1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 14 грудня 2016 р. № 956
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 966 від 15.09.2021 )
Про затвердження Положення про Національний комітет з промислового розвитку та його складу
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити такі, що додаються:
Положення про Національний комітет з промислового розвитку;
склад Національного комітету з промислового розвитку.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 21
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 грудня 2016 р. № 956
ПОЛОЖЕННЯ
про Національний комітет з промислового розвитку
1. Національний комітет з промислового розвитку (далі - Національний комітет) є тимчасовим консультативно-дорадчим органом Кабінету Міністрів України, утвореним з метою надання рекомендацій з трансформації економіки України із сировинно-орієнтованої на високотехнологічну індустріальну модель шляхом запровадження ефективних інструментів реалізації промислово-інноваційної політики.
2. Національний комітет у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями Національного комітету є:
1) проведення експертної оцінки стану вітчизняної промисловості, надання пропозицій і рекомендацій щодо пріоритетів її інноваційного розвитку;
2) підготовка пропозицій щодо запровадження механізму збільшення доданої вартості, підвищення рівня конкурентоспроможності національних товаровиробників, вдосконалення нормативно-правової бази у сфері промислової політики та інших сферах, що мають вплив на розвиток вітчизняної промисловості;
3) надання рекомендацій щодо підвищення ефективності державного управління з питань розвитку вітчизняної промисловості на інноваційних засадах.
4. Національний комітет відповідно до покладених на нього завдань:
1) надає пропозиції щодо:
стратегічних орієнтирів державної промислової політики, інструментів досягнення визначених цілей, а також проводить моніторинг їх реалізації та отриманих результатів;
пріоритетних напрямів науково-технічних досліджень та інновацій для підвищення рівня конкурентоспроможності національних товаровиробників;
покращення інвестиційного клімату та запровадження механізмів залучення інвестицій та технологій, що сприяють інноваціям у промисловості;
2) розробляє рекомендації щодо:
структурних змін у вітчизняній промисловості на базі технологічних інновацій з метою наближення її наукомісткості та продуктивності до економіки розвинутих держав;
підготовки кадрів для задоволення потреб промисловості у фахівцях відповідних спеціальностей та навиків;
фінансового та інвестиційного забезпечення розвитку вітчизняної промисловості;
формування підприємствами України ланцюгів доданої вартості на регіональному, національному та транснаціональному рівні;
збільшення обсягів внутрішнього споживання продукції вітчизняних промислових виробників, зокрема під час реалізації інфраструктурних, енергетичних, транспортних та інших проектів;
державно-приватного партнерства під час реалізації державної промислової політики;
приведення інфраструктури у відповідність з потребами промислових товаровиробників, удосконалення тарифної політики, забезпечення недискримінаційного доступу до об’єктів інфраструктури;
збільшення частки вітчизняного компонента у національному виробництві промислових товарів;
запровадження заходів щодо диверсифікації експорту та збільшення поставок високотехнологічної промислової продукції, узгоджуючи експортоорієнтовану індустріалізацію з активізацією попиту внутрішнього ринку; створення умов для розвитку енергоефективних та ресурсозберігаючих технологій;
приведення нормативної бази з питань технічного регулювання, стандартизації та сертифікації промислової продукції у відповідність з вимогами ЄС;
удосконалення нормативного забезпечення розвитку промисловості, зокрема шляхом імплементації положень директив ЄС;
3) проводить експертну оцінку існуючих інструментів державної підтримки розвитку національної промисловості, розробляє рекомендації щодо їх перегляду та запровадження (у разі потреби).
5. Національний комітет має право:
1) отримувати у десятиденний строк в установленому порядку від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати до участі у своїй роботі представників державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), а також незалежних експертів (за згодою);
3) утворювати у разі потреби робочі групи, зокрема експертні, з питань забезпечення виконання покладених на нього завдань;
4) організовувати і проводити публічні заходи, спрямовані на формування нових принципів взаємовідносин між владою, бізнесом та інститутами громадянського суспільства з питань, віднесених до компетенції Національного комітету;
5) організовувати проведення конференцій, засідань за круглим столом, форумів, семінарів та інших заходів.
6. Національний комітет з метою підготовки пропозицій та рекомендацій здійснює експертно-аналітичне опрацювання питань щодо формування засад розвитку промисловості за такими напрямами:
1) науково-технічне забезпечення, інновації та створення "технологічних стартапів";
2) інформаційні технології для задоволення потреб промисловості;
3) фінансове та інвестиційне забезпечення, зокрема державна підтримка інноваційного розвитку промисловості;
4) кадрове забезпечення та навчання працівників для промисловості;
5) енергоефективність, ресурсозбереження, охорона навколишнього природного середовища;
6) торговельна політика в інтересах розвитку промислового виробництва та експорту;
7) промислова інфраструктура та інфраструктура підтримки діяльності у сфері промисловості;
8) формування ланцюгів доданої вартості та підвищення рівня конкурентоспроможності національних товаровиробників, зокрема, у:
виробництві продуктів харчування та переробці сільськогосподарської продукції;
видобувній промисловості;
виробництві товарів промислового призначення;
виробництві споживчих товарів;
промисловості озброєння, військової та спеціальної техніки.
У разі потреби за рішенням Національного комітету напрями, за якими здійснюється експертно-аналітичне опрацювання питань щодо формування засад розвитку промисловості, можуть доповнюватися.
7. Національний комітет очолює голова - Прем’єр-міністр України. Заступником голови за посадою є Перший віце-прем’єр-міністр України - Міністр економічного розвитку і торгівлі. Заступник голови - виконавчий директор (далі - виконавчий директор) та секретар призначаються Кабінетом Міністрів України.
8. Національний комітет формується з представників органів державної влади, бізнесових структур, профспілкових організацій, галузевих асоціацій, науковців, освітян та фахівців, які мають досвід у вирішенні питань інноваційного розвитку промисловості.
У складі Національного комітету діє експертна рада. Персональний склад експертної ради затверджується Кабінетом Міністрів України.
Склад Національного комітету з урахуванням пропозицій експертної ради затверджується Кабінетом Міністрів України.
9. Для забезпечення належної роботи Національного комітету експертна рада може утворювати робочі групи (підгрупи). Персональний склад та керівників експертна рада затверджує за поданням виконавчого директора.
Члени робочих груп (підгруп) можуть брати участь у засіданні інших робочих груп (підгруп) з правом дорадчого голосу.
10. Для забезпечення організації діяльності Національного комітету діє секретаріат у складі виконавчого директора, секретаря та членів секретаріату.
Секретаріат очолює виконавчий директор.
Секретаріат Національного комітету:
забезпечує підготовку питань порядку денного та матеріалів до засідань експертної ради та Національного комітету з урахуванням пропозицій членів Національного комітету;
забезпечує ведення протоколів засідань експертної ради та Національного комітету;
опрацьовує матеріали, підготовлені робочими групами (підгрупами), здійснює узагальнення їх напрацювань та пропозицій громадянського суспільства, передає їх на розгляд експертної ради;
готує документи експертної ради для подання на розгляд Національного комітету;
готує документи Національного комітету для подання на розгляд Кабінету Міністрів України;
забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку та Урядовому порталі матеріалів Національного комітету;
проводить моніторинг стану реалізації пропозицій та рекомендацій Національного комітету і готує звіт про їх виконання;
звітує перед Національним комітетом про свою діяльність.
11. Виконавчий директор:
1) скликає за дорученням голови Національного комітету засідання Національного комітету;
2) затверджує плани діяльності робочих груп (підгруп), спрямовує і координує їх роботу;
3) організовує роботу секретаріату Національного комітету;

................
Перейти до повного тексту