1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


28.02.2011 UA Офіційний вісник Європейського Союзу L 55/13
(До Розділу IV "Торгівля і питання, пов’язані з торгівлею" Глава 9. Інтелектуальна власність)
РЕГЛАМЕНТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 182/2011
від 16 лютого 2011 року про встановлення правил і загальних принципів стосовно механізмів контролю державами-членами здійснення Комісією виконавчих повноважень
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПАРЛАМЕНТ І РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу, зокрема його статтю 291(3),
Беручи до уваги пропозицію Комісії,
Після передачі проекту законодавчого акта національним парламентам,
Діючи згідно зі звичайною законодавчою процедурою_(-1),
Оскільки:
(1) У разі необхідності єдиних умов для імплементації юридично зобов'язальних актів Союзу, такі акти (далі - "основні акти") повинні надавати виконавчі повноваження Комісії або - у належним чином обґрунтованих окремих випадках та у випадках, передбачених у статтях 24 та 26 Договору про Європейський Союз - Раді.
(2) Повністю дотримуючись критеріїв, установлених у Договорі про функціонування Європейського Союзу ("ДФЄС"), законодавець по кожному основному акту сам ухвалює рішення, чи надавати Комісії виконавчі повноваження відповідно до статті 291(2) вказаного Договору.
(3) До цього часу здійснення Комісією виконавчих повноважень регулювалося Рішенням Ради 1999/468/ЄС_(-2).
(4) Відтепер ДФЄС вимагає, щоб Європейський Парламент і Рада встановили правила та загальні принципи стосовно механізмів контролю державами-членами здійснення Комісією виконавчих повноважень.
(5) Необхідно забезпечити, щоб процедури такого контролю були чіткими, дієвими та пропорційними характеру імплементаційних актів, і щоб вони відображали інституційні вимоги ДФЄС, а також накопичений досвід та спільну практику в процесі імплементації Рішення 1999/468/ЄС.
(6) У випадку тих основних актів, які вимагають контролю державами-членами ухвалення Комісією імплементаційних актів, доцільно створювати комітети для здійснення такого контролю, які складаються з представників держав-членів та очолюються Комісією.
(7) У належних випадках механізм контролю повинен включати звернення до апеляційного комітету, який повинен збиратися на відповідному рівні.
(8) В інтересах спрощення Комісія повинна здійснювати виконавчі повноваження відповідно до однієї з двох доступних процедур, а саме дорадчої процедури або експертної процедури.
(9) З метою подальшого спрощення до комітетів повинні застосовуватися спільні процедурні правила, включно з ключовими положеннями, що стосуються їх функціонування та можливості надання висновку шляхом письмової процедури.
(10) Необхідно встановити критерії для визначення процедури, яка повинна використовуватись для ухвалення Комісією імплементаційних актів. Для досягнення більшої послідовності процедурні вимоги повинні бути пропорційними характеру та впливу імплементаційних актів, які повинні бути ухвалені.
(11) Експертна процедура повинна, зокрема, застосовуватися для ухвалення актів загального характеру, призначених для імплементації основних актів, та спеціальних імплементаційних актів, які можуть мати значний вплив. Така процедура повинна унеможливити ухвалення Комісією імплементаційних актів, якщо вони не відповідають висновку комітету, за винятком дуже виняткових обставин, коли вони можуть застосовуватися протягом обмеженого періоду часу. Ця процедура повинна також забезпечити Комісії можливість переглядати проекти імплементаційних актів, щодо яких комітет не надав жодного висновку, беручи до уваги думки, висловлені в комітеті.
(12) Якщо основний акт надає Комісії виконавчі повноваження щодо програм, які мають суттєві бюджетні наслідки або спрямовані на треті країни, повинна застосовуватися експертна процедура.
(13) Голова комітету повинен намагатися знайти рішення, які матимуть максимально широку підтримку в комітеті або апеляційному комітеті, і повинен пояснити, яким чином враховані обговорення та пропозиції про зміни. З цією метою Комісія повинна звертати особливу увагу на думки, висловлені в комітеті або апеляційному комітеті щодо проектів остаточних антидемпінгових або компенсаційних документів.
(14) Комісія, розглядаючи питання про ухвалення інших проектів імплементаційних актів щодо особливо чутливих галузей, зокрема оподаткування, здоров'я споживачів, безпечності харчових продуктів та охорони довкілля, щоб знайти збалансоване рішення, діятиме, наскільки це можливо, таким чином, щоб уникати протиріч з будь-якою домінуючою позицією, що може сформуватися в апеляційному комітеті проти доцільності імплементаційного акта.
(15) Дорадча процедура, в принципі, повинна застосовуватися в усіх інших випадках або в таких, де її застосування вважатиметься доречнішим.
(16) Якщо це передбачено в основному акті, повинна існувати можливість ухвалювати імплементаційні акти, які повинні негайно застосовуватися через імперативні підстави терміновості.
(17) Європейський Парламент і Раду необхідно оперативно інформувати про роботу комітетів на регулярній основі.
(18) Європейський Парламент або Рада повинні мати змогу в будь-який час повідомити Комісії, що, на їхню думку, проект імплементаційного акта перевищує виконавчі повноваження, передбачені в основному акті, беручи до уваги їхні права, що стосуються перевірки законності актів Союзу.
(19) Доступ громадськості до інформації про роботу комітетів повинен бути забезпечений відповідно до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1049/2001 від 30 травня 2001 року щодо доступу громадськості до документів Європейського Парламенту, Ради та Комісії_(-3).
(20) Реєстр, що містить інформацію про роботу комітетів, повинен зберігатись Комісією. Таким чином, правила щодо захисту секретних документів, застосовні до Комісії, також повинні застосовуватися до використання реєстру.
(21) Рішення 1999/468/ЄС необхідно скасувати. Для забезпечення переходу між режимом, передбаченим у Рішенні 1999/468/ЄС та цим Регламентом, будь-яке покликання в чинному законодавстві на процедури, передбачені у вказаному Рішенні, повинно, за винятком регуляторної процедури з ретельним вивченням, передбаченої в статті 5а того ж Рішення, розумітися як покликання на відповідні процедури, передбачені в цьому Регламенті. Дію статті 5а Рішення 1999/468/ЄС необхідно тимчасово зберегти для цілей існуючих основних актів, які покликаються на вказану статтю.
(22) Цей Регламент не впливає на повноваження Комісії, установлені у ДФЄС, щодо імплементації правил конкуренції,
УХВАЛИЛИ ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
Стаття 1
Предмет
Цей Регламент установлює правила та загальні принципи, що регулюють механізми, які застосовуються, коли юридично зобов'язальний акт Союзу (далі - "основний акт") визначає необхідність єдиних умов для імплементації та вимагає, щоб ухвалення Комісією імплементаційних актів підлягало контролю державами-членами.
Стаття 2
Вибір процедур
1. Основний акт може передбачати застосування дорадчої процедури або експертної процедури, ураховуючи характер або вплив необхідного імплементаційного акта.
2. Експертна процедура застосовується, зокрема, для ухвалення:
(а) імплементаційних актів загального характеру;
(b) інших імплементаційних актів, що стосуються:
(i) програм із суттєвими наслідками;
(ii) спільних політик щодо сільського господарства та рибальства;
(iii) довкілля, безпеки, або охорони здоров'я чи безпеки людей, тварин чи рослин;
(iv) спільної торговельної політики;
(v) оподаткування.
3. Дорадча процедура застосовується, як правило, для ухвалення імплементаційних актів, які не підпадають під дію параграфа 2. Проте, дорадча процедура може застосовуватися для ухвалення імплементаційних актів, зазначених у параграфі 2, у належним чином обґрунтованих випадках.
Стаття 3
Загальні положення
1. Загальні положення, викладені в цій статті, застосовуються до всіх процедур, зазначених у статтях з 4 по 8.
2. Комісії допомагає комітет у складі представників держав-членів. Комітет очолює представник Комісії. Голова комітету не бере участі в голосуванні комітету.
3. Голова комітету подає до комітету проект імплементаційного акта, який повинен бути ухвалений Комісією.
За винятком належним чином обґрунтованих випадків, голова скликає засідання не раніше ніж через 14 днів з моменту подання проекту імплементаційного акта та проекту порядку денного до комітету. Комітет надає свій висновок щодо проекту імплементаційного акта протягом строку, який може встановити голова відповідно до терміновості питання. Строки повинні бути пропорційними та надавати членам комітету завчасні та реальні можливості розглянути проект імплементаційного акта та висловити свої думки.
4. Допоки комітет не надасть висновок, будь-який член комітету може запропонувати поправки, а голова може представити версії проекту імплементаційного акта зі змінами і доповненнями.
Голова повинен намагатися знайти рішення, які матимуть максимально широку підтримку в комітеті. Голова інформує комітет про те, яким чином ураховані обговорення та пропозиції щодо поправок, зокрема стосовно тих пропозицій, які одержали значну підтримку в комітеті.
5. У належним чином обґрунтованих випадках голова може отримати висновок комітету шляхом письмової процедури. Голова направляє членам комітету проект імплементаційного акта та встановлює строк надання висновку відповідно до терміновості питання. Будь-який член комітету, який не виступає проти проекту імплементаційного акта, або який явно не утримується від голосування щодо нього до закінчення вказаного строку, вважається таким, що мовчазно погодивсяз проектом імплементаційного акта.
Якщо в основному акті не передбачено інше, письмова процедура припиняється без результату, якщо протягом строку, зазначеного в першому підпараграфі, голова приймає таке рішення або член комітету звертається з таким запитом. У такому випадку голова скликає засідання комітету протягом розумного строку.
6. Висновок комітету фіксують у протоколі. Члени комітету мають право вимагати, щоб їхні позиції були зафіксовані в протоколі. Голова невідкладно надсилає протоколи членам комітету.
7. У відповідних випадках механізм контролю повинен включати звернення до апеляційного комітету.
Апеляційний комітет ухвалює свій внутрішній регламент простою більшістю голосів його членів за пропозицією Комісії.
Якщо питання розглядає апеляційний комітет, він збирається щонайраніше через 14 днів, за винятком належним чином обґрунтованих випадків, та щонайпізніше через 6 тижнів після дати звернення. Без обмеження дії параграфа 3, апеляційний комітет надає свій висновок протягом 2 місяців з дати звернення.
Представник Комісії очолює апеляційний комітет.
Голова встановлює дату засідання апеляційного комітету в тісній співпраці з членами комітету, щоб дати можливість державам-членам та Комісії забезпечити належний рівень представництва. Не пізніше 1 квітня 2011 року Комісія повинна скликати перше засідання апеляційного комітету метою ухвалення його внутрішнього регламенту.
Стаття 4
Дорадча процедура
1. Якщо застосовується дорадча процедура, комітет надає свій висновок, за необхідності шляхом голосування. Якщо комітет проводить голосування, висновок ухвалюють простою більшістю голосів його членів.
2. Комісія приймає рішення щодо проекту імплементаційного акта, який повинен бути ухвалений, з максимально належним урахуванням підсумків, зроблених у результаті обговорень у комітеті, та наданого висновку.
Стаття 5
Експертна процедура
1. Якщо застосовується експертна процедура, комітет ухвалює свій висновок більшістю, установленою в статті 16(4) та (5) Договору про Європейський Союз і, у належних випадках, у статті 238(3) ДФЄС, щодо актів, які необхідно ухвалити за пропозицією Комісії. Голоси представників держав-членів в комітеті враховуються в порядку, установленому в зазначених статтях.
2. Якщо комітет надає позитивний висновок, Комісія ухвалює проект імплементаційного акта.
3. Без обмеження дії статті 7, якщо комітет надає негативний висновок, Комісія не ухвалює проект імплементаційного акта. Якщо імплементаційний акт уважається необхідним, голова може або подати версію проекту імплементаційного акта зі змінами і доповненнями в той же комітет протягом 2 місяців після надання негативного висновку, або подати проект імплементаційного акта протягом 1 місяця після надання такого висновку в апеляційний комітет для подальшого обговорення.
4. Якщо не надано жодного висновку, Комісія може ухвалити проект імплементаційного акта, за винятком випадків, передбачених у другому підпараграфі. Якщо Комісія не ухвалює проект імплементаційного акта, голова може подати до комітету версію такого акта зі змінами та доповненнями.
Без обмеження дії статті 7, Комісія не ухвалює проект імплементаційного акта, якщо:
(а) акт стосується оподаткування, фінансових послуг, охорони здоров'я або безпеки людей, тварин чи рослин, або остаточних багатосторонніх запобіжних заходів;
(b) основний акт передбачає, що проект імплементаційного акта не може бути ухвалено, якщо не надано жодного висновку; або
(с) проста більшість членів комітету виступає проти цього.
У будь-якому з випадків, зазначених у другому підпараграфі, якщо імплементаційний акт вважається необхідним, голова може або подати версію цього акта зі змінами у той же комітет протягом 2 місяців після голосування, або подати проект імплементаційного акта протягом 1 місяця після голосування в апеляційний комітет для подальшого обговорення.
5. Як відступ від параграфа 4, якщо комітетом не надано жодного висновку, а проста більшість його членів виступає проти проекту імплементаційного акта, для ухвалення проектів остаточних антидемпінгових або компенсаційних документів застосовується така процедура.
Комісія проводить консультації з державами-членами. Щонайраніше через 14 днів та щонайпізніше через 1 місяць після засідання комітету Комісія інформує членів комітету про результати тих консультацій та подає проект імплементаційного акта до апеляційного комітету. Як відступ від статті 3(7), апеляційний комітет збирається щонайраніше через 14 днів та щонайпізніше через 1 місяць після подання проекту імплементаційного акта. Апеляційний комітет подає свій висновок відповідно до статті 6. Строки, установлені в цьому параграфі, не обмежують необхідність дотримання термінів, установлених у відповідних основних актах.
Стаття 6
Звернення до апеляційного комітету
1. Апеляційний комітет ухвалює свій висновок більшістю, передбаченою в статті 5(1).
2. До ухвалення висновку будь-який член апеляційного комітету може запропонувати поправки до проекту імплементаційного акта, а голова може вирішити, чи вносити їх.

................
Перейти до повного тексту