- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СУД З ПРАВ ЛЮДИНИ
Друга секція
Р І Ш Е Н Н Я
Справа "Риженков та Зайцев проти України" (Заяви NN 1805/03 та 6717/03)
Страсбург, 13 грудня 2005 року |
Переклад офіційний
Це рішення стане остаточним за обставин, викладених у п. 2 статті
44 Конвенції. Воно може підлягати редакційним виправленням.
У справі "Риженков та Зайцев проти України"
Європейський суд з прав людини (друга секція), засідаючи палатою, до складу якої увійшли:
п. А.Б.Бака (A.B.Baka), Голова,
п. І.Кабрал Баррето (Mr I.Cabral Barreto),
п. В.Буткевич (Mr. V.Butkevych),
п. М.Угрехелідзе (Mr M.Ugrekhelidze),
пані А.Мулароні (Mrs A.Mularoni),
пані Е.Фура-Сандстрьом (Mrs E.Fura-Sandstrom), судді,
та пані С.Доллє (Mrs S.Dolle), Секретар секції,
після обговорення в нарадчій кімнаті 3 листопада 2005 року,
виносить таке рішення, що було прийняте у той день:
ПРОЦЕДУРА
1. Справа складається з двох заяв (N 1805/03 та 6717/03), які були відповідно подані до Суду 21 листопада 2002 року та 23 січня 2003 року згідно з статтею
34 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) проти України її двома громадянами: паном Миколою Єгоровичем Риженковим - перший заявник (N 1805/03), та паном Іваном Миколайовичем Зайцевим - другий заявник (6717/03).
2. Уряд України (далі - Уряд) був представлений його Уповноваженим - пані Валерією Лутковською, яку змінила пані Зоряна Бортновська.
3. 24 жовтня 2003 року Суд вирішив направити заяви на комунікацію Уряду. Суд відповідно до п. 3 ст.
29 Конвенції вирішив розглядати питання щодо суті та прийнятності заяви разом.
ЩОДО ФАКТІВ
4. Перший заявник народився в 1959 році. Другий заявник народився у 1947 році. Вони обоє проживають в Харкові.
I. ОБСТАВИНИ СПРАВИ ЗАЯВИ N 1805/03
5. 4 жовтня 2000 року Московський районний суд м. Харкова присудив стягнути з Харківського підприємства "Серп і Молот", в якому частка держави складає 90% (далі - ХПСМ) на користь першого заявника заборгованість по заробітній платі, компенсацію за затримку її виплати (за період з березня 1998 року до 1 серпня 2000 року) та моральну шкоду на загальну суму 23 963,78 грн (1).
_______________
(1) 3737,53 євро.
6. 16 жовтня 2000 року Московський районний відділ державної виконавчої служби відкрив виконавче провадження.
7. 5 листопада 2002 року господарський суд Харківської області порушив процедуру банкрутства щодо ХПСМ, у зв'язку з чим державний виконавець призупинив виконавче провадження. Відповідно до плану санації підприємства заявник отримав в якості компенсації 100 грн.
8. 7 березня 2003 року Харківське обласне управління юстиції повідомило заявника, що виконання рішення триває у зв'язку з процедурою банкрутства боржника.
9. 31 грудня 2003 року заявник частково отримав заборгованість відповідно до рішення у сумі 100 грн (2).
_______________
(2) 15,35 євро.
10. 29 січня 2004 року заявник отримав від ХПСМ іншу частину заборгованості у розмірі 7529,05 грн (3).
_______________
(3) 1160,61 євро.
11. 8 листопада 2004 року заявник повідомив Суду, що 6 жовтня 2004 року він отримав остаточну частину боргу (16 434,73 грн (4)). Виконавче провадження в той же день було закінчене. Виплати були здійснені з коштів, які були перераховані на рахунок ХПСМ відповідно до плану санації, затвердженого губернатором Харківської області 10 березня 2004 року.
_______________
(4) 2576,94 євро.
II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ ЗАЯВИ N 6717/03
12. 4 жовтня 2000 року Московський районний суд м. Харкова присудив стягнути з ХПСМ на користь другого заявника заборгованість з компенсації за затримку виплати заробітної плати (за період з березня 1998 року до 1 серпня 2000 року) та моральну шкоду на загальну суму 21 170,19 грн (5).
_______________
(5) 3301,82 євро.
13. 16 жовтня 2000 року Московський районний відділ державної виконавчої служби відкрив виконавче провадження.
14. 5 листопада 2002 року господарський суд Харківської області порушив процедуру банкрутства щодо ХПСМ, у зв'язку з чим державний виконавець призупинив виконавче провадження.
15. 31 грудня 2003 року заявник частково отримав заборгованість відповідно до рішення у сумі 88 грн (6).
_______________
(6) 13,51 євро.
16. 29 січня 2004 року заявник отримав від ХПСМ іншу частину заборгованості у розмірі 6755,73 грн (7).
_______________
(7) 1041,4 євро.
17. 5 листопада 2004 року заявник повідомив Суду, що 6 жовтня 2004 року він отримав остаточну частину боргу (14 414,46 грн (8)). Виконавче провадження в той же день було закінчене. Виплати були здійснені з коштів, які були перераховані на рахунок ХПСМ відповідно до плану санації, затвердженого губернатором Харківської області 10 березня 2004 року.
_______________
(8) 2260,16 євро.
III. ВІДПОВІДНЕ НАЦІОНАЛЬНЕ ЗАКОНОДАВСТВО
18. Відповідне національне законодавство викладено в рішенні від 27 липня 2004 року у справі
"Ромашов проти України" (N 67534/01, пп. 16-19).
ЩОДО ПРАВА
19. Заявники скаржилися, що державні органи відмовилися виконати два окремих рішення Московського районного суду м. Харкова, які були винесені на їх користь 4 жовтня 2000 року. Вони стверджували, що тривалість виконавчого провадження була нерозумною, посилаючись при цьому на п. 1 статті
6, статтю
13 Конвенції та статтю
1 Першого протоколу, які закріплюють наступне:
Пункт 1 статті 6
"Кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку... судом... який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру..."
Стаття 13 "Кожен, чи права та свободи, визнані в цій
Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження".
Стаття 1
Першого протоколу "Кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Проте попередні положення жодним чином не обмежують право держави вводити в дію такі закони, які вона вважає за необхідне, щоб здійснювати контроль за користуванням майном відповідно до загальних інтересів або для забезпечення сплати податків чи інших зборів або штрафів".
................Перейти до повного тексту