- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 68/49
РАМКОВЕ РІШЕННЯ 2005/212/ЮВС
від 24 лютого 2005 року
про конфіскацію доходів, засобів і власності, одержаних злочинним шляхом
РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ,
Беручи до уваги ініціативу Королівства Данія (-1),
Беручи до уваги висновок Європейського Парламенту,
Оскільки:
(1) Фінансова вигода є основним мотивом транскордонної організованої злочинності. Для забезпечення ефективності будь-яких спроб запобігання та боротьби з такою злочинністю, їх необхідно зосередити на розшуку, заморожуванні, арешті та конфіскації доходів, одержаних злочинним шляхом. Однак, це ускладнюється, між іншим, відмінностями в законодавстві держав-членів у цій сфері.
(2) У висновках Європейської Ради у Відні від грудня 1998 року, Європейська Рада закликала до посилення зусиль ЄС у боротьбі з міжнародною організованою злочинністю відповідно до плану дій щодо найкращої імплементації положень Амстердамського договору в сфері простору свободи, безпеки та правосуддя (-2).
(3) Відповідно до параграфа 50(b) Віденського плану дій, упродовж п’яти років після набуття чинності Амстердамським договором необхідно вдосконалити та, за необхідності, наблизити національні положення, що регулюють арешт і конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом, беручи до уваги права третіх сторін за принципом bona fine.
(4) У параграфі 51 висновків Європейської Ради в Тампере від 15 і 16 жовтня 1999 року наголошено, що відмивання грошей лежить в самій основі організованої злочинності, тому це явище має викорінюватися де б воно не виникало, і що Європейська Рада має намір забезпечити вжиття конкретних заходів для розшуку, заморожування, арешту та конфіскації доходів від злочинів. У параграфі 55 Європейська Рада також закликає до наближення кримінального права та процесуальних норм щодо відмивання грошей (наприклад, розшуку, заморожування та конфіскації коштів).
(5) Відповідно до Рекомендації 19 плану дій на 2000 рік під назвою "Запобігання та контроль організованої злочинності: стратегія Європейського Союзу на початок нового тисячоліття", затвердженого Радою 27 березня 2000 року (-3), необхідно розглянути можливість розроблення інструмента, який, з урахуванням найкращих практик у державах-членах і відповідно до фундаментальних правових принципів, надавав би можливість зменшення тягаря доказування стосовно джерел походження активів, що належать особі, визнаній винною у вчиненні злочину, пов’язаного з організованою злочинною діяльністю, в рамках кримінального, цивільного або фіскального права залежно від випадку.
(6) Відповідно до
статті 12 про конфіскацію та арешт Конвенції ООН проти транснаціональної організованої злочинності від 12 грудня 2000 року, держави-учасниці можуть розглянути можливість вимагати від особи, яка вчинила злочин, довести законне походження доходів, щодо яких існує підозра їх походження від злочину, або іншої власності, що підлягає конфіскації, мірою, якою така вимога відповідає принципам їхнього внутрішнього права та характеру судового провадження.
(8) Рамкове рішення Ради 2001/500/ЮВС (-4) встановлює положення про відмивання грошей, виявлення, розшук, заморожування, арешт та конфіскацію засобів і доходів, одержаних злочинним шляхом. Відповідно до вказаного Рамкового рішення, держави-члени також зобов’язані не вносити або не підтримувати застережень щодо положень
Конвенції Ради Європи у частині конфіскації, якщо правопорушення карається позбавленням волі або її обмеженням за наказом про тримання під вартою на максимальний строк, що перевищує один рік.
(9) Наявні інструменти в цій сфері недостатньою мірою забезпечили дієву транскордонну співпрацю з питань конфіскації, оскільки низка держав-членів все ще не має змоги здійснювати конфіскацію доходів від злочинів, що караються позбавленням волі на строк від одного року.
(10) Метою цього Рамкового рішення є встановлення в державах-членах дієвих правил конфіскації доходів, одержаних злочинним шляхом, між іншим, відносно тягаря доказування стосовно джерел походження активів, що належать особі, визнаній винною у вчиненні злочину, пов’язаного з організованою злочинною діяльністю. Це Рамкове рішення пов’язане з датським проектом Рамкового рішення про взаємне визнання в Європейському Союзі рішень щодо конфіскації доходів, одержаних злочинним шляхом, і спільного використання конфіскованих активів, яке подається одночасно.
(11) Це Рамкове рішення не перешкоджає державі-члену застосовувати свої фундаментальні принципи належного судочинства, зокрема презумпції невинуватості, майнових прав, свободи асоціацій, свободи преси та свободи вияву поглядів в інших засобах масової інформації,
__________
(-1) ОВ С 184, 02.08.2002, с. 3.
(-2) ОВ С 19, 23.01.1999, с. 1.
(-3) ОВ С 124, 03.05.2000, с. 1.
(-4) ОВ L 182, 05.07.2001, с. 1.
УХВАЛИЛА ЦЕ РАМКОВЕ РІШЕННЯ:

Стаття 1. Терміни та означення
Для цілей цього Рамкового рішення:
- "доходи" означає будь-яку економічну вигоду, отриману від вчинення кримінальних злочинів. Вони можуть складатися з будь-якої власності, зазначеної в наступному абзаці,
- "власність" включає власність будь-якого виду, матеріальну власність чи власність, виражену в правах, рухоме чи нерухоме майно та правові документи або інструменти, які підтверджують право на таку власність чи частку в ній,
- "засоби" означає будь-яку власність, яка повністю або частково використовується або може використовуватися будь-яким чином для вчинення кримінального злочину чи кримінальних злочинів,
- "конфіскація" означає покарання або захід, призначені судом після розгляду справи стосовно кримінального злочину чи кримінальних злочинів, результатом якого є остаточне позбавлення власності,
................Перейти до повного тексту