1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 14 серпня 1996 р. N 964
Київ
Про причини аварії на міському транспорті у м. Дніпродзержинську та заходи щодо забезпечення безпечної роботи міського пасажирського транспорту в Україні
2 липня 1996 р. у м. Дніпродзержинську сталася тяжка дорожньо-транспортна пригода, внаслідок якої потерпіли 143 чол., у тому числі смертельно травмовано 34.
Зважаючи на надзвичайно складну ситуацію, що склалася внаслідок аварії, Кабінет Міністрів України розпорядженням від 2 липня 1996 р. N 416 утворив Урядову комісію на чолі з Першим віце-прем'єр-міністром України Дурдинцем В.В., яка терміново виїхала на місце для організації роботи з надання допомоги потерпілим, вивчення причин аварії, розроблення заходів щодо запобігання подібним дорожньо-транспортним пригодам.
Скоординовані дії Урядової комісії та Дніпропетровської обласної державної адміністрації дали змогу оперативно надати необхідну медичну допомогу потерпілим, організувати і провести поховання та вирішити питання соціального, матеріального і пенсійного забезпечення потерпілих та сімей загиблих.
Для ліквідації наслідків аварії Кабінетом Міністрів України виділено 380 млрд. карбованців. Крім того, надійшла гуманітарна допомога від областей України загальною сумою понад 50 млрд. карбованців. Розподіл цих коштів суворо контролюється Дніпропетровською обласною державною адміністрацією.
Значний внесок у справу ліквідації наслідків аварії зробили Міністерство охорони здоров'я, Міністерство внутрішніх справ, Дніпропетровська обласна державна адміністрація, Штаб Цивільної оборони.
За висновками Урядової комісії, відповідних правоохоронних органів і технічних експертів, ця надзвичайна подія трапилася внаслідок виходу на лінію технічно несправного трамвайного вагона, а також грубого порушення правил його експлуатації. На якості технічного обслуговування та ремонту рухомого складу негативно позначилися неукомплектованість ремонтниками, незабезпеченість запасними частинами, незадовільний рівень організації роботи керівництва Дніпродзержинського трамвайного управління, а також відсутність щоденного дійового контролю з боку Дніпродзержинського міськвиконкому.
Рішенням Дніпродзержинської міської Ради звільнено з посади першого заступника голови міськради Локтіонова І.В., а рішеннями Дніпродзержинського міськвиконкому - начальника Дніпродзержинського трамвайного управління Засуху О. О. та начальника управління міського транспорту, автомобільних доріг і зв'язку міськвиконкому Лідовського Є.І. Голова Дніпродзержинського міськвиконкому Шершньов С.О. подав заяву на розгляд сесії міської Ради щодо звільнення його із займаної посади.
За фактом дорожньо-транспортної пригоди прокуратурою Дніпропетровської області порушено кримінальну справу. Проводиться розслідування.
Наслідки цієї аварії та дані попередніх перевірок свідчать, що міський електротранспорт загалом в Україні перебуває у незадовільному технічному стані. За останні 5 років парк міського електротранспорту практично не оновлювався. Через відсутність коштів не використовується наявна матеріально-технічна база з ремонту рухомого складу. Більш ніж у 4 рази скоротився обсяг його капітального ремонту на заводах. Відпрацювали нормативні терміни експлуатації 32 відсотки рухомого складу.
У м. Києві нормативні терміни експлуатації відпрацювали 36 відсотків трамваїв та 30 - тролейбусів. Випуск рухомого складу на лінії за 5 років скоротився вдвічі (один із найгірших показників в Україні). Тоді як щорічна потреба оновлення рухомого складу становить 100 тролейбусів і 60 трамвайних вагонів, за 5 років придбано лише 83 тролейбуси і 7 трамваїв.
У ході контрольних перевірок технічного стану транспорту, проведених за рішенням Постійної урядової комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, виявлено, що тільки в липні цього року із 1269 трамваїв і тролейбусів 537 виходили на лінію технічно несправними, в тому числі 170 мали несправні гальма. В Криворізькому трамвайному депо Дніпропетровської області із перевірених 4 липня ц.р. 49 трамваїв 31 мав технічні несправності в гальмівній системі та електрообладнанні, що забезпечує ці системи. В Миколаївській області із перевірених 16 трамваїв 12 мали технічні несправності, в тому числі 8 - гальмівної системи. В Тернопільському тролейбусному депо більш як 67 відсотків рухомого складу має термін експлуатації понад 10 років. Аналогічні недоліки мають місце в Харківській, Херсонській, Хмельницькій, Чернівецькій, Львівській областях і Автономній Республіці Крим.
Постійна урядова комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій дійшла висновку, що основна причина такого становища - це незадовільний контороль технічного стану міського пасажирського електротранспорту з боку Державного комітету по житлово-комунальному господарству, Державного комітету по нагляду за охороною праці, а також обласних та місцевих служб комунального господарства.
Враховуючи висновки і рекомендації Урядової комісії із розслідування причин дорожньо-транспортної пригоди у м. Дніпродзержинську та з метою забезпечення безаварійної роботи міського пасажирського транспорту в Україні Кабінет Міністрів України
................
Перейти до повного тексту