Королівства Данії, визначеного Додатком I (Технічні та адміністративні положення), сторони погоджуються, що ЄС повідомлятиме Партнера листом-повідомленням щодо надходження кожного річного внеску від згаданої країни - члена ЄС.
Статтю 1.3 Особливих умов викласти у такій редакції:
1.3. Партнер не бере участі у співфінансуванні цього заходу.
Цей захід співфінансується Німеччиною. Розподіл фінансового внеску наведено у Додатку I (Технічні та адміністративні положення).
2. ОСОБЛИВІ УМОВИ: СТАТТЯ 2 - ПЕРІОД ВИКОНАННЯ
Статтю 2 Особливих умов викласти у такій редакції:
2.1. Період виконання цієї Угоди про фінансування, як це визначено у статті 15 Додатку II (Загальні умови) починається з дати набрання чинності цією Угодою про фінансування та закінчується через 90 місяців після цієї дати
2.2. Тривалість етапу практичної реалізації заходу становить 66 місяців.
2.3. Тривалість завершального етапу складає 24 місяці.
3. ОСОБЛИВІ УМОВИ: СТАТТЯ 3 - АДРЕСИ
Статтю 3 Особливих умов викласти у такій редакції:
Усі повідомлення, що стосуються виконання цієї Угоди про фінансування, складаються у письмовому вигляді, повинні мати чітке посилання на цей захід, як визначено у статті 1.1 Особливих умов, і надсилаються на такі адреси:
a) Партнера
Олексію Чернишову
Міністру розвитку громад та територій України
вул. Велика Житомирська, 9,
Київ 01601, Україна
Ользі Стефанішиній
Віце-прем’єр-міністру з питань європейської
та євроатлантичної інтеграції України
вул. М. Грушевського, 12/2,
Київ 01008, Україна
b) Комісії
Фредеріку Куне
Керівнику Програм співробітництва,
Представництво Європейського Союзу в Україні
вул. Володимирська, 101,
Київ, 01033, Україна
4. ДОДАТОК I "ТЕХНІЧНІ І АДМІНІСТРАТИВНІ ПОЛОЖЕННЯ"
Оновлений Додаток I "Технічні і адміністративні положення" додається.
Всі інші терміни та умови Угоди про фінансування залишаються незмінними. Ця Додаткова угода набуває чинності з дати її підписання останньою зі сторін.
Ця Додаткова угода укладена у двох примірниках українською та англійською мовами, при цьому один з примірників переданий Партнеру, а інший - Комісії. Обидва примірники є однаково автентичними. У разі виникнення розбіжностей щодо тлумачення цієї Додаткової угоди, текст англійською мовою має переважну силу.
|
За Партнера: (підпис) |
За Комісію: (підпис) |
|
Ольга СТЕФАНІШИНА |
Катаріна МАТЕРНОВА |
|
Віце-прем’єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України |
В. о. Директора - Керівника Групи підтримки України, Генеральний директорат у справах сусідства та переговорів з питань розширення ЄС |
|
Дата 14.07.2021 |
Дата 29.03.2021 |
Додаток I до Угоди про фінансування
"U-LEAD з Європою: Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку" - друга фаза (ENI/2019/041-703)
ТЕХНІЧНІ ТА АДМІНІСТРАТИВНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Назва / основний акт/ номер у системі CRIS |
"U-LEAD з Європою: Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку" - друга фаза Номер у системі CRIS: ENI/2019/041-703 фінансується в рамках Європейського інструменту сусідства |
2. Регіон, що отримає переваги від програми/ місце реалізації |
Україна Місце реалізації заходу: вся територія України з регіональними офісами у всіх 24 областях; центральний офіс Програми буде розташований у м. Київ. |
3. Програмний документ |
Стратегічна Програма допомоги ЄС Україні (2018-2020 рр.) |
4. Пріоритетний сектор/ Тематична сфера |
Сектор 2: Зміцнення інституцій та належне управління |
Допомога з розвитку: ТАК |
5. Відповідні суми |
Загальна розрахункова вартість: 54 106 553 євро Загальна сума внеску з бюджету ЄС: 43 606 553 євро Цей проект співфінансується Німеччиною на суму 10 500 000 євро. Комісія отримує право управління внеском отриманими від Королівства Данії у розмірі 26 880 000 датських крон-1 після підписання відповідної трансфертної угоди згідно з правилами, які застосовуються до видатків Європейського Союзу, а саме бюджету ЄС. |
6. Методика надання та реалізації допомоги |
Проектний метод див. зображення Непряме управління з Німецьким товариством з міжнародної співпраці Deutsche Gesellschaft fr Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH |
7 a) код(и) DAC |
15112 |
b) Основний канал надання допомоги |
Н/Д |
8. Показники (відповідно до форми DAC у системі CRIS) |
Загальні стратегічні напрямки |
Не є метою |
Важлива мета |
Основна мета |
Розвиток з активною участю громадськості / належне управління |
див. зображення |
див. зображення |
X |
Допомога у сфері охорони навколишнього середовища |
X |
див. зображення |
див. зображення |
Гендерна рівність та розширення можливостей жінок і дівчат |
див. зображення |
X |
див. зображення |
Розвиток торгівлі |
X |
див. зображення |
див. зображення |
Охорона репродуктивного здоров’я, здоров’я матері, новонароджених та дітей |
X |
див. зображення |
див. зображення |
Показники відповідно до конвенцій Ріо-де-Жанейро |
Не є метою |
Важлива мета |
Основна мета |
Біологічне різноманіття |
X |
див. зображення |
див. зображення |
Боротьба з опустелюванням |
X |
див. зображення |
див. зображення |
Пом’якшення наслідків зміни клімату |
X |
див. зображення |
див. зображення |
Адаптація до зміни клімату |
X |
див. зображення |
див. зображення |
9. Глобальні суспільні блага та виклики (GPGC), тематичні програми |
Не застосовується |
10. ЦСР |
ЦСР 10: Скорочення нерівності ЦСР 11: Сталий розвиток міст та громад ЦСР 16: Мир, справедливість і сильні інституції |
__________
-1 3 606 553 євро в еквіваленті за курсом INFOREURO від липня 2020 р.
Стислий опис |
Децентралізація є однією з найуспішніших реформ, що просувалася урядом України з весни 2014 року. Було прийнято важливе законодавство та внесено зміни до Бюджетного кодексу для стимулювання формування нових органів місцевого самоврядування, підзвітних громадянам. Незважаючи на всі досягнення та популярність, реформа ще не стала незворотною. Зростає опір зацікавлених сторін, чия політична та фінансова влада зменшується в міру просування реформи. Водночас нові обов’язки та виклики вимагають безпрецедентного зміцнення управлінської спроможності на рівні місцевих громад, а також на рівні регіонального та загальнодержавного управління. Це зумовлює необхідність докладання подальших зусиль для підтримки розвитку спроможності. Реформа на рівні районів та областей перебуває на стадії підготовки. Її впровадження потребуватиме значних спеціальних знань та аналізу на рівні центрального уряду та на субнаціональному рівні щодо різних питань, що виникатимуть у ході впровадження реформи. Вона також потребує значних змін у політичній та адміністративній культурі серед виборних посадових осіб і державних службовців, для того щоб вони змогли адаптуватися до своїх нових ролей та обов’язків. Також потрібно зміцнювати довіру громадян та підвищувати їхню участь у політичному житті на різних рівнях управління. I, нарешті, такі заходи сприятимуть подальшому розвитку багаторівневого управління в Україні, яке буде прозорим, підзвітним і реагуватиме на потреби населення. Програма буде спрямована на покращення процесу формування політики та розширення спроможності щодо ефективного багаторівневого управління в межах реформи децентралізації та відповідної регіональної політики для підтримки її реалізації. |
1 ОПИС ПРОГРАМИ
1.1 Цілі/результати
Загальна мета:
Загальна мета програми полягає у подальшому розвитку багаторівневого врядування в Україні, яке буде прозорим, підзвітним і реагуватиме на потреби населення.
Конкретні цілі:
Розвиток спроможностей ключових учасників програми на національному, регіональному та місцевому рівнях для подальшого впровадження децентралізації та відповідної регіональної політики в Україні, а також сприяння визначенню функцій для кожного рівня влади в окремих сферах політики.
Очікувані результати:
Р1 Окремі секторальні реформи краще узгоджуються з загальним процесом децентралізації;
Р2 Усі громадяни краще обізнані щодо багаторівневого врядування, реформи децентралізації та регіональної політики;
Р3 Відповідні суб’єкти та державні посадові особи на різних рівнях влади набули чи посилили свої компетенції, що відповідають їхнім ролям у процесі децентралізації та в регіональній політиці;
Р4 Посилені вертикальні та горизонтальні координаційні механізми для впровадження реформи децентралізації та відповідної регіональної політики.
Основні компоненти та заходи
Удосконалення процесу формування політики та розширення спроможностей для ефективного багаторівневого управління й стимулювання реалізації реформи децентралізації (консультації і розвиток напрямку, що розробляються і надаються з урахуванням гендерних аспектів)
А1. Підтримка Кабінету Міністрів України, Міністерства розвитку громад та територій України та міністерств, відповідальних за управління та моніторинг реформи децентралізації в Україні;
А2. Тематичні консультації з широкого спектру питань, пов’язаних з багаторівневим врядуванням, таких як складання переліку функцій та завдань, об’єднання муніципалітетів, децентралізація, надання муніципальних послуг та місцевий і регіональний розвиток, розроблених залежно від рівня органу державного управління (державний рівень, обласний рівень, районний рівень, рівень громад), який потребує тематичної підтримки;
А3. Підтримка підвищення обізнаності, покрашення комунікації та консультаційного діалогу з громадянами та іншими зацікавленими сторонами (економічними та соціальними партнерами, громадянським суспільством, аналітичними центрами, асоціаціями, університетами тощо) у процесі розробки та впровадження політики.
А4. Розвиток спроможності державних адміністрацій на центральному та регіональному рівнях шляхом проведення експертних консультацій, тренінгів, семінарів, навчальних візитів, літніх шкіл, наставництва, коучингу та/або інших форм передачі та розвитку знань;
А5. Навчання та інші форми розвитку спроможності для підтримки професійної освіти (наприклад, експертні консультації, тренінги, семінари, навчальні візити, літні курси, наставництво, коучинг та/або інші форми передачі та розвитку знань) для відповідних суб’єктів та місцевих органів влади до та після об’єднання на відповідні теми (наприклад, стратегічне планування, управління людськими ресурсами та муніципальними фінансами, гендерно-чутливе планування та бюджетування, комунікація та залучення громадян, управління освітою та охороною здоров’я на місцевому рівні, стимулювання економічного розвитку та соціального згуртування тощо), використовуючи також пакетні рішення та рішення зі змішаного навчання, якщо це буде необхідно і можливо;
А6. Підтримка платформ для горизонтальних обмінів, мереж і навчання між практикуючими спеціалістами, включаючи сприяння контактам з місцевими адміністраціями та суб’єктами в ЄС.
1.2 Логіка реалізації
Програма поділяється на два основних компонента відповідно до конкретних цілей. Перший та другий компоненти охоплюватимуть зусилля з координації та розвитку спроможностей як на вертикальному, так і на горизонтальному рівнях від центрального органу / секретаріату з децентралізації, включаючи Кабінет Міністрів України та міністерства, відповідальні за стратегічне планування, управління та моніторинг реформ децентралізації й відповідну регіональну політику в Україні, а також інші галузеві міністерства до рівня області, району та громади. Географічне охоплення - всі 24 регіони України.
Загальну оперативну координацію програми забезпечуватиме один із партнерів-виконавців і вона включатиме загальне представництво (у тому числі заходи щодо забезпечення публічності) та координацію діяльності з метою забезпечення ефективності та узгодженості загального підходу до реалізації програми. Передбачається, що політичний нагляд та координація з іншими міжнародними донорами та зацікавленими сторонами у сфері децентралізації здійснюватимуться через Керівний Комітет з урахуванням рекомендацій центрального органу / секретаріату з децентралізації, який включатиме представників українського уряду, держав - членів ЄС, міжнародних донорів, міжнародних організацій та органів місцевого самоврядування.
................Перейти до повного тексту