1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 8 серпня 2001 р. N 952
Київ
Про затвердження Програми розвитку виробництва засобів індивідуального захисту працівників на 2001-2004 роки
( Щодо продовження строку виконання Програми до 1 січня 2009 року додатково див. Розпорядження КМ N 1048-р від 28.11.2007 )
З метою створення безпечних і нешкідливих умов праці на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності, кращого забезпечення працівників засобами індивідуального захисту вітчизняного виробництва, поліпшення якості та конкурентоспроможності цієї продукції Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Програму розвитку виробництва засобів індивідуального захисту працівників на 2001-2004 роки (додається).
2. Контроль за виконанням Програми, затвердженої цією постановою, покласти на Віце-прем'єр-міністра України Семиноженка В.П.
Прем'єр-міністр України А.КІНАХ
Інд. 29
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 серпня 2001 р. N 952
ПРОГРАМА
розвитку виробництва засобів індивідуального захисту працівників на 2001-2004 роки
1. Загальні положення
Ця Програма спрямована на забезпечення розвитку виробництва засобів індивідуального захисту працівників (далі - засоби захисту).
Вітчизняна промисловість може забезпечити працівників національної економіки більшістю засобів захисту, передбачених нормативними документами з охорони праці. Україна має достатні потужності для виготовлення спецодягу працівникам усіх галузей промисловості. Налагоджено випуск спеціального взуття, виготовляються засоби захисту голови для шахтарів, розширився асортимент засобів захисту органів дихання та зору. Водночас на підприємствах були виявлені засоби захисту, що не відповідають вимогам стандартів і технічних умов як за матеріалами, з яких вони виготовлені, так і за захисними властивостями. Щоб запобігти виготовленню такої продукції, запроваджено обов'язкову сертифікацію засобів захисту.
Аналіз переліку засобів захисту, що виробляються в Україні, свідчить про відсутність значної кількості найменувань засобів захисту органів дихання, рук, ніг, голови, обличчя тощо. Це особливо стосується засобів захисту шахтарів, металургів, працівників агропромислового комплексу та інших галузей.
За статистичними даними за 1998 рік, в Україні у зв'язку з відсутністю засобів захисту відповідного призначення було травмовано 2413 працівників, у тому числі 56 із смертельним наслідком.
Аналіз причин травматизму та професійних захворювань на виробництві в 1999 році хоч і засвідчив деяке їх зниження, але ці показники залишаються високими і однією з основних причин цього є відсутність чи незастосування засобів захисту.
Нормативна база в галузі розроблення, виробництва і використання засобів захисту потребує перегляду, а також розроблення нових нормативних актів відповідно до європейських норм. Програмою, підготовленою з урахуванням вимог Указу Президента України від 14 вересня 2000 р. N 1072 "Про Програму інтеграції України до Європейського Союзу", передбачається розроблення 9 нових стандартів, а також адаптація 28 європейських стандартів для використання їх в Україні.
2. Мета та основні завдання Програми
Мета Програми - забезпечення розвитку вітчизняного виробництва засобів захисту.
Основними завданнями Програми є:
перегляд діючих і розроблення нових державних стандартів та адаптація їх до європейських стандартів (в тому числі з метою сертифікації) на засоби захисту органів дихання, від падіння з висоти, осіб, які працюють з електроустановками, а також на методики випробувань засобів захисту;
продовження роботи, спрямованої на створення та оснащення обладнанням випробувальних лабораторій (центрів), а також органів із сертифікації засобів захисту;
розроблення нових засобів захисту, зокрема костюмів ізолювальних, костюмів захисних (з тканин вітчизняного виробництва), засобів захисту органів дихання, засобів захисту ніг, рук, голови, очей, органів слуху, обличчя, засобів захисту від падіння з висоти, дерматологічних засобів захисту.
Заходи щодо реалізації Програми розвитку виробництва засобів індивідуального захисту працівників на 2001-2004 роки та обсяги фінансування цих заходів наведено в додатку.
3. Фінансове забезпечення Програми
Фінансування заходів щодо реалізації Програми здійснюватиметься за рахунок коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань (далі - Фонд), як це передбачено статтею 25 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності".
Загальний обсяг фінансування Програми становить 9770 тис. гривень.
Визначення юридичних осіб, які безпосередньо виконуватимуть заходи, передбачені цієї Програмою, здійснюватиметься Держнаглядохоронпраці та Фондом разом з іншими відповідальними виконавцями.
Угоди про виконання зазначених заходів укладатимуться між Фондом і безпосередніми виконавцями.
4. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків
Реалізація Програми дасть змогу забезпечити захист працівників від дії шкідливих та небезпечних факторів на виробництві, знизити рівень травматизму та професійних захворювань, удосконалити нормативно-правове забезпечення розроблення та освоєння виробництва засобів захисту, які раніше не вироблялися в Україні, а також посилити контроль за їх відповідністю вимогам європейських стандартів. Це сприятиме забезпеченню працівників (особливо в галузях з підвищеною небезпекою праці) засобами захисту вітчизняного виробництва, що зменшить залежність від імпорту, та збільшенню кількості робочих місць.
5. Механізм управління та контролю за ходом виконання Програми
Організаційне забезпечення реалізації Програми та управління ходом її виконання здійснюватиме Держнаглядохоронпраці разом з Фондом. Наукове супроводження робіт, передбачених заходами щодо реалізації цієї Програми, та видача рекомендацій стосовно освоєння виробництва розроблених засобів захисту здійснюватиметься Національним науково-дослідним інститутом охорони праці як головною організацією з розроблення нових видів засобів захисту.
Додаток
до Програми
ЗАХОДИ
щодо реалізації Програми розвитку виробництва засобів індивідуального захисту працівників на 2001-2004 роки
------------------------------------------------------------------------------
Зміст заходу |Відпові- |Термін |Вартість роботи, тис. гривень
|дальні |виконання,|-----------------------------
|виконавці |роки |усього|у тому числі за роками
| | | |----------------------
| | | |2001 |2002 |2003 |2004
------------------------------------------------------------------------------
1. Удосконалення діючих
та розроблення нових
державних стандартів,
усього 743 89 92 157 405
у тому числі:
ДСТУ. Захисний одяг МВС 2002-2003 19 - 15 4 -
пожежників. Загальні
технічні умови та методи Держнагляд-
випробувань охоронпраці
Держстан-
дарт
МОЗ
ДСТУ. Засоби індиві- Держнагляд- 2001-2002 19 15 4 - -
дуального захисту від охоронпраці
падіння з висоти.
Загальні технічні Держстан-
вимоги. Методи дарт
випробувань
ДСТУ. Взуття спеціальне. -"- -"- 21 15 6 - -
Загальні технічні умови
та методи випробувань
ДСТУ. Засоби індиві- -"- -"- 20 15 5 - -
дуального захисту від
падіння з висоти.
Загальні вимоги до
маркування та
вказівки з експлуатації
ДСТУ. EN 136:1998. -"- 2003-2004 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати.
Повні маски. Вимоги,
випробування, маркування
(пряме застосування)
ДСТУ. EN 137:1993. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати.
Автономні, резервуарні
дихальні апарати із
стиснутим повітрям.
Вимоги, випробування,
маркування (пряме
застосування)
ДСТУ. EN 138:1994. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати.
Дихальні апарати з
подачею повітря через
шланг для використання з
повними масками,
напівмасками або
мундштучними
пристроями. Вимоги,
випробування, маркування
(пряме застосування)
ДСТУ. EN 139:1994. Держнагляд- 2003-2004 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати. охоронпраці
Дихальні апарати з лінією
подачі стиснутого повітря Держстан-
для використання з дарт
повними масками,
напівмасками або
мундштучними
пристроями. Вимоги,
випробування, маркування
(пряме застосування)
ДСТУ. EN 140:1998. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати.
Напівмаски та
чвертьмаски. Вимоги,
випробування, маркування
(пряме застосування)
ДСТУ. EN 142:1989. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати.
Мундштучні пристрої.
Вимоги, випробування.
маркування (пряме
застосування)
ДСТУ. EN 143:1990. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати.
Протиаерозольні фільтри.
Вимоги, випробування,
маркування (пряме
застосування)
ДСТУ. EN 145:1997. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати.
Автономні регенеративні
дихальні апарати зі
стиснутим киснем. Вимоги,
випробування, маркування
(пряме застосування)
ДСТУ. EN 146:1991. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати.
Захисні шоломи або
ковпаки з протипиловими
фільтрувальними
пристроями з примусовою
подачею повітря. Вимоги,
випробування, маркування
(пряме застосування)
ДСТУ. EN 147:1991. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати.
Повні маски, напівмаски
або чвертьмаски з
протипиловими
фільтрувальними
пристроями з примусовою
подачею повітря. Вимоги,
випробування, маркування
(пряме застосування)
ДСТУ. EN 149:1991. Держнагляд- 2003-2004 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати, охоронпраці
фільтрувальні напівмаски
для захисту від Держстан-
аерозолей. Вимоги, дарт
випробування, маркування
(пряме застосування)
ДСТУ. EN 250:1993. -"- -"- 20 - - 5 15
Обладнання захисних
дихальних апаратів.
Підводні автономні
резервуарні дихальні
апарати зі стиснутим
повітрям. Вимоги,
випробування, маркування
(пряме застосування)
ДСТУ. EN 269:1994. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати.
Капюшон зі шланговим
дихальним апаратом з
примусовою подачею
повітря. Вимоги,
випробування, маркування
(пряме застосування)
ДСТУ. EN 270:1994. -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати.
Капюшон з дихальним
апаратом з лінією
стиснутого повітря.
Вимоги, випробування,
маркування (пряме
застосування)
ДСТУ. EN 271:1995. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати.
Шлангові дихальні апарати
з примусовою подачею
повітря або з
підключенням до лінії
стиснутого повітря,
сполучені з капюшоном.
Вимоги, випробування,
маркування (пряме
застосування)
ДСТУ. EN 400:1993. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати-
саморятівники. Автономні
регенеруючі дихальні
апарати. Саморятівники зі
стиснутим киснем. Вимоги,
випробування, маркування
(пряме застосування)
ДСТУ. EN 401:1993. -"- -"- 20 - 15 5 -
Захисні дихальні апарати-
саморятівники. Автономні
регенеруючі дихальні
апарати. Саморятівники із
хімічно зв'язаним киснем
(KO2). Вимоги,
випробування, маркування
(пряме застосування)
ДСТУ. EN 402:1993. Держнагляд- 2003-2004 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати охоронпраці
для екстреної евакуації.
Автономні резервуарні Держстан-
дихальні апарати зі дарт
стиснутим повітрям і
повною маскою або
мундштучним пристроєм.
Вимоги, випробування,
маркування (пряме
застосування)
ДСТУ. EN 403:1993. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати-
саморятівники.
Фільтрувальні пристрої,
сполучені з капюшоном
для саморятування під час
пожежі (пряме
застосування)
ДСТУ. EN 404:1993. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати-
саморятівники. Фільтри -
саморятівники. Вимоги,
випробування, маркування
(пряме застосування)
ДСТУ. EN 405:1992. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати.
Фільтрувальні півмаски з
клапанами для захисту від
газів; газів і аерозолів.
Вимоги, випробування.
маркування (пряме
застосування)
ДСТУ. EN 1061:1996. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати
для екстреної евакуації.
Автономні регенеруючі
дихальні апарати.
Рятувальні апарати з
хімічно зв'язаним киснем
(NaClO3). Вимоги,
випробування, маркування
(пряме застосування)
ДСТУ. EN 1146:1997. -"- -"- 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати-
саморятівники. Автономні
резервуарні дихальні
апарати зі стиснутим
повітрям, сполучені з
капюшоном (рятувальні
апарати зі стиснутим
повітрям і капюшоном).
Вимоги, випробування,
маркування (пряме
застосування)
ДСТУ. Засоби Держнагляд- 2002-2003 21 - 17 4 -
індивідуального захисту охоронпраці
органів дихання.
Автономні резервні Держстан-
дихальні апарати дарт
зі стиснутим повітрям.
Загальні технічні умови
ДСТУ. EN 132:1998. -"- 2003-2004 20 - - 5 15
Захисні дихальні апарати.

................
Перейти до повного тексту