1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 23 серпня 2024 р. № 968
Київ
Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо зменшення обігу паперових документів для надання деяких видів державної соціальної підтримки
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни щодо зменшення обігу паперових документів для надання деяких видів державної соціальної підтримки, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з 1 вересня 2024 року.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 серпня 2024 р. № 968
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, щодо зменшення обігу паперових документів для надання деяких видів державної соціальної підтримки
1. У Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1751 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 52, ст. 2365; 2013 р., № 29, ст. 1004; 2015 р., № 46, ст. 1473; 2020 р., № 89, ст. 2888; 2022 р., № 95, ст. 5891):
1) пункт 1 доповнити абзацом такого змісту:
"Призначення і виплата державної допомоги сім’ям з дітьми здійснюються з дотриманням вимог Закону України "Про адміністративну процедуру".";
2) у пункті 2:
абзац сьомий замінити абзацами такого змісту:
"Заяви з необхідними документами та/або відомостями для призначення державної допомоги сім’ям з дітьми (далі - заяви з необхідними документами та/або відомостями) приймаються від громадян органами соціального захисту населення районних держадміністрацій (військових адміністрацій) лише в разі надіслання їх із використанням засобів поштового зв’язку або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний вебпортал електронних послуг (далі - Портал Дія).
Посадова особа органу соціального захисту населення, яка приймає заяви з необхідними документами та/або відомостями, зокрема надіслані з використанням засобів поштового зв’язку, реєструє їх та формує електронні особові справи з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.".
У зв’язку з цим абзаци восьмий - дев’ятнадцятий вважати відповідно абзацами дев’ятим - двадцятим;
абзаци п’ятнадцятий - вісімнадцятий замінити абзацами такого змісту:
"Заяви з необхідними документами та/або відомостями також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження відповідному органу соціального захисту населення.
Якщо для отримання допомоги сім’ям з дітьми необхідно подати документи та/або відомості, що містяться в інформаційно-комунікаційних системах, або якщо такі документи та/або відомості можуть бути отримані шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади, такі документи та/або відомості не подаються, а в заяві зазначаються відомості, необхідні для верифікації особи та отримання даних з відповідних реєстрів і надання допомоги сім’ям з дітьми.
Посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери приймає заяву з необхідними документами та/або відомостями (формує заяву, роздруковує, надає заявнику для підписання, сканує підписану заяву з необхідними документами та/або відомостями та реєструє) та формує електронну особову справу і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну особову справу відповідному органу соціального захисту населення з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".".
У зв’язку з цим абзаци дев’ятнадцятий і двадцятий вважати відповідно абзацами вісімнадцятим і дев’ятнадцятим;
3) доповнити Порядок пунктом 28-1 такого змісту:
"28-1. У період воєнного стану для призначення допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, заявник, який тимчасово перебуває за межами України (крім осіб, які перебувають на території держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором щодо України), надсилає заяву з необхідними документами та/або відомостями до органу соціального захисту населення за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування).
Якщо заявник зазначає відомості про адресу задекларованого/ зареєстрованого місця проживання (перебування) на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначено дату завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації, така заява з необхідними документами та/або відомостями може надсилатися на поштову адресу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення обласних держадміністрацій (далі - регіональний орган соціального захисту населення) у відповідному регіоні.
Заяви з необхідними документам та/або відомостями не пізніше наступного робочого дня після їх отримання розподіляються в хронологічному порядку їх надходження між функціонуючими органами соціального захисту населення відповідного регіону та надсилаються їм для опрацювання, прийняття рішення щодо призначення/продовження або відмови в наданні допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, та інформування заявника про прийняте рішення.
Якщо у відповідному регіоні всі органи соціального захисту населення не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування, заяви з необхідними документами та/або відомостями передаються в електронній формі департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації. Заяви з необхідними документами та/або відомостями не пізніше наступного робочого дня після їх отримання розподіляються в хронологічному порядку їх надходження між органами соціального захисту населення Рівненської області та надсилаються їм для призначення допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування.
Заяви з необхідними документами та/або відомостями, прийняті посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, які не можуть бути надіслані відповідному органу соціального захисту населення (у випадках, коли такий орган соціального захисту населення не має можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування), передаються в електронній формі відповідному регіональному органу соціального захисту населення. Такий регіональний орган соціального захисту населення не пізніше наступного робочого дня після отримання заяв з необхідними документами та/або відомостями розподіляє в хронологічному порядку їх надходження між органами соціального захисту населення відповідної області та надсилає їм для опрацювання та прийняття рішення щодо призначення/продовження або відмови в наданні допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, та інформування заявника про прийняте рішення.";
4) абзац двадцять перший пункту 36 викласти в такій редакції:
"якщо реєстрацію особи, яка включена до складу сім’ї, як безробітної припинено з причин, передбачених абзацами шістнадцятим (крім припинення реєстрації в разі працевлаштування самостійно), вісімнадцятим - двадцять першим, двадцять четвертим і двадцять п’ятим підпункту 1, підпунктами 2-4 пункту 32 Порядку реєстрації, перереєстрації зареєстрованих безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2023 р. № 446 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 49, ст. 2718), - з місяця, що настає за місяцем, в якому надійшла інформація з центру зайнятості;";
5) доповнити Порядок пунктом 42-7 такого змісту:
"42-7. У період воєнного стану для призначення допомоги особі, яка доглядає за хворою дитиною, заявник, який тимчасово перебуває за межами України (крім осіб, які перебувають на території держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором щодо України), надсилає заяву з необхідними документами та/або відомостями до органу соціального захисту населення за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування).
Якщо заявник зазначає відомості про адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначено дату завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації, така заява з необхідними документами та/або відомостями може надсилатися на поштову адресу регіонального органу соціального захисту населення у відповідному регіоні.
Заяви з необхідними документами та/або відомостями не пізніше наступного робочого дня після їх отримання розподіляються в хронологічному порядку їх надходження між функціонуючими органами соціального захисту населення відповідного регіону та надсилаються їм для опрацювання, прийняття рішення щодо призначення/продовження або відмови в наданні допомоги особі, яка доглядає за хворою дитиною, та інформування заявника про прийняте рішення.
Якщо у відповідному регіоні всі органи соціального захисту населення не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування, заяви з необхідними документами та/або відомостями передаються в електронній формі департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації. Заяви з необхідними документами та/або відомостями не пізніше наступного робочого дня після їх отримання розподіляються в хронологічному порядку їх надходження між органами соціального захисту населення Рівненської області та надсилаються їм для призначення допомоги особі, яка доглядає за хворою дитиною.
Заяви з необхідними документами та/або відомостями, прийняті посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, які не можуть бути надіслані відповідному органу соціального захисту населення (у випадках, коли такий орган соціального захисту населення не має можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування), передаються в електронній формі відповідному регіональному органу соціального захисту населення. Такий регіональний орган соціального захисту населення не пізніше наступного робочого дня після отримання заяв з необхідними документами та/або відомостями розподіляє в хронологічному порядку їх надходження між органами соціального захисту населення відповідної області та надсилає їм для опрацювання та прийняття рішення щодо призначення/продовження або відмови в наданні допомоги особі, яка доглядає за хворою дитиною, та інформування заявника про прийняте рішення.
6) у пункті 43:
в абзацах першому та п’ятому слова "Документи, необхідні для призначення" замінити словами "Документи та/або відомості, необхідні для призначення";
в абзаці другому цифри і слово "16 років" замінити цифрами і словом "18 років";
в абзаці четвертому слова "заяву та необхідні документи" замінити словами "заяву з необхідними документами та/або відомостями";
7) у першому реченні пункту 44 слово "документи" замінити словами "документи та/або відомості";
8) пункт 45 після слів "необхідних документів" доповнити словами "та/або відомостей";
9) пункт 47 викласти в такій редакції:
"47. На кожного одержувача державної допомоги сім’ям з дітьми органом соціального захисту населення ведеться електронна особова справа, в якій зберігаються документи та/або відомості, на підставі яких призначена допомога, а також розрахунки її розміру.
Електронні особові справи одержувачів державної допомоги сім’ям з дітьми зберігаються відповідно до вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг".
Заяви з необхідними документами та/або відомостями, що надійшли у паперовій формі, обробляються, реєструються та зберігаються в органі, що призначає державну допомогу сім’ям з дітьми, за правилами, встановленими постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55 "Деякі питання документування управлінської діяльності" (Офіційний вісник України, 2018 р., № 23, ст. 770).";
10) пункт 50 викласти в такій редакції:
"50. Рішення органу, що призначає і виплачує державну допомогу сім’ям з дітьми, може бути оскаржено в адміністративному порядку відповідно до Закону України "Про адміністративну процедуру" та/або до адміністративного суду.";
11) пункт 54 викласти в такій редакції:
"54. У разі зміни місця проживання отримувача державної допомоги сім’ям з дітьми виплата її продовжується органом соціального захисту населення за новим місцем проживання або відбування покарання з місяця звернення на підставі електронної особової справи отримувача допомоги сім’ям з дітьми, а для отримувачів допомоги сім’ям з дітьми, які зверталися за її призначенням раніше та на яких не сформовано електронної особової справи, - на підставі особової справи в електронному вигляді, зокрема сформованої з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.".
2. У Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. № 250 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 9, ст. 394; 2020 р., № 61, ст. 1981; 2022 р., № 80, ст. 4826):
1) пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Цей Порядок визначає умови призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям (далі - державна соціальна допомога), передбаченої Законом України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям", перелік документів та/або відомостей, необхідних для призначення такої допомоги, а також підстави для припинення її виплати.
Призначення і виплата державної соціальної допомоги здійснюються з дотриманням вимог Закону України "Про адміністративну процедуру".";
2) абзаци другий - шостий пункту 3 викласти в такій редакції:
"Заяви з необхідними документами та/або відомостями для призначення державної соціальної допомоги (далі - заяви з необхідними документами та/або відомостями) приймаються від громадян органами соціального захисту населення районних держадміністрацій (військових адміністрацій) лише в разі надіслання їх із використанням засобів поштового зв’язку або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний вебпортал електронних послуг).
Посадова особа органу соціального захисту населення, яка приймає заяви з необхідними документами та/або відомостями, зокрема надіслані з використанням засобів поштового зв’язку, реєструє їх та формує електронні особові справи з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.
Заяви з необхідними документами та/або відомостями також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження відповідному органу соціального захисту населення.
Якщо для отримання державної соціальної допомоги необхідно подати документи та/або відомості, що містяться в інформаційно-комунікаційних системах, або якщо такі документи та/або відомості можуть бути отримані/підтверджені шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади, такі документи та/або відомості не подаються, а в заяві зазначаються відомості, необхідні для верифікації особи та отримання даних з відповідних реєстрів і надання державної соціальної допомоги.
Посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери приймає заяву з необхідними документами та/або відомостями (формує заяву, роздруковує, надає заявнику для підписання, сканує підписану заяву з необхідними документами та/або відомостями, та реєструє) та формує електронну особову справу і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну особову справу відповідному органу соціального захисту населення з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".";
3) у пункті 16:
абзац третій викласти в такій редакції:
"у разі переїзду малозабезпеченої сім’ї до іншої місцевості або настання обставин, що унеможливлюють виплату державної соціальної допомоги (зокрема смерть одинокої особи), - з місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зміни. Виплата державної соціальної допомоги продовжується органом соціального захисту населення за новим місцем проживання з місяця звернення до органу соціального захисту населення за новим місцем проживання на підставі електронної особової справи отримувача такої допомоги, а для отримувачів державної соціальної допомоги, які зверталися за її призначенням раніше та на яких не сформовано електронної особової справи, - на підставі особової справи в електронному вигляді, зокрема сформованої з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери;";
абзац п’ятий викласти в такій редакції:
"якщо реєстрацію особи (включеної до складу малозабезпеченої сім’ї) як безробітної припинено з причин, передбачених абзацами шістнадцятим (крім припинення реєстрації в разі працевлаштування самостійно), вісімнадцятим - двадцять першим, двадцять четвертим і двадцять п’ятим підпункту 1, підпунктами 2-4 пункту 32 Порядку реєстрації, перереєстрації зареєстрованих безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2023 р. № 446 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 49, ст. 2718), - з місяця, що настає за місяцем, в якому надійшла інформація з центру зайнятості;";
4) в абзацах першому і другому пункту 20 слово "документи" в усіх відмінках замінити словами "документи та/або відомості" у відповідному відмінку;
5) абзац третій пункту 21 викласти в такій редакції:
"Рішення органу соціального захисту населення про призначення державної соціальної допомоги чи про відмову в її призначенні може бути оскаржено в адміністративному порядку відповідно до Закону України "Про адміністративну процедуру" та/або до адміністративного суду.";
6) пункт 22 викласти в такій редакції:
"22. На кожного отримувача державної соціальної допомоги орган соціального захисту населення формує електронну особову справу, в якій зберігаються документи та/або відомості, необхідні для призначення державної соціальної допомоги, а також розрахунки її розмірів.
Електронні особові справи отримувачів державної соціальної допомоги зберігаються відповідно до вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг".
Заяви з необхідними документами та/або відомостями, що надійшли у паперовій формі, обробляються, реєструються та зберігаються в органі, що призначає державну соціальну допомогу, за правилами, встановленими постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55 "Деякі питання документування управлінської діяльності" (Офіційний вісник України, 2018 р., № 23, ст. 770).".
3. У Порядку виплати допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2019 р. № 250 "Деякі питання надання соціальної підтримки багатодітним сім’ям" (Офіційний вісник України, 2019 р., № 28, ст. 985; 2020 р., № 61, ст. 1981):
1) пункт 1 доповнити абзацом такого змісту:
"Призначення і виплата допомоги здійснюються з дотриманням вимог Закону України "Про адміністративну процедуру".";
2) у пункті 6 слово "Документи" замінити словами "Документи та/або відомості";
3) у пункті 7:
абзаци четвертий - восьмий замінити абзацами такого змісту:
"Заяви з необхідними документами та/або відомостями для призначення допомоги (далі - заяви з необхідними документами та/або відомостями) приймаються від громадян органами соціального захисту населення районних держадміністрацій (військових адміністрацій) лише в разі надіслання їх із використанням засобів поштового зв’язку або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний вебпортал електронних послуг).
Посадова особа органу соціального захисту населення, яка приймає заяви з необхідними документами та/або відомостями, зокрема надіслані з використанням засобів поштового зв’язку, реєструє їх та формує електронні особові справи з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.
Заяви з необхідними документами та/або відомостями також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження відповідному органу соціального захисту населення.
Якщо для отримання допомоги необхідно подати документи та/або відомості, що містяться в інформаційно-комунікаційних системах, або якщо такі документи та/або відомості можуть бути отримані/підтверджені шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади, такі документи та/або відомості не подаються, а в заяві зазначаються відомості, необхідні для верифікації особи та отримання даних з відповідних реєстрів і надання допомоги.
Посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери приймає заяву з необхідними документами та/або відомостями (формує заяву, роздруковує, надає заявнику для підписання, сканує підписану заяву з необхідними документами та/або відомостями та реєструє) та формує електронну особову справу і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну особову справу відповідному органу соціального захисту населення з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
У період воєнного стану для призначення допомоги заявник, який тимчасово перебуває за межами України (крім осіб, які перебувають на території держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором щодо України), надсилає заяву з необхідними документами (зокрема копію посвідчення батьків багатодітної сім’ї/посвідчення дитини з багатодітної сім’ї) та/або відомостями до органу соціального захисту населення за адресою задекларованого/ зареєстрованого місця проживання (перебування).

................
Перейти до повного тексту