1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 14 вересня 2011 р. N 962
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 397 від 03.09.2014 )
Про затвердження Статуту Національного університету "Юридична академія України імені Ярослава Мудрого"
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Статут Національного університету "Юридична академія України імені Ярослава Мудрого", що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, пункт 1 постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2001 р. N 1612 "Деякі питання Національної юридичної академії імені Ярослава Мудрого" (Офіційний вісник України, 2001 р., N 49, ст. 2196; 2007 р., N 73, ст. 2726).
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 вересня 2011 р. N 962
СТАТУТ
Національного університету "Юридична академія України імені Ярослава Мудрого"
Загальна частина
1. Цей Статут регламентує діяльність Національного університету "Юридична академія України імені Ярослава Мудрого" (далі - Університет).
2. Повне найменування Університету:
українською мовою - Національний університет "Юридична академія України імені Ярослава Мудрого";
російською мовою - Национальный университет "Юридическая академия Украины имени Ярослава Мудрого";
англійською мовою - National University "Yaroslav the Wise Law Academy of Ukraine";
французькою мовою - L'universite Nationale "Academie de Droit de l'Ukraine Yaroslav le Sage";
німецькою мовою - Nationale Universitat "Ukrainische Jaroslaw der Weise Juraakademie".
Університет утворений згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 8 грудня 2010 р. N 2213 "Про реорганізацію Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого" (Офіційний вісник України, 2010 р., N 94, ст. 3359) шляхом перетворення в Університет Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого. Згідно з Указом Президента України від 24 грудня 2010 р. N 1194 "Про Національний університет "Юридична академія України імені Ярослава Мудрого" за Університетом збережено статус національного.
3. Адреса Університету: вул. Пушкінська, 77, м. Харків, 61024.
4. Основними завданнями Університету є:
1) підготовка фахівців для правоохоронних органів, інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування та для роботи в інших сферах юридичної практики;
2) проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень у галузі державотворення та правознавства;
3) використання результатів наукових досліджень у навчальному процесі;
4) утворення наукових парків як форм інтегрованого розвитку освіти, науки та юридичної практики;
5) підготовка та атестація наукових і науково-педагогічних працівників;
6) формування у студентів високої культури та національної громадянської свідомості;
7) участь у розробленні нормативно-правових актів та провадження експертної діяльності в галузі права;
8) перепідготовка та підвищення кваліфікації наукових, науково-педагогічних та інших працівників.
5. Самоврядність (автономія) Університету передбачає:
1) самостійне визначення форми навчання, форми та виду організації навчального процесу;
2) прийняття на роботу науково-педагогічних, педагогічних та інших працівників;
3) надання додаткових освітніх послуг;
4) самостійне розроблення та виконання власних програм наукової і науково-виробничої діяльності;
5) самостійне визначення власної структури, зокрема утворення і припинення діяльності структурних підрозділів, що входять до його складу, в тому числі відокремлених;
6) провадження видавничої діяльності, забезпечення розвитку власної поліграфічної бази;
7) провадження на підставі відповідних договорів спільної діяльності з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями;
8) участь у роботі міжнародних організацій;
9) запровадження власної символіки та атрибутики;
10) право на звернення з ініціативою до органів, які здійснюють управління у галузі вищої освіти, про внесення змін до чинних або розроблення проектів нових нормативно-правових актів у сфері вищої освіти, а також участь у роботі над відповідними проектами актів;
11) користування земельними ділянками в порядку, встановленому Земельним кодексом України.
6. Університет є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, банках, може набувати майнові та особисті немайнові права, мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді.
Університет має печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, штампи та власну символіку.
7. Університет провадить освітню діяльність з підготовки фахівців за освітньо-кваліфікаційними рівнями молодшого спеціаліста, бакалавра, спеціаліста та магістра.
8. Університет провадить свою діяльність відповідно до Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства та цього Статуту.
9. Університет здійснює навчання громадян інших держав за міжнародними договорами, а також за окремими договорами з юридичними та фізичними особами.
10. Діяльність політичних партій та релігійних організацій в Університеті забороняється.
Участь науково-педагогічних та інших працівників, студентів, аспірантів, докторантів Університету в діяльності політичних партій та релігійних організацій за межами Університету або відмова від такої участі не може бути підставою для будь-якого обмеження їх прав.
11. Освітня та наукова діяльність в Університеті провадиться з дотриманням вимог законодавства про мови.
12. Університет користується пільгами, встановленими законодавством для навчальних закладів.
13. Втручання органів державної влади в навчальну, наукову, господарську та іншу діяльність Університету допускається лише у випадках, передбачених законом.
14. Структурні підрозділи Університету утворюються за основними напрямами його діяльності з метою забезпечення виконання покладених на нього завдань.
15. До складу Університету входять навчально-наукові, науково-дослідні та інші (в тому числі відокремлені) інститути, факультети (в тому числі відокремлені), кафедри, наукова бібліотека, лабораторії, центри, відділи, комплекси, підрозділи громадського харчування, інші структурні підрозділи.
16. Структурні підрозділи Університету провадять свою діяльність відповідно до положень, що затверджуються ректором Університету (далі - ректор).
17. Інститут (факультет) є основним організаційним та навчальним підрозділом Університету і утворюється, реорганізується та ліквідується за рішенням Вченої ради Університету (далі - Вчена рада), що вводиться в дію наказом ректора.
Інститут (факультет) у своїй діяльності керується законодавством, цим Статутом та положенням про інститут (факультет), що затверджується ректором.
18. Кафедра є базовим структурним підрозділом Університету.
Кафедра об'єднує спеціалістів в одній або кількох споріднених галузях (напрямах) науки для професійного вирішення питань проведення наукової і навчально-методичної роботи. Кафедра провадить навчально-виховну і методичну діяльність з однієї або кількох споріднених спеціальностей, спеціалізацій чи навчальних дисциплін.
19. Кафедра утворюється, реорганізується та ліквідується відповідно до законодавства за рішенням Вченої ради.
20. До компетенції кафедри належать питання щодо:
1) організації та проведення навчально-виховної, наукової, науково-дослідної, науково-технічної та методичної роботи в межах, визначених ректором;
2) розподілу обсягу педагогічного навантаження науково-педагогічних працівників кафедри;
3) проведення роботи з підвищення кваліфікації науково-педагогічних та інших працівників;
4) надання рекомендацій про заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників кафедри;
5) участі у правовому вихованні населення, здійсненні заходів з підвищення рівня правової культури посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій;
6) надання правової допомоги органам державної влади, підприємствам, установам, організаціям, громадянам та їх об'єднанням.
Обсяг цивільної правоздатності Університету
21. Для виконання своїх завдань Університет має право:
1) визначати зміст (навчальні плани, програми тощо), форми та види організації навчального процесу з урахуванням державних стандартів вищої освіти;
2) формувати плани прийому студентів (аспірантів, докторантів) з урахуванням державного замовлення та договорів, укладених з підприємствами, установами, організаціями та громадянами;
3) затверджувати в установленому законодавством порядку штатні розписи, визначати співвідношення між основними видами робіт (навчальною, науковою, методичною, організаційною) науково-педагогічних працівників Університету відповідно до положення про планування та облік їх навантаження, що затверджується ректором;
4) самостійно здійснювати перерозподіл навчального навантаження науково-педагогічних працівників з урахуванням результатів науково-дослідної, науково-інноваційної діяльності, методичної та організаційної роботи;
5) розробляти та виконувати власні програми наукової і науково-виробничої діяльності;
6) проводити фундаментальні та прикладні наукові дослідження окремих галузевих механізмів правового регулювання суспільних відносин;
7) розробляти на договірних засадах проекти актів законодавства та інших юридичних документів, надавати висновки щодо таких проектів, а також ухвал та рішень вищих спеціалізованих судів, конституційних подань (звернень), готувати рекомендації щодо удосконалення правозастосовної практики;
8) визначати плани видань навчальної, наукової та іншої літератури, видавати навчальні посібники, підручники, конспекти та текст лекцій, монографії, збірники наукових праць, тези доповідей (повідомлень), матеріали конференцій тощо;
9) утворювати в установленому порядку державні екзаменаційні комісії та призначати їх голів;
10) установлювати та присуджувати почесні звання Університету;
11) запроваджувати нові форми організації і стимулювання праці з метою забезпечення максимального використання інтелектуального потенціалу працівників Університету відповідно до законодавства;
12) організовувати та проводити семінари, конференції та симпозіуми, в тому числі міжнародні;
13) укладати договори з підприємствами, установами та організаціями, у тому числі іноземними, для виконання основних завдань Університету;
14) удосконалювати власну мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних закладів;
15) отримувати в установленому законодавством порядку кошти та інше майно (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо) від органів державної влади, підприємств, установ, організацій, громадян і благодійних фондів;
16) здійснювати будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт основних фондів;
17) здійснювати інвестування в житлове будівництво, у тому числі шляхом пайової участі у такому будівництві;
18) брати участь у діяльності неурядових міжнародних організацій;
19) вступати до асоціацій, спілок та інших об'єднань, зокрема міжнародних, з метою підвищення якості підготовки фахівців, результативності наукових досліджень, зміцнення матеріально-технічної бази і соціальної інфраструктури, забезпечення координації та кооперування діяльності, захисту своїх прав та інтересів;
20) користуватися земельними ділянками згідно із законодавством;
21) здавати в оренду будинки, споруди, приміщення, транспортні засоби, інвентар, прилади та обладнання;
22) надавати послуги у сфері громадського харчування;
23) надавати платні послуги в установленому законодавством порядку;
24) засновувати власні засоби масової інформації;
25) вирішувати інші питання відповідно до законодавства.
22. Трудовий колектив Університету складається з науково-педагогічних, наукових, педагогічних, інженерно-технічних та інших працівників.
23. Члени трудового колективу мають право на:
1) належні умови для провадження професійної діяльності, правовий та соціальний захист;
2) участь в обговоренні та вирішенні найважливіших питань діяльності Університету на загальних зборах (конференції) трудового колективу;
3) отримання інформації про прийняті рішення щодо провадження діяльності Університету, в тому числі накази та розпорядження ректора і керівників структурних підрозділів, рішення Вченої ради;
4) отримання надбавок, доплат до посадового окладу згідно із законодавством.
24. Члени трудового колективу зобов'язані:
1) виконувати вимоги законодавства, цього Статуту, Правил внутрішнього розпорядку Університету, накази та розпорядження ректора і керівників структурних підрозділів, рішення Вченої ради;
2) дбати про піднесення авторитету Університету;
3) постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
25. Інші права і обов'язки членів трудового колективу щодо оплати праці, робочого часу, відпочинку, соціальних гарантій, додаткових пільг та інших питань визначаються колективним договором відповідно до законодавства.
26. За досягнення високих результатів у праці члени трудового колективу в установленому порядку можуть бути заохочені згідно з Правилами внутрішнього розпорядку Університету та цим Статутом, а також представлені для нагородження державними нагородами, відзнаками Президента України, присвоєння почесних звань, відзначення державними преміями, грамотами, іншими видами морального та матеріального заохочення.
27. Науково-педагогічні та педагогічні працівники Університету, крім обов'язків, передбачених у пункті 24 цього Статуту, також зобов'язані:
1) особистим прикладом виховувати у студентів повагу до принципів загальнолюдської моралі, верховенства права, культурно-національних, духовних, історичних цінностей Українського народу;
2) створювати умови для засвоєння студентами навчальних програм, додержуватися педагогічної етики та моралі, поважати гідність студента, виявляти турботу про його культурний, духовний і фізичний розвиток.
28. Науково-педагогічні, педагогічні та інші працівники приймаються на роботу на умовах та в порядку, встановлених законодавством.
29. Науково-педагогічні та педагогічні працівники проходять не рідше ніж один раз на п'ять років підвищення кваліфікації або стажування у відповідних наукових, науково-дослідних установах, вищих навчальних закладах України та іноземних держав.
Педагогічні працівники проходять кожні п'ять років атестацію, за результатами якої визначається відповідність працівників займаній посаді, присвоюються відповідні категорії та педагогічні звання.
30. Звільнення науково-педагогічних та педагогічних працівників у зв'язку із зміною організації навчального процесу, зміною обсягу робіт, зменшенням чисельності працівників здійснюється за ініціативою ректора лише після закінчення навчального року, якщо інше не передбачено трудовим договором (контрактом).
Звільнення інших працівників, а також науково-педагогічних та педагогічних працівників на інших підставах здійснюється в установленому законодавством порядку.
31. Університет сприяє діяльності ради ветеранів війни і праці, яка утворюється в Університеті.
32. Студенти, аспіранти та докторанти Університету мають право на:
1) навчання і здобуття відповідного освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня;
2) користування навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою базою Університету;
3) доступ до інформації, що забезпечує виконання освітньо-професійних програм;
4) навчання за індивідуальними навчальними планами, програмами і графіками в порядку, встановленому ректором;
5) участь у науковій та науково-дослідницькій діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах;
6) особисту або через своїх представників участь у громадському самоврядуванні, в обговоренні та вирішенні питань удосконалення навчального процесу і науково-дослідницької діяльності, призначення стипендій, організації дозвілля, побуту тощо;
7) безпечні та нешкідливі умови для навчання;
8) забезпечення стипендією, місцями для проживання в гуртожитку в установленому законодавством порядку;
9) трудову діяльність в позанавчальний час;
10) захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та психічного насильства, від науково-педагогічних та інших працівників Університету, які порушують права або принижують їх честь і гідність;
11) отримання матеріальної та іншої допомоги в установленому порядку;
12) академічну відпустку, поновлення, переведення до іншого навчального закладу (на іншу форму навчання в Університеті) в установленому законодавством порядку;
13) додаткову відпустку за місцем роботи та інші пільги, передбачені законодавством для осіб, які поєднують роботу з навчанням.
33. Студенти, аспіранти та докторанти Університету зобов'язані:
1) додержуватися законів, цього Статуту та Правил внутрішнього розпорядку Університету;
2) виконувати графік навчального процесу та вимоги навчального плану.
34. За порушення вимог цього Статуту, Правил внутрішнього розпорядку Університету, навчальної дисципліни, правил проживання в гуртожитку, невиконання інших вимог законодавства у сфері вищої освіти до студента можуть застосовуватися заходи дисциплінарного впливу в порядку, встановленому Правилами внутрішнього розпорядку Університету.
35. З Університету студент може бути відрахований:
1) за власним бажанням;
2) за невиконання навчального плану;
3) за порушення умов контракту;
4) в інших випадках, передбачених законом.
Студенти можуть переривати навчання у зв'язку з обставинами, які унеможливлюють виконання навчального плану (за станом здоров'я, призовом на строкову військову службу, в разі втрати права на відстрочку від неї тощо). Таким студентам надається академічна відпустка.
Відрахування неповнолітніх студентів здійснюється за погодженням з місцевою службою у справах дітей.
Управління Університетом, права та обов'язки ректора
36. Безпосереднє управління діяльністю Університету здійснює ректор.
37. Ректор призначається на посаду та звільняється з посади в установленому Законом України "Про вищу освіту" порядку.
38. Ректор:
1) вирішує самостійно в межах законодавства та відповідно до цього Статуту питання провадження діяльності Університету, затверджує його структуру та штатний розпис, несе відповідальність за результати його роботи;
2) видає у межах своїх повноважень накази та розпорядження, обов'язкові для виконання всіма працівниками і структурними підрозділами Університету;
3) представляє Університет в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях;
4) є розпорядником майна і коштів Університету;
5) призначає на посаду та звільняє з посади проректорів, керівників структурних підрозділів Університету, інших працівників в установленому законодавством порядку;

................
Перейти до повного тексту