1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 4 червня 1999 р. N 968
Київ
Про стан надходження податків, зборів (обов'язкових платежів) до бюджету у I кварталі 1999 року
Кабінет Міністрів України відзначає, що внаслідок скорочення у I кварталі 1999 р. порівняно з аналогічним періодом минулого року обсягів валового внутрішнього продукту на 4,8 відсотка, промислового виробництва на 2,4 відсотка, невиконання багатьма суб'єктами підприємницької діяльності податкових зобов'язань створились серйозні труднощі в наповненні дохідної частини бюджетів усіх рівнів і фінансуванні заходів, пов'язаних з утриманням об'єктів соціальної сфери, виплатою заробітної плати, пенсій та інших соціальних виплат. Не повністю профінансовано інші важливі заходи державного значення.
За I квартал ц.р. до зведеного бюджету України мобілізовано 6160 млн. гривень, що становить 89 відсотків прогнозних показників на цей період і 18 відсотків річних призначень, а також платежів, які контролюються органами державної податкової служби, у сумі 4886,8 млн. гривень, або 83,6 відсотка загальних надходжень, що на 788,7 млн. гривень, або на 19,2 відсотка більше, ніж за відповідний період минулого року. Касове виконання державного бюджету досягло 99 відсотків.
Центральні органи виконавчої влади та органи, уповноважені управляти державним майном, забезпечили надходження лише 10 відсотків платежів порівняно з річним завданням, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 26 січня 1999 р. N 88. Значно відстають у цьому Український державний концерн по виробництву цементу і азбестоцементних виробів, Міністерство агропромислового комплексу та Міністерство енергетики (відповідно 3, 6 і 6 відсотків).
Керівники центральних органів виконавчої влади недостатньо працюють над фінансовим оздоровленням, забезпеченням розрахунків з бюджетом підприємств, що належать до сфери їх управління. Зокрема, податкова заборгованість підприємств Міністерства енергетики за січень-березень ц.р. зросла на 78,8 відсотка і становить 1142 млн. гривень, Міністерства транспорту - відповідно 41 і 224, Державного комітету лісового господарства - 28 і 20, підприємств колишнього Державного комітету нафтової, газової та нафтопереробної промисловості - в 2,1 раза і досягла 162,7 млн. гривень.
Передбачуваного поліпшення розрахунків з бюджетом у зв'язку із створенням Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" не сталося. За 4 місяці ц.р. керівництво Компанії не створило чіткої схеми управління підприємствами, не визначило юридичних осіб, які здійснюватимуть платежі до бюджетів. Недоїмка підприємств, що входять до її складу, на 1 квітня 1999 р. становила 2,8 млрд. гривень, або збільшилась на 56 відсотків.
У Волинській, Івано-Франківській, Кіровоградській, Сумській, Чернігівській областях через скорочення обсягів промислового виробництва також зменшилися надходження до бюджетів і збільшилась недоїмка.
У цілому податкова заборгованість у I кварталі зросла на 3,7 млрд. гривень, або на 37 відсотків, і досягла 13,6 млрд. гривень. Найбільше зросла недоїмка з відрахувань від плати за транзит природного газу (151,7 відс.), податку на прибуток (139,1 відс.), акцизного збору (127,2 відс.), податку на додану вартість (123,6 відсотка).
Мають місце факти порушення фінансової дисципліни, нецільового та неефективного використання бюджетних коштів. З перевірених у I кварталі ц.р. органами Головного контрольно-ревізійного управління 16 тис. підприємств, установ та організацій у 7,3 тис. виявлено незаконних витрат, нестач, привласнень коштів і матеріальних цінностей на суму понад 420 млн. гривень. Майже кожна друга з перевірених бюджетних установ (3,1 тис.) допустила незаконні витрати, загальна сума яких становить близько 90 млн. гривень.
Поширеними фінансовими порушеннями є безпідставне проведення взаємозаліків, завищення обсягів і вартості робіт, недотримання штатнокошторисних призначень, неповернення бюджетних позичок тощо.
Через велику кількість органів виконавчої влади, що видають спеціальні дозволи (ліцензії) на здійснення підприємницької діяльності, немає єдиного підходу до справляння та використання плати за видачу таких дозволів (ліцензій).
Знижуються економічні показники, погіршується стан розрахунків підприємств Міністерства промислової політики. За останній рік у 2 рази зросла дебіторська заборгованість за відвантажені ними товари. Тільки у IV кварталі минулого року втрачено 4 млрд. гривень власних обігових коштів і на 1 січня 1999 р. їх величина мала від'ємне значення в сумі 4,6 млрд. гривень. Збитки минулих років досягли 13,1 млрд. гривень, або 48 відсотків статутних фондів підприємств. Не внесені до бюджету платежі та не виплачена працівникам заробітна плата стали, як правило, джерелом функціонування підприємств.
З метою забезпечення виконання дохідної частини Державного бюджету України та місцевих бюджетів у 1999 році Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Визнати недостатньою роботу у I кварталі ц.р. центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій щодо реалізації рішень Кабінету Міністрів України з питань виконання зобов'язань перед бюджетом.
2. Центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям:
розглянути підсумки фінансово-господарської діяльності відповідних галузей, підприємств, що мають важливе значення у галузі (регіоні) для наповнення дохідної частини бюджету, розробити і затвердити конкретні економічні та організаційно-технічні заходи, спрямовані на поліпшення їх роботи і забезпечення розрахунків з бюджетом у II - IV кварталах поточного року;
не допускати на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери їх управління, виплати заробітної плати товарами без одночасного перерахування до бюджету відповідно до законодавства прибуткового податку та внесків до Пенсійного фонду;
дати принципову оцінку роботі керівників підприємств-боржників і розглянути питання про розірвання контрактів з ними;
постійно перевіряти стан виконання податкових зобов'язань підприємствами, що належать до сфери їх управління, вживати заходів для фінансового оздоровлення шляхом санації або реструктуризації підприємств, що мають велику заборгованість перед бюджетом та державними цільовими фондами;
подати Кабінетові Міністрів України до 20 липня 1999 року узагальнену інформацію про проведену роботу.
3. Міністерству внутрішніх справ забезпечити погодження з Державною податковою адміністрацією проектів нормативно-правових актів, що можуть вплинути на сплату до бюджету податку з власників транспортних засобів.
4. Рекомендувати сільським, селищним та міським радам переглянути ставки місцевих податків і зборів з метою їх збільшення в межах граничних ставок, передбачених законодавством, та скасувати економічно не обгрунтовані пільги окремим платникам.
5. Національній акціонерній компанії "Нафтогаз України":

................
Перейти до повного тексту