1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента N 445/2011 від 08.04.2011 )
Про Положення про Державний комітет України по земельних ресурсах
( Із змінами, внесеними згідно з Указами Президента N 1208/2001 від 11.12.2001 N 403/2002 від 26.04.2002 N 720/2002 від 19.08.2002 N 134/2003 від 17.02.2003 N 280/2004 від 05.03.2004 N 795/2005 від 16.05.2005 ) ( Щодо реорганізації Державного комітету України по земельних ресурсах в Державне агентство земельних ресурсів України додатково див. Постанову КМ N 69 від 31.01.2007 ) ( Положення про Державне агентство земельних ресурсів України додатково див. в Постанові КМ N 614 від 04.04.2007 ) ( Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів додатково див. в Постанові КМ N 224 від 19.03.2008 )
1. Затвердити Положення про Державний комітет України по земельних ресурсах (додається).
2. Визнати такими, що втратили чинність:
Указ Президента України від 13 травня 1996 року N 340 "Про затвердження Положення про Державний комітет України по земельних ресурсах";
статтю 2 Указу Президента України від 15 вересня 1998 року N 1019 "Про внесення змін і доповнень до деяких Указів Президента України";
статтю 2 Указу Президента України від 9 березня 2000 року N 399 "Про внесення змін до деяких указів Президента України".
3. Кабінету Міністрів України привести у тримісячний строк свої рішення у відповідність із цим Указом.
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 14 серпня 2000 року
N 970/2000
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 14 серпня 2000 року
N 970/2000
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комітет України по земельних ресурсах
1. Державний комітет України по земельних ресурсах (Держкомзем України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
( Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 403/2002 від 26.04.2002 )
Держкомзем України вносить у встановленому порядку пропозиції щодо формування державної політики у сфері регулювання земельних відносин, використання, охорони та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру і забезпечує її реалізацію, здійснює управління в цій сфері, а також міжгалузеву координацію та функціональне регулювання з питань, віднесених до його відання.
2. Держкомзем України у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
( Абзац перший пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 403/2002 від 26.04.2002 )
Держкомзем України узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення цього законодавства і в установленому порядку вносить їх на розгляд Президентові України і Кабінету Міністрів України. У межах своїх повноважень Держкомзем України організовує виконання актів законодавства та здійснює систематичний контроль за їх реалізацією.
3. Основними завданнями Держкомзему України є:
підготовка пропозицій щодо формування державної політики у сфері регулювання земельних відносин, використання, охорони та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру та забезпечення її реалізації;
координація проведення земельної реформи в Україні;
здійснення державного контролю за використанням та охороною земель;
організація і забезпечення ведення державного земельного кадастру, здійснення землеустрою;
розроблення та участь у реалізації державних, галузевих і регіональних програм з питань регулювання земельних відносин, раціонального використання, охорони та моніторингу земель, відновлення родючості грунтів, ведення державного земельного кадастру.
4. Держкомзем України відповідно до покладених на нього завдань:
1) готує пропозиції щодо вдосконалення регулювання земельних відносин, розпорядження земель державної та комунальної власності, державного контролю за використанням і охороною земель, а також змісту, організації та порядку ведення державного земельного кадастру, здійснення моніторингу земель;
( Підпункт 1 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 720/2002 від 19.08.2002 )
2) розробляє державні програми з питань розвитку земельних відносин, приватизації земель, раціонального використання, охорони та здійснення моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру, а також здійснює нормативно-методичне забезпечення їх виконання;
( Підпункт 2 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 720/2002 від 19.08.2002 )
3) бере участь у розробленні проектів Державного бюджету України, Державної програми економічного і соціального розвитку України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України;
4) здійснює відповідно до закону державне регулювання у сфері оцінки земель, організовує та забезпечує проведення робіт з нормативної грошової оцінки земель, надає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, організовує професійну підготовку оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, веде Державний реєстр оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, які отримали кваліфікаційне свідоцтво, готує пропозиції щодо вдосконалення методики та порядку проведення робіт з грошової оцінки земель;
( Підпункт 4 пункту 4 в редакції Указу Президента N 795/2005 від 16.05.2005 )
5) забезпечує розроблення та здійснення організаційних, економічних, екологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, їх захист від шкідливих антропогенних впливів, а також на відтворення і підвищення родючості грунтів, продуктивності земель, забезпечення режиму земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення;
6) бере участь у розробленні та здійсненні заходів щодо розвитку ринку земель, кредитних відносин та вдосконалення системи оподаткування;
7) здійснює в межах своїх повноважень державний контроль за додержанням земельного законодавства, в тому числі встановленого порядку вилучення і надання земельних ділянок, режиму використання земельних ділянок відповідно до їх цільового призначення та умов надання, власниками земельних ділянок і землекористувачами;
8) готує разом з іншими центральними органами виконавчої влади пропозиції щодо вдосконалення захисту права власності на землю та права користування землею;
9) бере участь у формуванні інвестиційної політики, виходячи з пріоритетних напрямів структурної перебудови економіки;
10) розглядає та в межах своєї компетенції бере участь у затвердженні нормативно-технічних документів з питань розроблення землевпорядної документації, ціноутворення у проектуванні, будівництві, експлуатації об'єктів і споруд;
11) здійснює у складі державного земельного кадастру реєстрацію земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них, договорів оренди земельних ділянок, веде Державний реєстр прав на землю та нерухоме майно, організовує в установленому законодавством порядку в єдиній системі державних органів земельних ресурсів надання громадянам і юридичним особам додаткових платних послуг у сфері землеустрою та використання даних державного земельного кадастру за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України;
( Підпункт 11 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 720/2002 від 19.08.2002, в редакції Указу Президента N 134/2003 від 17.02.2003 )
12) організовує в установленому порядку землевпорядні роботи;
13) здійснює відповідно до законодавства моніторинг земель, організовує здійснення заходів щодо відновлення корисних властивостей земельних ділянок;
14) виступає в установленому порядку державним замовником науково-дослідних, проектно-розвідувальних і будівельних протиерозійних робіт, що здійснюються в межах заходів з охорони земель, реформування земельних відносин, землеустрою, ведення державного земельного кадастру, здійснення моніторингу земель;
15) створює інформаційну базу даних з питань реформування земельних відносин, землеустрою, охорони земель, ведення державного земельного кадастру, здійснення моніторингу земель;
16) використовує в установленому законодавством порядку бюджетні та позабюджетні кошти для реалізації програм освоєння нових технологій, іншої науково-технічної діяльності у сфері раціонального використання та охорони земель;
17) здійснює державну експертизу програм і проектів з питань землеустрою, державного земельного кадастру, охорони земель, реформування земельних відносин, а також техніко-економічних обгрунтувань цих програм і планів;
18) організовує, в тому числі за участю іноземних наукових установ та організацій, наукові дослідження з питань землеустрою і державного земельного кадастру, здійснює у сфері реформування земельних відносин, управління земельними ресурсами, землеустрою та охорони земель і ведення державного земельного кадастру науково-технічне співробітництво з науковими установами та організаціями;

................
Перейти до повного тексту