1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 3 червня 1999 р. N 956
Київ
Про затвердження Положення про ступеневу професійно-технічну освіту
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 456 від 26.06.2013 )
Відповідно до статті 13 Закону України "Про професійно-технічну освіту" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про ступеневу професійно-технічну освіту, що додається.
2. Установити, що дія Положення про ступеневу професійно-технічну освіту поширюється на професійно-технічні навчальні заклади незалежно від форми власності та підпорядкування.
Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 3 червня 1999 р. N 956
ПОЛОЖЕННЯ
про ступеневу професійно-технічну освіту
Загальна частина
1. Це Положення розроблено відповідно до статті 13 Закону України "Про професійно-технічну освіту" і спрямовано на розширення можливостей професійної самореалізації особистості, забезпечення загальноосвітньої, загальнокультурної та професійної підготовки робітничих кадрів, поліпшення їх соціального захисту та підвищення конкурентоспроможності на ринку праці в сучасних умовах.
2. У цьому Положенні вживаються такі основні поняття:
нормативний термін навчання - це встановлений державним стандартом професійно-технічної освіти чи навчальним планом та навчальними програмами розрахунковий термін засвоєння учнями, слухачами загальнодержавного (обов'язкового) та варіативного компонентів змісту професійно-технічної освіти;
загальнодержавний (обов'язковий) компонент змісту професійно-технічної освіти - це встановлений державним стандартом з відповідної професії перелік обов'язкових навчальних предметів та видів практичної підготовки, зазначених у типових навчальних планах, а також перелік обов'язкових для засвоєння навчальних тем, визначених типовими навчальними програмами;
( Абзац третій пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 456 від 26.06.2013 )
варіативний компонент змісту професійно-технічної освіти - це перелік додаткових навчальних предметів, визначених робочими навчальними планами, а також додаткових навчальних тем, визначених робочими навчальними програмами, що відображають зміни у техніці, технологіях, організації праці тощо на виробництві, у сфері послуг;
( Абзац четвертий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 456 від 26.06.2013 )
державний стандарт професійно-технічної освіти - це сукупність державних вимог до змісту професійно-технічної освіти, рівня кваліфікації випускника професійно-технічного навчального закладу та освітнього рівня вступників.
( Абзац п'ятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 456 від 26.06.2013 )( Абзац шостий пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ N 456 від 26.06.2013 )( Абзац сьомий пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ N 456 від 26.06.2013 )( Абзац восьмий пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ N 456 від 26.06.2013 )( Абзац дев'ятий пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ N 456 від 26.06.2013 )( Абзац десятий пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ N 456 від 26.06.2013 )( Абзац одинадцятий пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ N 456 від 26.06.2013 )
Ступеневість професійно-технічної освіти
3. Професійно-технічна освіта має три ступені.
Кожний ступінь навчання визначається теоретичною та практичною завершеністю і підтверджується присвоєнням випускникам професійно-технічних навчальних закладів робітничої кваліфікації згідно з набутими професійними знаннями, уміннями і навичками.
Відповідно до ступенів професійно-технічної освіти встановлюється три атестаційні рівні професійно-технічних навчальних закладів.
Навчальні плани та навчальні програми кожного ступеня професійно-технічної освіти складаються таким чином, щоб випускники першого ступеня мали можливість продовжувати навчання на другому ступені, а випускники другого ступеня - на третьому.
Відповідність присвоєння випускникам професійно-технічних навчальних закладів рівнів кваліфікації (розрядів, класів, категорій, груп) з конкретних робітничих професій атестаційному рівню професійно-технічного навчального закладу визначається Державним переліком професій з підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 вересня 2007 р. N 1117 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 70, ст. 2656).
( Пункт 3 в редакції Постанови КМ N 456 від 26.06.2013 )
4. На першому ступені професійно-технічної освіти забезпечується формування відповідного рівня кваліфікації з технологічно нескладних, простих за своїми виробничими діями і операціями професій, що дає змогу робітнику вільно працювати з раніше вивченими предметами, об'єктами, виконувати конкретні дії, виробничі операції та роботи під контролем робітника з більшим досвідом і вищим рівнем кваліфікації.
Навчання здійснюється шляхом прискореного формування необхідних умінь і навичок у учнів, слухачів професійно-технічних навчальних закладів першого атестаційного рівня та шляхом індивідуального чи групового навчання на виробництві, у сфері послуг.
5. До професійно-технічних навчальних закладів першого атестаційного рівня належать:
а) навчальні курси певного професійного спрямування;
б) професійні школи;
в) навчально-курсові комбінати;
г) автомобільні навчальні комбінати;
ґ) інші прирівняні до них навчальні заклади.
6. Навчання на першому ступені не вимагає від учнів, слухачів базової чи повної загальної середньої освіти і здійснюється за навчальними планами та навчальними програмами, що затверджуються відповідним місцевим органом управління професійно-технічною освітою.
Нормативний термін навчання визначається навчальними планами та навчальними програмами, але не повинен перевищувати 1 року.

................
Перейти до повного тексту