- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 24 жовтня 2018 р. № 974 Київ |
Про внесення змін до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Внести до
Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 січня 2004 р. № 86 (Офіційний вісник України, 2004 р., № 4, ст. 167, № 44, ст. 2881; 2005 р., № 51, ст. 3197; 2006 р., № 22, ст. 1609, № 23, ст. 1727; 2007 р., № 33, ст. 1338; 2008 р., № 36, ст. 1207, № 76, ст. 2566; 2010 р., № 1, ст. 21; 2012 р., № 5, ст. 174, № 40, ст. 1548, № 85, ст. 3463; 2014 р., № 74, ст. 2091; 2017 р., № 28, ст. 814, № 50, ст. 1555, № 94, ст. 2856; 2018 р., № 8, ст. 303), зміни, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 січня 2004 р. № 86
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 24 жовтня 2018 р. № 974)
ПОРЯДОК
здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає процедури здійснення державного контролю за міжнародними передачами:
товарів подвійного використання, внесених до Єдиного списку товарів подвійного використання, згідно з додатком;
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в
Законі.
3. Міжнародна передача товарів, зазначених у пункті 1 цього Порядку (далі - товари), може здійснюватися суб’єктом здійснення міжнародних передач товарів, центральним органом виконавчої влади, військовим формуванням, правоохоронним органом, органом та підрозділом цивільного захисту України (далі - суб’єкти), іноземним суб’єктом господарської чи іншої діяльності (далі - іноземний суб’єкт) за наявності у них відповідного дозволу чи висновку Держекспортконтролю, зазначених у статті
15 Закону.
4. Дозвіл чи висновок Держекспортконтролю на право здійснення міжнародної передачі будь-якого виробу, обладнання чи матеріалу надає право на передачу технології, яка є мінімально необхідною для установлення, експлуатації товару за цільовим призначенням, у тому числі технічного обслуговування і ремонту, в кількості та обсягах, визначених таким дозволом чи висновком. Кількість та обсяги такої технології обмежуються інформацією, наведеною у документації (паспорті, формулярі), яка спеціально розроблена для такого товару його розробником або виробником та постачається разом з ним.
5. Міжнародні передачі товарів, які є матеріальними носіями інформації, віднесеної до державної таємниці, здійснюються з дотриманням вимог законодавства з питань охорони державної таємниці.
Вимоги під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів
6. У разі переміщення товарів через митний кордон України їх митний контроль та митне оформлення здійснюються у порядку, встановленому митним законодавством.
Під час митного оформлення товарів разом з іншими документами, необхідними для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, суб’єкт або іноземний суб’єкт відповідно до частини другої статті
264 Митного кодексу України на вимогу митниці зобов’язаний надати оригінал дозволу або висновку Держекспортконтролю.
Митне оформлення товарів здійснюється за умови надходження до ДФС від Держекспортконтролю дозволів та висновків в електронній формі через електронну систему в галузі державного експортного контролю.
Зазначені дозволи та висновки містять довідкову інформацію щодо кодів товарів згідно з
УКТЗЕД. Єдиною ознакою для прийняття рішення щодо митного оформлення товару є відповідність фізичних ознак заявленого до митного оформлення товару його найменуванню та опису товару, наведеному в Єдиному списку товарів подвійного використання.
Обмеження на здійснення міжнародних передач деяких категорій товарів
7. Не допускається експорт товарів до держав, стосовно яких Радою Безпеки ООН установлено ембарго на їх експорт, а також у разі, коли за результатами експертизи в галузі державного експортного контролю є підстави вважати, що вони призначені для:
1) створення зброї масового знищення чи засобів її доставки;
2) використання у терористичних або інших протиправних цілях;
3) використання під час провадження діяльності, пов’язаної із створенням ядерних вибухових пристроїв, або діяльності, пов’язаної з ядерним паливним циклом, яка не перебуває під гарантіями МАГАТЕ;
5) використання під час провадження діяльності, пов’язаної з придбанням, створенням, накопиченням або застосуванням збудників захворювань (патогенів) і токсинів як бактеріологічної (біологічної) та токсинної зброї чи її складових частин.
8. Експорт та тимчасове вивезення з України, імпорт та тимчасове ввезення в Україну товарів, зазначених у позиціях 1C350.1, 1C350.3, 1C350.5, 1C350.10-1C350.13, 1C350.17, 1C350.18, 1C350.21-1C350.22, 1C350.25-1C350.28, 1C350.31-1C350.37, 1C350.39, 1C350.54-1C350.56, 1C350.60, 1C350.61, 1C350.63, 1C351.d.4, 1C351.d.5, 1C450.а.1-1C450.а.2, 1C450.b.1-1C450.b.6 Єдиного списку товарів подвійного використання, допускається тільки до або з держав – учасниць
Конвенції.
Експорт та тимчасове вивезення з України, імпорт та тимчасове ввезення в Україну товарів, зазначених у позиціях 1C351.d.4 та 1C351.d.5 Єдиного списку товарів подвійного використання, допускається тільки до або з держав – учасниць
Конвенції у разі, коли вони використовуються у дослідницьких, медичних, фармацевтичних, а також захисних цілях, які безпосередньо пов’язані із захистом від токсичних хімікатів та хімічної зброї.
Експорт та тимчасове вивезення з України, імпорт та тимчасове ввезення в Україну товарів, зазначених у позиціях 1C350.1, 1C350.3, 1C350.5, 1C350.10-1C350.13, 1C350.17, 1C350.18, 1C350.21-1C350.22, 1C350.25-1C350.28, 1C350.31-1C350.37, 1C350.39, 1C350.54-1C350.56, 1C350.60, 1C350.61, 1C350.63, 1C450.а.1-1C450.а.2, 1C450.b.1-1C450.b.6 Єдиного списку товарів подвійного використання, допускається до або з держав, які не є учасницями
Конвенції, якщо йдеться про товари, що:
містять у своєму складі 1 відсоток або менше хімікатів, зазначених у позиціях 1C450.а.1-1C450.а.2 Єдиного списку товарів подвійного використання;
містять у своєму складі 10 відсотків або менше хімікатів, зазначених у позиціях 1C350.1, 1C350.3, 1C350.5, 1C350.10-1C350.13, 1C350.17, 1C350.18, 1C350.21-1C350.22, 1C350.25-1C350.28, 1C350.31-1C350.37, 1C350.39, 1C350.54-1C350.56, 1C350.60, 1C350.61, 1C350.63, 1C450.b.1-1C450.b.6 Єдиного списку товарів подвійного використання;
визначені як продукція, розфасована для роздрібної торгівлі або для індивідуального використання.
9. Експорт та тимчасове вивезення з України, імпорт та тимчасове ввезення в Україну товарів, зазначених у позиціях 1С351-1С354 розділу 1 Єдиного списку товарів подвійного використання, допускається тільки у разі, коли вони призначені для профілактичних, захисних та інших мирних цілей і не пов’язані з придбанням, створенням, накопиченням або застосуванням збудників захворювань (патогенів) і токсинів як бактеріологічної (біологічної) та токсинної зброї або складових частин такої зброї.
10. Експорт товарів, зазначених у розділі "Категорія I товарів, що можуть бути використані у створенні ракетної зброї" Єдиного списку товарів подвійного використання, не допускається, крім випадків, передбачених керівними принципами Режиму контролю за ракетними технологіями.
11. Відомості про експорт та імпорт окремих категорій товарів відповідно до міжнародних зобов’язань України Держекспортконтроль подає МЗС для інформування заінтересованих міжнародних організацій, членом яких є Україна.
Загальні вимоги до здійснення міжнародних передач товарів
12. За дозволом чи висновком Держекспортконтролю здійснюються:
1) експорт, тимчасове вивезення, реекспорт товарів, при цьому реекспорт товарів здійснюється у порядку його експорту;
2) імпорт і тимчасове ввезення товарів, зазначених у позиціях 0С001, 0С002, 1А007, 1А008, 1А906, 1В904, 1С012, 1C350.1-1C350.3, 1C350.5-1C350.28, 1C350.30-1C350.56, 1C350.58-1C350.63, 1С351-1С354, 1C450.а.1-1C450.а.7, 1C450.b.1-1C450.b.6, 1C450.b.8, 1С913 та частині третій розділу 5, а також імпорт технології відповідно до особливої примітки до позиції 1Е001 Єдиного списку товарів подвійного використання;
3) тимчасове ввезення товарів, що здійснюється з метою надання іноземному суб’єкту послуг з їх ремонту, обслуговування, модернізації тощо;
4) імпорт тих товарів, що не включені до Єдиного списку товарів подвійного використання, у разі, коли такі товари ввозяться на територію України з наданням міжнародного імпортного сертифіката або окремого документа, який містить державні гарантії і підтверджує зобов’язання імпортера про імпорт товарів в Україну;
5) транзит територією України товарів, зазначених у позиціях 0С001, 0С002, 1С351-1С354 та розділі "Категорія I товарів, що можуть бути використані у створенні ракетної зброї" Єдиного списку товарів подвійного використання.
13. Для отримання дозволу чи висновку на право здійснення експорту, імпорту, реекспорту чи тимчасового вивезення, тимчасового ввезення товарів до Держекспортконтролю подаються:
1) заява на отримання дозволу чи висновку на право здійснення відповідної міжнародної передачі. Форма заяви, порядок її заповнення та подання визначаються Мінекономрозвитку;
2) оригінал документа, яким кінцевий споживач підтверджує право посередника на постачання йому товарів, - подається у разі, коли суб’єкт або іноземний суб’єкт, який здійснює імпорт товарів, є посередником. У разі отримання відкритого або генерального дозволу оригінал такого документа подається разом із звітом про фактично здійснений (частково здійснений) експорт чи імпорт товарів, зазначеним у пункті 31 цього Порядку. Якщо участь посередника у виконанні зовнішньоекономічного договору (контракту) щодо постачання товарів кінцевому споживачеві визначена у поданому разом із заявою сертифікаті кінцевого споживача, імпортному сертифікаті, такий документ не подається;
3) оригінали документів, які містять зобов’язання кожного посередника щодо передачі ним товару іншому посереднику або кінцевому споживачеві, визначеному в сертифікаті кінцевого споживача або імпортному сертифікаті, - подаються у разі, коли постачання товарів кінцевому споживачеві здійснюється через посередників. Для отримання відповідного відкритого або генерального дозволу оригінали документів не подаються із заявою, а подаються разом із зазначеним у пункті 31 цього Порядку звітом про фактично здійснений (частково здійснений) експорт чи імпорт товарів.
14. Для отримання висновку на право здійснення транзиту територією України товарів до Держекспортконтролю подаються:
1) заява про отримання висновку на право здійснення транзиту територією України товарів. Форма заяви, порядок її заповнення та подання визначаються Мінекономрозвитку;
2) засвідчена копія експортної ліцензії держави-експортера або іншого офіційного документа, що містить відомості про надане право на міжнародну передачу товару.
15. Оригінали та засвідчені копії документів, зазначені у цьому Порядку, подаються суб’єктом звернення до Держекспортконтролю разом із супровідним листом.
Документи, що подаються до Держекспортконтролю, повинні бути складені державною мовою. До документів, складених іноземною мовою, обов’язково додається їх переклад на українську мову, засвідчений в установленому порядку підписом уповноваженої особи суб’єкта звернення.
Заява і документи, які подані до Держекспортконтролю для отримання дозволу чи висновку на право здійснення міжнародної передачі товарів, повинні містити повну та достовірну інформацію про всіх учасників здійснення міжнародної передачі товарів, зазначеної у заяві, про товари та порядок їх міжнародної передачі, про кінцеве використання цих товарів, а також про гарантії щодо їх використання виключно у заявлених цілях.
Посадова особа, уповноважена діяти від імені суб’єкта, несе персональну відповідальність за достовірність і повноту інформації та відомостей, зазначених у документах, поданих для оформлення дозволів чи висновків на право здійснення міжнародних передач товарів.
16. Розгляд заяв про отримання дозволу на право здійснення експорту товарів, зазначених у розділі "Категорія I товарів, що можуть бути використані у створенні ракетної зброї" Єдиного списку товарів подвійного використання, здійснюється із залученням ДКА у межах його компетенції.
17. Строк розгляду заяви про надання дозволу чи висновку на право здійснення відповідної міжнародної передачі товарів та випадки залишення заяви без розгляду визначені статтями
15 і
16 Закону.
За видачу Держекспортконтролем дозволів і висновків на право здійснення міжнародних передач товарів справляється адміністративний збір відповідно до статті
30 Закону.
18. Розгляд заяв про отримання дозволів на право здійснення експорту товарів до держав, стосовно яких встановлено часткове ембарго або обмеження на експорт таких товарів виходячи з міжнародних зобов’язань України, у разі необхідності забезпечення національної безпеки здійснюється із залученням у межах компетенції МЗС, Міноборони, СБУ, розвідувальних органів України та Міжвідомчої комісії з політики військово-технічного співробітництва та експортного контролю.
У разі виникнення потреби в додатковому міжвідомчому узгодженні (отриманні інформації про відповідність міжнародної передачі національним інтересам України, про можливе відхилення від заявленого кінцевого використання товарів, перевірці кінцевого споживача чи посередника, проведенні консультацій з відповідними органами держав – учасниць міжнародних режимів експортного контролю) міністерства, інші центральні органи виконавчої влади та державні органи після отримання відповідного запиту надають висновок про можливість здійснення міжнародної передачі.
................Перейти до повного тексту