1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 серпня 2022 р. № 962
Київ
Про затвердження модельного статуту організації водокористувачів
Відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України "Про організації водокористувачів та стимулювання гідротехнічної меліорації земель" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити модельний статут організації водокористувачів, що додається.
2. Установити, що:
у разі подання документів для державної реєстрації створення організації водокористувачів, що діє на підставі модельного статуту, переходу на діяльність на підставі модельного статуту у протоколі установчих зборів засновників/протоколі загальних зборів організації водокористувачів, у складі якої менше 10 членів, має бути визначений тип виконавчого органу та органу контроля організації водокористувачів - колегіальний або одноосібний. Відповідні норми модельного статуту діють з урахуванням особливостей типів органів управління організації, які зазначені у протоколі;
загальні збори членів організації водокористувачів, у складі якої менше 10 членів, можуть прийняти рішення про зміну типу виконавчого органу та органу контролю організації водокористувачів.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 75


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 серпня 2022 р. № 962
МОДЕЛЬНИЙ СТАТУТ
організації водокористувачів
Загальні положення
1. Організація водокористувачів (далі - організація) утворена власниками земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які не передані в користування, та/або користувачами земельних ділянок сільськогосподарського призначення на праві оренди, суборенди, емфітевзису, постійного користування, які мають дозвіл на спеціальне водокористування, якщо необхідність отримання такого дозволу водокористувачем передбачена законом, з метою ефективного проведення гідротехнічної меліорації на земельних ділянках сільськогосподарського призначення, які включені до території обслуговування організації та на яких здійснюється водокористування для потреб гідротехнічної меліорації або існує технічна можливість його здійснення.
2. Організація утворена та діє відповідно до Закону України "Про організації водокористувачів та стимулювання гідротехнічної меліорації земель", Закону України "Про меліорацію земель", інших актів законодавства та цього статуту.
3. Організація вважається утвореною як юридична особа з дня її державної реєстрації у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".
4. Організація не несе відповідальності за зобов’язаннями своїх членів, а її члени не несуть відповідальності за зобов’язаннями організації, якщо інше не передбачено договором, укладеним між організацією та її членом.
5. Організація може мати печатку із своїм найменуванням та інші необхідні реквізити, а також поточні та інші рахунки в банківських установах.
Мета та напрями діяльності організації, її статус
6. Метою діяльності організації є ефективне проведення гідротехнічної меліорації на земельних ділянках сільськогосподарського призначення, які включені до території обслуговування організації.
7. Організація не має права здійснювати виробництво продукції, надавати послуги та виконувати роботи, не пов’язані із забезпеченням гідротехнічної меліорації, крім випадків виробництва та реалізації іншої продукції під час провадження основної діяльності організації, доходи від реалізації якої використовуються виключно для фінансування статутної діяльності організації.
8. Організація, утворена як непідприємницьке товариство, є неприбутковою і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між членами організації.
9. Організація відповідає за своїми зобов’язаннями власними коштами та іншим майном (крім майна, визначеного статтею 21 Закону України "Про організації водокористувачів та стимулювання гідротехнічної меліорації земель"), від свого імені набуває майнових та немайнових прав і обов’язків, може виступати учасником судового процесу.
10. Основними напрямами діяльності організації є:
1) надання послуг із забору, доставки води для гідротехнічної меліорації та її відведення водокористувачам на території обслуговування організації;
2) забезпечення в межах території обслуговування організації експлуатації та належного утримання, відновлення, реконструкції об’єктів інженерної інфраструктури меліоративних систем, що передані організації у власність;
3) збір та аналіз інформації щодо потреби водокористувачів у воді в межах території обслуговування організації та укладення договорів з такими водокористувачами на забір та доставку води;
4) надання послуг з подачі (забору), розподілу та/або відведення води для цілей гідротехнічної меліорації членам організації, а також іншим водокористувачам, які є власниками/користувачами земельних ділянок, які включені до території обслуговування організації, на підставі правил надання організацією послуг та договорів (у разі їх укладення) з такими водокористувачами;
5) відновлення об’єктів інженерної інфраструктури меліоративної мережі, реконструкція та модернізація зрошувальних, осушувальних та дренажних систем;
6) налагодження водообліку в точках водовиділу та на окремих ділянках меліоративної мережі;
7) запобігання забрудненню води для зрошення, моніторинг та поліпшення екологічного стану водних об’єктів, а також запобігання підтопленню, заболоченню, засоленню та забрудненню земель у межах території обслуговування організації;
8) здійснення заходів щодо збереження та підвищення родючості ґрунтів у межах території обслуговування організації;
9) відведення надлишків поверхневих та дренажних вод з території обслуговування організації;
10) збір плати за послуги, які надаються організацією;
11) залучення фінансування (отримання державної допомоги, грантів, кредитів тощо) для забезпечення експлуатації та утримання об’єктів інженерної інфраструктури меліоративних систем, що належать організації, на території обслуговування організації та для здійснення заходів з їх відновлення, реконструкції, модернізації;
12) закупівля обладнання, техніки, машин, устаткування, інших товарів, робіт (послуг), необхідних для забезпечення зрошення, осушення та дренажу на земельних ділянках сільськогосподарського призначення, які включені до території обслуговування організації;
13) виробництво та реалізація іншої продукції під час провадження основної діяльності організації, доходи від реалізації якої використовуються виключно для фінансування статутної діяльності організації;
14) організація навчання членів організації з метою удосконалення знань з питань управління земельними та водними ресурсами, сучасних технологій зрошуваного землеробства, складення бізнес-планів, підвищення ефективності зрошення, осушення тощо;
15) впровадження нових методик та технологій щодо збереження водних та енергетичних ресурсів під час експлуатації меліоративних систем та оперативного планування поливів;
16) провадження іншої діяльності, яка не заборонена законодавством та відповідає меті утворення організації.
11. Організація не є суб’єктом спеціального водокористування для провадження своєї статутної діяльності щодо ефективного проведення гідротехнічної меліорації на земельних ділянках сільськогосподарського призначення, які включені до території обслуговування організації.
Органи управління організацією
12. Органи управління організацією можуть бути колегіальними або одноосібними. До таких органів належать:
1) вищий орган управління - загальні збори членів організації (далі - загальні збори);
2) виконавчий орган - правління/голова організації;
3) орган контролю - ревізійна комісія/ревізор.
13. Членами правління/головою організації можуть бути обрані особи, які є членами організації, їх представниками, та/або особи, які не є членами організації.
14. Ревізійна комісія/ревізор обирається з числа членів організації - фізичних осіб та представників членів організації - юридичних осіб.
15. Члени правління/голова організації обираються загальними зборами строком на п’ять років.
16. Члени ревізійної комісії/ревізор обираються загальними зборами на три роки.
17. Повноваження членів органів управління (одноосібних органів управління) організації можуть бути достроково припинені за рішенням загальних зборів, а також на підставах, визначених у цивільно-правовому договорі з членом органу управління (одноосібним органом управління), якщо такий договір укладено з членом органу управління (одноосібним органом управління). У такому разі загальні збори призначають тимчасово виконуючого обов’язки або нового члена органу управління (одноособового органу управління).
18. Рішення, дії та бездіяльність органів управління організації та членів таких органів можуть бути оскаржені членом організації до вищого органу управління організації, а рішення, дії та бездіяльність вищого органу управління організації - до суду.
Правила розгляду скарг членів організації на рішення, дії та бездіяльність органів управління організації та членів таких органів затверджуються рішенням загальних зборів та розміщуються на веб-сайті організації.
19. До складу одного або різних органів управління організації можуть входити члени сім’ї таких органів або їх близькі родичі.
20. Члени органів управління виконують свої повноваження на платній основі, якщо рішення про необхідність здійснення оплати прийнято загальними зборами із зазначенням конкретного органу управління, члени якого мають право на таку оплату.
Загальні збори
21. У загальних зборах мають право брати участь усі члени організації.
22. До виключної компетенції загальних зборів належить:
1) затвердження статуту організації, внесення змін до нього;
2) створення органів управління організації та затвердження їх складу;
3) встановлення ключових показників ефективності діяльності для виконавчого органу організації;
4) затвердження внутрішніх документів організації, якщо їх затвердження не віднесене до повноважень інших органів управління організації;
5) затвердження кошторису, річних операційних та інвестиційних планів щодо розвитку організації;
6) розгляд звітів органів управління організації та затвердження заходів за результатами їх розгляду;
7) розгляд скарг на рішення, дії або бездіяльність органів управління організації та окремих членів таких органів, прийняття рішень за результатами їх розгляду;
8) прийняття за пропозицією ревізійної комісії/ревізора рішення про залучення суб’єкта аудиторської діяльності для проведення річного аудиту фінансової звітності, затвердження його кандидатури та умов договору з ним;
9) розгляд висновків зовнішнього аудиту та затвердження заходів за результатами їх розгляду;
10) створення резервного та спеціального фондів організації;
11) прийняття рішення про сплату вступних внесків новими членами організації, визначення розміру або методики (формули) розрахунку вступного внеску, визначення порядку та строків сплати вступних внесків;
12) прийняття рішення про внесення членами організації цільових неповоротних та поворотних внесків, визначення умов і порядку повернення цільових поворотних внесків;
13) визначення тарифу на послуги організації або методики (формули) розрахунку такого тарифу, порядку та строків оплати послуг організації;
14) визначення розмірів оплати праці голови та членів правління/голови організації, голови та членів ревізійної комісії/ревізора, виконавчого директора;
15) прийняття рішення про дострокове припинення повноважень членів правління/голови організації;
16) прийняття рішення про необхідність призначення виконавчого директора та визначення вимог до особи, яка призначається на посаду виконавчого директора;
17) прийняття рішення про зміну (розширення) території обслуговування організації;
18) прийняття нових членів, якщо їх прийняття зумовлює необхідність розширення території обслуговування організації;
19) прийняття рішень про укладення правочинів щодо володіння, користування та розпорядження майном організації у разі, коли вартість такого майна перевищує 100 місячних мінімальних заробітних плат;
20) попереднє (до їх укладення) погодження умов договорів, предметом яких є цінні папери, нерухоме майно, майнові права, на суму, що перевищує 100 місячних мінімальних заробітних плат;
21) попереднє (до їх укладення) погодження умов договорів про:
спільну діяльність незалежно від предмета такої діяльності;
надання організацією поруки за будь-якими зобов’язаннями інших осіб;
отримання організацією банківських кредитів (іншого зовнішнього фінансування);
передачу в заставу та іпотеку належного організації майна з метою забезпечення її зобов’язань або зобов’язань інших осіб, установлення будь-яких інших обтяжень майна, а також внесення змін до таких договорів, якщо їх вартість перевищує 100 місячних мінімальних заробітних плат;
22) прийняття рішення про схвалення договору з членом організації про внесення ним інвестицій в меліоративну мережу організації;
23) прийняття рішення про вступ організації до асоціації організацій водокористувачів;
24) затвердження правил надання організацією послуг із забору води з точки водовиділу, її доставки водокористувачу та її відведення;
25) прийняття рішень про реорганізацію або ліквідацію організації.
Рішенням загальних зборів до компетенції загальних зборів можуть бути віднесені будь-які інші питання діяльності організації.
Чергові загальні збори скликаються правлінням/головою організації у разі потреби, але не рідше одного разу на рік.
Позачергові загальні збори скликаються на вимогу не менше однієї третини членів організації або на вимогу ревізійної комісії (ревізора).
Позачергові загальні збори повинні бути скликані правлінням/головою організації протягом 20 днів з дня подання вимоги про їх скликання.
У разі незабезпечення правлінням/головою організації скликання позачергових загальних зборів такі збори можуть бути скликані їх ініціаторами протягом наступних 20 днів.
23. Про дату, місце, час та форму (шляхом фізичної присутності або із застосуванням засобів електронних комунікацій) проведення і порядок денний загальних зборів члени організації повинні бути повідомлені поштовим відправленням з описом вкладення не пізніше ніж за 10 днів до визначеної дати їх проведення з наданням їм не пізніше ніж за п’ять днів до відповідної дати проекту рішення та/або переліку питань, що виносяться на розгляд.
24. Загальні збори проводяться із забезпеченням присутності членів в одному місці для обговорення питань порядку денного або дистанційно шляхом телеконференції, відеоконференції чи із застосуванням інших засобів електронних комунікацій за умови, що кожний з учасників таких зборів може одночасно з усіма іншими учасниками брати участь в обговоренні та голосуванні з питань, внесених на розгляд загальних зборів.
25. Загальні збори проводяться за місцезнаходженням організації або в іншому місці, яке визначене у повідомленні про скликання загальних зборів.
26. Член організації - фізична особа бере участь у загальних зборах особисто або через представника, який діє на підставі довіреності.
27. Член організації - юридична особа бере участь у загальних зборах через свого керівника або іншого уповноваженого представника.
28. Член організації може брати участь у загальних зборах шляхом надання свого волевиявлення щодо голосування з питань порядку денного у письмовій формі (заочне голосування). Справжність підпису члена організації на відповідному документі засвідчується в установленому законом порядку. Голос такого члена організації зараховується до результатів голосування з кожного окремого питання, якщо текст зазначеного документа дає змогу визначити його волю щодо безумовного голосування "за" чи "проти" відповідного рішення з питання порядку денного. Такий документ долучається до протоколу загальних зборів та зберігається разом з ним.
29. Рішення загальних зборів, крім питань про внесення змін до статуту організації, про вступ до асоціації організацій водокористувачів або вихід з неї, про реорганізацію або ліквідацію організації, можуть прийматися шляхом проведення письмового опитування. У такому разі проект рішення та/або перелік питань для голосування (які повинні містити чітке і зрозуміле формулювання, що не допускає різних тлумачень), надсилаються членам організації ініціатором проведення загальних зборів.
Члени організації повинні протягом п’яти календарних днів з дати одержання відповідного проекту рішення або переліку питань для голосування у письмовій формі (поштовим відправленням з описом вкладення або особисто) або через засоби електронних комунікацій (із застосуванням кваліфікованого електронного підпису) повідомити про свою позицію. Рішення загальних зборів, що приймається шляхом проведення письмового опитування, вважається прийнятим у разі, коли за нього віддано не менше двох третин основних та додаткових голосів членів організації.
30. Під час голосування на загальних зборах кожний член організації має один основний голос незалежно від кількості земельних ділянок, які перебувають у його власності (користуванні), та додаткові голоси, кількість яких розраховується пропорційно площі земельної ділянки (земельних ділянок) члена до площі території обслуговування організації. Якщо до площі території обслуговування організації належить частина земельної ділянки, додаткові голоси розраховуються пропорційно площі такої частини до площі території обслуговування організації.
Загальна кількість додаткових голосів, які мають усі члени організації, дорівнює кількості основних голосів членів, що включені до території обслуговування організації. При цьому кількість додаткових голосів кожного члена організації може мати дробове значення.
Під час визначення кількості голосів враховується лише площа земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які включені до території обслуговування організації.
31. Рішення загальних зборів про внесення змін до статуту організації, про вступ до асоціації організацій водокористувачів або вихід з неї, про реорганізацію або ліквідацію організації вважається прийнятим, якщо за нього віддано одночасно не менш як дві третини основних голосів членів організації та не менш як дві третини додаткових голосів членів організації.
Рішення з інших питань вважаються прийнятими, якщо за них віддано одночасно більш як 50 відсотків основних голосів членів організації та більш як 50 відсотків додаткових голосів членів організації.
32. На загальних зборах головує особа з числа членів організації - голова загальних зборів. Протоколи засідань загальних зборів ведуться секретарем загальних зборів. Голова і секретар загальних зборів обираються простою більшістю голосів з числа присутніх на загальних зборах. Протоколи загальних зборів, зокрема тих, які проведені дистанційно із застосуванням засобів електронних комунікацій, підписуються головою і секретарем загальних зборів.
33. Рішення загальних зборів приймаються відкритим голосуванням.
34. За результатами роботи загальних зборів складається протокол, в якому фіксуються всі прийняті рішення.
35. Протокол загальних зборів надсилається членам організації головою правління (головою організації) або оприлюднюється на веб-сайті організації.
Виконавчий орган організації
36. Правління/голова організації підзвітні загальним зборам і несуть перед ними відповідальність за ефективність діяльності організації.
Голова правління/голова організації виконують свої функції на підставі цивільно-правового договору. Інші члени правління виконують свої функції безоплатно.
Договір, що укладається з головою правління/головою організації, від імені організації, підписує особа, уповноважена на таке підписання загальними зборами.
37. До компетенції правління/голови організації належить:
1) вирішення всіх питань, пов’язаних з управлінням поточною діяльністю організації, крім питань, що належать до виключної компетенції загальних зборів або ревізійної комісії/ревізора;
2) прийняття до організації нових членів, якщо прийняття їх не пов’язане з розширенням території обслуговування організації;
3) розроблення проектів кошторису, операційних та інвестиційних планів щодо розвитку організації та подання їх на розгляд та затвердження загальним зборам;
4) підготовка річного звіту про результати діяльності організації, подання його на розгляд загальним зборам, забезпечення його опублікування на веб-сайті організації після затвердження загальними зборами.
38. Правління організації утворюється у складі трьох осіб, що є членами правління. Очолює правління організації голова, який обирається правлінням з числа його членів.
39. Голова правління/голова організації у межах повноважень, визначених законом, цим статутом та рішеннями загальних зборів:
1) видає накази та розпорядження з питань діяльності організації;
2) видає довіреності на вчинення юридичних дій від імені організації;
3) призначає на посаду та звільняє з посади працівників організації, застосовує до них заходи заохочення або дисциплінарного стягнення і приймає рішення про притягнення їх до матеріальної відповідальності (крім працівників, призначення та звільнення яких належить до компетенції загальних зборів);
4) розподіляє повноваження між членами правління;
5) затверджує штатний розпис організації;
6) забезпечує ведення протоколів засідання правління організації;
7) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим статутом, а також покладені на нього рішенням загальних зборів.
Голова правління/голова організації представляє організацію у відносинах з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, міжнародними організаціями, юридичними та фізичними особами і діє від імені організації без доручення в межах, визначених цим статутом.
40. Чергові засідання правління організації проводяться не рідше одного разу на три місяці, якщо інше не визначено рішенням загальних зборів.
Кожен член правління має на його засіданні один голос. Член правління не має права передоручати іншим особам своє право брати участь у засіданнях та голосувати.
Рішення правління приймається більшістю голосів від загальної кількості членів правління.
Чергові засідання правління скликаються його головою. Про час, місце та порядок денний чергового засідання члени правління повідомляються за 10 календарних днів до дати його проведення.

................
Перейти до повного тексту