- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Меморандум
Меморандум
про взаєморозуміння стосовно скоординованого розвитку Чорноморської окружної автомагістралі
( Меморандум ратифіковано Законом
N 511-VI від 16.09.2008 )
Офіційний переклад
Уряди країн - учасниць Організації чорноморського економічного співробітництва (ОЧЕС) (далі - Сторони),
бажаючи зміцнити співробітництво держав - членів ОЧЕС для сприяння міжнародним транспортним перевезенням товарів і пасажирів, які мають важливе значення для економічного розвитку цих держав;
уважаючи, що для створення та розширення контактів між країнами ЄС, Чорноморського регіону та Азії, які у майбутньому покликані задовольняти потреби міжнародного сполучення, є необхідним скоординований план побудови та реконструкції доріг;
наголошуючи на тому, що вирішення спільних проблем скоординованого розвитку дорожньої інфраструктури потребує нових та інноваційних підходів у рамках регіонального співробітництва;
уважаючи, що розвиток Чорноморської окружної автомагістралі (далі - ЧОА) буде також сприяти співробітництву з розвитку інфраструктури змішаних перевезень;
бажаючи мати відповідне автомобільне сполучення з Транс'європейськими, Пан'європейськими та Євроазіатськими транспортними системами;
ураховуючи спільну Декларацію Міністрів транспорту країн - учасниць ОЧЕС стосовно взаємодії Чорноморської транспортної мережі й Транс'європейської транспортної мережі в рамках Євроазіатських транспортних сполучень, яку було підписано 28 січня 2005 року в Салоніках;
бажаючи, щоб ЧОА будувалась за координації з ЄС з метою її включення до Мережі з розширення основних Транс'європейських транспортних осей до сусідніх країн та регіонів;
маючи на увазі, що економічне співробітництво повинно задовольняти дійсні потреби та інтереси Сторін;
усвідомлюючи, що будівництво ЧОА є основним завданням для ОЧЕС, органи якої покликані активно брати участь і взаємодіяти для її успіху;
розуміючи, що розвиток інфраструктури - тривалий процес,
домовляються про цей Меморандум про взаєморозуміння як спільний крок у напрямі побудови Чорноморської окружної автомагістралі:
Стаття 1
Цілі Меморандуму
1) Зміцнення співробітництва між Сторонами для розвитку Чорноморської окружної автомагістралі (ЧОА) відповідно до чинних угод, відповідних правил і стандартів. Це співробітництво буде, головним чином, зосереджене на розробленні політики, що включатиме загальні принципи та дії, такі як організаційні, законодавчі та економічні, а також засоби їхньої імплементації та контроль за виконанням;
2) Розвиток ЧОА буде основним кроком у напрямі створення Чорноморського окружного коридору - мережі змішаних перевезень - та включатиме обслуговування, реконструкцію, ремонт і будівництво інфраструктури основних та допоміжних доріг;
3) Надання допомоги в проектуванні, будівництві, технічному обслуговуванні, експлуатації та управлінні ЧОА на території Сторін у рамках комплексної європейської транспортної інфраструктури, таким чином дозволяючи створити елементи, яких не вистачає, у дійсній мережі автомагістралей Чорноморського регіону;
4) Визначення передумов та умов для найбільш ефективного використання фондів і ноу-хау, що надані з державних та приватних джерел;
5) Подальше поширення в регіоні знань, досвіду та ноу-хау, накопичених на сьогодні в державах - членах ЄС.
Стаття 2
Основні характеристики ЧОА
1) ЧОА - автомагістраль з високою пропускною здатністю. Керівний комітет, створений відповідно до статті 3 цього Меморандуму, може проводити детальне дослідження точно встановленого маршруту магістралі, її додаткових сполучень, а також її технічних стандартів на підставі рекомендацій та норм, схвалених міжнародними організаціями та ЄС, у тому числі відповідної Європейської угоди про міжнародні автомагістралі.
2) ЧОА надає послуги відповідної якості для сучасного забезпечення дорожньої безпеки, швидкості й комфорту, а отже, сприятиме економічному та соціальному розвиткові на користь всього європейського континенту. У такому контексті Сторони, беручи до уваги, що частини ЧОА є також частинами Транс'європейської транспортної мережі, домовляються про сприяння тому, щоб у майбутньому компетентні міжнародні органи включили ЧОА до Мережі розширення основної Транс'європейської транспортної осі до сусідніх країн та регіонів.
3) Довжина ЧОА складає приблизно 7000 км.
Основний маршрут ЧОА та її сполучення можуть проходити через такі міста:
Стамбул (Туреччина) - Самсон (Туреччина) - Трабзон (Туреччина) - Батумі (Грузія) - Поті (Грузія) - Єреван (Вірменія) - Баку (Азербайджан) - Новоросійськ (Росія) - Ростов-на-Дону (Росія) - Таганрог (Росія) - Маріуполь (Україна) - Мелітополь (Україна) - Одесу (Україна) - Кишинів (Молдова) - Бухарест (Румунія) - Констанцу (Румунія) - Хасково (Болгарія) - Софію (Болгарія) - Ніш (Сербія) - Белград (Сербія) - Тирану (Албанія) - Едірне (Туреччина) - Комотіні (Греція) - Александрополіс (Греція) - Стамбул (Туреччина).
4) Керівний комітет ЧОА розробить головний маршрут і його майбутні сполучення.
Стаття 3
Організаційні заходи для втілення проекту ЧОА
1) З метою виконання проекту ЧОА Сторони погоджуються створити Керівний комітет, який проводитиме свої засідання не менше, ніж один раз на рік безпосередньо перед засіданням чи після засідання Робочої групи ОЧЕС з транспорту. Керівний комітет ЧОА формулює політику розвитку ЧОА, а також усі відповідні заходи для її втілення.
2) Кожна зі Сторін та Постійний міжнародний секретаріат ОЧЕС (ПМС ОЧЕС) будуть представлені в Керівному комітеті ЧОА та призначать одного представника та його (її) заступника. Такі учасники можуть бути тими самими, що й учасники, які беруть участь у Робочій групі ОЧЕС з транспорту. Сторони домовляються запросити ПМС ОЧЕС для участі в Керівному комітеті ЧОА. Керівний комітет приймає рішення за допомогою консенсусу з урахуванням своїх правил процедур, які він повинен схвалити. Робоча мова Керівного комітету ЧОА - англійська. Сторони головують у Керівному комітеті по черзі з ротацією кожних два роки в порядку, зазначеному в додатку 1, який є невід'ємною частиною Меморандуму. Президентство здійснюється кожною з країн - членів ОЧЕС відповідно до встановленого розкладу. Віце-президентство здійснюється країною - членом ОЧЕС, що прийме Президентство на наступний строк.
3) Представники спостерігачів ОЧЕС, органів, пов'язаних з ОЧЕС, партнерів ОЧЕС з секторального діалогу можуть бути запрошеними, за необхідності, на засідання Керівного комітету.
4) Сторони домовляються також створити Спільний постійний технічний секретаріат, завданням якого є підтримання роботи Керівного комітету ЧОА, а також вжиття всіх необхідних заходів на підставі інструкцій, установлених Керівним комітетом ЧОА для введення магістралі в дію. Більш детально, Спільний постійний технічний секретаріат подає пропозиції, дає оцінку дослідам та співробітничає з Керівним комітетом ЧОА для визначення фінансових ресурсів.
5) У країні кожної Сторони Урядом відповідної Сторони призначається Національний координатор для ЧОА. Такий Координатор відповідає за координацію будь-яких дій, що здійснюються в країні стосовно ЧОА. Такий Координатор може бути одночасно зазначеним вище представником або його (її) заступником у Керівному комітеті ЧОА.
................Перейти до повного тексту