1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


15.11.1996 UA Офіційний вісник Європейських Співтовариств L 292/2
(До Розділу VI: Фінансове співробітництво та положення щодо боротьби із шахрайством)
РЕГЛАМЕНТ РАДИ (ЄВРАТОМ, ЄС) № 2185/96
від 11 листопада 1996 року про виїзні перевірки та інспектування, які проводить Комісія для захисту фінансових інтересів Європейських Співтовариств від шахрайства та інших порушень
РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ,
Беручи до уваги Договір про заснування Європейського Співтовариства, зокрема його статтю 235,
Беручи до уваги Договір про заснування Європейського співтовариства з атомної енергії, зокрема його статтю 203,
Беручи до уваги пропозицію Комісії (- 1),
Беручи до уваги висновок Європейського Парламенту (- 2),
(1) Оскільки активізація зусиль з протидії шахрайству та іншим порушенням, що їх вчиняють у шкоду бюджету Співтовариства, є важливою для збереження довіри до Співтовариства;
(2) Оскільки стаття 209а Договору про заснування Європейського Співтовариства чітко визначає, що захист фінансових інтересів Співтовариств є насамперед відповідальністю держав-членів, без обмеження інших положень Договору;
(3) Оскільки Регламент Ради (ЄС, Євратом) № 2988/95 від 18 грудня 1995 року про захист фінансових інтересів Європейських Співтовариств (- 3) встановив спільну правову рамку для всіх сфер діяльності Співтовариства,
(4) Оскільки стаття 1(2) зазначеного Регламенту містить означення терміну "порушення", та оскільки шостим пунктом преамбули зазначеного Регламенту передбачено, що незаконна поведінка включає шахрайські дії, як визначено у Конвенції про захист фінансових інтересів Європейських Співтовариств (- 4);
(5) Оскільки стаття 10 зазначеного Регламенту передбачила подальше ухвалення додаткових загальних положень щодо виїзних інспектувань та перевірок;
(6) Оскільки без обмеження перевірок, що їх проводять держави-члени відповідно до статті 8 Регламенту (ЄС, Євратом) № 2988/95, та в інтересах ефективності доцільно ухвалити додаткові загальні положення щодо проведення Комісією виїзних перевірок та інспектувань, які не впливають на застосування секторальних правил Співтовариства, як вказано в статті 9(2) зазначеного Регламенту;
(7) Оскільки для імплементації положень цього Регламенту необхідно визначити цілі, що обґрунтовують їх застосування, особливо з огляду на масштаби шахрайства, яке не обмежується однією країною і часто відбувається за участі організованих злочинних угруповань, або з огляду на специфіку ситуації в державі-члені, таких цілей не можна повною мірою досягнути зусиллями самих лише держав-членів через серйозність шкоди для фінансових інтересів Співтовариств чи для довіри до Союзу, а тому їх краще може бути досягнуто на рівні Співтовариства;
(8) Оскільки проведення виїзних перевірок та інспектувань не може виходити за межі того, що є необхідним для забезпечення правильного застосування права Співтовариства;
(9) Оскільки вони також мають проводитися без обмеження положень щодо захисту суттєвих інтересів державної безпеки, застосовних у кожній державі-члені;
(10) Оскільки відповідно до принципу щирої співпраці Співтовариства, непрямо закладеного у статті 5 Договору про заснування Європейського Співтовариства, та у світлі судової практики Суду Європейських Співтовариств важливо, щоб адміністрації держав-членів та департаменти Комісії дійсно співпрацювали й надавали необхідну взаємну допомогу в підготовці та проведенні виїзних перевірок та інспектувань;
(11) Оскільки необхідно визначити умови, за яких інспектори Комісії повинні здійснювати свої повноваження;
(12) Оскільки відповідні виїзні перевірки та інспектування проводять із дотриманням фундаментальних прав залучених осіб і правил збереження професійної таємниці та захисту персональних даних; оскільки в зв’язку із цим важливо, щоб Комісія забезпечила дотримання її інспекторами положень Співтовариства та національних положень про захист персональних даних, зокрема встановлених у Директиві Європейського Парламенту і Ради 95/46/ЄС від 24 жовтня 1995 року про захист фізичних осіб у зв’язку з опрацюванням персональних даних та про вільний рух таких даних (- 5);
(13) Оскільки для забезпечення дієвих заходів з протидії шахрайству та іншим видам фінансових порушень Комісія повинна проводити інспектування в приміщеннях тих суб'єктів господарювання, які могли бути безпосередньо або опосередковано причетними до відповідного порушення, та інспектування у приміщеннях інших суб'єктів господарювання, що їх може стосуватися зазначене порушення; оскільки у разі застосування цього Регламенту Комісія має забезпечити, щоб подібні перевірки та інспектування не проводилися Комісією або державами-членами одночасно щодо тих самих діянь відповідних суб’єктів господарювання на основі секторальних правил Співтовариства або національного права;
(14) Оскільки інспектори Комісії повинні мати доступ до всієї інформації про відповідні операції на тих самих умовах, що й національні адміністративні інспектори; оскільки звіти інспекторів Комісії, підписані, за необхідності, національними інспекторами, необхідно складати з урахуванням процедурних вимог, встановлених у системі права відповідної держави-члена; оскільки їх необхідно визнати допустимими доказами в адміністративних та судових провадженнях в державі-члені, де виникає необхідність в їх використанні та де вони мають мати таке саме значення, що й звіти національних адміністративних інспекторів;
(15) Оскільки у випадках, коли є ризик втрати доказів, або коли суб’єкти господарювання чинять опір проведенню Комісією виїзних перевірок або інспектувань, держави-члени мають вживати необхідних запобіжних заходів або застосовувати імплементаційні інструменти відповідно до свого законодавства;
(16) Оскільки цей Регламент не впливає ні на повноваження держав-членів щодо переслідування за вчинення кримінальних злочинів, ні на правила взаємної допомоги в кримінальних провадженнях між державами-членами;
(17) Оскільки Договори не містять жодних повноважень щодо ухвалення цього Регламенту, крім тих, що передбачені статтею 235 Договору про заснування Європейського Співтовариства та статтею 203 Договору про Євратом,
УХВАЛИЛА ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
Стаття 1.
Цей Регламент встановлює додаткові загальні положення у розумінні статті 10 Регламенту (ЄЄ, Євратом) № 2988/95, застосовні до виїзних адміністративних перевірок та інспектувань, що їх проводить Комісія для захисту фінансових інтересів Європейських Співтовариств від порушень, визначених у статті 1(2) зазначеного Регламенту.
Без обмеження положень секторальних правил Співтовариства, цей Регламент застосовують до всіх сфер діяльності Співтовариства.
Цей Регламент не впливає на повноваження держав-членів щодо переслідування за кримінальні злочини або на правила взаємної допомоги у кримінальних провадженнях між державами-членами.
Стаття 1.
Комісія може проводити виїзні перевірки та інспектування відповідно до цього Регламенту:
- для виявлення серйозних або транснаціональних порушень, або порушень із ймовірним залученням суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність у декількох державах-члснах, або
- для виявлення порушень, коли ситуація в державі-члені вимагає проведення посилених виїзних перевірок та інспектувань з метою підвищення дієвості захисту фінансових інтересів і таким чином забезпечення рівня захисту, еквівалентного рівню захисту в межах Співтовариства, або
- на запит відповідної держави-члена.
Стаття 3.
Якщо Комісія ухвалює рішення про проведення виїзних перевірок та інспектувань відповідно до цього Регламенту, вона повинна забезпечити, щоб подібні перевірки та інспектування не проводилися одночасно щодо тих самих фактів, що стосуються відповідних суб’єктів господарювання, на основі секторальних норм Співтовариства.
Крім того, держава-член повинна брати до уваги поточні або вже проведені інспектування щодо тих самих фактів, що стосуються відповідних суб’єктів господарювання, на підставі свого законодавства.
Стаття 4.
Комісія повинна здійснювати підготовку та проведення виїзних перевірок та інспектувань у тісній співпраці з компетентними органами відповідної держави-члена, яким вона повинна своєчасно повідомляти про об’єкт, ціль та правову основу перевірок та інспектувань, щоб вони могли надати всю належну допомогу. З цією метою, посадові особи відповідної держави-члена можуть брати участь у виїзних перевірках та інспектуваннях.

................
Перейти до повного тексту