1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 14 грудня 2016 р. № 953
Київ
Про затвердження Типового положення про наглядову раду при державній науковій установі
Відповідно до частини восьмої статті 7 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Типове положення про наглядову раду при державній науковій установі, що додається.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 грудня 2016 р. № 953
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про наглядову раду при державній науковій установі
Загальна частина
1. Наглядова рада при державній науковій установі (далі - наглядова рада) може утворюватися за рішенням власника або засновника державної наукової установи (далі - установа).
2. Наглядова рада у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, статутом (положенням) чи іншим установчим документом установи і своїм положенням.
3. Основними принципами діяльності наглядової ради є:
колегіальність та максимальна відкритість у прийнятті рішень;
прозорість діяльності;
неупередженість і рівноправність членів наглядової ради;
розмежування прав, повноважень і відповідальності між наглядовою радою та керівником установи;
незалежність від політичних партій, релігійних організацій, громадських об’єднань.
Мета діяльності, основні завдання, функції та права наглядової ради
4. Основною метою діяльності наглядової ради є проведення незалежної оцінки результатів наукової (науково-технічної, науково-педагогічної, науково-організаційної) діяльності (далі - діяльність) установи.
5. Основними завданнями наглядової ради є:
1) сприяння діяльності установи щодо:
розв’язання перспективних завдань розвитку установи;
інтеграції у світовий науковий простір, пошуку шляхів розширення та удосконалення міжнародного науково-технічного співробітництва;
створення позитивного іміджу, зокрема у відповідній галузі науки та сфері наукової діяльності в цілому;
2) подання керівникові установи рекомендацій і пропозицій стосовно:
шляхів реалізації установою державної політики у відповідній галузі науки;
напрямів удосконалення діяльності установи, її фінансового та матеріально-технічного забезпечення, міжнародного науково-технічного співробітництва;
пріоритетних напрямів розвитку установи у сфері наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності;
залучення фінансових та інших інвестиційних ресурсів для забезпечення реалізації основних напрямів діяльності та розвитку установи.
6. Наглядова рада відповідно до покладених на неї завдань:
готує і подає керівникові установи пропозиції щодо визначення пріоритетних напрямів розвитку діяльності установи;
бере участь у розробленні проектів програм, спрямованих на розвиток матеріально-технічної бази установи та її наукової інфраструктури;
подає пропозиції щодо оптимізації організаційної структури установи за напрямами її діяльності;
проводить моніторинг та оцінку стану діяльності установи, сприяє впровадженню інноваційних технологій, зокрема щодо організації наукового процесу;
сприяє залученню інвестицій і надходженню додаткових коштів, матеріальних цінностей та нематеріальних активів для провадження діяльності установи;
розглядає проекти документів, розроблені робочими групами, приймає рішення щодо них;
готує обґрунтоване подання про відкликання керівника установи відповідно до законодавства;
вносить з урахуванням міжнародних вимог пропозиції щодо критеріїв оцінювання результатів діяльності установи;
бере участь у формуванні тематики наукових досліджень в установі, подає пропозиції щодо їх структури та відповідності пріоритетним напрямам розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності в Україні;
розглядає в межах компетенції річний звіт про діяльність установи.
7. Наглядова рада має право:
отримувати в установленому порядку від керівника установи та керівників її структурних підрозділів інформацію і матеріали, необхідні для виконання покладених на установу завдань;
утворювати для вивчення питань, що належать до її компетенції, постійні або тимчасові робочі групи та експертні групи, залучати до участі в них представників центральних органів виконавчої влади, наукових установ і організацій, вищих навчальних закладів (за згодою їх керівників) та експертів;
залучати для проведення незалежної оцінки результатів діяльності установи провідних вчених, представників органів державної влади та органів місцевого самоврядування, вищих навчальних закладів, Національної академії наук, національних галузевих академій наук як експертів (за їх згодою);
інформувати власника або засновника установи про стан діяльності та ефективність управління в установі, подавати їм пропозиції щодо вжиття заходів для усунення виявлених порушень;

................
Перейти до повного тексту